هزینه زندگی در برزیل

طبیعتاً اطلاع از هزینه زندگی در برزیل برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، مبحثی بسیار مهم است. برزیل از جمله کشورهایی است که دارای پیشرفت بسیاری خوبی در حوزه های مختلف و از جمله اقتصاد دارد. کسب استاندارد های فیفا جهت برگزاری جام جهانی و استانداردهای المپیک از جمله موفقیت های این کشور محسوب می شود. یکی از علل انتخاب مهاجرت به برزیل خونگرمی و میهمان پذیری است که از خصوصیات مردم برزیل می باشد، از آنجایی که این کشور رابطه ی بسیار خوبی با کشور آمریکا دارد، سبب شده افراد بتوانند پس از دریافت اقامت برزیل و سپس اخذ تابعیت یا شهروندی برزیل بسیار راحت به آمریکا مهاجرت نمایند. مقاله هزینه زندگی در برزیل به کوشش همکاران موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز آماده شده است. امیدواریم که بتواند کمکی هر چند قلیل به شما نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شایان ذکر است، این هزینه ها، میانگین و متوسط هزینه زندگی در برزیل مربوط به سال 2016 می باشد و ممکن است هزینه زندگی در شهرهای مختلف مثل سائوپائولو ، ریو و غیره مقداری متفاوت باشد همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هزینه و قیمت بلیط تا برزیل بهتر است از به سایت های شرکت های هواپیمایی مراجعه نمایید.

جزییات قیمت ها و ریز هزینه زندگی در برزیل

ما در این مقاله به بررسی دقیق و ریز قیمت ها و هزینه های زندگی در برزیل پرداخته ایم.

هزینه خورد و خوراک و غذا در برزیل

  • هزینه یک وعده خوراک در یک رستوران ارزان قیمت: ۲۰ رئال
  • هزینه خوراک برای دو نفر در یک رستوران معمولی: ۱۰۰ رئال
  • هزینه یک مک دونالد در برزیل:  ۲۲ رئال
  • هزینه یک فنجان کاپوچینو: ۵.۱۷ رئال
  • هزینه ۰.۳۳ لیتر نوشابه : ۳.۷۲ رئال
  • قیمت ۰.۳۳ لیتر آب: ۲.۴۳ رئال

هزینه خرید از سوپر مارکت در برزیل

  • هزینه یک لیتر شیر : ۲.۷۶ رئال
  • هزینه یک پاکت سیگار : ۷ رئال
  • هزینه یک قرص نان : ۴.۷۳ رئال
  • هزینه یک کیلو برنج : ۳.۳۶ رئال
  • هزینه یک شانه تخم مرغ : ۴.۸۸ رئال
  • هزینه یک کیلو پنیر محلی : ۲۱.۹۵ رئال
  • هزینه یک کیلو گوشت سینه : ۱۱.۸۴ رئال
  • هزینه یک کیلو گوشت ران : ۲۳.۳۶ رئال

هزینه میوه و سبزیجات در برزیل

  • هزینه یک کیلو سیب : ۵.۵۷ رئال
  • هزینه یک کیلو موز : ۳.۶۰ رئال
  • هزینه یک کیلو پرتقال : ۳.۳۸ رئال
  • هزینه یک کیلو گوجه فرنگی : ۵.۵۳ رئال
  • هزینه یک کیلو سیب زمینی : ۳.۸۱ رئال
  • هزینه یک کیلو پیاز : ۴.۱۲ رئال

هزینه ایاب ذهاب در برزیل

  • هزینه بلیط برای وسایل نقلیه عمومی : ۳.۴۰ رئال
  • هزینه تاکسی تا ی کیلومتر : ۲.۷۵ رئال
  • هزینه تاکسی تا یک ساعت انتظار : ۲۷.۲۹ رئال

هزینه پوشاک

  • یک عدد شلوار جین : ۱۹۶.۴۵ رئال
  • یک دست لباس تابستانی : ۱۶۴.۲۵ رئال
  • یک جفت کفش نایک : ۳۲۴.۹۲ رئال

هزینه زندگی در برزیل

هزینه اجاره منزل یا خانه در برزیل

  • قیمت کرایه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر : 1.390 رئال
  • آپارتمان یک خوابه در حومه شهر : 903.94 رئال
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر : 2.753 رئال
  • آپارتمان سه خوابه در حومه شهر : 1.865 رئال

قیمت خرید ملک در برزیل

  • هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر : 7.478 رئال
  • هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر : 5.119 رئال

 

هزینه بهداشت و درمان در برزیل معمولاً به صورت رایگان است و این هزینه برای افراد خارجی و غیر خارجی تفاوت چندانی ندارد و این نکته از مسائل مهم پیرامون هزینه زندگی در برزیل است.

طبیعتاً اطلاع از هزینه زندگی در برزیل از موارد مورد نیاز افراد متقاضی مهاجرت به این کشور زیبای آمریکای جنوبی می باشد، در این قسمت به شرایط مهاجرت به برزیل را می پردازیم؛

شرایط و راه های مهاجرت و اخذ اقامت برزیل

۱ . ویزای تحصیلی      ۲ . ویزای کاری     ۳ . سرمایه گذاری و ثبت شرکت     ۴ . ویزای ازدواج در برزیل

۵ . اقامت از طریق تولد فرزند

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل و ویزای تحصیلی

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

ادامه تحصیل در برزیل در رشته پزشکی مستلزم قبولی در کنکور پزشکی به زبان پرتغالی می باشد و این موضوع کار را برای متقاضیان سخت می کند. مگر اینکه به زبان پرتغالی تسلط کامل داشته باشند. همین امر سبب شده متقاضیان پزشکی برای برزیل کم باشند. افراد بیشتر ترجیح می دهند برای کشور هایی با کنکور انگلیسی اقدام کنند که از نظر رنک و کیفیت دانشگاه نیز هم سطح با این دانشگاه هستند، به مانند ایتالیا. البته تحصیل در این رشته در ایتالیا مستلزم پرداخت شهریه است که موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با تضمین اخذ بورسیه در برزیل و تحصیل رایگان را برای موکلان خود تامین می کند.

هزینه تحصیل هم زیر مجوعه هزینه زندگی در برزیل محسوب می شود، از این لحاظ باید در نظر داشت که برزیل دارای شرایط مناسبی است و شرایط تحصیل رایگان را برای خارجی ها فراهم نموده است.

تحصیل رشته های غیر پزشکی در برزیل

تحصیل در برزیل رایگان است و نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای نیست. البته به دلیل رایگان بودن هزینه تحصیل در دانشگاه های برزیل ، فرد باید پیشینه تحصیلی خوبی داشته باشد و همچنین در کنکور قبول شود. تحصیل در مقطع لیسانس در تمامی رشته های غیر پزشکی مستلزم قبولی در کنکور و به زبان انگلیسی می باشد. نیازی به مدرک زبان پرتغالی نیست ولی فرد باید مدرک آیلتس داشته باشد. این بدان معناست که فرد باید با دو زبان پرتغالی و انگلیسی آشنا باشد. همچنین اجازه کار دانشجویی در برزیل ۲۰ ساعت کار در هفته است.

افرادی که قصد تحصیل در مدرسه و دانشگاه های را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان تحصیل در برزیل بدون مدرک زبان و تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. همچنین بسیاری افراد تحصیل دوره زبان در برزیل را انتخاب می کنند و از این مسئله سبب می شود با هزینه کم و در مدت کوتاهی نسبت به مهاجرت اقدام کند.

تحصیل در فوق لیسانس و دکتری در برزیل

آموزش در این سطوح به زبان انگلیسی است و فرد مستلزم داشتن مدرک آیلتس است (ارشد ۶.۵ و دکتری ۷). البته دانشگاه های پرتغالی زبان هم هستند که در صورت آشنایی فرد انتخاب مناسبی است. شایان ذکر است گذراندن واحد های زبان پرتغالی الزامی است.

شرایط کار در برزیل و اخذ ویزای کاری

در برزیل نیز مانند تمامی کشور ها فرد برای ویزای کاری نیازمند داشتن مدرک لیسانس و سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی می باشد. سن نیز عامل مهم بعدی می باشد.

شرط مهم دیگر این است که فرد باید پیشنهاد کاری از یک ارگان دولتی یا خصوصی داشته باشد. این امر سبب شده تعداد متقاضیان این ویزا کم باشد و افراد روی به سوی کشور هایی که نیاز به پیشنهاد کاری ندارند بیاورند، مانند اتریش، آلمان، آفریقای جونوبی و… . ویزای کاری این کشور ها به این صورت است که فرد طی یک بازه زمانی ۶ ماهه به کشور مورد نظر سفر می کند و به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود می گردد. پس از یافتن کار اقامت کاری گرفته و پس از مدتی آن را به اقامت دائم و تابعیت تبدیل میکند. البته توصیه می کنیم مقاله مربوط به شرایط اخذ ویزای کار در برزیل را مطالعه فرمایید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل

شرایط ثبت شرکت در کشور برزیل بدین صورت است که فرد باید دارای تمکن ملی ۱۵۰،۰۰۰ رئالی (۵۰،۰۰۰ دلار امریکا) باشد و با این پول برای خود شرکتی به نام خود ثبت کند و با نام شرکت یک حساب بانکی باز کند ولی پول را در حساب شخصی خود نگه دارد. سپس طی سه تا شش ماه کارت اقامت فرد صادر می شود ولی این کارت موقت بوده و سالیانه تمدید می شود و پس از پنج سال به اقامت دائم تبدیل می شود.

شرکت می تواند به صورت سوری باشد و فقط لازم است مالیات سر وقت پرداخت شود (ماهیانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو به صورت سالیانه). البته فردی که شرکت را ثبت کرده می تواند پس از اخذ اقامت سرمایه را جهت خرید ملک صرف کند.

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در برزیل

تولد فرزند یکی از راه هایی است می تواند فرد را به تابعیت کشور ها برساند. البته این بسته به آن است که قانون کشور تابعیت خاک باشد یا خون. در کشور هایی که تابع قانون خاک هستند اگر فرزندی متولد شود بلافاصله تابعیت آن کشور را می دهند. اما اگر آن کشور تابع قانون خون باشد فرزند متولد شده برای دریافت تابعیت باید یکی از والدینش تابع آن کشور باشد. کشور برزیل تابع قانون خاک است. با تولد فرزند در این کشور به وی تابعیت و به والدین اقامت دائم داده می شود که می توانند پس از دو سال درخواست تابعیت کنند. با توجه به رابطه خوب امریکا و برزیل فرزند و والدین به راحتی می توانند به امریکا سفر کنند.

ویزا و اخذ اقامت از طریق ازدواج در برزیل

مانند تمامی کشور ها در برزیل نیز فرد برای اخذ ویزای ازدواج باید فردی برای ازدواج در آن کشور داشته باشد. زوج باید دارای تابعیت یا اقامت دائم باشد. در غیر این صورت فرد امکان درخواست ویزای ازدواج را ندارد. در برزیل نیز مانند تمامی کشور ها پروسه کاری این ویزا ۸ ماه تا یک سال است. شایان ذکر است که ازدواج نمی تواند سوری باشد و فرد باید یک تا دو سال با زوج خود زندگی کند وگرنه به وی اقامت داده نمی شود.

امید است که این مقاله توانسته باشد، به سوالات شما پیرامون هزینه زندگی در برزیل و هزینه اقامت پاسخ گفته باشد. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز ، از موسسات معتبر مهاجرتی کشور، با همکاری وکیل مهاجرت به برزیل ، خدمات مربوط به مهاجرت به برزیل از طرق تحصیل در برزیل ، کار و سرمایه گذاری در برزیل به صورت کاملاً تخصصی و به صورت تضمینی به مرحله انجام می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد هزینه های زندگی در برزیل

1- هزینه های یک وعده خوراک در یک رستوران ارزان قیمت در برزیل چقدر است؟

حدودا 20 رئال میباشد.

2- هزینه ی خوراک برای دو نفر در یک رستوران معمولی برای دو نفر در برزیل چقدر است؟

حدودا 100 رئال میباشد.

3- هزینه ی میوه و سبزیجات متداول مصرفی روزانه در برزیل چقدر است؟

معمولا بین 3 تا 6 رئال برای هر کیلو متفاوت است.

4- هزینه ی بلیط برای وسایل نقلیه عمومی در برزیل چقدر است؟

حدود 3.40 رئال میباشد.

5- هزینه ی اجاره ی آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در برزیل چقدر است؟

به طور میانگین حدود 1.390 رئال میباشد.

6- هزینه اجاره ی آپارتمان یک خوابه در حومه ی شهر در برزیل چقدر است؟

به طور میانگین حدود 903.94 رئال میباشد.

7- هزینه ی اجاره ی آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر در برزیل چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 2753 رئال میباشد.

8- هزینه ی اجاره ی آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر در برزیل چقدر است؟

به طور میانگین در حدود 1862 رئال میباشد.

9- قیمت خرید ملک در برزیل چقدر است؟

هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر در حدود 7478 رئال میباشد.

10- قیمت خرید ملک در حومه ی شهر در برزیل چقدر است؟

هر متر مربع آپارتمان در حومه ی شهر در حدود 5119رئال میباشد.

11- هزینه ی بهداشت و درمان در برزیل چگونه است؟

معمولا به صورت رایگان میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *