ویزای کار تایلند

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزای کار تایلند صحبت کنیم. کار در کشور های گوناگون برای افراد مختلف به عنوان منبع درآمدی و شرایط بسیار مناسب گزینه ای بسیار عالی محسوب می شود. برای کار در هر کشوری لازم است تا اطلاعات لازم را در ارتباط با شرایط کاری و روند اقتصادی کشور مقصد کسب نمایید. دقت کنید که یکی از اصلی ترین نکات در زمینه کار کسب اطلاعات در ارتباط درصد اشتغال به کار یا مولفه بیکاری در هر کشور است. هر اطلاعاتی که در این باره کسب شود می تواند در مسیر کاری به شما کمک بسیار زیادی نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به تایلند علاوه بر مهاجرت کاری جهت کار در تایلند و اخذ ویزای کاری تایلند می  توانید به روش های دیگری هم اقدام نمایید. از جمله روش های مهاجرتی به تایلند عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به تایلند، مهاجرت سرمایه گذاری به تایلند، مهاجرت از طریق خرید مبک در تایلند، مهاجرت از طریق ازدواج در تایلند و … . شرایط هر فرد با توجه به روش های مهاجرتی کاملا متنوع و متفاوت است و دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این شرایط می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای تمایندگی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

ویزای کار تایلند

همان طور که اشاره کردیم یکی از روش های مهاجرتی به تایلند، مهاجرت کاری به این کشور و اخذ ویزای کاری تایلند است. برای مهاجرت کاری به تایلند شرایط خاصی وجود دارد که می بایست با توجه به نوع کار و ملیت در ارتباط با آن اقدام نمود. در این مقاله ما هر آنچه در ارتباط با مجوز های کاری و ویزا های کاری در تایلند موجود است را برای شما بیان می کنیم. البته برای مهاجرت به تایلند از روش های دیگری هم می توان اقدام نمود.

به طور مثال می توان برای تحصیل در تایلند و یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تایلند نیز اقدام نمود. علاوه بر آن می توان برای سرمایه گذاری در تایلند به طور مثال خرید ملک در تایلند، کاآفرینی در تایلند، ثبت شرکت در تایلند و … نیز اقدام نمود. توجه داشته باشید که برای کار قانونی در تایلند ، یک فرد خارجی باید درخواست مجوز کار کند. مجوز کار یک سند حقوقی است که موقعیت یک شخص خارجی ، شغل فعلی یا شرح شغل و شرکت تایلندی را که با او کار می کند ، بیان می کند. همچنین به عنوان مجوز برای انجام کار یا شغل مجاز برای اتباع خارجی در تایلند محسوب می شود.

فارغ از نوع ویزا ، افراد خارجی که وارد تایلند می شوند مجاز به کار نیستند ، مگر اینکه اجازه کار دریافت کنند. افرادی که قصد کار در تایلند را دارند باید نوع صحیح ویزا را در اختیار داشته باشند تا واجد شرایط درخواست اجازه کار باشند. اما علاوه بر این ها لازم است تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم یک کار خوب در تایلند پیدا کنیم؟ یا این که چگونه خود را برای کار در تایلند آماده کنیم؟ پاسخ به تمامی این سوالات به ما اجازه می دهد تا بتوانیم به درستی در زمینه شرایط کار و زندگی در تایلند پیش برویم.

الزامات اولیه برای دریافت ویزای کار تایلند

در این بخش قصد داریم در ارتباط با الزامات اولیه برای دریافت ویزای کار تایلند توضیح دهیم. همان طور که گفتیم برای تأمین مجوز کار در تایلند ، یک فرد خارجی نیاز به ویزای اولیه دارد که ویزای غیر مهاجرتی است. ویزای غیر مهاجرتی باید قبل از ورود به تایلند اخذ شود. هنگامی که فرد خارجی ویزای غیر مهاجرتی داشته باشد ، می تواند کار خود را در تایلند شروع کند. برای انجام پروسه اجازه کار هفت روز کاری زمان لازم است.

دریافت ویزای کار تایلند

دریافت ویزای کار تایلند

درخواست اجازه کار در دفتر مربوط به وزارت کار مورد بررسی قرار می گیرد. یک فرد خارجی مجاز به درخواست ویزای کار تا زمانی که ویزای غیر مهاجرتی یا ویزای اقامت داشته باشد ، دارای یک کارفرمای تایلندی خواهد بود که مدارک مربوط به اجازه کار را ارائه می دهد و شغلی که وی انجام می دهد برای خارجی ها ممنوع نیست. در حقیقت مجوز کار در تایلند یک سند حقوقی است که موقعیت و توضیحات شغلی شما را بیان می کند و به غیر تایلندی ها اجازه می دهد تا به طور قانونی کار کنند و یا یک تجارت در تایلند راه اندازی کنند.

یک فرد خارجی تا زمانی که دارای پیشنهاد رسمی شغلی است و یک کارفرمای که می تواند تمام مدارک مورد نیاز برای اجازه کار را ارائه دهد ، مجاز به درخواست اجازه کار است. دقت کنید که یک تبعه خارجی نمی تواند در هنگام ویزای توریستی درخواست مجوز کار در تایلند را بدهد. افرادی که دارای ویزا های دیگری هستند مانند ویزای ازدواج تایلندی ، ویزای اقامت دائم ، ویزا تجاری یا نوع دیگری از ویزاهای غیر مهاجرت هم می توانند برای کار در کشور تایلند اقدام نمایند. دقت به هزینه های زندگی در تایلند هم برای پروسه کاری لازم است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار تایلند

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار تایلند اقدام نماییم. متقاضی کار در تایلند لازم است تا مدارک زیر را تهیه نماید: کپی از هر صفحه مربوط به گذرنامه ، سه  عکس با اندازه گذرنامه،‌ کپی از ویزای غیر مهاجرت ، و اصل آن، کپی از مدارک تحصیلی مربوطه ، که توسط شما امضا شده است، نسخه ای از رزومه کاری شما،‌ گواهی تایید پزشکی، اگر با یک شهروند تایلندی ازدواج کرده اید ، باید یک نسخه از اصل گواهی ازدواج خود را تهیه کنید. همه نسخه ها باید توسط شما امضا شوند و … .

دقت کنید که ممکن است لازم باشد که اسناد خود را به زبان تایلندی ترجمه کنید. دقت کنید که برخی از اسناد را باید به سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران برده و آن ها را مورد تایید قرار دهید. دقت کنید که اگر شما در شغلی مشغول به کار هستید لازم است تا مدارکی را برای اثبات رزومه کاری خود به سفارت و یا کارفرما برای دریافت ویزای تایلند خود ارائه نمایید. دقت کنید که برای برخی از کار ها در تایلند محدودیت سن موجود است و لازم است تا فرد حداقل بیست و پنج سال سن داشته باشد.

معافیت های دریافت ویزای کاری تایلند

در این بخش از مقاله ما به بررسی معافیت های دریافت ویزای کاری تایلند صحبت کنیم. نقش ها و مشاغل خاصی وجود دارد که نیازی به داشتن  شرایط خاص و مجوز های کاری برای افراد خارجی ندارد.

از جمله افرادی که نیاز به مجوز کاری در تایلند ندارند عبارتند از: ماموران کنسولگری و دستیاران آن ها، کسانی که وظایف مربوط به مأموریت های موجود در پادشاهی را براساس توافق بین دولت تایلند و دولت خارجی یا سازمان های بین المللی انجام می دهند، کسانی که وارد تایلند می شوند وظایف یا وظایفی را که به نفع آموزش ، فرهنگ ، هنر یا ورزش به حساب می آید انجام می دهند، کسانی که مجوز ویژه از دولت تایلند دریافت کرده اند و کسانی که تحت یک پروژه تبلیغ شده توسط BOI (قانون ترقی سرمایه گذاری) وارد کار شدند.

چنین افرادی می توانند قبل از دریافت مجوز کار در تایلند مشغول به کار شوند اما مجوز رسمی کار باید در مدت سی روز پس از شروع کار اعمال شود. البته برخی از کار ها هم وجود دارد که برای خارجی ها در تایلند ممنوع است. در حقیقت مشاغل مختلفی وجود دارد که اتباع بیگانه مجاز به انجام آنها در تایلند نیستند. این مشاغل عبارتند از: کار کشاورزی، منبت کاری چوب ، ساخت پوشاک ، ساخت کفش و کلاه و سایر کارهای صنایع دستی، دستیار فروشگاه، کار های مربوط به جواهرات، خدمات حقوقی یا دادرسی، کار معماری و … .

محدودیت های اجازه کار در تایلند

مجوز کار شما در تایلند فقط اجازه می دهد تا برای شرکت های اعلام شده در مورد مجوز در نقش های ذکر شده در مجوز و در مکانی که در پروانه ذکر شده است کار کنید. اگر هر یک از این جزئیات تغییر کند ، باید مجوز کار جدید را بگیرید که جزئیات صحیح اشتغال شما را تغییر داده یا اضافه می کند. مجوز های کاری موجود در تایلند برای شرکت، نقش و مکانی خاص است و اگر به هر طریقی کار کنید که با جزئیات مربوط به اجازه کار شما مطابقت نداشته باشد ، به نظر می رسد که به طور غیرقانونی کار می کنید.

در صورت تغییر نقش شغلی یا محل کار خود ، وظیفه کارفرما است که ظرف مدت پانزده روز چنین تغییراتی را گزارش کند. اگر کارمند اخراج شود یا استعفا خود را پیشنهاد دهد ، اجازه کار مربوطه باید در مدت ده روز به وزارت کار بازگردانده شود. در صورت عدم انجام این کار ، کارمند خارجی با جریمه نقدی هزار باتی مواجه می شود. توجه داشته باشید که بات به عنوان ارز رسمی کشور تایلند نشناخته می شود. اگر یک فرد خارجی بدون مجوز کار در تایلند مشغول شود، به احتمال زیاد برای مچازات حبس سه ماه و یا جریمه پنج هزار باتی روبرو می شود.

اگر یک فرد خارجی پیدا شود که در یک شغل مشغول به کار است که برای خارجی ها ممنوع است برای مجازات پنج سال حبس می شود و یا جریمه ای به اندازه صد هزار بات را باید پرداخت نماید. کارفرمایانی که به طور غیرقانونی اتباع خارجی را استخدام می کنند نیز با احتمال حبس تا سه سال و یا جریمه تا شصت هزار بات روبرو هستند. پس از دریافت مجوز کار در تایلند ، یک فرد خارجی می بایست برای دریافت کارت شناسایی مالیاتی هم اقدام نماید. این کار از طریق کارفرمای شما قابل انجام است.

انواع ویزا های کاری تایلند

در تایلند همان طور که گفتیم ویزا های کاری با عنوان ویزای غیر مهاجرتی شناخته می شوند. یکی از این مدل ها با عنوان ویزای غیر مهاجرتی B است. ویزای غیر مهاجرت B ، که معمولاً به عنوان ویزای کار گفته می شود ، برای افرادی است که می خواهند در تایلند کار و تدریس کنند. این رایج ترین ویزا به افرادی است که برای تدریس ، کار در شرکت های چند ملیتی یا کار در سایر مشاغل حقوقی به تایلند وارد می شوند. مدل بعدی با نام ویزای IB غیر مهاجرتی است. ویزای غیر مهاجرتی IB برای اهداف تجاری و سایر اهداف مرتبط با سرمایه گذاری است.

اگرچه بیشتر سفارتخانه ها این ویزا را معمولاً صادر نمی کنند. یکی دیگر از انواع ویزا های صادر شده برای کار در تایلند با عنوان ویزای B-A شناخته می شود. اگر می خواهید با یک شرکت تایلندی سرمایه گذاری کنید یا در یک مشارکت تجاری شرکت کنید ، دفتر اداره مهاجرت در بانکوک این ویزا را به شما اعطا می کند. شرکتی که در تایلند فعال است می بایست از طرف شما اقدامات لازم برای دریافت ویزای کار را انجام دهد.

انواع ویزا های کاری تایلند

انواع ویزا های کاری تایلند

اما این ویزا معمولاً توسط سفارتخانه ها یا کنسولگری های تایلند صادر نمی شود. اما اگر در رسانه ها کار می کنید ، مانند چاپ ، آنلاین یا تلویزیون ، می توانید برای ویزای رسانه ای یک ورودی اقدام کنید که معمولا به آن ویزای روزنامه نگاری گفته می شود. این ویزا گزارشگران خبر ، تولید كنندگان فیلم و خبرنگاران رسانه های خبرگزاری های خارجی كه برای روزنامه ها و مجلات چاپ شده ، تلویزیون ، رادیو یا آژانس های آنلاین كار می كنند را در بر می گیرد.

ویزای رسانه ای فقط برای کسانی که برای آژانس های خبری خارجی کار می کنند ، است. اگر یک روزنامه نگار هستید که برای یک شرکت رسانه ای تایلند کار می کنید ، به ویزای غیر مهاجرت B نیاز خواهید داشت. برنامه ها و مجوزهای ویزای یک ساله رسانه ای می توانند بصورت آنلاین و از طریق وب سایت سرویس آنلاین رسانه ای MFA انجام شوند.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار تایلند

  1. مجوز کار برای دریافت ویزای کار تایلند چیست؟

    مجوز کار سندی حقوقی است که به موجب آن فرد می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

  2. آیا کشور تایلند برای زندگی و کار مناسب است؟

    بله تایلند دارای موقعیت های مناسب کاری است و برای زندگی هم مناسب می باشد.

  3. آيا همه مشاغل نیاز به دریافت ویزای کار تایلند دارند؟

    خیر برخی از مشاغل در این کشور نیاز به دریافت ویزای کاری ندارند.

  4. چه مشاغلی نیاز به دریافت ویزای کار تایلند نخواهند داشت؟

    مشاغلی مانند افراد فعال در کنسولگری ها، مشاغلی مرتبط با فرهنگ و ورزش و علم و … .

  5. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار تایلند چیست؟

    از جمله این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی سلامت، رزومه کاری و شغلی، مدرک تحصیلی، عکس و … .

  6. آيا برای دریافت ویزای کار تایلند شرط سن هم موجود است؟

    بله برای درخواست برخی مشاغل حداقل سن باید بیست و پنج سال باشد.

  7. انواع مختلف ویزای کار تایلند چیست؟

    انواع مختلف عبارتند از: ویزای B، ویزای IB، ویزای A-B، ویزای خبرنگاری و … .

  8. آيا ویزای کار تایلند برای خبرنگاران شرایط خاصی دارد؟

    بله لازم است تا این افراد با خبرگزاری های خارجی کار کنند.

  9. آیا در صورت تغییر کار در تایلند لازم است تا مراتب را به اطلاع رساند؟

    بله هم خود فرد و هم کارفرما باید در عرض ده روز شرایط را به اداره کار تایلند ارائه دهند.

  10. آيا با داشتن ویزای توریستی تایلند مجوز کار صادر می شود؟

    خیر در این صورت مجوز صادر نخواهد شد.

  11. مجازات اشتغال به کار بدون مجوز در تایلند چیست؟

    مجازات در این حالت حبس سه ماه و یا جریمه پنج هزار باتی خواهد بود.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *