کالج های پزشکی آلمان

تصمیم برای تحصیل در کالج های پزشکی آلمان یکی از تصمیمات بسیار مهم و تاثیرگذار در زندگی کاری و شخصی شما در آینده می باشد. تحصیل در کالج های آلمان به خاطر کیفیت آموزش بالا، امکانات بسیار عالی و محیطی پر نشاط، مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالج های پزشکی آلمان به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا کالج های پزشکی آلمان؟

امروزه، تعداد نامحدودی کالج پزشکی و دوره های مطالعاتی پزشکی در سراسر جهان وجود دارد اما به خاطر دلایل بسیاری تحصیل پزشکی در آلمان جزء انتخاب های مهاجران است.

همه این ها به اهداف شخصی شما برمی گردد. آیا شما دانشجویی جاه طلب هستید که می خواهد محدودیت های فکری را از میان بردارد و معتقد است یک سیستم آموزشی منحصر به فرد، ابزاری مناسب برای دستیابی به این هدف است؟ آیا می خواهید یک مدرک پزشکی شناخته شده جهانی دریافت کنید که یک مزیت رقابتی مهم برای کمک به شما در پیشبرد یک رقابت شدید فراهم کند؟ آیا آرزو دارید شغلی بدست آورید که نیازهای مالی شما را تأمین کند و ضمن کمک به دیگران، احساس عاطفی عمیقی را ایجاد کند؟

اگر پاسخ شما این سوالات “بله” است، کالج های پزشکی آلمان مکان مناسبی برای تحصیل پزشکی است.

در زیر برخی از دلایل ارزش تحصیل پزشکی در کالج پزشکی آلمان به اندازه کافی ذکر شده است:

کالج های پزشکی آلمان دارای رتبه برتر

یک سابقه آکادمیک طولانی و غنی، همراه با تعهد جدی در زمینه توسعه کیفیت در آموزش و تحقیقات، به دانشکده های پزشکی در آلمان کمک کرده است تا در میان بهترین های جهان قرار گیرند.

انواع برنامه های تحصیلی

از آنجا که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل پزشکی می روند، دانشگاه های آلمان از این واقعیت آگاه هستند که همه آنها علایق علمی یکسانی ندارند. کالج های پزشکی آلمان طیف گسترده ای از مدارک پزشکی را ارائه می دهند تا دانشجویان فعلی و بالقوه خود را قادر به یافتن برنامه مطالعه مناسب برای خود کنند.

امکانات مدرن

تمرین بخشی مهم در آموزش پزشکی است و کالج های پزشکی آلمان دارای آزمایشگاه های مدرنی هستند که بسیار مجهز هستند. جلسات تمرینی در چنین محیط هایی به شما کمک می کند، مهارتهای کاربردی گسترده ای کسب کنید.

جامعه دانشجویی بین المللی

جدا از یک تجربه علمی منحصر به فرد، تحصیل در آلمان فرصتی مناسب برای معاشرت با اتباع مختلف است. آلمان بیش از 350،000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده است و با داشتن بسیاری از آنها ممکن است در طول تحصیل فرصت شغلی داشته باشید.

لیست کالج های پزشکی آلمان

در ادامه ما لیست کالج های پزشکی آلمان را برای شما آورده ایم و ده کالج پزشکی آلمان که از رتبه بسیار بالا و امکانات بسیار خوبی که برای دانشجویان دارند را معرفی می کنیم:

لیست کالج های پزشکی آلمان _ دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ با داشتن 6 دهه سابقه در آموزش و تحقیقات، یک گروه پزشکی عالی دارد. هدف این بخش غلبه بر چالش های پزشکی قرن 21 در منطقه و فراتر از آن است. این کالج پزشکی برای تأسیس یک نهاد علمی مرکزی، با تأکید بر تحقیق و پشتیبانی و ترویج دستور کارهای تحقیقاتی، یک سری از مشکلات را پشت سر گذاشته است. امروزه، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از موسسات تحقیقاتی معتبر بین المللی است که دانشجویان سراسر جهان را به خود جلب می کند.

دانشگاه آخن

دانشگاه آخن در سال 1966 تأسیس شد و 9 دانشکده دارد که گروه های پزشکی نیز در این دانشکده ها مشغول به فعالیت هستند. دانشگاه آخن شامل چندین کلینیک تخصصی، موسسه نظری و بالینی و سایر امکانات تحقیقاتی، سالن های سخنرانی، مدارس تخصص پزشکی و سایر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب است. تقریباً 2700 دانشجو در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند.

 کالج های پزشکی آلمان _ دانشگاه لوبک

دانشکده پزشکی لوبک شهرت خود را در تحقیق و مطالعه بر روی داروی های پزشکی به دست آورده است. همچنین می توان از حوزه هایی که دانشگاه لوبک بر روی آن تمرکز دارد به: 1) عفونت و التهاب، 2) مغز، رفتار و متابولیسم، 3) ژنتیک پزشکی و 4) فن آوری های زیست پزشکی اشاره کرد.

در این کالج پزشکی آلمان مهارت هایی مانند موارد زیر به دانشجویان ارائه می شود:

  • دانش فنی مورد نیاز برای آینده
  • توانایی ها و مهارت های عملی
  • کار علمی
  • مهارتهای اجتماعی و اخلاقی

دانشگاه ویتن / هردک

در میان قدیمی ترین دانشگاههای خصوصی آلمان، که در سال 1983 تأسیس شد، دانشگاه Witten / Herdecke بسیار معتبر شناخته می شود. حدود 1200 دانشجوی پزشکی، علوم پرستاری، دندانپزشکی، اقتصاد، فلسفه و فرهنگ در دانشگاه ویتن/ هردک تحصیل می کنند. این دانشگاه خصوصی است، بنابراین شهریه آن ماهیانه 400 تا 1000 یورو است. با این حال، دانشجویان بین المللی همیشه می توانند برای کمک هزینه تحصیلی و بورس تحصیلی اقدام کنند.

دانشگاه مگدبورگ

به دنبال ادغام دانشگاه فنی، کالج تربیت معلم و دانشکده پزشکی در سال 1993، دانشگاه مگدبورگ یکی از جوان ترین دانشگاههای ایالت است. دانشکده پزشکی در حدود 1300 متخصص آموزش دیده در زمینه مقابله با طیف گسترده ای از بیماری های جدی در منطقه زاکسن فراهم می کند. در این کالج پزشکی آلمان تأکید ویژه ای بر همکاری نزدیک بین کادر آموزشی و دانشجویان می شود. در یک سال، این موسسه میزبان حدوداً 45000 بیمار بستری و تعداد زیادی بیمار دیگر در داخل و خارج از مرکز دانشگاهی می باشد. با تمام این گفته ها، این موسسه آموزش پزشکی عالی را برای دانشجویان مشتاق ارائه می دهد.

لیست کالج های پزشکی آلمان _ دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر در سال 1780 تأسیس شد. این دانشگاه سنتی دیرپا دارد که در هفت مرکز آن میزبان 15 بخش بود و 250 دوره مختلف تحصیلی را ارائه داده است. این دانشگاه به کارکنانی متشکل از 5000 متخصص خبره و 37000 دانشجوی آینده افتخار می کند. علاوه بر این، دانشگاه مونستر حدوداً 400 قرارداد همکاری با موسسات دانشگاهی مختلف در سراسر جهان دارد. این دانشگاه با ارزش گذاری دانش، تحقیق و کنجکاوی فعالیت می کند.

دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر

دانشگاه وورزبورگ

دانشگاه وورزبورگ بیش از 4 دهه پیش توسط شاهزاده – اسقف جولیوس اشتر فون مسپلبرون و شاهزاده منتخب ماکسیمیلیان جوزف تأسیس شد. امکانات دپارتمان دانشگاه و موسسات اضافی آن همگی در این شهر قدیمی واقع شده اند. این دانشگاه میزبان یک کتابخانه مدرن، یک پردیس هنری جدید لیبرال و چندین موسسه تحقیقاتی در میان دیگر است. از 25000 دانشجو این کالج پزشکی آلمان، حدود 1000 دانشجو از حوزه بین المللی می آیند.

تحصیل در کالج های آلمان _ دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن یکی از قدیمی ترین دانشگاههای کلاسیک است که در شهر دانشگاهی توبینگن واقع شده است. این دانشگاه به دلیل موفقیت در پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی در سطح بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه خصوصاً در زمینه های پزشکی و شیمی دانشمندان در جایزه نوبل به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کرده است. بخش پزشکی شامل کلینیک، موسسات علمی و امکانات نظری بزرگترین موسسه آموزش پزشکی در بادن-وورتمبرگ را ایجاد می کند.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ سابقه طولانی آموزش موفق در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی را دارد. این دانشگاه 11 دانشکده در رشته های مختلف را زیر نظر خود دارد. مرکز پزشکی فرایبورگ دارای بیش از 10000 متخصص است که از 58000 بیمار نیاز به مراقبت پزشکی مراقبت می کنند. مرکز پزشکی دانشگاه معتقد است که علوم پایه و تحقیقات بالینی پیش نیاز تحقق جدیدترین تخصص پزشکی و درمان ها هستند و بنابراین تحقیقات مداوم و جدید توسط پزشکان خود را تشویق می کند.

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ دومین دانشگاه قدیمی آلمان است. از افراد مشهور و قدیمی این دانشگاه می توان به لایب نیتس، گوته، نیچه، واگنر و آنگلا مرکل اشاره کرد که به نه عضو برنده جایزه نوبل مرتبط با دانشگاه لایپزیگ نیز اضافه می شوند. کالج پزشکی این دانشگاه با بیش از 3000 دانشجو در پزشکی و دندانپزشکی است و با بیمارستان دانشگاه لایپزیگ همکاری نزدیک دارد. دانشکده پزشکی به همراه بیمارستان دانشگاه از بزرگترین موسسات پزشکی در زاکسن است که میزبان 48 کلینیک و موسسه در پنج بخش جداگانه است.

مهلت درخواست برای دوره های کالج های پزشکی آلمان

مهلت درخواست برای دوره های پزشکی از دانشگاه به دانشگاه دیگر تغییر می کند. به طور کلی، اکثر دانشکده های پزشکی در آلمان دو تاریخ برای ارسال درخواست را اعمال می کنند:

  • 15 ژوئیه برای ترم زمستانی آینده
  • 15 ژانویه برای ترم تابستانی آینده

نکته مهم: از آنجا که دانشگاه ها مهلت های مختلف درخواست را برای پذیرش دانشجو در وب سایت خود قرار می دهند، شما همیشه باید به بررسی این اطلاعات بپردازید. بسیار ضروری است که این اطلاعات را به موقع بدست آورید تا بتوانید برای پذیرش در دانشگاه های مورد نظر خود سریعاً اقدام نمایید.

پذیرش برای تحصیل در کالج پزشکی آلمان

برای تحصیل در کالج های آلمان باید شرایط زیر را فراهم آورد:

مهارت های زبان آلمانی

تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به مهارت آلمانی دارد. حتی از دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره آلمانی در Studienkolleg برای بهبود مهارت های زبان آلمانی هستند، انتظار می رود که از همان روز اول به سطح مهارت خاصی برسند. دانشجویان می توانند مهارت های زبان آلمانی را با ارائه گواهی صادر شده برای قبولی در آزمون DSH یا TestDaF (پس از حدود 400 تا 600 ساعت كلاس)، كه تقریباً با سطح B1 مطابقت دارد، اثبات كنند.

ویزای تحصیلی

دانشجویان بین المللی که برای ورود به جمهوری فدرال آلمان نیاز به ویزا دارند، ممکن است مجبور شوند به سفارت آلمان بروند و برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند. توجه داشته باشید که پس از ورود به آلمان امکان تغییر ویزای توریستی یا ویزای دیگر به ویزای دانشجویی وجود ندارد.

گواهی پزشکی

برای درخواست ویزای دانشجویی، دانشجو باید گواهی پزشکی ارائه دهد. هنگامی که دانشجو می خواهد اجازه اقامت خود را تمدید کند ممکن است نیاز به ارائه گواهی بهداشت باشد.

ترجمه معتبر اسناد مورد نیاز

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در مدارس پزشکی آلمان باید ترجمه معتبر مدارک دبیرستان (معادل Abitur) را ارائه دهند.

تامین نیاز مالی

دانشجویان برای تحصیل در آلمان باید از لحاظ مالی تأمین باشند. اگر از لحاظ مالی با مشکل مواجه باشند، امکان کار دانشجویی نیز وجود دارد. حتی اگر دانشجویان در آلمان اجازه کار داشته باشند، این فقط برای ساعات بسیار محدودی در طول دوره خارج از زمان کاری (تعطیلات) مجاز است. این کافی نیست که بتوانید تحصیلات در این دانشگاه را کاملاً تأمین کنید. بورسیه DAAD به برخی از دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا هزینه های خود را هنگام تحصیل در آلمان تأمین کنند.

نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان

دوره های مقدماتی برای مقاطع دانشگاهی به دانشجویان اجازه می دهد هنگام ورود به دانشگاه با قدرت و آگاهی بیشتری وارد دانشگاه شوند. این موارد معمولاً برای دانشجویان بین المللی توصیه می شود و در واقع برای کسانی که مهارتهای ضعیف زبان آلمانی دارند، اجباری است.

نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان

نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان

بنابراین نمونه سوالاتی وجود دارد که برای رشته های مختلف وجود دارند که در زیر می تونید مشاهده کنید. نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان برای آزمون ورودی M-Kurs نام دارد.

  • T-Kurs – با هدف موضوعات فنی، از جمله ریاضیات و علوم طبیعی؛
  • M-Kurs – مناسب برای متقاضیان پزشکی، زیست شناسی و داروسازی؛
  • G-Kurs – برای دانشجویان زبان آلمانی و تاریخ؛
  • W-Kurs – برای اقتصاد و دانشجویان علوم اجتماعی؛
  • S-Kurs – منحصراً برای دانشجویان زبان؛

برای دریافت نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان به وب سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله ما در مورد اهمیت تحصیل پزشکی در آلمان، لیست کالج های پزشکی آلمان و امکانات آن ها و نمونه سوالات کالج پزشکی آلمان صحبت کردیم. همچنین از شرایط پذیرش در کالج های پزشکی آلمان و مهلت ثبت نام آن ها نیز به شما اطلاعاتی ارائه دادیم.

سوالات متدوال در ارتباط با کالج های پزشکی آلمان

  1. مهلت درخواست برای دوره های کالج پزشکی آلمان چه زمانی می باشد؟

15 ژوئیه برای ترم زمستانی آینده و 15 ژانویه برای ترم تابستانی آینده.

  1. سطح زبان آلمانی مورد نظر برای کالج پزشکی آلمان چه می باشد؟

سطح B2

  1. دومین دانشگاه قدیمی آلمان که دارای کالج پزشکی نیز می باشد، کدام دانشگاه است؟

دانشگاه لایپزیگ دومین دانشگاه قدیمی آلمان می باشد.

  1. چه افراد مشهوری در دانشگاه لایپزیگ آلمان تحصیل کرده اند؟

از افراد مشهور و قدیمی این دانشگاه می توان به لایب نیتس، گوته، نیچه، واگنر و آنگلا مرکل اشاره کرد.

  1. قدیمی ترین دانشگاه خصوصی آلمان داراری کالج پزشکی، کدام دانشگاه است؟

دانشگاه ویتن/ هردک قدیمی ترین دانشگاه خصوصی آلمان است.

  1. شهریه ماهیانه دانشگاه ویتن/ هردک آلمان برای تحصیل در کالج پزشکی چقدر می باشد؟

شهریه ماهیانه 400 تا 1000 یورو است.

  1. آزمون ورودی کالج پزشکی آلمان چه نام دارد؟

M-Kurs

  1. زمینه های فعالیت کالج پزشکی بولک آلمان چه می باشد؟

عفونت و التهاب ، 2) مغز، رفتار و متابولیسم، 3) ژنتیک پزشکی و 4) فن آوری های زیست پزشکی

  1. دانشگاه آخن آلمان چند دانشکده دارد؟

دانشگاه آخن دارای 9 دانشکده می باشد.

  1. دانشجویان کالج پزشکی در آلمان اجازه کار دانشجویی دارند؟

بله، اما ساعات کاری باید خارج از زمان ادرای و تحصیل یعنی در اوقات فراغت دانشجویان باشد.

  1. دانشگاه لایپزیگ آلمان که دارای کالج پزشکی است، چند برنده ی نوبل دارد؟

دانشگاه لایپزیگ 9 برنده نوبل را در خود دارد.

4/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *