آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران

به دلیل گسترش ویروس کرونا یا همان کووید نوزده دولت های مختلف شرایطی را اعمال کرده اند. این شرایط به منظور جلوگیری از افزایش این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن است. دولت های مختلف از ابتدای شیوع این بیماری اقدام به بستن سفارت ها و کنسول گری ها،‌ به تعویق در آوردن پرواز ها، عدم صدور ویزا های جدید، جلوگیری از ورود و خروج های غیر ضروری و غیره کردند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پرواز ها از ایران به کشور های خارجی هم به دلیل بسته شدن مرز ها و اقدامات مبتنی برا جلوگیری از شیوع این بیماری نیز روز به روز در حال تغییر شرایط هستند. در ادامه ما آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به ترکیه و سایر کشور ها را بررسی می کنیم. دقت داشته باشید که برای اطلاع دقیق تر می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

بررسی آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به ترکیه

به دلیل گسترش دوباره ویروس کرونا در کشور های مختلف بسیاری از کشور های خارجی محدودیت های جدیدی را اعمال کرده اند. به واسطه این محدودیت ها مسافران و افرادی که قصد مهاجرت داشته اند، می بایست تا وضع قوانین جدید صبر کنند. در واقع کشور های مختلف قوانین بسیاری را برای ورود و خروج اعمال کرده اند و حتی برخی از شرکت های هواپیمایی برای پرواز های خود شرایط ویژه ای را اعمال کرده اند. برخی از شرکت های هوایی و دولت ها نیز پرواز ها و ورود و خروج خود را دوباره به تعویق انداخته اند. در ادامه ما به بررسی دقیق آخرین شرایط پرواز های خارجی از ایران به کشور های مختلف می پردازیم.

آخرین وضعیت پرواز ها از ایران به ترکیه

با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود مشکلاتی که در این زمینه مشاهده شده است، دولت های مختلف برای جلوگیری از همه گیری این بیماری و بهبود شرایط،‌ اقدام به تغییراتی در مرز ها و پرواز های خود کرده اند. کشور ترکیه نیز با توجه به اقدامات لازم مبتنی بر مسائل بهداشتی در این زمینه فعالیت هایی را انجام داده است. بر طبق بررسی های صورت گرفته دولت ترکیه در گذشته تصمیم به بارگشایی مرز ها و انجام پرواز ها از تهران به ایران گرفته بود. در واقع پرواز های تهران به استانبول ترکیه قرار بود که از شانزدهم مهر ماه با اعلام شرکت هواپیمایی ماهان از سر گرفته شود.

آخرین وضعیت پرواز ها از ایران به ترکیه

آخرین وضعیت پرواز ها از ایران به ترکیه

در این راستا قرار بر این بود که مسافران حداکثر هفتاد و دو ساعت قبل از پرواز تست پی سی آر کرونا را با خود به همراه داشته باشند. اما باز هم تغییراتی در این زمینه به وجود آمد. به واسطه این تغییرات و افزایش همه گیری ویروس کرونا در ترکیه، پرواز های بین کشور ایران و ترکیه باز از سیزدهم مهر ماه به حالت تعویق در آمده اند. با این وجود شرکت های هواپیمایی موظف به پرواز هایی هستند که صرفا به منظور باز گرداندن اتباع به کشور های خودشان خواهد بود.

از این رو افرادی که قصد سفر به ترکیه یا مهاجرت به ترکیه را دارند باید تا بازگشایی مجدد پرواز های حروجی از ایران به ترکیه صبر کنند. به نظر می رسد که طبق بررسی ها این پرواز ها از آبان ماه دوباره صورت گیرد. یک نکته مهم در ارتباط با ورود به ترکیه، شرایط ورود از طریق هواپیمایی قطر می باشد. بر طبق این شرایط تمامی افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می توانند با داشتن اقامت ترکیه، پاسپورت یا ویزای توریسی و داشتن شرایط خداقل اقامت چهارده روز یا حداکثر نود روز به ترکیه سفر کنند. سفر از طریق هواپیمایی قطر به ترکیه با پاسپورت دارای صد و هشتاد روز اعتبار و بیش از آن امکان پذیر است.

بررسی وضعیت پرواز ها به ترکیه با ایرلاین های مختلف

همان طور که تمامی کشور ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقداماتی را انجام داده اند، کشور ترکیه و دولت آن نیز در این زمینه فعالیت هایی را صورت داده اند. در ابتدا قرار بر این بود که پرواز های فوق العاده ترکیش به استانبول و ایران ایر و ماهان به استانبول برقرار باشد. در واقع بر طبق بررسی های صورت گرفته پرواز فوق العاده ایران ایر به استانبول در تاریخ های پانزدهم و هجدهم مهر ماه برقرار بود. هواپیمایی ماهان هم پرواز هایی را در تاریخ های شانزده، هفده، نوزده و بیستم مهر ماه به ترکیه برنامه ریزی کرده بود.

اما بر طبق اطلاعیه های جدید، پرواز های تمامی ایرلاین ها به مقصد ترکیه از تاریح سیزدهم مهر ماه سال نود و نه میلادی کنسل شده است. به عبارتی آخرین پرواز بین المللی از تهران به استانبول در تاریخ دوازدهم مهر ماه و با هواپیمایی ماهان صورت گرفته شد. پس از آن تمامی پرواز ها به مقصد استانبول با مشکل مواجه شدند. کشور ترکیه و ایران صرفا پرواز هایی را برای شهروندان خود و افرادی که در این کشور ها هستند و تبعه ایران یا ترکیه می باشند صورت می دهند. در وقاع دو طرف موظف هستند که صرفا Repatriation Flight انجام دهند. به عبارتی پرواز های خالی برای برگرداندن اتباع صورت می گیرد.

بررسی وضعیت پرواز های خارجی از ایران به تفلیس

با توجه به شرایط بیماری و گسترش آن، برخی از پرواز ها از ایران به کشور های خارجی لغو شدند، اما برخی از پرواز ها با شرایطی اجازه خروج از ایران را دازند. پرواز های از تهران به سمت تفلیس نیز از تاریخ چهاردهم مهر ماه سال جاری یعنی سال نود و نه برای دانشجویان برقرار شده است. این پرواز برای دانشجویان در ساعت یک و نیم صبح و در روز دوشنبه می باشد. پرواز های برگشت از تفلیس به تهران نیز مسافران را با شرایط عادی جا به جا می کند.

دقت داشته باشید که برای پرواز به تفلیس لازم است تا مسافران از پنج ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشند. البته توحه داشته باشید که با توجه به قوانین پرواز های بین المللی لازم است تا تست پی سی آر را که به زبان انگلیسی ترجمه شده است در دست داشته باشید. توجه داشته باشید که بر خلاف تفلیس،‌ پرواز های لوفتهانزا تا بیست و سوم آذر ماه و پرواز های مسیر اتریش تا دهم اسفند ماه نود و نه کنسل شده است. از این رو افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند باید تا شروع دوباره پرواز ها صبر کنند.

بررسی پرواز های خارجی از ایران به فرانکفورت

پس از مدتی به تعویق افتادن پرواز ها، از تاریخ دوازدهم مهر ماه، پرواز های ایران به فرانکفورت آغاز شده است. این پرواز ها توسط هواپیمایی هما صورت می گیرد. بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این پرواز ها در روز های شنبه و چارشنبه هر هفته صورت می گیرد. برای استفاده از این پرواز ها همانند سایر پرواز های بین المللی باید شرایط مربوط به تست بیماری کویید نوزده را انجام داد. البته با بررسی های انجام شده احتمال صدور مجوز پرواز به شهر های لندن، منچستر، وین، میلان، مادرید و پاریس هم وجود دارد. اما در این باره اطلاعات جدیدی ارائه نشده است.

بررسی وضعیت پرواز های اروپایی از ایران با ترکیش ایر

پرواز های ایران به مقاصد اروپایی و کشور های مختلف شرایط بهتری را دارد و برخی از پرواز ها به کشور های اروپایی در حال از سر گیری است. برخی از پرواز ها به کشور های مختلف به صورت هفتگی ادامه دارد. در این مسیر عموما پرواز های شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای ترانزیت مسافران اقدام می کنند. با توجه به بررسی های صورت گرفته پرواز هایی که به مقصد دوحه وجود دارد، مسافران ایرانی که قصد مهاجرت یا سفر به کشور های اروپایی را دارند، را جا به جا می کنند. این کار باعث می شود تا مسافران از مرز هوایی قطر وارد کشور های اروپایی و کشور مقضد خود شوند.

اما به دلیل تعویق در پرواز های ترکیه و عدم بازگشایی مجدد پرواز ها‌، هزینه سفر و بلیت سفر به کشور های اروپایی از طریق پرواز قطر بسیار زیاد می باشد. اگر مرز هوایی ایران به ترکیه باز شود و پرواز ها از سر گرفته شود، قیمت بلیت ها نیز با کاهش چشم گیری مواحه می شود. در واقع در این حالت نیاز نیست تا مسافران بلیت های هزار یورویی را تهیه کنند تا بتوانید با پرواز قطر خود را وارد کشور مقصد نمایند. با این وجود می توان گفت که به دلیل مشکلات به وجود آمده در شرایط جدید پرواز ها و بسته شدن دوباره پرواز های ترکیه، شرایط برای ورود به کشور های اروپایی هم کمی با سختی و چالش همراه شده است.

پوشش هواپیمایی امارات برای شرایط قرنطینه کرونا

هواپیمایی امارات برای رفاه حال مسافران خود شرایطی را فراهم کرده است که به واسطه آن حمایت های مالی بسیار زیادی ار مسافران برای دوران قرنطینه سفر صورت می گیرد. هواپیمایی امارات از تاریخ چهارم مرداد ماه نود و نه برای پوشش رایگان هزینه های درمان بیماری کرونا اقدام کرده است. بر اساس این بخشنامه هزنیه های درمان تا سقف صد و پنجاه هزار یورو و هزینه های مربوط به دوران قرنطینه تا روزی صد یورو حداکثر به مدت چهارده روز به مسافران پرداخت  می شود.

پوشش هواپیمایی امارات برای شرایط قرنطینه کرونا

پوشش هواپیمایی امارات برای شرایط قرنطینه کرونا

این پوشش بسیار عالی بدون توجه به کلاس پرواز و مقصد مسافران صورت می گیرد. التبه این شرایط تا تاریخ دهم آبان ماه نود و نه برقرار است. این هزینه ها تا سی و یک روز پس از تاریخ سفر نیر دارای اعتبار می باشد. این پوشش رایگان هزینه ها کمک بسیار زیادی به شرایط مسافران خواهد کرد.

سوالات متداول در ارتباط با آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به ترکیه

  1. شیوع بیماری کووید نوزده چه تاثیری بر شرایط مهاجرت داشته است؟

    شیوع این بیماری منجر به تعویق در روند مهاجرتی شده است.

  2. کشور های مختلف چه اقداماتی را به منظور جلوگیری از ویروس کرونا انجام داده اند؟

    کشور های مختلف در این زمینه اقدام به بستن سفارت ها، بستن مرز ها،‌به تعویق در آوردن پرواز ها و غیره کردند.

  3. آیا پرواز های خارجی از ایران همگی لغو شده اند؟

    خیر پرواز های خارجی از ایران با شرایطی برقرار هستند. اما تمام پرواز ها به کشور های مختلف برقرار نیستند.

  4. آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به کشور ترکیه چگونه است؟

    پرواز ها از ایران به ترکیه بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه لغو شده است و زمان بازگشایی مجدد آن نیز مشخص نمی باشد.

  5. آیا می توان با پرواز های ایران به ترکیه به کشور های اروپایی سفر کرد؟

    خیر در حال حاضر به دلیل بسته شدن پرواز های ایران به ترکیه، امکان ترانزیت به کشور های اروپایی از ترکیه نمی باشد.

  6. آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به امارات چگونه است؟

    پرواز های خارجی از ایران به امارات و دبی با شرایط خاص و به همراه داشتن تست منفی پی سی آر امکان پذیر می باشد.

  7. آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به کشور های اروپایی چگونه است؟

    بر طبق برنامه های موجود پرواز ها از طریق هواپیمایی قطر به برخی از کشور های اروپایی صورت می گیرد.

  8. فعال ترین خطوط هوایی برای خروج از ایران و ترانزیت مسافران کدام است؟

    فعال ترین خطور هواپیمایی برای ترانزیت مسافران از ایران به کشور های اروپایی و سایر کشور ها شرکت هواپیمایی قطر ایرویز می باشد.

  9. آیا هواپیمایی امارات برای قرنطینه مسافران شرایط خاصی در نظر گرفته است؟

    بله این شرکت برای حمایت از مسافران هزینه درمان تا صد و پنجاه هزار یورو و هزینه قرنطینه تا روزی صد یورو را برای حداکثر چهارده روز پرداخت می کنند.

  10. آخرین وضعیت پرواز های خارجی از ایران به فرانکفورت چگونه است؟

    این پرواز ها از ایران به فرانکفورت از دوازدهم مهرماه سال جاری آغاز به کار کرده است و سه نوبت در هفته اقدام به پرواز می کند.

  11. برای حضور در پرواز های خارجی پیش نیاز اصلی چیست؟

    پیش نیاز اصلی و مهم در این باره داشتن تست پی سی آر منفی برای بیماری کووید نوزده از چند روز قبل از تاریخ پرواز می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *