تابعیت و اقامت در دانمارک

قانون تابعیت و اقامت دانمارک راه های اخذ اقامت دانمارک چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در کشور دانمارک، از اتباع کشور دانمارک محسوب می شود و میس تواند اقامت دانمارک کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور دانمارک موجب اخذ اقامت دانمارک می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان اقامت دانمارک را به دست آورد؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانمارک یکی از کشور های اروپایی و عضو اتحادیه شینگن می باشد، ویزای کار دانمارک یکی از بهترین روش های مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت دانمارک است. کشور دانمارک کشوری پهناور می باشد و با توجه به برنامه های خاص مهاجرتی مورد نظر بسیاری از افراد است. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیش تر در زمینه اقامت دانمارک را دارید می توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
این ها سوالاتی هستند که در این مقاله سعی شده است بدان آن ها پاسخ داده شود. مقاله حاضر به کوشش مشاورین اقامت دانمارک موسسه حقوقی توسعه گران مهر، آماده شده است.

تابعیت و اقامت در دانمارک

مقررات تابعیت دانمارک مبتنی بر قانون کشور دانمارک می باشد.
راه های گرفتن تابعیت دانمارک
اخذ تابعیت دانمارک ممکن است به وسیله یکی از راه های زیر به عمل اید :

1.

اخذ تابعیت دانمارک از طریق تولد

تولد در خاک دانمارک باعث به دست آوردن تابعیت ان کشور نمی گردد مگر انکه پدر و مادر طفل نامعلوم باشند.

2.

اخذ شهروندی دانمارک از طریق اصل خون (نسب)

طفلی که یکی از والدین وی تبعه دانمارک باشد بدون توجه به کشور محل تولد وی، تبعه دانمارک محسوب می شود . البته اطفالی که فقط مادرشان دانمارکی است و قبل از ژانویه 1979 به دنیا آمده باشند باید برای به دست اوردن تابعیت دانمارک اقدام نمایند.

3. اخذ اقامت دانمارک از طریق درخواست

تحصیل و اخذ تابعیت دانمارک

ممکن است تابعیت دانمارک در صورت وجود شرایط زیر حاصل شود:

  1. 1.شخصی که به مدت هفت سال به طور مداوم در خاک دانمارک اقامت داشته باشد
  2. 2.شخصی که بتواند با مدارک ثابت کند که تابعیت قبلی خود را از دست داده است.

تابعیت مضاعف کشور دانمارک

در قانون تابعیت دانمارک، تابعیت مضاعف شناخته نشده است. مگر برای افراد زیر :
1. اتباع دانمارکی که با بیگانگان ازدواج نموده اند وقانون کشور همسر، ترک تابعیت دانمارک را شرط نکرده باشند .
2. طفلی که از والدین دانمارکی در خارج متولد شده باشد وتابعیت کشور محل تولد خود را کسب کرده باشد تا سن 22سالگی ممکن است دارای تابعیت مضاعف باشد ولی بعد از 22سالگی باید یکی از تابعیت های خود را انتخاب کند، در غیر این صورت تابعیت دانمارکی خود را از دست خواهد داد.

از دست دادن تابعیت دانمارک

1. ترک تابعیت دانمارک
ترک تابعیت دانمارک بر اساس تقاضای شخص، در قانون تابعیت اجازه داده شده است ، مشروط بر اینکه متقاضی مدرکی دال بر اخذ تابعیت کشور دیگری را ارائه نماید وهمچنین تقاضای خود را مبنی بر ترک تابعیت به دولت ارائه نموده باشد که در این صورت ، اجازه نامه ترک تابعیت وی صادر خواهد شد.

2. سلب تابعیت دانمارک
سلب تابعیت دانمارک در صورتی امکان دارد که شخص بصورت اختیاری تابعیت کشور دیگری را کسب کرده باشد.

اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج

در صورتی که یکی از طرفین در ازدواج تابعیت دانمارک داشته باشد شخص دوم می تواند برای گرفتن تابعیت دانمارک اقدام کند . چنانچه پیگیری گرفتن تابعیت به درستی دنبال شود ویک پایه صحیح حقوقی داشته باشد قطعا این ازدواج منتهی به اخذ تابعیت می شود . در این موارد باید درخواست وپرونده ارائه دهید تا موفق به اخذ تابعیت کشور دانمارک شوید.

سایت مهاجرت به دانمارک می تواند اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد. مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون انواع ویزا دانمارک، اقامت دانمارک و کسب تابعیت می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *