بررسی شرایط مهاجرت به آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا بپردازیم. ویروسی که توانسته کشور های دنیا را درگیر خود کند و باعث مشکلات زیادی برای مردم در سراسر دنیا گردد.‌ یکی از مسائلی که این روز ها دچار چالش های بسیار شده است، مسئله مهاجرت افراد است. کشور آلمان نیز مانند سایر کشور ها با این معضل مواجه شده است. در کشور آلمان بیش از نود و شش هزار نفر تا این تاریخ به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد بیش از هزار و چهارصد نفر جان خود را از دست داده اند. آلمان کشوری است در قاره اروپا که پایتخت آن شهر برلین می باشد. این کشور بسیار صنعتی و پیشرفته است و دارای یکی از بزرگترین اقتصاد های کل دنیا می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آلمان با کشور های دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز مشترک دارد. مساحت کشور آلمان سیصد و پنجاه و هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر هشتاد میلیون نفر دارد. دلایل زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که در این روز ها دست خوش چالش ها و تغییرات فراوانی شده است. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز با کارشناسان ماهر موسسه ما مشورت کنید و سپس برای تصمیم گیری اقدام نمایید‌.

بررسی شرایط مهاجرت به آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد، سلامت مردم، شرایط زندگی و مهاجرت به کل کشور ها تاثیر بسیار جدی گذاشته است و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور های مختلف از جمله آلمان را داشته اند با مشکل های زیادی مواجه شده اند. کما اینکه اتحادیه اروپا نیز سفر های داخلی خود را لغو کرده است. اما ببینیم این ویروس چیست که توانسته کل دنیا را به زانو در بیاورد. قبل از هر چیزی باید با تعریف آن اشنا شویم.

کرونا ویروس چیست؟

بیماری کرونا ویروس یا همان Covid 19 یک بیماری عفونی است که توسط یک ویروس تازه کشف شده، ایجاد می شود. بیشتر افراد آلوده به این ویروس بیماری تنفسی خفیف تا متوسط را تجربه می کنند و می توانند با مراقب های خاص روند بهبودی خود را طی کنند. افراد مسن و افرادی که دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت، بیماری مزمن تنفسی، سرطان و … هستند به احتمال زیاد پس از دریافت ویروس دچار مشکلات حاد تنفسی می شوند و وصعیت آن ها وخیم خواهد شد. بهترین راه برای جلوگیری و کند کردن روند انتقال، آگاهی درباره ویروس Covid 19 و نحوه شیوع آن است.

هر شخصی می تواند با شستن مداوم دست ها، اسنفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل و عدم لمس مکرر صورت و بدن، خود و دیگران را از این عفونت مصون کند. این ویروس در صورت صرفه یا عطسه از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی گسترش می یابد.‌ از این رو رعایت موارد بهداشتی تنفسی مانند استفاده از ماسک ضروری می باشد. تا کنون هیچ واکسن و درمان خاصی برای این بیماری یافت نشده است با این حال کشور های زیادی در تلاش برای ارائه اطلاعات جدید در ارتباط با این بیماری هستند. این بیماری برای اولین بار در کشور چین و شهر ووهان دیده شد و پس از آن به سرعت به کل کشور های دنیا سرایت کرد. شیوع این بیماری مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته است.

شرایط مرز های آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه مقابله با ویروس کرونا یا همان Covid 19 کنترل رفت و آمد های مردم چه داخلی و چه خارجی و برون مرزی می باشد. به دلیل امنیت جانی مردم، کشور های زیادی از جمله آلمان مرز های خود را بسته اند و اجازه ورود و خروج را به هیچ کس نمی دهند. آلمان به دلیل افزایش امار بیماران مبتلا به کووید نوزده یا همان کرونا ویروس جدید کنترل رفت و امد های خود را به شدت زیاد کرده است.

مهاجرت به آلمان و ویروس کرونا

مهاجرت به آلمان و ویروس کرونا

این امر خصوصا در مرز ایالت بادن ورتمبرگ با فرانسه بیشتر از سایر مرز ها می باشد. وزیر کشور المان یعنی هورست زیهوفر در این باره گفته است: محافظت از مردم از خطر ابتلا به ویروس، مستلزم کاهش سفر ها است. در حقیقت کشور المان کلیه مرز های خود را با کشور های اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس بسته است. پرواز ها به آلمان از کشور های چین، هنگ کنگ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی به حالت تعلیق درآمده است. وزارت کشور آلمان جدیدا محدودیت های بیشتری را برای کاهش ویروس کرونا یا همان Covid 19 اعلام کرده است. در حقیقت طی اقدامی فوری کنترل مرز های داخلی اروپا هم در حالت هوایی، هم زمینی و هم دریایی در حال گسترش است. این بدان معناست که پرواز های داخلی اتحادیه اروپا از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، لوکزامبورگ، دانمارک و سوییس به کشور آلمان نیز دست خوش تغییرات و لغو شده است.

علاوه بر آن کشتی هاییی که از کشور دانمارک قصد ورود به المان را داشتند، از این پس اجازه ورود نخواهند داشت. علاوه بر این مرز های شینگن برای همه اتباع کشور های مختلف بسته است. برخی از افراد دارای وظایف خاص مانند کادر پزشکی، دیپلمات ها و … می توانند وارد کشور آلمان شوند. محدودیت های جدید مهاجرت و سفر به آلمان به طور قابل توجهی بر روند زندگی در این کشور تاثیر خواهد گذاشت. در آینده ممکن است محدودیت های بیشتر نیز اعمال شود و یا موارد اضافه دیگری به محدودیت های موجود اعمال گردد.

شرایط خاص مربوط به کنترل ویروس کرونا در آلمان

پس از آشنایی کامل و مشخص شدن نوع ویروس کرونا و بررسی شرایط مرز ها در کشور آلمان، در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط خاص در این باره بپردازیم. یکی از مسائل مربوط به کارفرما ها و کارمندان و اشخاصی است که قصد داشته اند برای کار در آلمان وارد کشور آلمان شوند. افرادی که هم اکنون به عنوان کارمند بین المللی در آلمان حضور دارند و قصد دارند برای سفر های خاص مانند جا به جایی بار به همراه کارفرمای خود از کشور آلمان خارج شوند، لازم است تا تاییدیه کتبی مبنی بر اثبات سفرشان در ارتباط با اشتغال ارائه دهند.‌ در عیر این صورت از سفر این افراد جلوگیری خواهد شد.

در عین حال کارفرمایان لازم است تا شرایط کارمندان را به طور کامل بررسی کنند و خسارت های موجود را متقبل شوند‌. خصوصا برای افرادی که قصد داشتند برای کار به کشور آلمان بیایند. چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا و کنترل مرز ها پردازش ها و بررسی های کنسولی در داخل و خارج از کشور آلمان دست خوش چالش های زیادی شده است و دفاتر مهاجرتی همچنان به تعطیلی خدمات خود یا لغو ملاقات های خاص مربوط به اخذ ویزا پرداخته اند‌. از ان جایی که شیوع این ویروس روز به روز در حال گسترش است، اطلاعات درباره مسایل مختلف روزانه به روز می شود.

محدودیت های اعمال شده در کشور آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

کلیه کشور های دنیا محدودیت های زیادی را برای مشاغل موجود در جامعه اعمال کرده اند. آلمان نیز برای کاهش ویروس کرونای جدید که با نام Covid 19 شناخته می شود، همه مشاغل غیر ضروری را تعطیل کرده است. در حقیقت طبق قوانین اعمال شده کلیه مشاغل غیر ضروری تا اطلاع ثانوی بسته هستند.

کلیه مسافرت های غیر ضروری داخلی و بین المللی طبق قوانین اعمال شده در کشور آلمان و هم چنین اقامت در کلیه هتل ها و هاستل ها به حالت تعلیق در امده است. مرز ها صرفا برای حمل و نقل بار قابل دسترسی هستند و سفر های اشخاص با محدودیت های بسیار زیادی و برای افراد با شرایط یا مشاغل خاص اعمال می شود. کلیه مدارس و دانشگاه ها در کشور آلمام تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

این قوانین بر روی دفاتر مهاجرتی نیز تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. در شهر های مختلف کشور آلمان بیش از پانصد دفتر مهاجرتی خاص وجود دارد. در ابتدا این دفاتر با کاهش ساعات کاری روبرو شدند اما جدیدا تمام دفاتر به طور کامل بسته شده اند. خصوصا این دفاتر در شهر هایی مانند برلین و مونیخ به تعطیلی کامل رسیده اند. ممنوعیت سفر برای بازدید کنندگان و مهاجران از کشور های غیر از اتحادیه اروپا و کشور های منطقه شنگن هم چنان ادامه دارد. با این حال نکته مهم تر این است که افراد خارجی با اجازه اقامت معتبر آلمان می توانند این کشور را ترک کنند و برگردند.

محدودیت های اعمال شده در کشور آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

محدودیت های اعمال شده در کشور آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

افرادی هم که در حال حاضر خارح از آلمان در حال مرخصی هستند می توانند با کم تر شدن محدودیت ها وارد این کشور شوند البته مشروط به این که هیج گونه علائمی نداشته باشند. اگر بعد از مسافرت به آلمان در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا گیر کرده اید و طی چند روز آینده ویزای شما باطل می شود، به هیچ عنوان نترسید. دولت المان برای این شرایط حالت خاصی در نطر گرفته است و بر این عقیده می باشد که هیچ کس نباید به خاطر شرایط سخت وجود بیماری مجازات شود. شما به راحتی می توانید برای تمدید ویزای خود درخواست دهید و پس از بررسی های انجام گرفته تمدید نود روزه رایگان را دریافت خواهید کرد. این مسئله در قانون ویزای اتجادیه اروپا بیان شده است.

این امر درباره توریست هایی که وارد آلمان شده اند و با این مشکل مواجه شده اند صدق می کند. همچنین تمام اشخاص بین المللی حاضر در این کشور می توانند برای تمدید اقامت یا دریافت ویزای خود با اداره مهتجرت تماس بگیرند. اگر شما دامشجوی بین المللی هستید که می خواهید به کشور خود برگردید، یک صفحه اطلاعاتی ویژه برای شما ایجاد شده است که می توانید با مراجعه به آن شرایط خود را به طور کامل بیان کرده و برای بازگشت به کشور خود اقدام نمایید.

وضعیت شیوع ویروس کرونا یا همان Covid 19 عبور از مرز های زمینی شنگن را نیز دشوار کرده است. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید کشور های همسایه آلمان ممکن است به شما اجازه عبور از مرز را ندهند زیرا از تاریخ هفدهم مارس تمام مرز های خارجی منطقه شنگن بسته شده است.

شرایط دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان

بحث مهم دیگری که در ارتباط با ویروس کرونا موجود می باشد، وضعیت دانشجویان بین المللی در این کشور است. این دانشجویان برای تحصیل در آلمان اقدام کرده بودند. در ابتدا این که سرویس تبادل دانشگاهی المان یعنی DAAD اطلاعاتی را درباره کمک های مالی به دانشجویان بین المللی که دارای بورسیه تحصیلی هستند منتشر کرده است. علاوه بر آن برای سایر دانشجویان مدل های کاری کوتاه مدتی ارائه شده است که حتی دانشجویان در سراسر جهان نیز می توانند از آن استفاده کنند. پورتال شعلی زیادی نیز در آلمان مانند JOBMENSA، ABSOLVENTA، ZENJOB و … برای شروع به کار فعال هستند.

سوالات متداول در ارتباط با بررسی شرایط مهاجرت به آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا

  1. شیوع بیماری کرونا از چه کشوری شروع شده است؟

    شیوع ویروس کرونا جدید یا همان کووید نوزده از شهر ووهان کشور چین شروع شده است.

  2. تا کنون چه تعدادر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؟

    در کشور آلمان بیش از نود و شش هزار نفر تا این تاریخ به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد بیش از هزار و چهارصد نفر جان خود را از دست داده اند.

  3. در کشور آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا چه کار هایی برای دانشجویان بدون داشتن بورسیه تحصیلی صورت گرفته است؟

    برای دانشجویان مدل های کاری کوتاه مدتی ارائه شده است که حتی دانشجویان در سراسر جهان نیز می توانند از آن استفاده کنند. پورتال شعلی زیادی نیز در آلمان مانند JOBMENSA، ABSOLVENTA، ZENJOB و … برای شروع به کار فعال هستند.

  4. برای دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی در زمان شیوع کرونا در آلمان چه کار هایی انجام شده است؟

    سرویس تبادل دانشگاهی المان یعنی DAAD اطلاعاتی را درباره کمک های مالی به دانشجویان بین المللی که دارای بورسیه تحصیلی هستند منتشر کرده است.

  5. اگر شخصی پس از مسافرت در آلمان با ویزای موقت در این کشور مانده است چه شرایطی برای او در نظر گرفته می شود؟

    در این حالت شما به راحتی می توانید برای تمدید ویزای خود درخواست دهید و پس از بررسی های انجام گرفته تمدید نود روزه رایگان را دریافت خواهید کرد.

  6. ویروس کرونا چه تاثیری در پرواز های داخلی اتحادیه اروپا به آلمان داشته است؟

    پرواز های داخلی اتحادیه اروپا از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، لوکزامبورگ، دانمارک و سوییس به کشور آلمان نیز دست خوش تغییرات و لغو شده است.

  7. چه افرادی در زمان شیوع ویروس کرونا می توانند وارد کشور آلمان شوند؟

    برخی از افراد دارای وظایف خاص مانند کادر پزشکی، دیپلمات ها و … می توانند وارد کشور آلمان شوند.

  8. بیماری کرونا ویروس جدید چیست؟

    بیماری کرونا ویروس یا همان Covid 19 یک بیماری عفونی است که توسط یک ویروس تازه کشف شده، ایجاد می شود. بیشتر افراد آلوده به این ویروس بیماری تنفسی خفیف تا متوسط را تجربه می کنند و می توانند با مراقب های خاص روند بهبودی خود را طی کنند.

  9. آیا ممنوعیت سفر به کشور آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا کماکان برقرار است؟

    بله. ممنوعیت سفر برای بازدید کنندگان و مهاجران از کشور های غیر از اتحادیه اروپا و کشور های منطقه شنگن هم چنان ادامه دارد.

  10. آیا از ایران می توان وارد کشور آلمان شد؟

    خیر. پرواز ها به آلمان از کشور های چین، هنگ کنگ، ایران، ایتالیا و کره جنوبی به حالت تعلیق درآمده است.

  11. آیا می توان در زمان شیوع ویروس کرونا از کشور های همسایه آلمان وارد کشور آلمان شد؟

    خیر. کشور های همسایه آلمان ممکن است به شما اجازه عبور از مرز را ندهند زیرا از تاریخ هفدهم مارس تمام مرز های خارجی منطقه شنگن بسته شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *