کار پزشکی در عمان

شاید شما یکی از کسانی باشید که راجب به کار پزشکی در عمان بسیار شنیده و قصد رفتن به این کشور را داشته باشید. این کشور از جمله کشوهای مناسب جهت کار و زندگی است که افراد زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند. با مطالعه این مقاله که به دست مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است، امیدواریم اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وضعیت کار پزشکان در عمان

تا سال 2040 بیش از 13،000 پزشک در شهر مسقط مورد نیاز است. این پیش بینی توسط دفتر رسمی توییتر مرکز ملی آمار و اطلاعات (NCSI) نشان داده شده است و بخشی از طرح چشم انداز 2040 عمان است. تا سال 2040، پزشکان در موقعیت بهتری قرار خواهند گرفت تا مسئولیت بیشتری در حرفه پزشکی به عهده بگیرند. دکتر بشیر اعلام کرده است که به غیر از افزودن پزشکان بیشتر، عمان باید تعداد بیمارستان ها را افزایش دهد. در حال حاضر کمبود تعداد پزشک زیاد است و علاوه بر این ما به امکانات پزشکی بیشتری در داخل عمان نیاز داریم.

NCSI همچنین اعلام کرد که تا سال 2040 بیش از 2،000 داروساز را استخدام خواهد کرد. طبق گزارش NCSI توییتر، ” 2،146 نفر داروساز اضافی مورد نیاز برای برآوردن نیازهای کارکنان بهداشتی تا سال 2040 است “. در عمان اهمیت کارکنان بهداشتی برای عملکرد سیستم های بهداشتی، کیفیت مراقبت، دستیابی به اهداف توسعه هزاره مربوط به سلامت و افزایش اقدامات بهداشتی موثر، به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است. در عمان توجه به توسعه منابع انسانی در دهه های گذشته، به عنوان یک استراتژی برای دستیابی به توسعه خدمات بهداشتی موثر، اولویت بندی شده است. بر این اساس، منابع انسانی در طول سال ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

عمان علاقمند به دستیابی به اعتماد به نفس کامل در رده پزشکی از جمله تخصص های پزشکی است و از این رو در طول سال های گذشته به دنبال سیاست ها و برنامه هایی بوده است. با این حال، پیشرفت در سازماندهی در تخصص های پزشکی نسبتا کند بوده است. با توجه به نیازهای کشور، هیئت تخصص پزشکی عمان، از زمان تأسیس آن در سال 2006، مسئول دستیابی به افزایش سریع تولید متخصصین پزشکی و ایجاد و تقویت مشارکت با موسسات در کشورهای پیشرفته در زمینه آموزش و پرورش جهت تضمین عرضه و تقاضا برای تخصص های مختلف پزشکی و غیره در عمان بوده است.

درآمد و حقوق پزشکان در عمان

بر اساس گزارش های منتشر شده در سال 2018، درآمد یک پزشک در کشور عمان به طور متوسط سالانه چیزی در حدود 16800 ریال عمان، معادل حدودا 43600 دلار آمریکاست. مطابق شرح وظایف، پزشکان عمومی در این کشور وظیفه ی تشخیص بیماری و کمک به بیمار از طریق چک آپ ها و معاینه را دارند. پزشک عمومی باید حین انجام وظیفه قادر به جمع آوری، ثبت و حفظ اطلاعات پزشکی بیمار باشد.

درآمد و حقوق پزشکان در عمان

میزان در آمد یک پزشک در عمان به عوامل مختلفی نظیر شهر محل طبابت و میزان تجربه و تخصص او بستگی دارد. به عنوان مثال در مسقط، پایتخت عمان، در آمد پزشکان به طور میانگین در حدود 48000 دلار آمریکاست. کمترین درآمد سالانه ی یک پزشک در کل کشور عمان و برای پایین ترین سطح تجربه در حدود 22000 دلار آمریکا و بیشترین میزان درآمد برای یک پزشک با تجربه در حدود 340000 دلار گزارش شده است. البته این چنین ارقام بالایی تنها برای درصد اندکی از پزشکان صادق است به طوری که تنها 25 درصد از کل جمعیت پزشکان درآمد سالانه ای بیش از 90000 دلار دارند.

شرایط تایید مدرک و کار کردن پزشک خارجی در عمان

الزامات و شرایط مورد نیاز برای کار به عنوان پزشک در کشور عمان، داشتن فن بیان مناسب، گذراندن دوره CCT، یا مدرک معادل آن در حوزه تخصص فرد. همچنین یکی از مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • ثبت نام در انجمن امریکایی/ کانادایی
  • مدرک تخصص کشور آلمان
  • انجمن فرانسه DES
  • بورسیه کشور استرالیا یا نیوزلند 
  • در موارد خاص، مدارک معتبر کشور هند نیز مورد قبول است.
  • بعلاوه متقاضیان، بایستی حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت و تخصصشان داشته باشند.
  • متقاضیان بایستی در پست های مشاوره نیز شرکت داشته باشند.
  • برخی کارفرمایان دانستن زبان عربی را نیز اولویت استخدام قرار داده اند.
  • برای برخی تخصص ها انتخاب پزشکان زن در اولویت قرار دارد، خصوصا در رشته های زنان و زایمان.

بر اساس گزارش منتشر شده مرکز ملی سلامت در کشور عمان، این کشور تا سال 2040 به 13000 پزشک نیازمند است و در این حوزه ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. این فرصتی مناسب برای پزشکان، داروسازان و پرستاران خارجی است تا بتوانند از این فرصت برای گسترش کسب و کار خود در کشور عمان اقدام نمایند. برای برنامه ریزی بهتر در زمینه ایجاد کلینیک و تاسیس مطب پزشکی خود در عمان، نیاز به مطالعات جامع تری برای نتیجه گیری بهتر دارید. آمارهایی مانند:

  • تعداد بیمارستان های عمان
  • تعداد تخت های بیمارستانی عمان
  • تعداد پزشکان عمان
  • تعداد پرستاران در عمان
  • تعداد داروسازها در عمان
  • تعداد کلینیک های سلامت دولتی عمان
  • تعداد کلینیک های سلامت خصوصی عمان
  • تعداد دانشجویان رشته پزشکی عمان

برای دریافت ویزای کار عمان بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید، مشاورین ما در این زمینه می توانند شما عزیزان را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

10 دیدگاه برای “کار پزشکی در عمان

  1. سحر گفت:

    سلام برای کار داروسازی در عمان به چه مدرکی نیاز هست؟مدرک زبان انگلیسی مورد تایید هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای کار رشته های پزشکی در کشور های جوزه خلیج فارس در ابتدا باید در آزمون شرکت نمایید و نمره قبولی را دریافت نمایید.

  2. دورقی گفت:

    سلام من پرستارم تقریبا ۱۱ سال سابقه کار دارم مسلط به زبان عربی وزبان انگلیسی متوسط هستم درحال گذراندن دوره rn cgfns هستم با این شرایط میتونم در یکی از بیمارستان های کشور عمان کار کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید با توجه به شرایط خود از طریق یک کارفرما اقدام نمایید.

  3. مهدی دربندی گفت:

    سلام بنده مهندس صنایع با 15 سال سابقه در پروژه های نفت و گاز هستم و همچنین همسرم داری 15 سال سابقه کار در بخش رژیم درمانی و کارشناس تغذیه هست میخواستم ببینم به منظور کار در عمان موقعیت کاری هست برای ما ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اطلاع از بازار کار عمان می توانید از طریق سایت های کاریابی اقدام نمایید.

  4. وحید گفت:

    با سلام
    من مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی و کارشناسی ارشد میکروب شناسی پزشکی دارم. ۲ سال سابقه کار در سازمان انتقال خون و ۱ سال سابقه کار در آزمایشگاه بیمارستان دولتی دارم و الان هم استخدام همان بیمارستانم. تسلط نسبی به زبان انگلیسی هم دارم. برای آزمایشگاه تشخیص طبی در عمان شرایط کار و درآمد چطوره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای کار در عمان باید از طریق کارفرما و پیشنهاد شغلی اقدام نمایید.

  5. جبار امانی گفت:

    با سلام من پزشک عمومی از دانشگاه تهران و متخصص رادیولوژی از دمشق هستم شرایط کاری من در عمان چگونه است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما در ابتدا باید در صورت تمایل کار پزشکی در عمان مدرک تحصیلی خود را تایید کنید و در آزمون تایید مدارک شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *