کلاس های یوس در ترکیه

از آن جا که شرط ورود به رشته های پرطرفدار در دانشگاه های دولتی ترکیه قبولی در آزمون ورودی است، شرکت در کلاس های یوس در ترکیه و کسب آمادگی لازم برای این آزمون بسیار اهمیت دارد. دوره های یوس در ترکیه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند. دوره های آمادگی آزمون یوس ترکیه هفته ای سه جلسه و در مجموع 12 تا 15 ساعت در هفته خواهد بود. متقاضیان عزیز می توانند مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آشنایی با آزمون یوس ترکیه

به طور کلی دانشگاه های ترکیه بر طبق نتیجه دو آزمون yos و آزمون sat پذیرش تحصیلی را انجام می دهند. آزمون یوس یک آزمون ملی در ترکیه است که مختص دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. آزمون یوس تا سال 2010 در یک زمان و روز در تمام دانشگاه ها و شهرهای ترکیه برگزار می شد اما از سال 2012 بر اساس قوانین جدید هر دانشگاه به طور مستقل آزمون را برگزار می کند. شرکت در این آزمون به متقاضیان امکان تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، حقوق، مهندسی و غیره را می دهد.

آزمون یوس چه مباحثی را شامل می شود؟

مباحث اصلی این آزمون شامل ریاضی، هندسه و هوش می شود. این آزمون دارای 80 سوال است که 40 سوال هوش، 35 سوال ریاضی و 5 سوال هندسه را در بر می گیرد. مدت پاسخ گویی به سوالات آزمون yos بین 100 تا 120 دقیقه است که نسبت به سیاست گذاری هر دانشگاه با هم تفاوت دارند.

کلاس های یوس در ترکیه چگونه است؟

تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه ظرفیتی مشخص و محدود را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. متقاضیان می توانند با شرکت در کلاس های یوس در ترکیه آمادگی لازم برای موفقیت در این آزمون مهم را کسب کنند تا بتوانند موفق به تحصیل در ترکیه شوند. حداقل نمره قبولی در این آزمون برای اکثر دانشگاه های ترکیه 90 می باشد.

کلاس های یوس در ترکیه چگونه است؟

کلاس های یوس در ترکیه چگونه است؟

کالج یوس در ترکیه

دوره های یوس در ترکیه چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در شهر استانبول و آنکارا در حال برگزاری می باشند. بهترین راه برای سنجش میزان آمادگی متقاضیان قبل از شرکت در این دوره ها ارزیابی آن ها از طریق نمونه سوال های قبلی است. کالج خصوصی Mengütaş برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه ها آموزش با کیفیتی را در زمینه های ریاضیات، هندسه و ضریب هوشی ارائه می دهد. ظرفیت کلاس های این مدرسه شش نفر می باشد.

هزینه کلاس های یوس در ترکیه

هزینه کلاس های یوس در ترکیه با توجه به موسسه انتخابی متقاضیان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه کلاس های آمادگی این آزمون در شهر آنکارا ماهانه 1200 لیر ترکیه و هزینه شش ماهه دوره در حدود 7200 لیر ترکیه می باشد.

بخش های مختلف آزمون یوس ترکیه

اهمیت این آزمون این است که بسیاری از دانشگاه های ترکیه دانشجو را ملزم به شرکت در آزمون YÖS یا آزمون SAT می کنند. این آزمون شامل سه بخش اساسی است که به شرح زیر می باشند:

  • بخش هوش (IQ)
  • بخش ریاضیات جبری
  • بخش ریاضیات مهندسی

بعضی از دانشگاه ها ممکن است در همان آزمون از متقاضیان آزمون زبان ترکی نیز بگیرند، در این زمان دانشجو هنگام ثبت نام در دانشگاه از آزمون زبان ترکی معاف خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه

بیشتر متقاضیانی که در آزمون یوس شرکت می کنند از کشورهایی مانند ترکمنستان، آذربایجان، ایران، سوریه، آلمان، بلغارستان، افغانستان، قرقیزستان، تانزانیا، کنیا، مالزی، مصر و تونس هستند. متقاضیان برای شرکت در آزمون yos ترکیه باید واجد شرایط لازم باشند.

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه

از جمله شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضیان نباید شهروند ترکیه بوده و باید از متقاضیان بین المللی تحصیل در دانشگاه های ترکیه باشند.
  • متقاضیان باید یا از دبیرستان فارغ التحصیل شده و یا در سال سوم دبیرستان مشغول تحصیل باشند.
  • اگر متقاضیان در ترکیه متولد شده و سپس از اخذ تابعیت از کشور ترکیه خارج شده و در کشور دیگری زندگی کرده باشند، برای شرکت در این آزمون باید مجوز لازم را از وزارت کشور ترکیه دریافت کنند.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی  در رابطه با کلاس های یوس در ترکیه و نیز آمادگی آزمون یوس ترکیه می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با آزمون یوس

  1. دوره های آمادگی آزمون یوس ترکیه به چه صورت است؟

دوره های آمادگی آزمون یوس ترکیه هفته ای سه جلسه و در مجموع 12 تا 15 ساعت در هفته خواهد بود.

  1. کلاس های یوس در ترکیه به چه صورت برگزار می شوند؟

    کلاس های یوس در ترکیه چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در شهر استانبول و آنکارا در حال برگزاری می باشند.

  2. آیا شرکت در آزمون یوس الزامی است؟

بله، شرکت در این آزمون برای تمامی دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارند، الزامی می باشد.

  1. تعداد سوالات آزمون یوس چقدر است؟

این آزمون دارای 80 سوال است که 40 سوال هوش، 35 سوال ریاضی و 5 سوال هندسه را در بر می گیرد.

  1. کالج یوس در ترکیه کدام است؟

کالج خصوصی Mengütaş از جمله کالج هایی است که برای اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه ها آموزش با کیفیتی را در زمینه های ریاضیات، هندسه و ضریب هوشی ارائه می دهد.

  1. هزینه کلاس های یوس در ترکیه چقدر است؟

    هزینه کلاس های یوس در ترکیه با توجه به موسسه انتخابی متقاضیان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه کلاس های آمادگی این آزمون در شهر آنکارا ماهانه 1200 لیر ترکیه است.

  2. شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه چیست؟

    مهم ترین شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه نداشتن تابعیت ترکیه و داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *