۱۳ نکته که باید قبل از تحصیل در استرالیا بدانید

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشور های مختلف یکی از روش های خاص برای اقامت و زندگی در کشوری جدید است. شما برای مهاجرت تحصیلی باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. قبل از هر چیزی می بایست در ارتباط با دانشگاه یا دانشگاه های مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید. پس از آن لازم است تا اطلاعات خود را در زمینه ویزای تحصیلی افزایش دهید. پس از این کار می توانید در زمینه تحصیلات خود تصمیم نهایی را اخذ نمایید. دقت داشته باشید که هر کشوری برای اقدامات تحصیلی شرایط مخصوص به خود را دارد. در این مقاله نیز هدف ما بررسی دقیق ۱۳ نکته که باید قبل از تحصیل و اخذ ویزا استرالیا بدانید، است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

استرالیا یکی از کشور های مهاجر پذیر است که دانشجویان بسیاری نیز برای ادامه تحصیلات خود به این کشور مهاجرت می کنند. برای مهاجرت به استرالیا راه ها و روش های بسیاری وجود دارد. شما می توانید برای مهاجرت به این کشور از راه هایی همچون مهاجرت تحصیلی به استرالیا، مهاجرت کاری به استرالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا، مهاجرت از طریق ازدواج در استرالیا و مهاجرت از طریق تولد فرزند در استرالیا و غیره اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات در ارتباط با روش های مهاجرتی می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی های معتبر دارد.

۱۳ نکته مهم قبل از اخذ ویزا استرالیا

وقتی به استرالیا فکر می کنیم، صخره های مرجانی، سواحل شنی زیبا و برخی حیوانات وحشی ترسناک به ذهن خطور می کنند. اما در مورد این کشور جزیره ای چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. اگر می خواهید در استرالیا مشغول به تحصیل شوید، انجام برخی تحقیقات در مورد فرهنگ، غذا، تاریخ و هنجار های اجتماعی مهم است. چرا که در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات بسیاری شوید. برای تحصیل در استرالیا موقعیت های بسیار زیادی وجود دارد.

به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا یا تحصیل داروسازی در استرالیا اقدام نمایید. البته روش های دیگری هم برای حضور در استرالیا یا اخذ اقامت استرالیا هم وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای کار در استرالیا یا اخذ ویزای کاری استرالیا هم اقدام نمایید. الیته شما می توانید با سرمایه گذاری در استرالیا به طور مثال خرید ملک در استرالیا یا ثبت شرکت در استرالیا هم اقدام نمایید. هر کدام از این روش های مهاجرتی دارای شرایط خاصی هستند. برای تحصیل در استرالیا باید شرایط مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

شما باید دانشگاه های استرالیا را مورد بررسی قرار داده و سپس بر مبنای آن دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. البته دقت داشته باشید که باید این نکته را بررسی نمایید که آیا دانشگاه مورد نظر شما رشته مورد علاقه تان را داشته باشد. دانشگاه های استرالیا از کیفیت بالایی برخوردارند و برای دانشجویان مدارک معتبری را به همراه دارند. در ادامه نیز ما نکاتی را برای شما بیان می کنیم که قبل از مهاجرت به استرالیا باید از آن ها اطلاع دقیق داشته باشید.

تحصیل و اخذ ویزا استرالیا

اولین نکته ای که قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم در ارتباط با ویزای استرالیا برای تحصیل می باشد. برای تحصیل بیش از سه ماه در استرالیا، نیاز به ویزا دارید. روند درخواست نسبتاً آسان است. همه این کار ها بصورت آنلاین انجام می شود و عملاً با پاسپورت شما و شرایط مربوط به آن مرتبط است. شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به سفارت این کشور مراجعه نمایید. البته باید دقت داشته باشید که هزینه های مربوط به دریافت ویزای استرالیا به جهت تحصیل در این کشور بالا است. اگر دوره تحصیلی شما کمتر از سه ماه باشد می توانید با ویزای بازدید عادی وارد این کشور شوید. 

تحصیل در استرالیا و اخذ ویزا

تحصیل در استرالیا و اخذ ویزا

تحصیل در استرالیا و بیمه های درمانی

قبل از هر گونه اقدامی حتما این گزینه را برای تحصیلات خود مورد بررسی قرار دهید. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا را داشته باشید احتمالا این مورد شامل شما خواهد شد و باید بیمه درمانی استرالیا را دریافت نمایید. در کل دولت استرالیا این قانون را دارد که که کلیه دانشجویان بین المللی پوشش بهداشت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) را دریافت کنند. بیمه ها می توانند طیف وسیعی از موارد بهداشتی را ارائه دهند. بنابر این قبل از هر اقدامی باید بدانید که با چه نوع برنامه ای برای بیمه خود باید پیش بروید. 

مکان تحصیل و اخذ ویزا استرالیا

زمانی که می خواهید برای تحصیل در استرالیا اقدام نمایید لازم است تا مکان تحصیل و شهر محل تحصیل خود را به دقت شناخته و آن را مورد بررسی قرار دهید. این که شما می خواهید در شهری کوچک یا شهری بزرگ در استرالیا ساکن شوید، شرایط بسیار متفاوتی را با خود به همراه خواهد داشت. علاوه بر آن بسته به آنچه که مطالعه می کنید مناطق خاصی ممکن است برای شما بهتر باشند. به طور مثال اگر شما دانشجوی یکی از گرایش های زیست شناسی دریایی هستید، شاید کوئینزلند در نزدیکی Great Barrier Reef گزینه خوبی باشد. اگر تحصیلات شما با گرایش های تجاری باشد، شاید تحصیل در شهر سیدنی استرالیا، مناسب تر باشد. در واقع شما باید گزینه های مختلف را در شهر هایی مانند آدلاید، بریزبن، پرت، ملبورن یا کانبرا و غیره بررسی کنید.

ساعت پرواز و اختلاف زمانی با استرالیا

در ابتدای روند مهاجرتی خود باید به این مسئله توجه داشته باشید که اختلاف زمانی موجود بین ایران و استرالیا می تواند کمی شما را با سختی مواجه نماید. در ابتدای راه شما می توانید که هم ساعت ایران و هم ساعت استرالیا را داشته باشید. زمان پرواز اول به استرالیا نیز باید به این مسئله دقت کافی داشته باشید. بررسی این مسئله به ظاهر کوچک در زمینه مهاجرت کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

هزینه های زندگی در استرالیا

یکی از مهم ترین مولفه هایی که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه های زندگی در استرالیا برای تحصیل اهمیت زیادی دارد. در واقع باید بدانید که استرالیا کشوری گران است. از این رو هزینه های زندگی در این کشور بالا می باشد. سیدنی و ملبورن به طور مرتب جزو لیست ده گران ترین شهر جهان قرار می گیرند. از مسکن تا مواد غذایی گرفته همه و همه در این کشور گران است. از این رو باید آماده باشید تا با شوک قیمت ها در استرالیا مواجه شوید.

حتما برای خود پشتوانه مالی داشته باشید و یا این که از بورسیه های تحصیلی استرالیا استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید که می توانید برای کار در استرالیا در زمان تحصیل نیز اقدام نمایید. در واقع شما می توانید با کار دانشجویی در استرالیا بخشی از هزینه های خود را جبران نمایید. توصیه ما این است که در ابتدا با خود بین شش تا هفت هزار دلار برای هزینه های زندگی، مسکن، تحصیل و غیره به همراه داشته باشید. 

فصل ها در استرالیا

آب و هوا و فصول مختلف سال در استرالیا روند خاصی دارند و حتی غیر قابل پیش بینی هستند. از این رو اگر تمایل به تحصیل در استرالیا دارید یا به هر دلیلی برای اقامت استرالیا اقدام کرده اید باید به این نکته توجه داشته باشید. حتما قبل از اقدام سفر خود آب و هوای استرالیا را بررسی نمایید و ببینید که چه وسایلی برای سفر لازم دارید یا چه لباس هایی مناسب است. ممکن است شما در استرالیا در فصل تابستان با سرمایی عجیب روبرو شوید. اگر در یکی از شهر های بزرگ جنوب استرالیا مانند سیدنی یا ملبورن مشغول تحصیل می شوید حتما شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید. 

امکانات و وسعت کشور استرالیا

کشور استرالیا کشوری بزرگ و با شرایط بسیار خاصی است. عده زیادی استرالیا را به عنوان یک کشور رویایی می شناسند. البته دقت داشته باشید که موارد مختلف و جذاب در این کشور نیاز به وقت و هزینه بسیار زیادی دارد. اما در کل هر کجا که تحصیل می کنید، مطمئناً چیز های شگفت انگیز زیادی در نزدیکی شما وجود خواهند داشت، و شما احتمالاً می توانید در کنار تحصیلات خود از جاذبه های محل زندگی تان هم لذت بسیاری ببرید.

به همین دلیل می توان گفت که استرالیا فراتر از تحصیل موقعیت های بسیاری را نیز برای تفریحات و شرایط خاص شما فراهم می کند. امکاناتی که در این کشور وجود دارد می توان زوایای مختلف وجودی شما را پیشرفته تر کند. در واقع با تحصیل در استرالیا یا زندگی در استرالیا می توانید گزینه های مختلفی پیش روی خود داشته باشید. 

فرهنگ کشور استرالیا

مسائل فرهنگی در کشور استرالیا تاثیر بسیار زیادی بر روند زندگی و نوع زندگی در این کشور خواهد داشت. استرالیا در واقع یک کشور بسیار متنوع است و صحنه جذابی از انواع تنوع ها را در زمینه های مختلف فرهنگی برای شما مهیا می کند. در فرهنگ این کشور حتی زبان نیز تاثیر دارد. بهتر این است که شما زبان عامیانه این کشور را نیز بدانید. از این رو می توان گفت که فرهنگ غنی استرالیا در زمان تحصیل در این کشور بر شما تاثیر خواهد داشت. 

کسب اطلاعات قبل از تحصیل و اخذ ویزا استرالیا

قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های استرالیا حتما در ارتباط با این کشور اطلاعات خود را به روز نمایید. به عنوان مثال باید بدانید که پایتخت استرالیا چه کشوری است. شما باید در ارتباط با کانبرا و سایر شهر های این کشور و حتی شرایط زندگی در هر کدام از شهر های استرالیا نیز اطلاعات دقیقی کسب نمایید. فارغ از اینکه کدام یک از برنامه های تحصیل در استرالیا را انتخاب می کنید لازم است تا نگرش های مختلف را در ارتباط با استرالیا بررسی نمایید و دیدگاه خود را به عنوان یک بازدید کننده از استرالیا هم داشته باشید. 

بررسی سیستم نمره دهی در استرالیا

سیستم درجه بندی و نمره دهی در استرالیا ممکن است با کشور های دیگر و کشوری که شما دوره تحصیلی قبلی خود را گذارنده باشید متفاوت باشد. از این رو برای تحصیل در استرالیا لازم است تا سیستم نمره دهی این کشور را به دقت مورد بررسی قرار دهید. شما به عنوان محصل یا دانشجو در این کشور باید معنی تمام درجه های تحصیلی را بدانید. در سیستم امتیاز دهی، D نمره بسیار خوبی است. بیشتر دانشگاه های استرالیا از D با عنوان Distinction، یا C با عنوان Credit، حرف P با عنوان Pass، حرف F با عنوان Fail و HD با عنوان High Distinction استفاده می کنند. 

کار در استرالیا در زمان تحصیل

دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا به شما این امکان را می دهد که در زمان تحصیل خود مشغول به کار در استرالیا شوید. در واقع شما بر مبنای مقطع تحصیلی خود می توانید برای کار دانشجویی در استرالیا اقدام نمایید. ویزای تحصیلی به شما این امکان را می دهد که ساعت مشخصی را در هفته کار کنید. دقت کنید که دستمزد ها در استرالیا بالا هستند و شما می توانید با همین مسئله برای رفع مشکلات هزینه های زندگی خود اقدام نمایید.

افتتاح حساب بانکی در استرالیا

اگر یک ترم یا بیشتر در استرالیا می گذرانید، بهتر این است که حساب بانکی را در این کشور افتتاح کنید. شما می توانید کمی از هزینه های خود کم کنید و برای خود پس انداز داشته باشید. برخی از حساب های بانکی استرالیا در واقع نرخ بهره مناسبی دارند. این امر به ویژه اگر تصمیم به ادامه کار نیمه وقت داشته باشید بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل پس از حضور در استرالیا بهتر است که برای خود در این کشور حساب بانکی باز کنید. 

افتتاح حساب بانکی در استرالیا

افتتاح حساب بانکی در استرالیا

شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی در استرالیا

وقتی در استرالیا تحصیل می کنید، می توانید گاهی در این کشور اتومبیل اجاره نمایید و به سفر بپردازید. یا این که در صورت تمایل با داشتن هزینه های مناسب می توانید در این کشور اقدام به خرید خودرو نمایید. از این رو لازم است تا قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در غیر این صورت می توانید دچار مشکل شوید یا در تصادفات آسیب ببینید.

سوالات متداول در ارتباط با ۱۳ نکته که باید قبل از تحصیل و اخذ ویزا استرالیا بدانید

  1. آيا استرالیا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد؟

    بله استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا دانشگاه های استرالیا برای تحصیل معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های استرالیا جزو معتبر ترین دانشگاه های این کشور هستند.

  3. آیا فرآیند تحصیل و اخذ ویزا استرالیا ساده است؟

    بله می توان گفت که روند و شرایط اخذ ویزای استرالیا ساده است و به صورت آنلاین می باشد.

  4. آیا برای تحصیل در استرالیا نیاز به بیمه های تحصیلی است؟

    بله برای تحصیل در این کشور لازم است تا بیمه های تحصیلی هم داشته باشید.

  5. هزینه های زندگی در استرالیا چگونه است؟

    شهر های استرالیا به عنوان یکی از گران ترین شهر های دنیا شناخته می شوند.

  6. آیا در استرالیا امکان کار دانشجویی وجود دارد؟

    بله در زمان تحصیل در استرالیا امکان کار نیز موجود می باشد.

  7. آیا برای تحصیل در استرالیا لازم است تا حساب بانکی افتتاح شود؟

    بله در ابتدای ورود لازم است تا حساب بانکی هم افتتاح شود.

  8. سیستم نمره دهی در استرالیا برای تحصیل چگونه است؟

    سیستم نمره دهی در دانشگاه ها با مدل های نمره دهی D، F، C و غیره شناخته می شود که هر کدام معنی خود را دارند.

  9. آیا شناخت فرهنگ استرالیا برای تحصیل در این کشور کمک کننده است؟

    بله برای تحصیل بهترین کار این است که با فرهنگ استرالیا آشنا شوید.

  10. آیا برای تحصیل در استرالیا لازم است تا قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور را شناخت؟

    بله، آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور برای تحصیل در استرالیا مناسب است.

  11. آیا امکانات کشور استرالیا برای تحصیل مناسب است؟

    بله امکانات موجود در این کشور برای تحصیل اهمیت بسیار زیادی دارند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *