پیش بینی وضعیت ویزاهای کانادا پس از کرونا

در این مقاله قصد داریم به بررسی پیش بینی وضعیت ویزاهای کانادا پس از کرونا بپردازیم. همان طور که می دانید، همه گیری ویروس کرونا، تاثیر بسیار زیادی بر جوامع مختلف و کشور های گوناگون داشته است. وجود ویروس کرونا در جهان که منشا آن از شهر ووهان چین بود، باعث ضربه بزرگی به شرایط زندگی در جهان گردید. شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده ای را در بخش اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … به وجود آورده است. کشور های مختلف برای مبارزه با این ویروس راه کار های بسیاری را انجام داده اند و اقدامات لازم را صورت داده اند. کشور ها پس از گذشت زمان تا حدودی توانسته اند بر این بیماری فايق آیند و شرایط آن را تحت کنترل خود قرار دهند. گرچه کماکان این معضل باقی است. کشور کانادا نیز همانند سایر کشور ها از این قاعده مستثنی نبوده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کشور کانادا می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. در حقیقت راه های مهاجرت به کانادا بسیار هستند و هر کدام از آن ها با توجه به شرایط افراد تعیین می شوند. در حقیقت روند های مهاجرتی با انتخاب افراد پیش می روند. شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیاری بر این مسئله داشته است. با این وجود ازجازه دهید راه های مهاجرت به کانادا را بررسی کنیم. از جمله راه های مهاجرت به کانادا عبارتند از: مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا، تولد فرزند در کانادا، ازدواج با تبعه کانادایی و … .

این روز ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص مهاجرت به کشور های مختلف، بهترین راه برای کسب اطلاعات و آسان کردن روند مهاجرت، مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می باشد. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

پیش بینی وضعیت ویزاهای کانادا پس از کرونا

همان طور که گفتیم شیوع ویروس کرونا تاثیرات بسیاری بر شهر ها و و کشور های مختلف گذاشته است. از جمله این اثرات می توان به مشکلات مهاجرتی اشاره نمود. عده زیادی از افراد برای مهاجرت اقدام کرده بودند اما به دلیل شیوع این بیماری با مشکل مواجه شدند و نتوانستد با دریافت ویزای خود برای ادامه فعالیت ها اقدام نمایند. این مسئله به دلیل محدودیت های اعمال شده بر کشور ها مانند بسته شدن مرز ها بود. در ادامه ابتدا کمی با کشور کانادا آشنا می شویم و سپس با بررسی محدودیت های اعمال شده، وضعیت ویزا های کانادا را در دوران پسا کرونا ارائه خواهیم داد.

آشنایی با کانادا برای بررسی وضعیت ویزا ها در دوران پسا کرونا

کانادا کشوری است که از لحاظ جغرافیایی در قاره آمریکای شمالی قرار گرفته و وسعت زیادی دارد. این کشور متشکل از ده استان و سه قلمرو است. کشور کانادا که در همسایگی آمریکا قرار دارد، مساحتی به اندازه نه میلیون و نهصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر مربع دارد و از این نظر دومین کشور پهناور دنیا محسوب می شود. مرز مشترک میان آمریکا و کانادا طولانی ترین مرز زمینی در جهان می باشد. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا است و این در حالی است که بزرگ ترین شهر این کشور، شهر تورنتو می باشد.

آشنایی با کانادا برای بررسی وضعیت ویزا ها در دوران پسا کرونا

آشنایی با کانادا برای بررسی وضعیت ویزا ها در دوران پسا کرونا

شعار مردم در کشور کانادا عبارت « از این کران، تا آن کران » می باشد. طبق آخرین سرشماری های صورت گرفته جمعیت کشور کانادا سی و هفت میلیون و هفتصد و چهل و دو هزار و صد و پنجاه و چهار نفر می باشد. حال که کمی با این کشور آشنا شدیم، باید دید چه محدودیت هایی در زمان کرونا بر این کشور وارد شده است و این محدودیت ها چه اثراتی در دوران پسا کرونا بر ویزای کانادا در انواع مختلف خواهد داشت؟

محدودیت های اعمال شده در کانادا در زمان کرونا

در این بخش از مقاله در راستای بررسی شرایط ویزای کانادا پس از دوران کرونای جدید، به بررسی شرایط محدودیت های اعمال شده در این کشور می پردازیم تا ببینیم چطور این محدودیت ها می تواند بر دوران پساکرونا و اخذ ویزای کانادا تاثیر بگذارد. اداره مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دستورالعمل های رسمی را برای بسته شدن مرز ها در طول ماه مارس منتشر کرد. اکثریت قریب به اتفاق اتباع خارجی در این زمان از ورود به کانادا منع شده اند ، اما در مورد ممنوعیت سفر تعدادی معافیت نیز وجود دارد.

علاوه بر این ، به خطوط هوایی دستور داده شده است كه همه مسافران متقاضی ورود به کانادا را برای علائم COVID-19 بررسی كنند ، و به كسی كه علائم بیماری کووید نوزده را از خود نشان می دهد ، اجازه پرواز به كانادا داده نخواهد شد. البته این محدودیت ها این روز ها به دلیل کنترل بیشتر بر شرایط بیماری کرونای جدید یا همان کووید نوزده کمتر از قبل شده است و افراد می توانند با راحتی و آرامش بیشتری به این کشور سفر کنند و یا از کانادا خارج شوند.

اما توجه به این نکته ضروری است که هرکسی که وارد کانادا می شود ، مجبور خواهد شد که وارد قرنطینه اجباری 14 روزه شود. وزیر بهداشت کانادا اعلام کرده است که این قرنطینه اجرا خواهد شد و ممکن است کسانی که قرنطینه را می شکنند مجازات و حبس شوند. حال که محدودیت ها را بررسی کردیم به تاثیر آن ها و همچنین اثرات در دوران پساکرونا می پردازیم.

بررسی انواع ویزا های کانادا در دوران پسا کرونا

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط ویزا های مختلف در دوران پسا کرونا بپردازیم. همان طور که می دانید انواع ویزا ها برای ورود به کانادا وجود دارد. از جمله این ویزا ها می توان به ویزای کاری کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و … اشاره نمود.

حال سوالی که پیش آمده این است که آبا در این دوران و با گذشت شرایط سخت ویروس کرونا، باز هم می توان برای کار در کانادا، تحصیل در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و … اقدام نمود؟ جواب مثبت است. حال در ادامه به بررسی شرایط مختلف و انواع ویزا ها در این دوران می پردازیم.

ویزای کاری کانادا در دوران پسا کرونا

در این بخش از مقاله یکی از انواع مهم ترین ویزا های کانادا را بررسی می کنیم. ویزای کاری کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند بسیار مهم است. اما آیا هنوز هم امکان دریافت ویزای کاری کانادا و در این دوران سخت کرونایی وجود دارد؟ بله باید گفت که با توجه به محدودیت های اعمال شده در شرایط کرونا، به دلیل کنترل شرایط کرونایی و بهبود وضعیت اقتصادی، کماکان می توان برای دریافت ویزای کاری کانادا درخواست داد. در حقیقت خبر خوب برای متقاضیان کار در کانادا این است که هنوز هم اتابع خارجی می توانند برای کار مقصد خود را کانادا انتخاب کنند.

ویزای کاری کانادا در دوران پسا کرونا

ویزای کاری کانادا در دوران پسا کرونا

نکته بسیار مهم تر این است که برخی از افراد به دلیل داشتن شغل های خاص از دریافت ویزای کاری کانادا معاف هستند و می توانند بدون ویزا برای کار در کانادا اقدام کنند. این افراد معمولا در دسته ارائه دهندگان خدمات پزشکی بهداشتی و اورژانسی قرار می گیرند و یا خدمات آتش نشانی را به طرز ویژه ای ارائه می کنند. دقت کنید که برای اخذ ویزای کاری کانادا لازم است تا در ابتدا یک دعوت نامه از کار فرمای کانادایی داشته باشید. پس از این که این دعوت نامه را دریافت نمودید می توانید برای اخذ ویزای کاری کانادا و با مراجعه به سفارت این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

ویزای تحصیلی کانادا در دوران پس از کرونا

در این بخش از مقاله یکی دیگر از ویزا های مهم کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم. همان طور که می دانید یکی از بخش هایی که با شیوع ویروس کرونا بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، بخش تحصیلی می باشد. در حقیقت دانشجویان و دانش آموزان بسیاری با تعطیلی در این بخش مواجه شدند و شرایط سختی را متحمل شدند. در این میان افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف به عنوان مثال مهاجرت تحصیلی به کانادا را داشتند، به دلیل محدودیت های اعمال شده با مشکلاتی مواجه شدند.

البته ذکر این نکته ضروری است که طبق قوانین محدودیت اعمال شده در کانادا، آن دسته از دانشجویانی که ویزای تحصیلی خود را تا قبل از هجدهم مارس دریافت کردند، معاف از محدودیت های اعمال شده بودند. این افراد هیچ گونه محدودیتی نداشتند و می توانستند برای سفر به کانادا اقدامات لازم را انجام دهند. با این وجود امکان دیگری نیز برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا نیز فراهم شده است. همان طور که می دانید کلاس های دانشگاه های کل دنیا به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

از این رو با برگزاری آنلاین این کلاس ها، دانشجویان می توانند به راحتی از ویزای PGWP استفاده کنند. با استفاده از این ویزا دانشجویان کانادایی می توانند پس از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور بمانند و کار کنند. برای این که این ویزا دریافت شود لازم است که دانشجو در کانادا مشغول به تحصیل تمام وقت باشد و در یکی از دانشگاه های کانادا تحصیل کند.

در دوران بهبود شرایط کرونا و با باز شدن سفارت ها شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا در حال برگشت به روال عادی است. البته دانشجویان باید به این مسئله توجه داشته باشند که به دلیل شرایط بد اقتصادی و در صورت بورسیه نشدن ممکن است با مشکلات کار در زمان تحصیل در کانادا مواجه شوند. در واقع می توان گفت کار دانشجویی در کانادا می تواند کمی سخت باشد.

ویزای تحصیلی کانادا در دوران پس از کرونا

ویزای تحصیلی کانادا در دوران پس از کرونا

آیا کانادا در دوران پسا کرونا باز هم مهاجران زیادی پذیرش می کند؟

همان طور که در بخش های قبلی مقاله گفتیم و اطلاع داریم، برای مهاجرت به کشور کانادا می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا پس از دوران کرونا نیز کانادا باز هم سیاست های خود را در زمینه نهاجر پذیری حفظ می کند یا مهاجران کم تری را پذیرش می کند؟!

طبق بررسی های صورت گرفته و شرایط کشور کانادا باید این را گفت که به نظر می رسد کانادا کماکان سیاست های خود را در این زمینه حفظ کرده است و برای دوران پسا کرونا و کنترل کرونا هم شرایط همان خواهد بود. در حقیت کانادا با توجه به شرایط اقتصادی متاثر از ویروس کرونای ججدید یا همان کووید نوزده، نه تنها مهاجرت را کم نمی کند بلکه به دلیل بهبود روند اقتصادی و رشد اقتصادی در دوران پسا کرونا کماکان اجازه مهاجرت را صادر می نماید و انواع ویزا های مهاجرتی را اعمال می کند.

علاوه بر آن کانادا یکی از پایین ترین نرخ تولد ها را در کل جهان دارد و یکی از کشور های پیر دنیا محسوب می شود. از این رو برای جبران شرایط بازنشسته ها نیاز بیشتری به نیروی جوان و صاحب تفکر دارد. به همین دلیل شرایط مهاجرتی این کشور در دروان پسا کرونا نیز حمایت گر افراد مهاجر خواهد بود. رشد جمعیت بسیار مهم است زیرا باعث رشد نیروی کار می شود. دو راه برای رشد اقتصادی اضافه کردن کارگران بیشتر و استفاده بیشتر از آن کارگران است. از این رو کانادا کماکان برای دریافت ویزا مناسب خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با پیش بینی وضعیت ویزاهای کانادا پس از کرونا

  1. آیا کانادا برای زندگی، کار و تحصیل مناسب است؟

    بله کشور کانادا با دارا بودن شرایط خاص برای زندگی و تحصیل و کار موقعیت های بسیار خوبی دارد.

  2. مردم کانادا به چه زبانی صحبت می کنند؟

    زبان مردم کانادا در این کشور انگلیسی و فرانسوی است.

  3. آیا شیوع ویروس کرونا بر شرایط کانادا تاثیر گذاشته است؟

    بله با شیوع ویروس کرونا، کانادا نیز همانند سایر کشور ها تحت تاثیر شرایط قرار گرفت و با مشکلاتی از قبیل مشکل اقتصادی مواجه شده است.

  4. آیا شیوع ویروس کرونا منجر به اعمال محدودیت ها در کشور کانادا شد؟

    بله شیوع این بیماری همراه خود قرنطینه های خاصی را در کانادا داشته است.

  5. شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر مهاجرت های افراد به کانادا داشته است؟

    به دلیل بسته شدن مرز ها و سفارت ها شرایط مهاجرت افراد به کانادا با مشکلاتی مواجه شده است.

  6. آیا دانشجویان در دوران کرونا امکان سفر به این کشور را داشتند؟

    دانشجویانی که ویزای خود را قبل از هجدهم مارس تحویل گرفته باشند می توانند وارد کانادا شوند.

  7. آیا ورود به کشور کانادا در دوران کرونا همراه با قرنطینه خواهد بود؟

    بله در دوران کرونا هر مسافری می بایست پس از ورود به این کشور چهارده روز قرنطینه شود.

  8. آیا در دوران پس از کرونا می توان برای ویزای کاری کانادا اقدام نمود؟

    بله در این دوران می توان با یافتن کارفرما و پذیرش از کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کاری اقدام نمود.

  9. آیا امکان دریافت ویزای دانشجویی کانادا در دوران پسا کرونا وجود دارد؟

    بله در صورت دریافت پذیرش تحصیلی دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

  10. آیا میزان پذیرش مهاجر در دوران پسا کرونا در کانادا کم تر خواهد شد؟

    به نظر می رسد که این بیماری تاثیری در شرایط پذیرش ها نداشته باشد و این مسئله بیشتر به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی کانادا می باشد.

  11. کانادا به چه دلیل در دوران پسا کرونا باز هم اقدام به پذیرش مهاجران می کند؟

    کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی کار و داشتن جمعیت پیر برای بهبود شرایط اقتصادی خود کماکان برای پذیرش مهاجران راه های مهاجرت را باز گذاشته است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *