کار در روسیه برای ایرانیان

کار و اشتغال در کشور روسیه برای متقاضیان ایرانی یکی از روش های مهاجرت به این کشور پهناور سردسیری می باشد. بر این اساس در این مقاله به بررسی کار و اشتغال در روسیه برای ایرانیان می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت کار و اشتغال در روسیه
  • روش های اخذ ویزای کار روسیه برای ایرانیان
  • کار در روسیه از طریق پیشنهاد کار Job Offer
  • کار در روسیه از طریق تحصیل در دانشگاه های روسیه
  • کار در روسیه از طریق موسسه های کاریابی
  • اخذ ویزای کار روسیه برای ایرانیان
  • ویزای کار یک بار ورود SingleEntry Visa روسیه
  • ویزای کار چند بار ورودMultipleEntry Visa روسیه
  • ویزای حرفه ای کاریHighly Qualified Professionals روسیه
  • مشاغل مورد نیاز روسیه برای ایرانیان
  • حقوق و درآمد در روسیه
  • اقامت و تابعیت روسیه با کار و اشتغال
  • ویزای همراه و کار در روسیه
  • مزایا و معایب کار در روسیه برای ایرانیان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد کار در روسیه برای ایرانیان

اهمیت کار و اشتغال در روسیه

بر اساس آمار، کشور روسیه چهارمین کشور مناسب برای مهاجرت ایرانی ها محسوب می شود. از دلایل ایرانیان در انتخاب کشور روسیه برای مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری می توان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های مختلف از جمله پزشکی و دندانپزشکی، وجود فرصت های شغلی و فرهنگ و سواد مردم روسیه، نزدیکی جغرافیایی، شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی و وجود دانشگاه های برتر را نام برد. نیاز این کشور به افراد متخصص و ماهر حرفه ای موجب شده است تا جوانان زیادی از کشورهای مختلف برای کار و اشتغال به این کشور مهاجرت کنند.اعطای بورسیه های تحصیلی و برخورداری دانشجویان از تحصیل نسبتا رایگان و جایگاه علمی عالی در میان دیگر کشورهای جهان، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی در این کشور موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای مهاجرت به کشور روسیه اقدام کنند. در این راستا، مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله کامل به بررسی شرایط کار ایرانیان در روسیه پرداخته اند. اگر قصد کار و اشتغال در روسیه را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

روش های اخذ ویزای کار روسیه برای ایرانیان

کشور روسیه بنا به رشد و رونق سریع اقتصادی نیازمند نیروی کار متخصص و ماهر خارجی است تا چرخ های اقتصادی خود را به گردش درآورد و نرخ رشد توسعه را افزایش دهد. بر این اساس متقاضیان ایرانی بامهارت و متخصص در زمینه حرفه و کار که قصد اشتغال در کشور روسیه را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای کار به کار و اشتغال در روسیه بپردازند. متقاضیان ایرانی از چند روش می توانند ویزای کار روسیه را اخذ کنند و به کار در روسیه بپردازند:

کار در روسیه از طریق پیشنهاد کار Job Offer

در این روش متقاضی ایرانی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای روسی داشته باشد. به طور کلی هر فرصت شغلی خالی در وهله اول متعلق به ساکنان و شهروندان آن کشور است. کارفرمای روسی در ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور روسیه آگهی می کند. اگر فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرما این شغل را برای بار دوم در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی می کند، اگر این بار نیز فرد مناسب پیدا نشد، کارفرمای روسی با متقاضی ایرانی قرارداد کاری امضا می کند.بدین منظور متقاضی باید سوابق کاری حرفه ای، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تائید، مجوز اقامت موقت روسیه و گواهی کار خود را به کارفرمای روسی ارائه دهد. ویزای کار روسیه تا ۳ ماه معتبر است. مجوز کار روسیه باید از طرف اداره مهاجرت روسیه صادر شود.

کار در روسیه از طریق پیشنهاد کار Job Offer

کار در روسیه از طریق پیشنهاد کار Job Offer

کار در روسیه از طریق تحصیل در دانشگاه های روسیه

از آن جا که روسیه از کشورهای مطرح جهان از لحاظ پیشرفت و توسعه می باشد، بیشتر دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود خواستار اقامت و کار در این کشور می باشند. بدین منظور دانشجویان فارغ تحصیل می توانند با رعایت شرایطی مجوز اقامت و کار را کسب نمایند.به منظوراخذ مجوز اقامت روسیه، متقاضی باید ویزای کار را دریافت کند. در جهت دریافت ویزای کار، متقاضی نیاز به یک پیشنهاد کار یا دعوت نامه از طرف کارفرمای روسی دارد. در صورتی که این پیشنهاد از طرف کارفرمای خصوصی روسی وجود نداشته باشد، متقاضی باید از طریق یک فرد کارآفرین برای ویزای کار خود اقدام نماید. هرچند دریافت ویزای کار از طریق کارآفرین خصوصی بدون آشنایی فرد متقاضی به زبان روسی و آگاهی کامل وی از قوانین حقوقی روسیه کاری سخت و دشوار می باشد. اما متقاضی می تواند با فراگیری زبان روسی و آشنایی با قوانین کشور روسیه ویزای کار این کشور را دریافت کند. اگر پس از تمام شدن یک دوره تحصیلی، دانشجو اقدام به ادامه تحصیل در دوره های بالاتر و تحصیلات تکمیلی نماید، می تواند برای اخذ اقامت پس از تحصیل اقدام نماید.دانشجویانی که در رشته خود دارای نمره های برتر و ممتاز باشند، دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشند، گواهی سلامت داشته باشند و بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند، می توانند به منظور دریافت مجوز کار پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه اقدام نمایند. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجو باید تسلط کامل به زبان روسی داشته باشد. به منظور اخذ ویزای کار پس از تحصیل در روسیه متقاضی باید پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر، گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلا به بیماری، ارائه مدارکی مبنی بر صلاحیت کار در کشور روسیه، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای کار و یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت را ارائه دهد.

کار در روسیه از طریق موسسه های کاریابی

یکی دیگر از روش های اخذ مجوز کار و اقامت در روسیه، مشاوره با موسسه های کاریابی معتبر می باشد. در این روش، متقاضی مدارک تحصیلی خود را در اختیار این آژانس های کاریابی قرار می دهد و آن ها بر اساس رشته تحصیلی و تخصص بهترین گزینه ممکن را برای متقاضی انتخاب می کنند. سرمایه گذاری مالی در کشور روسیه و یا ثبت شرکت از دیگر روش های کار در این کشور می باشد. علاوه بر این دانشجویان می توانند طرح های تجاری خود را به اداره مهاجرت روسیه ارائه دهند تا آن ها این طرح ها را از لحاظ اقتصادی و مالی مورد ارزیابی قرار دهند.در صورتی که متقاضی اخذ اقامت روسیه با فردی ازدواج کند که تابعیت و شهروندی روسیه را داشته باشد، می تواند اقامت کوتاه مدت خود را تمدید کند و به منظور اقامت دائم اقدام نماید و در این کشور به کار و فعالیت بپردازد. از مهم ترین موسسه های کاریابی روسیه موسسه های زیر را می توان نام برد:

  • www.http://lapaspb.com
  • www.http://gnius.ru
  • www.http://texon.su
  • www.http://targetjobs.co.uk/careersadvice
  • www.https://awaragroup.com/our
  • www.https://globalvision.ru

اخذ ویزای کار روسیه برای ایرانیان

متقاضیان ایرانی برای کار و اشتغال در روسیه نیازمند اخذ ویزای کار این کشور و همچنین مجوز کار می باشند. متقاضیان ایرانی که فاقد ویزای کار باشند، به هیچ عنوان مجوز کار و یا حتی کاریابی در این کشور را ندارند. متقاضیان به منظور کار در روسیه می توانند ویزاهای کار در روسیه را دریافت کنند. در ادامه به بررسی انواع ویزاهای کار روسیه می پردازیم.

ویزای کار یک بار ورود SingleEntry Visa روسیه

متقاضیان ایرانی که دارای دعوتنامه کاری از کارفرمایان روسی می باشند، می توانند این ویزا را بر اساس دعوتنامه کارفرما اخذ کنند. مدت زمان اعتیاز ویزای یک بار ورود ۹۰ روز می باشد.

ویزای کار چند بار ورودMultipleEntry Visa روسیه

متقاضی که با اخذ ویزای یک بار ورود و بر اساس دعوتنامه کاری از کارفرمای روسی در کشور روسیه مشغول کار و اشتغال می باشد، در صورتی که هنوز در این کشور مشغول کار و فعالیت باشد و به شرطی که کارفرمای روسی قرارداد کاری متقاضی را تمدید کرده باشد، می تواند ویزای یک بار ورود را تمدید و به صورت چندبار ورود کند. مدت زمان اعتبار ویزای چندبار ورود تا یک سال می باشد که قابل تمدید است.

ویزای حرفه ای کاریHighly Qualified Professionals روسیه

متقاضیان ایرانی که دارای تخصص کاری خاص و مهارت های حرفه ای می باشند، می توانند این مجوز کاری را برای کار در روسیه دریافت کنند. این مجوز کار مختص متقاضیانی است که به دلیل دارا بودن مهارت های کاری و حرفه ای دارای قرارداد کاری با کارفرمای روسی و حقوق سالانه بالغ بر یک میلیون روبل روسی باشند. متقاضیان ایرانی می توانند این مجوز کاری را در مدت کوتاه ۲ هفته دریافت کنند. مدت اعتبار این مجوز کاری در حدود ۳ سال می باشد.

مشاغل مورد نیاز روسیه برای ایرانیان

کشور روسیه به متقاضیان ماهر و حرفه ای در زمینه های مختلف نیاز دارد. بر این اساس متقاضیان ایرانی می توانند با مراجعه به موسسه های کاریابی و وب سایت های روسیه مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کرده و برای اخذ ویزای کار اقدام کنند. مشاغل مورد نیاز کشور روسیه در حال حاضر ۲۰۲۰ عبارت است از:

مدیرفروش، کارمند فروش، راننده، تدریس زبان های خارجی، تدریس زبان انگلیسی، مترجم زبان انگلیسی، کارشناسی منابع انسانی، کارشناس فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، مدیریت تجاری، مهندس عمران، حسابدار، مدیر مالی، پزشک، داروساز، پرستار کودک، مهندس نفت و گاز، مهندس پتروشیمی، مهندس IT، رشته های پیراپزشکی و انرژی

مشاغل مورد نیاز روسیه برای ایرانیان

مشاغل مورد نیاز روسیه برای ایرانیان

حقوق و درآمد در روسیه

بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۲۰ متوسط حقوق و درآمد ماهانه در کشور روسیه در حدود ۵۰۰ دلار آمریکا می باشد که در شهرهای بزرگتر این میزان بیشتر است و در شهر مسکو تا ۱۰۶۵ دلار آمریکا نیز می رسد. پردرآمدترین مشاغل روسیه عبارت است از:

  • مدیریت مالی: سالانه در حدود ۷۳۰۰۰ دلار آمریکا
  • مدیریت اجرایی: سالانه در حدود ۶۳۰۰۰ دلار آمریکا
  • مدیریت دولتی: سالانه در حدود ۵۲۰۰۰ دلار آمریکا
  • داروسازی، بیوتکنولوژی و تحقیق و توسعه: سالانه در حدود ۴۰۰۰۰ دلار آمریکا

اقامت و تابعیت روسیه با کار و اشتغال

به طور کلی متقاضیان ایرانی می توانند از روش های اخذ ویزای کار، ازدواج با تبعه روسیه، سرمایه گذاری در خرید ملک و خانه و ثبت شرکت و یا تحصیل در روسیه اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. به طور کلی دانشجویان پس از فارغ تحصیلی و یافتن شغل مناسب و پرداخت مالیات می توانند پس از ۵ سال اقامت دائم روسیه را دریافت کنند.سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید خانه و سرمایه گذاری در صنایع و طرح های تجاری درصورتی که طرح آن ها به سوددهی مناسبی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد، پس از ۳ تا ۵ سال می توانند اقامت دائم روسیه را اخذ کنند. از مزیت های اخذ اقامت دائم روسیه این است که متقاضی دیگر نیاز به اخذ مجوز کار این کشور ندارد و متقاضی می تواند بدون نگرانی از تمدید مجوز کار در هر شغل و کاری مشغول شود. یکی از موارد مهم در اخذ تابعیت روسیه به رسمیت نشناختن تابعیت مضاعف در این کشور می باشد.پس از اخذ اقامت دائم روسیه و گذشت چند سال متقاضی واجد شرایط می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کند. مهم ترین شرایط اخذ تابعیت کشور روسیه این است که متقاضی به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد و بتواند به خوبی با اجتماع مردم روس سازگاری پیدا کند و از قوانین و مقررات کشور روسیه تبعیت کند.

ویزای همراه و کار در روسیه

متقاضیان ایرانی که دارای ویزای موقت کاری روسیه می باشند، می توانند برای همراهی همسر و فرزندان خود در روسیه اقدام کنند. بدین منظور شرکت کارفرمای روسی باید دعوتنامه را برای ورود همسر و فرزندان متقاضی از طرف اداره کل مهاجرت روسیه ارائه دهد. متقاضیانی که در کشور روسیه به طور موقت مشغول کار و اشتغال می باشند نیز می توانند برای دیدار خانواده خود در روسیه ویزای همراه دریافت کنند.بدین منظور متقاضی باید برای اقوام خود دعوتنامه صادر کند و خانواده متقاضی تا ۳ ماه فرصت حضور در روسیه را دارند. متقاضیانی که از طریق ویزای کار حرفه ای و تخصص شغلی در روسیه مشغول کار می باشند، نیاز به صدور دعوتنامه برای ویزای همراه ندارند، خانواده و همسر این متقاضیان از ابتدای کار می توانند متقاضی را در روسیه همراهی کنند.

مزایا و معایب کار در روسیه برای ایرانیان

متقاضی با اخذ ویزای کار روسیه از روش های گوناگون و اخذ اقامت این کشور از مزایای فراوانی برخوردار می شود. به هنگام بررسی معایب و مزایای کار در روسیه، کفه مزایای آن سنگین تر از معایب آن می باشد. مهاجرت به روسیه مانند هر کشور دیگری سختی ها و دشواری های خود را دارد. از جمله مهم ترین معایب اقامت و زندگی در این کشور می توان آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سخت و دشوار مردم روس، طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها، بالا بودن قیمت مواد غذایی و سختی یادگیری زبان روسی را نام برد. از مهم ترین مزیت های کار و اشتغال و اخذ اقامت روسیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی
  • رعایت نظم و قانون در جامعه
  • روند سهل و راحت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش دانشگاه ها
  • رابطه علمی نزدیک دانشگاه های روسیه با دیگر دانشگاه های برتر جهان
  • ارائه رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه ها و بالا بودن کیفیت آموزشی
  • امکان اخذ ویزای همراه و همراهی خانواده در روسیه
  • اعطای مدرک روسی از دانشگاه روسیه و مدرک اروپایی از دانشگاه اروپایی به دانشجویان
  • قرابت و نزدیکی جغرافیایی با ایران
  • دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران
مزایا و معایب کار در روسیه برای ایرانیان

مزایا و معایب کار در روسیه برای ایرانیان

سخن آخر

در این مقاله کار در روسیه برای ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که به طور کلی متقاضی با اخذ ویزای کار و مجوز اقامت روسیه می تواند در این کشور کار و زندگی کند و پس از ۵ سال اقامت این کشور را دریافت کند.

اگر قصد کار و اشتغال در روسیه را دارید، می توانید از مشاوره های مهاجرتی مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. وکلا و کارشناسان برجسته موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به شما ارائه می دهند.در این مقاله به بررسی کار در روسیه برای ایرانیان پرداختیم. با کار و اشتغال در روسیه می توانید اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی روسیه را اخذ کنید. از مزیت های کار در روسیه می توان پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و کیفیت بالای زندگی در این کشور را نام برد.شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل، کیفیت بالای زندگی، رعایت نظم و قانون در جامعه، قرابت و نزدیکی جغرافیایی با ایران و دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران از جمله مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای کار و اشتغال در روسیه می باشد. اگر برای کار و اشتغال در کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد کار در روسیه برای ایرانیان

1- دلایل ایرانی ها برای کار و اشتغال در روسیه چیست؟

نزدیکی جغرافیایی، شباهت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم، مناسب بودن هزینه های زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، کیفیت بالای زندگی

2- مزایای اخذ ویزای کار روسیه برای ایرانیان چیست؟

بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و کیفیت بالای زندگی

3- شرایط کار در روسیه از طریق کار برای ایرانیان چیست؟

متقاضی باید یک پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای روسی داشته باشد.

4- ویزای حرفه ای کاریHighly Qualified Professionals روسیه چیست؟

مختص متقاضیانی است که به دلیل دارا بودن مهارت های کاری و حرفه ای دارای قرارداد کاری با کارفرمای روسی و حقوق سالانه بالغ بر یک میلیون روبل روسی باشند.

5- ویزای کار یک بار ورود SingleEntry Visa روسیه چیست؟

متقاضیان ایرانی که دارای دعوتنامه کاری از کارفرمایان روسی می باشند، می توانند این ویزا را بر اساس دعوتنامه کارفرما اخذ کنند. مدت زمان اعتیاز ویزای یک بار ورود ۹۰ روز می باشد.

6- مشاغل مورد نیاز روسیه برای ایرانیان کدامند؟

مدیرفروش، کارمند فروش، راننده، تدریس زبان های خارجی، تدریس زبان انگلیسی، مترجم زبان انگلیسی، کارشناسی منابع انسانی، کارشناس فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، مدیریت تجاری،

7- پردرآمدترین مشاغل روسیه برای ایرانیان کدامند؟

مدیریت مالی: سالانه در حدود ۷۳۰۰۰ دلار آمریکامدیریت اجرایی: سالانه در حدود ۶۳۰۰۰ دلار آمریکامدیریت دولتی: سالانه در حدود ۵۲۰۰۰ دلار آمریکا

8- شرایط کار در روسیه پس از تحصیل چیست؟

دانشجویان باید در رشته خود دارای نمره های برتر و ممتاز باشند، دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشند، گواهی سلامت داشته باشند و بیشتر از ۱۸ سال داشته باشند.

9- مهم ترین معایب کار و اشتغال در روسیه برای ایرانیان چیست؟

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سخت و دشوار مردم روس، طبیعت سرد مردم روسیه و عدم صمیمیت آن ها، هزینه زیاد مواد غذایی و سختی یادگیری زبان روسی

10- شرایط اخذ ویزای کار چند بار ورودMultipleEntry Visa روسیه چیست؟

متقاضی که با اخذ ویزای یک بار ورود در روسیه مشغول کار باشد و به شرطی که کارفرمای روسی قرارداد کاری متقاضی را تمدید کرده باشد، می تواند ویزای یک بار ورود را تمدید و به صورت چندبار ورود کند.

11- آیا ایرانیان می توانند با تحصیل در روسیه کار کنند؟

صرفا تحصیل در روسیه موجب اخذ اقامت نمی شود، دانشجو پس از فارغ تحصیلی با پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می تواند مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *