پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا

با توجه به اینکه اسپانیا جزء کشورهای اروپایی می‌باشد که در سال‌های اخیر رشد اقتصادی مناسبی داشته و بحران‌های اقتصادی خود را پشت سر گذاشته است، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن شغل مناسب در این کشور هستند تا بتوانند در اسپانیا مشغول به فعالیت گردند و به پیشرفت‌های شغلی مناسبی دست یابند. اما این افراد باید در نظر بگیرند که اگر خواهان شغل مناسب و پردرآمد در این کشور هستند، باید از تخصص و مهارت لازم نیز برخوردار باشند تا بتوانند به اهدافشان برسند. بنابراین در این مقاله درباره بهترین و پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا در ۲۰۲۲ صحبت می‌کنیم تا افراد متخصصی که قصد مهاجرت کاری به اسپانیا دارند با این شغل‌ها آشنا گردند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا و شرایط عمومی آن

اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد که در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است، این کشور از جنوب و شمال با دریای مدیترانه و از شمال و شمال شرق با فرانسه و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس دارای مرز مشترک می‌باشد. اسپانیا پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان است چرا که دارای ۵۰۵.۹۹۲ کیلومتر مربع مساحت می‌باشد و این کشور جزء کشورهای چند زبانه بوده که زبان رسمی آن اسپانیولی یا اسپانیایی است.

اسپانیا دارای ۵۰ میلیون جمعیت می‌باشد و واحد پول این کشور یورو است و شهر مادرید پایتخت اسپانیا می‌باشد، بازار کار اسپانیا سختی‌های زیادی دارد و اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی می‌باشد که دارای بالاترین نرخ بیکاری است، هرچند مشاغل موجود در اسپانیا کم هستند، اما در برخی از صنایع نیاز به نیروهای ماهر بسیار احساس می‌شود که از جمله می‌توان به صنایع مهندسی، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی و … اشاره کرد.
بنابراین اگر به دنبال مهاجرت به اسپانیا از طریق کار هستید، این فرصت‌های شغلی را در شهرهای بزرگ این کشور همچون مادرید و بارسلونا بیابید و حتماً جهت کار در اسپانیا نیاز است که به زبان اسپانیایی تسلط مناسبی داشته باشید تا بتوانید با مشتریان و کارفرمایان ارتباط مناسبی برقرار نماید و به موفقیت شغلی مناسب دست یابید. درآمد هر فرد در اسپانیا به صورت ماهیانه بین ۱.۰۵۰ یورو و حداکثر ۱۱.۴۰۰ یورو خواهد بود که با توجه به نوع شغل این افراد میزان درآمد آنها ممکن است تفاوت‌های داشته باشد که تاثیر فراوانی بر شرایط زندگی در اسپانیا نیز می‌گذارد.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا

لیست مشاغل پردرآمد در اسپانیا در سال ۲۰۲۲

بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به اسپانیا هستند، باید مشاغلی را در نظر بگیرند که این کشور در آنها نیاز به کمبود نیروی ماهر دارد، بنابراین باید لیست مشاغل پردرآمد و مورد تقاضا در اسپانیا مورد بررسی قرار گیرد تا افراد بتوانند با مشاغل مناسب در اسپانیا آشنا گردند. بدین ترتیب برخی از شغل های پردرآمد اسپانیا را در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم.

IT

یکی از شغل‌های مورد نیاز در اسپانیا که از پردرآمدترین شغل‌های این کشور نیز محسوب می‌شود IT است، بنابراین اگر کسی مهارت کافی در بخش فناوری اطلاعات دارد، می‌تواند در بسیاری از شغل‌های مربوط در این زمینه از جمله مدیر IT و مشاغل مختلف در اسپانیا مشغول به کار گردد، بنابراین ابتدا از آنها تست‌های در زمینه نرم افزار، برنامه نویسی، توسعه ios، اندروید گرفته خواهد شد و در صورت قبولی در این تست‌ها در این شرکت‌ یا مراکز استخدام خواهند شد. معمولا افراد متخصص IT به طور تقریبی در ماه بین ۲.۵۰۰ یورو و ۷.۰۱۰ یورو حقوق خواهند داشت.

وکیل

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد اسپانیا وکالت است، هر چند که یک دسته وکیل در این کشور وجود دارد، اما در عمل حرفه وکالت به دو نوع حرفه تقسیم می‌شود که از جمله می‌توان به وکیل و نمایندگان دادگاه اشاره کرد. برای آنکه کسی در اسپانیا وکیل گردد، باید دارای مدرک کارشناسی حقوق باشد و همچنین برای فعالیت در این حرفه حتما در کانون وکلا ثبت نام نمایند. همچنین کسی که می‌خواهد به صورت دائمی در اسپانیا به کار وکالت مشغول گردد، باید در کانون دادگاه وکلای دادگستری اسپانیا و در منطقه اقامتگاه اصلی خود ثبت نام کند. با ثبت نام وکیل در کانون وکلای دادگستری اسپانیایی محلی، اجازه کار وکالت در هر نقطه‌ای از اسپانیا به او داده می‌شود. به طور ماهیانه یک وکیل بین ۳.۳۸۰ یورو تا ۱۰.۱۰۰یورو درآمد دارد.

مهندسی مکانیک

یکی از پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا را مهندسان مکانیک دارند، کسانی که می‌خواهند در این حرفه در اسپانیا مشغول به فعالیت گردند باید دارای تحصیلات و تجربه لازم باشند و همچنین توانایی صحبت کردن به زبان اسپانیایی را داشته باشند تا بتوانند با کارفرمایان و همکاران خود به خوبی ارتباط برقرار کنند، چرا که تاثیر زیادی در موفقیت شغلی آنها خواهد داشت. معمولاً محدوده حقوق مهندسان مکانیک به صورت ماهیانه از ۱.۳۷۰ تا ۴.۰۲۰ یورو خواهد بود.

پزشکی

یکی از مشاغل مناسب و پردرآمد در اسپانیا حرفه پزشکی است، چرا که اسپانیا به عنوان برترین سیستم بهداشت جهانی شناخته می‌گردد و به همین دلیل در رشته‌های مختلف پزشکی نیاز به نیروی ماهر خواهد داشت. بنابراین از جمله رشته‌هایی که تقاضا جهت کار در آنها زیاد است، می‌توان به دستیارهای بهداشتی، متخصصان مراقبت از کودکان و متخصصان مراقبت از سالمندان و … اشاره کرد و کسانی که در این حوزه در اسپانیا مشغول به فعالیت هستند، ماهانه بین ۴.۸۸۰ تا ۱۴.۷۰۰ یورو درآمد خواهند داشت. یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور اسپانیا نیز، تحصیل پزشکی در اسپانیا است. شما در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید پذیرش تحصیلی خود را در این رشته آینده‌دار کسب کنید.

مدیر فروش

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل اسپانیا مدیر فروش است که این مدیر دارای مسئولیت‌های مختلفی می‌باشد و باید با کلیه‌ی حساب‌های موجود در بخش‌های بازار کار آشنایی کاملی داشته باشد و همچنین باید بتواند درآمد شرکت‌ها را افزایش دهد و حساب‌های مختلفی را ایجاد کند. مدیر فروش باید در پایان هر ماه گزارش و ردیابی حساب‌ها را نیز به مدیر شرکت اعلام نماید. کسانی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، باید دارای مدرک تحصیلی مناسب و سابقه کاری مرتبط باشند، چرا که با داشتن این موارد شانس موفقیت آنها بیشتر خواهد شد. متوسط حقوق ماهیانه یک مدیر فروش در اسپانیا به طور تقریبی بین 2.340 تا 7.080 یورو است.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا

متخصص ارتودنسی

یکی از پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا را متخصصان ارتودنسی دارند و کار اصلی آنها کار با دندان‌ها و فک‌های ناموزون است. افرادی که می‌خواهند در این زمینه در اسپانیا مشغول به فعالیت شوند، باید علاوه بر داشتن شرایط مناسب جهت کار در این کشور، مجوزهای لازم را نیز جهت فعالیت در این زمینه اخذ کنند. متخصصانی که جزء اتحادیه اروپا هستند و می‌خواهند در این کشور کار کنند، باید دارای مدرک زبانی در سطح اسپانیایی c1 باشد و مدرک تحصیلی آنها نیز به عنوان پزشک متخصص از سوی وزارت بهداشت اسپانیا مورد تایید قرار گیرد. همچنین افراد متخصصی هم که جزء اتحادیه اروپا نیستند، باید مطابق با قوانین اسپانیا مدارک دندانپزشکی خود را به وزارت آموزش اسپانیا ارائه دهند تا معادل سازی گردند. حقوق متخصص ارتودنسی در ماه معمولاً بین 2.730 تا 8.040 یورو متغیر است.

قاضی

از مشاغل مناسب در اسپانیا که دارای درآمد فوق العاده‌ای نیز می‌باشد، قاضی است. افرادی که می‌خواهند در این رشته مشغول به کار گردند، باید بتواند دوره حقوق را در این کشور سپری کنند، به طوری که با بهترین و بالاترین نمره در این رشته فارغ التحصیل گردند. بعد از سپری نمودن دوره حقوق، باید به مدت چهار سال دوره قضاوت را در دادگاه‌های عمومی، دادگاه‌ها در زندان‌ها و دیگر دادسراها در این کشور طی کنند و سپس در آزمونی شرکت کرده و در صورت قبولی باید حتما تابعیت اسپانیایی را نیز بگیرند تا بتوانند در این کشور مشغول به فعالیت گردند. معمولاً شغل قضاوت به صورت ماهیانه درآمدی در حدود 5.920 تا 18 هزار یورو خواهد داشت.

سخن پایانی

با توجه به اینکه اسپانیا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و دارای شرایط اقتصادی و رفاهی مناسبی می‌باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد قصد مهاجرت به اسپانیا و یافتن کار و ایجاد زندگی مناسبی در این کشور را دارند. افراد باید درباره پردرآمدترین مشاغل و نحوه سرمایه گذاری در اسپانیا جهت ایجاد کسب و کار در این کشور اطلاعات لازم را به دست آورند، چرا که این کشور دارای نرخ بیکاری بالا و بحران اقتصادی بهبود یافته‌ی است و به همین دلیل در برخی از مشاغل نیاز به نیرو یا ایجاد کسب و کار دارد، بنابراین این افراد باید با توجه به مهارت و تخصصی که دارند به یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا بپردازند و سپس اقدام به اخذ ویزای کار اسپانیا بنمایند. به همین جهت در این مقاله برخی از مشاغل مورد نیاز این کشور و شغل های پردرآمد اسپانیا را معرفی نمودیم تا افراد مهاجر اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنند. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به اسپانیا، تحصیل در اسپانیا و اعزام دانشجو به اسپانیا، به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *