اخذ تابعیت و اقامت سوئد

قوانین تابعیت سوئد مبتنی بر قانون تابعیتی که در سال 1950 به تصویب رسیده است. تابعیت سوئدی بر اصل خون می باشد و توجهی به اصل خاک ندارد. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با مدیرت جناب آقای اصطهباناتی اطلاعات کامل مربوط به تابعیت و شهروندی سوئد را برای افرادی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق کار ، تحصیل در سوئد و یا سرمایه گذاری در سوئد را دارند مهیا نموده است. اطلاع از شرایط اخذ تابعیت و اقامت سوئد از مواردی است که هر شخص مهاجر به این کشور باید از آن اطلاع داشته باشد. ما در این مقاله به بررسی کامل تابعیت و اقامت سوئد پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و شهروندی سوئد می توانید با کارشناسان موسسه و وکیل مهاجرت به سوئد تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لازم به توضیح است که قوانین و مقررات مربوط به تابعیت در سال 2001 تغییر یافت و تابعیت مضاعف در سوئد نیز به رسمیت شناخته شد. این مقاله به افرادی که قصد مهاجرت به سوئد دارند و تصمیم مهاجرت بین کشور سوئد یا آلمان و یا کشور های دیگر هنوز نگرفته اند کمک می کند. شایان ذکر است از سال 2011 سیستم تحصیل رایگان در سوئد برداشته شده و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارند باید جهت تحصیل در سوئد شهریه پرداخت کنند.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی سوئد

طرق تحصیل تابعیت و شهروندی سوئد عبارتند از:

اخذ تابعیت و شهروندی از طریق تولد فرزند در سوئد

یکی از سوالاتی که در زمینه اقامت اروپا پرسیده می شود، اخذ اقامت سوئد از طریق بچه دار شدن است، در موارد زیر اشخاص می توانند تابعیت سوئد از طریق تولد فرزند به دست آورند:

  • در صورتی که مادر طفل تبعه سوئد باشد. لازم به توضیح است که از اول جولای 1979 تابعیت مادر سوئدی به وی سرایت می کند.
  • هرگاه مرد سوئدی با زن خارجی ازدواج نماید و فرزند آن ها نیز در خارج متولد گردد فرزند آن ها سوئدی محسوب خواهد شد.
  • هرگاه از مرد سوئدی و زن خارجی که با همدیگر ازدواج فرزندی متولد گردد آن طفل زمانی می تواند تابعیت سوئد را تحصیل نماید که اولاً والدین وی با همدیگر ازدواج نموده و ثانیاً به سن هجده سال نرسیده باشد.

اخذ تابعیت و اقامت سوئد

اخذ اقامت و تابعیت از طریق فرزند خواندگی در سوئد

طفلی که سن وی زیر 12 سال بوده و به فرزند خواندگی اتباع سوئد پذیرفته شده باشد بنا بر شرایط زیر تابعیت سوئد را تحصیل خواهد نمود، البته این روش با روش اخذ اقامت سوئد از طریق خویشاوندی متفاوت است:

  • در صورتی که فرزند خواندگی طبق قانون سوئد صحیحاً صورت گرفته باشد؛
  • در صورتی که فرزند خواندگی بر اساس تصمیم مقامات سوئد یا یکی از کشورهای اسکاندیناوی صورت گرفته باشد؛
  • در صورتی که فرزند خواندگی بر اساس تصمیم مقامات کشوری دیگر صورت گرفته باشد و به تأیید مقامات سوئد نیز رسیده باشد.

گفتار دوم) از دست دادن تابعیت سوئد

الف) ترک تابعیت سوئد ارادی

اتباع سوئدی که بنا به میل و اراده خود تابعیت کشور دیگری را بدست آورند و تقاضای ترک تابعیت سوئد را بنمایند تابعیت سوئدی خود را از دست خواهند داد.

ب)  قانون سلب تابعیت سوئد

اتباع سوئدی که در خارج از سوئد متولد گردیده اند و دارای تابعیت کشور دیگری نیز می باشند در سن 22 سالگی در صورتی که تقاضای ابقای به تابعیت سوئد را از دولت ننمایند و مورد تصویب مراجع ذیصلاح قرار نگیرد تابعیت سوئدی خود را از دست خواهند داد.

گفتار سوم) تابعیت مضاعف سوئد

تابعیت مضاعف در قوانین تابعیت سوئد به رسمیت شناخته شده است بعد از اول ژانویه 2001 چنانچه اتباع سوئدی ، تابعیت کشور دیگری را تحصیل نمایند تابعیت سوئدی آن ها از دست نخواهد رفت. کسانی که به موجب تحصیل تابعیت کشوری دیگر تابعیت سوئدی خود را از دست داده باشند می توانند با تقاضا از دولت سوئد مجدداً به تابعیت این کشور درآیند.

اتباع خارجی که تابعیت سوئد را تحصیل می نمایند نیازی به ترک تابعیت قبلی خود را ندارند.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات پیشرو در زمینه مهاجرت روال اخذ اقامت از طرق مختلف ازدواج ، سرمایه گذاری و تحصیل را در این کشور هموار نموده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

اخذ تابعیت و شهروندی سوئد از طریق ازدواج

یکی از مواردی که معمولاً از ما سوال می شود، بحث اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج با یک سوئدی می باشد، این روش یکی از راه های سریع اخذ اقامت سوئد است. متاسفانه در سال های اخیر عده زیادی اقدام به عقد ازدواج های سوری جهت مهاجرت به سوئد نموده اند که این مسئله سبب شده سفارت سوئد نسبت به این مسئله سخت گیری هایی انجام دهد که بتواند از نظر سوری نبودن ازدواج مطمئن شود، در همین راستا حتی پس از ازدواج هم در خاک سوئد شخص تحت نظر است و در صورتی که در مدت کوتاهی طلاق صورت گیرد، گاهاً اقامت سوئد شخص از بین می رود. همچنین این که متاسفانه مشاهده شده افراد از این طریق نسبت به اخاذی فرد پرداخته و پول های زیادی را از دست داده اند. پس توصیه می شود، در صورتی که کیس واقعی برای ازدواج در سوئد دارید، نسبت به این عمل اقدام کنید و در غیر این صورت راه های دیگری برای مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت و تابعیت این کشور وجود دارد. یکی از این روش ها مهاجرت تحصیلی است که شخص از طریق تحصیل در سوئد می تواند نسبت به مهاجرت اقدام کند. البته شرایط تحصیل رایگان در سوئد از سال 2011 برداشته شده و شخصی که قصد تحصیل رایگان در اروپا را دارد باید از طریق تحصیل در اتریش یا تحصیل در آلمان اقدام کند.

اخذ اقامت در سوئد

اخذ تابعیت و شهروندی سوئد از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک یا ثبت شرکت

سرمایه گذاری در سوئد با توجه به وضعیت نسبتاً خوب اقتصاد این کشور مورد تقاضا است، یکی از این روش های سرمایه گذاری خرید بیش از 50 درصد سهام یک تجارت می باشد، سرمایه گذاری های دیگر نیز مثل ثبت شرکت در سوئد در این کشور وجود دارد. نکته ای که باید بدان پرداخته شود این است که اقامت سوئد از طریق خرید ملک حاصل نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد یا روش های دیگر مثل ثبت شرکت در سوئد، سرمایه گذاری و کار در سوئد می توانید به سایت سوئد و مهاجرت مراجعه و یا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 دیدگاه برای “تابعیت و شهروندی سوئد

  1. محمد بندار گفت:

    سلام خدمت شما دوستان عزیز
    میخواستم بدونم اخذ اقامت کاری درحال حاضر برای کدوم کشور بهتر وراحتر هستش من دیپلمه و5سال سابقه فروشندگی دارم زبان خارجی بلد نیستم 27سال سنمه ولی حاضرم اگه شرایط کشوری خارج ازایران خوبه باشه هم برم زبان یادبگیرم هم حرفه خاصی که کشوری نیاز داشته باشه مجردم هستم
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به شما توصیه می کنیم با توجه به سن، مدرک تحصیلی و سایر شرایط خود برای اخذ ویزای کاری کشور مجارستان اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای کاری مجارستان می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت ارتباط برقرار نمایید.

  2. شيرين گفت:

    سلام
    من خانمي 34 ساله بامدرك ديبلم و بيش از ده سال سابقه كاري در زمينه Admin هستم و متاهل بدون فرزند هستم مي خواستم به سوئد مهاجرت كنم ميشه منو راهنمايي كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین روش برای مهاجرت به سوئد و بردن همسر وفرزندتان، شرکت در دوره های زبان است. با ما در ارتباط باشید تا از پروسه انجام کار و جزییات هزینه ها مطلع سازیم.

  3. قاضی زاده گفت:

    سلام
    میخواستم در مورد اقامت سوئد راهنمایی فرمایید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های اخذ اقامت سوئد متفاوت است که بسته به شرایط شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  4. مهدیه اقاشاهی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون من و همسرم میخواستیمم مهاجرت کنیم اما نمیدانم از چه طریقی بریم بهتره نمیتونم خصوصی باهاتون صحبت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  5. صمد رضوی گفت:

    سلام درمورد اقامت سوئد میخواستیم اقدام کنیم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط کامل خود را بفرمائید تا بتوانیم بهترین گزینه ممکن را برای مهاجرت شما پیشنهاد دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *