پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

یکی از مهم ترین موارد در مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان اخذ پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان می باشد. برای آگاهی متقاضیان گرامی از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله را تهیه کرده اند. اگر فاقد مدرک زبان می باشید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، نگران نباشید و این مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

اگر چه همه دانشگاه های کانادا برای صدور پذیرش تحصیلی دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 به بالا، تافل و یا مدارک زبان مورد تایید دیگر را مد نظر دارند، اما متقاضیان می توانند ویزای تحصیلی کانادا بدون ایلتس را نیز دریافت کنند. روش پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان پذیرش مشروط می باشد. متقاضی با پذیرش مشروط می تواند به اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امیدوار باشد.

پذیرش مشروط دانشگاه های کانادا چگونه است؟

منظور از پذیرش مشروط این است که متقاضی در دوره های علمی دانشگاه یا کالج های کانادا پذیرفته می شود اما باید در ابتدا در دوره های زبان شرکت کند. در واقع شرط تحصیل در دانشگاه های کانادا با اخذ پذیرش مشروط دارا بودن نمره زبان دوره های زبان در این کشور می باشد.

  • پذیرش مشروط به این معنی است که متقاضی می تواند پذیرش تحصیلی دانشگاه یا کالج کانادا را اخذ کند اما تا زمان اخذ نمره و مدرک زبان مورد نظر، نمی تواند تحصیل در این دانشگاه یا کالج را شروع کند.
  • برخی از دانشگاه ها یا کالج های کانادا دوره ها و کورس های آمادگی زبان انگلیسی را در همان دانشگاه ها برگزار می کنند و متقاضی با ارائه مدرک و گواهی آموزش زبان می تواند تحصیل در دانشگاه و کالج مورد نظر را شروع کند.

شرایط پذیرش تحصیلی مدارس کانادا بدون مدرک زبان

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس و دبیرستان های کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس ندارند. البته متقاضیان باید با زبان انگلیسی آشنایی هر چند اندکی داشته باشند. مدارس کانادا آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی را برگزار می کنند. اگر متقاضی در این آزمون ها نمره لازم را کسب نکند، باید در دوره های پیش-نیاز در این مدارس شرکت کند و سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کند.

شرایط پذیرش بدون مدرک زبان دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا برای صدور پذیرش تحصیلی برای متقاضیان فاقد مدرک زبان پذیرش مشروط را ارائه می دهند. گرچه دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و دیگر مدارک از مهم ترین مدارک برای پذیرش تحصیلی کانادا محسوب می شود، اما این کشور شرایط پذیرش مشروط را برای راحتی متقاضیان فاقد این مدرک فراهم کرده است.

شرایط پذیرش بدون مدرک زبان دانشگاه های کانادا

شرایط پذیرش بدون مدرک زبان دانشگاه های کانادا

  • برای اخذ پذیرش دانشگاه کانادا در مقطع دکترا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی الزامی است.
  • از آنجا که تحقیق و پژوهش ها و رساله های علمی در مقطع دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 به بالا الزامی می باشد.
  • می توان گفت که پذیرش مشروط در مقطع دکترا کانادا امکان پذیر نمی باشد.

شرایط پذیرش کالج کانادا بدون

متقاضیان برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا نیازمند دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 تا 6.5 می باشند. اما اگر متقاضی فاقد مدرک زبان آیلتس با این نمره باشد، می تواند پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان را اخذ کنند. بیشتر کالج های کانادا دوره های پیش-نیاز زبان انگلیسی را ارائه می دهند و متقاضیان در همان کالج ها مهارت زبان انگلیسی را فرا می گیرند.

شرایط پذیرش مشروط کانادا برای متقاضیان ایرانی

متقاضیان ایرانی بسیاری از طریق اخذ پذیرش تحصیلی مشروط در دانشگاه ها و کالج های این کشور مشغول تحصیل می باشند. در واقع در صورتی که متقاضیان ایرانی همه شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی کانادا را دارا باشند اما فاقد مدرک زبان انگلیسی باشند، می توانند از طریق پذیرش مشروط اقدام کنند.

یکی از موارد مهم در اخذ پذیرش مشروط در کانادا این است که متقاضی در مدت آموزش زبان انگلیسی حق کار و اشتغال در این کشور را ندارد.

تحصیل در دوره های آمادگی زبان دانشگاه های کانادا

متقاضیان برای کسب آمادگی لازم زبان انگلیسی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های کانادا باید در دوره ها و کورس های زبان انگلیسی در کالج ها یا دانشگاه های کانادا شرکت کنند. اما لازم به ذکر است که شرکت در دوره های آموزش زبان در کشور خود متقاضی مقرون به صرفه و مناسب تر از شرکت در دوره های زبان کشور کانادا می باشد.

مدت زمان دوره های آموزش زبان انگلیسی در کانادا بر اساس آشنایی متقاضی با زبان انگلیسی و سطح زبان وی دارد.

دوره آمادگی زبان انگیسی در انجمن زبان کاناداLC

متقاضیان برای اخذ پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان و یا دانشگاه های این کشور با اخذ پذیرش مشروط باید در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنند تا مهارت زبانی لازم را کسب کنند. انجمن زبان کانادا LC از برترین موسسه های آموزش زبان در کانادا می باشد.زبان تدریس در این موسسه زبان انگلیسی و فرانسه می باشد.

آموزش زبان انگلیسی در محیط انگلیسی زبان و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا از مزیت های شرکت در این دوره می باشد.

  • مدت زمان تحصیل در این موسسه بستگی به سطح مهارت زبانی متقاضی دارد و از ۲ هفته تا یک سال می باشد.
  • تعداد بسیار فراوان فارغ التحصیلان این موسسه نشان از اعتبار و اهمیت این موسسه در برگزاری دوره های زبان انگلیسی می باشد.
  • متقاضیان شرکت کننده در این موسسه می توانند در شورای آمریکایی آموزش زبان های خارجی ACTFL شرکت کنند که هر سال در نیواورلئان برگزار می شود.

هزینه های دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کانادا

هزینه های آموزش و تحصیل در دوره های آمادگی زبان بر اساس طول دوره زبان، شهر محل دانشگاه، کالج و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. هزینه های دوره های آمادگی زبان با اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان عبارت است از:

  • هزینه های تحصیل در دوره آمادگی 3 ماهه زبان انگلیسی در حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا تا ۴۰۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دوره آمادگی 6 ماهه زبان انگلیسی در حدود ۵۰۰۰ دلار کانادا تا ۶۰۰۰ دلار کانادا می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دوره آمادگی 9 ماهه زبان انگلیسی در حدود ۹۰۰۰ دلار کانادا تا ۱۰.۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

متقاضیانی که دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند، احتمال صدور ویزای تحصیلی خود را از طرف افسر ویزا افزایش می دهند. چون دارا بودن مدرک زبان انگلیسی این تصور را در ذهن افسر ویزا تقویت می کند که متقاضی تصمیم قطعی برای تحصیل در کانادا دارد. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، باید این موضوع را در Study Plan ذکر کند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا بدون ایلتس باید مدارک لازم را به سفارت کانادا ارائه دهند. از آنجا که در کشور ایران سفارت کانادا وجود ندارد، متقاضیان ایرانی باید به سفارت کانادا در کشورهای ترکیه، ارمنستان و یا امارات متحده عربی مراجعه کنند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه رسید ثبت نام در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کانادا
  • ارائه سوابق تحصیلی و ریزنمره های آخرین مدرک تحصیل
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی و توصیه نامه علمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی
  • ارائه حساب بانکی با موجودی هزینه های زندگی برای یک سال
  • ارائه گواهی سلامت متقاضی و معاینه پزشکی اداره مهاجرت به کانادا IME
  • ارائه پاسپورت و اوراق هویتی

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

به طور کلی دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی به عنوان شرط اخذ پذیرش تحصیلی دوره کارشناسی در کانادا بر اساس هر دانشگاه متفاوت است. شرایط اخذ پذیرش برخی از دانشگاه های بسیار معتبر و با رتبه ها و رنکینگ های بالا دارا بودن نمره زبان در سطح بالا می باشد.

  • بیشتر دانشگاه های کانادا برای صدور پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان با پذیرش مشروط مشکلی ندارند.
  • متقاضی پس از شرکت در دوره ها و کورس های زبان انگلیسی می تواند با اخذ نمره لازم زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تحصیل کند.

پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد

در حال حاضر برخلاف گذشته، بسیاری از دانشگاه های کانادا پذیرش مشروط در مقطع کارشناسی ارشد را می پذیرند. پذیرش تحصیلی کانادا بدون ایلتس در مقطع کارشناسی ارشد دوره Course-based امکان پذیر است. متقاضی با شرکت در دوره های زبان و اخذ نمره لازم می تواند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را شروع کند.

پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در مقطع دکترا

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا باید دارای مدرک زبان باشند. در واقع می توان گفت که از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای مقطع دکترا کانادا دارا بودن مدرک زبان آیلتس بالاتر از 7 و مدرک مقطع کارشناسی ارشد معتبر می باشد. اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان در مقطع دکترا با پذیرش مشروط امکان پذیر نمی باشد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

در جدول زیر مقاطع تحصیلی مختلف، شرایط پذیرش تحصیلی با ارائه مدرک زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان ارائه شده است:

مقطع تحصیلیشرط پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبانشرط پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان
تحصیل در دبستان ها و مدارس کانادا کمتر از ۱۶ سال– عدم نیازبه ارائه مدرک زبانشرکت در کلاس های فوق برنامه مدارس
تحصیل در مقطع کارشناسینیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵پذیرش مشروط-شرکت در دوره ها و کورس های زبان
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدنیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ به بالاپذیرش مشروط-شرکت در دوره ها و کورس های زبان
تحصیل در مقطع دکترانیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ به بالاامکان پذیرش مشروط وجود ندارد

بورسیه های تحصیلی کانادا

یکی از شرایط مهم اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره بالا می باشد. بنابراین اگر متقاضی قصد برخورداری از بورسیه های تحصیلی کانادا را دارد، باید تلاش کند تا قبل از اخذ پذیرش تحصیلی مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کند.

بورسیه های تحصیلی کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا

کار حین تحصیل در کانادا

متقاضی با اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان نیز می تواند مجوز کار پاره وقت دانشجویی این کشور را دریافت کند. کار و اشتغال دانشجویی حین تحصیل این فرصت را برای متقاضی فراهم می کند تا ضمن کسب درآمد و کمک به تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا، تجربه کاری لازم را نیز کسب کند. یکی از موارد مثبت کار حین تحصیل این است که متقاضیان می توانند کارفرمای خود را انتخاب کنند. با 20 ساعت کار دانشجویی در هفته متقاضی می تواند ماهانه در حدود 1000 دلار درآمد کسب کند.

کار پس از تحصیل در کانادا

فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا که بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی را اخذ کرده اند و در این کشور به تحصیل پرداخته اند، می توانند مجوز کار کانادا PGWP را دریافت کنند. متقاضی با تحصیل بیش از مدت 9 ماه این مجوز کار را برای 3 سال دریافت خواهد کرد. بر اساس پایین بودن نرخ بیکاری کانادا و وجود فرصت های شغلی متنوع فارغ التحصیلان در فرصت جستجوی کار این کشور می توانند کار مناسب را پیدا کنند.

اخذ اقامت کانادا

متقاضی با تحصیل بدون مدرک زبان و کار و اشتغال در کانادا از مزیت اخذ اقامت و تابعیت این کشور برخوردار است. متقاضی پس از 3 سال کار در کانادا می تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کند. پس از گذشت 5 سال اقامت و کار در کانادا در صورتی که متقاضی 3 سال را به طور مداوم در این کشور کار کرده باشد و با رعایت شرایط زیر می تواند تابعیت کانادا را دریافت کند:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • پرداخت مالیات به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا
  • اقامت مداوم در کانادا به مدت 3 سال در طی 5 سال آخر اقامت

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان می توانند از طریق مراجعه به سایت دانشگاه های کانادا اقدام کنند. اما ممکن است آن نتیجه دلخواه و مطلوب را دریافت نکنند. چون برای اخذ پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان آگاهی از شرایط و قوانین جدید اخذ پذیرش حائز اهمیت فراوانی است. گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با اطلاع از این شرایط کمک می کنند تا متقاضیان در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه پذیرش تحصیلی کانادا را اخذ کنند.

سخن آخر

در این مقاله پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان مورد بررسی دقیق قرار گرفت. اخذ پذیرش مشروط و آموزش زبان در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کانادا راه حل اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان می باشد. اگر در این مورد هنوز برای شما ابهام و سوالی وجود دارد، با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

مشاوران این موسسه برتر در شعبه های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد، رشت و تبریز در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی به متقاضیان می باشند.

سوال های متداول در مورد پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

  1. آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله، با اخذ پذیرش مشروط و شرکت در دوره های آمادگی زبان در کانادا

  1. آیا متقاضیان برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان دارند؟

خیر، اما باید کمی آشنایی با زبان انگلیسی داشته باشند.

  1. دارا بودن مدرک زبان چه نقشی در صدور ویزای تحصیلی کانادا دارد؟

به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود و احتمال اخذ پذیرش و ویزا را افزایش می دهد.

  1. پذیرش مشروط برای تحصیل در کانادا به چه معنا است؟

به این معنی است که متقاضی می تواند پذیرش تحصیلی دانشگاه یا کالج کانادا را اخذ کند اما تا زمان اخذ نمره و مدرک زبان مورد نظر، نمی تواند تحصیل در این دانشگاه یا کالج را شروع کند.

  1. آیا پذیرش دکترای کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خیر، برای اخذ پذیرش دانشگاه کانادا در مقطع دکترا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی الزامی است.

  1. شرایط پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان چیست؟

بیشتر کالج های کانادا دوره های پیش-نیاز زبان انگلیسی را ارائه می دهند و متقاضیان در همان کالج ها مهارت زبان انگلیسی را فرا می گیرند.

  1. معایب پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان چیست؟

یکی از معایب پذیرش مشروط در کانادا این است که متقاضی در مدت آموزش زبان انگلیسی حق کار و اشتغال در این کشور را ندارد.

  1. هزینه های تحصیل در دوره آمادگی 3 ماهه زبان انگلیسی کانادا چقدر است؟

در حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا تا ۴۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

  1. هزینه های تحصیل در دوره آمادگی 6 ماهه زبان انگلیسی کانادا چقدر است؟

در حدود ۵۰۰۰ دلار کانادا تا ۶۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

  1. مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون ایلتس کدامند؟

ارائه رسید ثبت نام در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کانادا، ارائه سوابق تحصیلی و ریزنمره های آخرین مدرک تحصیل، ارائه انگیزه نامه تحصیلی و توصیه نامه علمی، ارائه گواهی تمکن مالی کافی

  1. آیا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله، با پذیرش مشروط و شرکت در دوره های آموزش زبان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

  1. امیر محمدی گفت:

    سلام و احترام. 25ساله ام و پیش دانشگاهی ریاضی دارم. در حال گذراندن دوره زبانم و مدرک زبان ندارم. چطور میتونم برا تحصیل یا کار درکانادا اقدام کنم. با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در کانادا محدودیت سنی دارد.

  2. زهرا راعى گفت:

    سلام
    من متاهل ، ٣٧ ساله و داراى يك فرزند هستم
    مدرك كارشناسى ارشد نرم افزار از دانشگاه آزاد دارم
    ميخواستم بدونم چطور ميتونم پذيرش تحصيل در كالج هاى كانادا رو بدست بيارم؟ يا تحصيل بدون نياز به مدرك زبان در كانادا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      روال اخذ پذیرش دانشگاه ها مشخص است ولی به دلیل سن شانس ویزای زیادی ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *