پروژه پایلوت آتلانتیک

مهاجرت از راه ها و روش های مختلفی امکان پذیر است و می توان با توجه به دیدگاه شخصی مهاجرت و روند خود را انتخاب نمود. برای انتخاب روند مورد نظر لازم است تا اطلاعات خود را به روز نمایید. برنامه های مختلفی برای مهاجرت به روش های گوناگون وجود دارد. هر کدام از این برنامه ها برای اجرا شدن نیاز به مواردی دارند که شما باید آن ها را انجام دهید. برای کار یا تحصیل یا سرمایه گذاری می توانید به این پروژه ها نگاهی داشته باشید. در این مقاله با توجه به بررسی های موجود و شرایط مختلف مهاجرتی ما قصد داریم در ارتباط با پروژه پایلوت آتلانتیک صحبت کنیم. پروکلوژه پایلوت آتلانتیک یکی از پروژه های مهاجرتی به کانادا می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کانادا با روش ها و راه های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها می تواند با شرایط خاصی برای روند مهاجرتی شما مهم باشد. پروژه پایلوت آتلانتیک یکی از روند های مهاجرتی به کانادا می باشد که صرفا برای چهار استان امکان پذیر است. البته برای مهاجرت به کانادا روش های دیگری هم وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا و … اقدام نمود. برای این که بتوانید مهاجرت را انتخاب نمایید لازم است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

پروژه پایلوت آتلانتیک

همان طور که گفتیم برای مهاجرت می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. هر کدام از این روش ها برای افراد مختلف متفاوت هستند. شما می توانید برای مهاجرت به کانادا از روش تحصیل در کانادا مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا اقدام نمایید. البته شما می توانید به روش های دیگری مانند کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا هم اقدام نمایید. یکی دیکر از روش های مهاجرتی به این کشور نیز مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا از روش هایی چون خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا می باشد.

در این مقاله نیز ما در ارتباط با پروژه پایلوت آتلانتیک صحبت خواهیم کرد. آتلانتیک در واقع یکی از استان های کانادا می باشد اما این پروژه در واقع تنها مرتبط با استان آتلانتیک نمی باشد. پروژه پایلوت آتلانتیک مربوط به چهار استان در کشور کانادا می باشد. این استان ها عبارتند از: استان کبک، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکواشیا و نیوبرانزویک. تنها استان کیک است که در سواحل آتلانیتیک قرار ندارد. در واقع کبک با این که به سواحل آتلانتیک دسترسی دارد جزو یکی از استان های مرکزی کانادا شناخته می شود. این برنامه یکی از برنامه های جدید مهاجرت به کانادا می باشد که بر طبق آن تصمیم گیری برای پذیر ش حدود هفت هزار نفر در سه سال آینده مطرج شده است.

کانادا درخواست های اقامت دائم را از افراد دارای توانایی ، تحصیلات و تجربه کاری دریافت نموده و این افراد را تشویق می کند تا به اقتصاد کانادا کمک کنند. دولت فدرال و شرکای دولت استانی آن که در سال دو هزار و هفده معرفی شدند، برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک را تحت نظارت خود دارند. این پروژه توسط کارفرمایان هدایت می شود و هدف آن به کارگیری افرادی است که در این منطقه مورد نیاز هستند. البته وجود این افراد برای پر کردن موقعیت هایی است که شهروندان کانادایی یا افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند قادر به پر کردن آن نیستند. 

برنامه های مربوط به پروژه پایلوت آتلانتیک

همان طور که اشاره نمودیم برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک به منظور استقبال از تازه واردان جدید در منطقه آتلانتیک کانادا برای تأمین نیاز های کارفرمایان محلی و جوامع طراحی شده است. در این راستا باید به این نکته اشاره نمود که برنامه های مربوط به پروژه های پایلوت آتلانتیک در واقع به سه بخش تقسیم می شوند. پروژه پایلوت آتلانتیک با دوره آزمایشی سه ساله به کارفرمایان محلی تعیین شده امکان شناسایی ، استخدام و حفظ استعداد های جهانی را می دهد.

برنامه های مربوط به پروژه پایلوت آتلانتیک

برنامه های مربوط به پروژه پایلوت آتلانتیک

این برنامه همچنین اهداف حمایت از رشد جمعیت ، توسعه نیروی کار ماهر و افزایش نرخ اشتغال در منطقه را دارد. برنامه آزمایشی بخشی از یک استراتژی کلی رشد آتلانتیک را تشکیل می دهد که در پنج زمینه با اولویت های خاصی برنامه ریزی شده است. این زمینه ها عبارتند از: نیروی کار ماهر و مهاجرت، نوآوری، رشد کار های پاک و تغییرات آب و هوایی، تجارت و سرمایه گذاری و در نهایت پیشرفت زیر ساخت ها. در کل اما برای مهاجرت از طریق پروژه پایلوت آتلانتیک می توانید با سه برنامه اقدام نمایید. این برنامه ها را در ادامه به طور مختصری معرفی می کنیم. 

برنامه ماهر آتلانتیک

برنامه ماهر آتلانتیک برای کارگران ماهر با تجربه مدیریت شغلی ، حرفه ای یا فنی به طور ماهرانه ای طراحی شده است. البته برای این که بتوانید با این برنامه به جهت مهاحرت به کانادا اقدام نمایید لازم است که الزامات دیگری را هم رعایت نموده و شرایط دیگری هم داشته باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که پیشنهاد شغلی که در این باره به شما داده می شود باید حداقل یک سال به طول بینجامد. 

برنامه مهارت متوسط آتلانتیک

برنامه مهارت متوسط ​​آتلانتیک برای نامزد های مشاغلی که نیاز به تحصیلات در مقطع دبیرستان یا آموزش های خاص شغلی دارند انجام می شود. همچنین در این باره باید موارد دیگری هم مورد بررسی قرار گیرد. نکته مهم تر این است که در این حالت لازم است تا پیشنهاد کار شما دائمی باشد. از این رو لازم است تا شرایط را برای این روش مهیا نمایید. 

برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی آتلانتیک

برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی آتلانتیک برای داوطلبانی است که دارای مدرک معتبر هستند. هر کدام از این مدارک می تواند از یک موسسه عمومی با بودجه عمومی در یک استان آتلانتیک هستند. در این روش سابقه کار الزامی نیست. در این مورد لازم است تا پیشنهاد شغلی حداقل یک سال طول بکشد. این برنامه در واقع سومین مدل از برنامه های پروژه آتلانتیک می باشد. 

نحوه عملکرد برنامه های پروژه پایلوت آتلانتیک

برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک یک برنامه مبتنی بر شرایط کارفرما است که استخدام کارگران خارجی را آسان تر می کند. کلیه متقاضیان اصلی که تحت برنامه آزمایشی وارد کانادا می شوند باید از یک کارفرمای تعیین شده همراه با یک برنامه تسویه حساب شخصی برای خود و خانواده خود پیشنهاد شغلی داشته باشند. هنگامی که یک کارفرمای تعیین شده کاندیدایی را پیدا می کنید که نیاز های شغلی آن ها و معیار های برنامه شان را برآورده می کنید، آن کارفرما باید ابتدا پیشنهاد شغلی را ارائه نماید.

دراین روند نیاز به مراحل ارزیابی نخواهد بود. هنگامی که داوطلب شغل را پذیرفت ، کارفرما داوطلب را با یک سازمان ارائه دهنده خدمات تسویه حساب تعیین شده برای ارزیابی نیاز ها و تدوین برنامه تسویه حساب متصل می کند. کارفرمایان در صورت نیاز از شرایط مهاجرت شما و خانواده تان در دراز مدت هم حمایت می کنند. بنابراین شما پس از مهاجرت و ورد به کانادا می توانید به برنامه های اقامتی خود نیز دست یابید. کارفرمایان در حالتی که نیاز باشد، باید سریعا جای خالی شغل خود را پر کنند و به مجوز کار موقت دسترسی خواهند داشت. از این رو برای مهاجرت به این کشور نیاز به پیشنهاد کاری معتبر و نامه ای از استان خود همراه با تعهد برای درخواست اقامت در طی نود روز خواهید داشت. 

تاییدیه استانی در برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک

همان طور که گفتیم برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک یک نوع از روند مهاجرت به کانادا می باشد که شرایطی را برای شما به جهت اخذ اقامت کانادا ایجاد می کند. اما در این زمینه لازم است تا شرایطی را تامین نمایید. یکی از این شرایط موجود برنامه تاییدیه استانی به جهت بررسی پروژه پایلوت آتلانتیک می باشد. در واقع هر پیشنهاد شعلی ارائه شده از طرف کارفرما با برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک نیاز به تایید استانی دارد.

درخواست تأیید پس از اینکه داوطلب برنامه تسویه حساب خود را به دست آورد ، توسط کارفرما رسیدگی می شود. داوطلبان نباید قبل از دریافت گواهی تأیید، درخواست اقامت دائم را ارسال کنند. این باید با برنامه ارسال شود. به این نکته توجه داشته باشید که کارفرمایانی که مایلند در برنامه آزمایشی مهاجر ماهر فردی را استخدام کنند، برای دریافت تعیین نام ، باید به استان مورد نظر خود مراجعه نمایند. اگر کارفرمایی در هر کدام از استان ها شعبه یا شرایط کاری داشته باشند باید این تاییدیه در هر استان صورت گیرد. 

شرایط واجد شرایط بودن برای پروژه پایلوت آتلانتیک

پروژه پایلوت آتلانتیک یکی از روش های مهاجرتی به کانادا می باشد که با شرایط خاصی برقرار می شود. برای این که بخواهید در این زمینه واجد شرایط باشید، باید حداقل شرایط مورد نظر را داشته باشید.  یکی از این شرایط تجربه کاری در این پروژه است. در واقع باید اطمینان حاصل کنید که بر اساس تجربه کاری قبلی خود برای یک برنامه مناسب متقاضی هستید. دقت کنید که اگر برای برنامه ای اشتباه اقدام کرده باشید و تجربه کاری را نداشته باشید، درخواست شما برای اقامت دائم کانادا رد می شود.

شرایط واجد شرایط بودن برای پروژه پایلوت آتلانتیک

شرایط واجد شرایط بودن برای پروژه پایلوت آتلانتیک

در واقع دقت داشته باشید که این روش با شرایطی منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود. در واقع در سه سال گذشته ، شما حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت (یا معادل نیمه وقت) در شغل اصلی خود داشته باشید. در مهارت هایی نیز سطح بندی می شوید. مهارت های سطح A مثلا شامل مشاغل حرفه ای که معمولاً نیاز به مدرک دانشگاهی دارند ، مانند پزشکان ، دندانپزشکان ، معماران و غیره می باشد. مهارت های سطح B هم شامل مشاغل فنی و مشاغل ماهر مانند سرآشپز ها، کار های برق، لوله کش و غیره است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق حساب نمی شود. تجربه کار به دست آمده در طی یک دوره تحصیل مجاز است ، به شرط آنکه ساعت کار بیش از مجاز آن نباشد. تجربه کار تمام وقت به معنای حداقل 30 ساعت کارکردن در هفته است.

شرایط مربوط به مدارک زبان در پروژه پایلوت آتلانتیک

یکی دیگر از شرایطی که برای شرایط پروژه پایلوت آتلانتیک لازم می باشد، مربوط به مدرک زبان ایت. شما باید برای دوره های شنیداری، صحبت کردن، خواندن و نوشتن در معیار بررسی زبان های مورد تایید کانادا یعنی CLB یا Niveaux de competence linguistique حداقل سطح چهار را داشته باشید. شما در این حالت باید آزمون زبان هم بدهید و نتایج خود را با برنامه ریزی های خاص ارائه نمایید. اگر قبلا در آزمون های زبان شرکت کرده اید، مدت زمان دریافت مدرک شما نباید بیش از دو سال گذشته باشد. در کل شما باید از دستور زبان پایه ، از جمله ساختار ها و زمان های ساده استفاده کنید. و نشان دهید که به اندازه کافی کلمات و عبارات رایج را می دانید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید و خود را به درستی نشان دهید. 

سوالات متداول در ارتباط با پروژه پایلوت آتلانتیک

  1. آيا کانادا برای مهاجرت کشوری مناسب است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت به هر روشی و زندگی می باشد.

  2. چه روش هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

    روش های مهاحرتی به کانادا عبارتند از: مهاجرت کاری،‌مهاجرت تحصیلی ، مهاحرت سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و غیره.

  3. پروژه پایلوت آتلانتیک چه هدفی دارد؟

    هدف این پروژه حمایت از رشد جمعیت ، توسعه نیروی کار ماهر و افزایش نرخ اشتغال در منطقه می باشد. 

  4. پروژه پایلوت آتلانتیک مخصوص چه استان هایی در کانادا است؟

    این پروژه مخصوص استان های کبک، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکواشیا و نیوبرانزویک می باشد.

  5. آيا پروژه پایلوت آتلانتیک منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می باشد؟

    بله با داشتن شرایط می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید.

  6. آیا تجربه کاری برای پروژه پایلوت آتلانتیک مناسب است؟

    بله با داشتن تجربه کاری موفقیت در این مدل مهاجرتی بسیار بالا خواهد بود.

  7. آیا اطلاعات زبان های مورد تایید کانادا برای پروژه پایلوت آتلانتیک لازم است؟

    بله شما باید مدرک تاییدیه تسلط بر زبان مورد نظر را ارائه دهید.

  8. چند برنامه مربوط به پروژه پایلوت آتلانتیک وجود دارد؟

    سه برنامه مختلف برای پروژه پایلوت آتلانیتیک وجود دارد.

  9. نحوه عملکرد پروژه پایلوت آتلانتیک چگونه است؟

    برنامه پروژه پایلوت آتلانتیک یک برنامه مبتنی بر شرایط کارفرما است که طبق آن افرادی از خارج کانادا برای کار در این کشور استخدام می شوند.

  10. زمینه های پروژه پایلوت آتلانتیک کدامند؟

    زمینه های مربوط به این پروژه عبارتند از: نیروی کار ماهر و مهاجرت، نوآوری، رشد کار های پاک و تغییرات آب و هوایی، تجارت و سرمایه گذاری و در نهایت پیشرفت زیر ساخت ها.

  11. منظور از تاییدیه استانی در پروژه پایلوت آتلانتیک چیست؟

    تاییدیه استانی روندی است که در این پروژه برای اجازه کار باید صورت گیرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *