پذیرش دانشگاه اکراین

الزامات و روش های پذیرش دانشگاه اکراین ترکیبی از “چیزهای مورد نیاز” و “مراحل پروسه ای” می باشد، تا یک مطالعه ی موفقیت آمیز در عمل پذیرش از اکراین انجام شود. این مقاله به الزامات بخشی تقسیم شده است و با یک روش پذیرش هفت گانه به منظور ایجاد هماهنگی بین آن ها خاتمه یافته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

به علاوه الزامات به چهار دسته تقسیم شده اند: الزامات علمی، مالی، سفر و ویزا. هر دانشجوی بین المللی برای تحصیل در اکراین باید این پروسه ها را قبل از اینکه به اولین درس خود گوش دهند، تحمل کنند. تمامی چهار دسته در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند و توسط تمامی هفت گام پذیرش به منظور ایجاد هماهنگی بین آن ها خاتمه یافته اند.

اکثر دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه اکراین می باشند، بدون اطلاعات پیش زمینه یا با اطلاعات پیش زمینه ی کم شروع می کنند و کورکورانه همراه با اتلاف زمان حضور و اکثرا با نتایج مبهم خاتمه می یابد. آگاهی بهتر، دانشجوی آینده نگر را راهنمایی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا این یک سرمایه گذاری ارزشمند است یا نه. مطالب زیر را بخوانید، که خلاصه ای از الزامات و کل پروسه ها می باشد.

پذیرش دانشگاه اکراین

الزامات پذیرش دانشگاه اکراین

برای داشتن صلاحیت جهت پذیرش در یک دوره ی خاص، دانشجو مجبور خواهد بود تا الزامات علمی برای دوره ی خاص را برآورده سازد. اساسا این به گذراندن حداقل 5 واحد در موضوعات مرتبط با دوره ی تحصیلی انتخابی برای دانشجویان کارشناسی خلاصه شده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیاز خواهند داشت تا برگه ی نتایج را همراه با ترکیب دوره و گواهی تکمیل برنامه ی فارغ التحصیلی چهار ساله را ارائه دهند. دانشجویان انتقالی برگه ی نتایج خود را همراه با رئوس مطالب و ترکیب دوره ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های پزشکی اوکراین به موسسه توسعه گران مهر مراجعه فرمایید.

برای دانشجویانی که به زبان روسی تحصیل خواهند کرد، گذراندن یک واحد به زبان انگلیسی ضروری نمی باشد زیرا این دانشجویان باید یک برنامه ی آمادگی زبان را بگذرانند. اما برای دانشجویان برنامه ی زبان انگلیسی دانش زبان انگلیسی مورد نیاز می باشد.

آزمون پذیرش دانشگاه اکراین

تا همین اواخر تمامی دانشگاه هایی که برنامه های سطح متوسط زبان انگلیسی را ارائه می دادند، دانشجویان را بدون آزمون سطح مهارت زبان انگلیسی می پذیرفتند. اما برخی دانشگاه ها در حال حاضر یک آزمون مهارت زبان معرفی می کنند و دانشجویانی که رد می شوند مجبور خواهند شد به برنامه ی زبان ملحق شوند و به زبان بومی اکراین یا زبان روسی درس بخوانند.

طی دوره ی پذیرش برای دانشجویان واجد شرایط برای برنامه ی درخواستی، از طرف دانشگاه پذیرش موقتی ارائه می شود و این از طریق یک دعوت نامه به دانشجو برای تحصیل در دانشگاه ارسال می شود. پس از پذیرش، دانشجو به الزامات پروسه ی سفر ادامه می دهد. درباره دانشگاه های اوکراین بیشتر بخوانید .

شرایط پذیرش دانشگاه اکراین

گرچه اکراین برای دانشجویان بین المللی که به دنبال پذیرش خارج از کشور می باشند نسبتا ارزان تر می باشد، اما بدون برخی از هزینه های مالی نمی باشد. سه الزام مالی اساسی به این صورت می باشند: شهریه، خوابگاه و تعذیه یا نگه داری شخصی. همچنین هزینه هایی که فقط برای یک بار پرداخت می شوند شامل دعوت نامه ی دانشگاه یا نامه ی پذیرش، نامه ی پشتیبانی ویزا، پیک پست و ثبت نام دانشجو هنگام ورود میباشد .

هزینه پذیرش دانشگاه اکراین

برای کسب تفکر در مورد اینکه هزینه ی این ها چقدر خواهد بود، مقاله ی ما را در مورد مطالعه ی 2011 یا 2012 نمای کلی پذیرش در اکراین را چک کنید. برنامه ی چهار یا پنج ساله ی دانشگاه، برنامه ی مالی درست را می خواهد تا ناامیدی هایی را که از کمبود بودجه در حین برنامه ناشی می شوند، از بین ببرد.

به برخی از دانشجویان بین المللی تصوری از شغل های مطمئن و امکانات درآمدی از سوی عوامل استخدام آن ها داده شده است. بر اساس اطلاعات این دانشجویان برای دو سال اول سال تحصیلی خودشان بودجه جمع آوری می کنند، امیدوار هستند که سال های باقی مانده را همراه با درآمد انتظاری از سوی شغل های پیش بینی شده تکمیل کنند. با شغل های انتظاری بدون آینده و چالش ناشی از عدم برآوردن نیازهای مالی، این دانشجویان با ناامیدی هایی روبه رو می شوند که منجر به انصراف، اتلاف زمان یا منابع با ارزش می شود و بعضی اوقات منجر به تبعید می شود.

خیلی مهم می باشد که دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اکراین دارند، دانشی مختصر از منابع مالی برای کل دوره ی تحصیلی در اکراین داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین میتوانید با مشاورین موسسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *