ویزای A17 پزشکان آلمان

آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که هر ساله از ورود متخصصان در حوزه های مختلف به این کشور حمایت می کند. یکی از مشاغلی که شانس ورود خوبی به آلام دارند، پزشکان می باشند. کشور آلمان ویزای A17 را اختصاص به افرادمتخصصی همچون پزشکان داده است که شما می توانید با اخذ این ویزا پس از گذراندن دوره آموزشی، یک سال به دنبال کار بگردید. مقاله زیر که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط ویزای A17 پزشکان آلمان
  • مدارک لازم برای ویزای A17 پزشکان آلمان
  • بازار کار و حقوق پزشکان در آلمان

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید

شرایط ویزای A17 پزشکان آلمان

17A قانون اقامت پزشکان در آلمان (AufenthG) در تاریخ 1 آگوست 2015 لازم الاجرا شده است این قانون امکانی برای افراد متخصص در کشورهای خارج از اروپا را برای جبران هرگونه اختلاف اساسی که در چارچوب مشخص شده استبا شرکت در یک دوره آموزشی به منظور دستیابی به شناخت حرفه ای یا شغلی یا مجوز فعالیت در آلمان می توانید مهارت لازم را به دست آورده و پس از به دست آوردن معادل کامل یا مجوز برای تمرین چنین افرادی مجاز هستند.یک دوره تا یک سال را به دنبال شغل می گذرانید. بنابراین، کارگران ماهر فرصتی برای افزایش مهارت و برابر بودن کامل دارند که به بازار کار ادغام می شوند.سازمان های مربوطه از وزارت آموزش و تحقیقات فدرال (BMBF)، وزارت کار فدرال و امور اجتماعی (BMAS)، وزارت امور خارجه آلمان (AA)، آژانس استخدام فدرال (BA)، وزارت فدرال داخلی (BMI)، کمیسر دولت فدرال در امور مهاجرت، پناهندگان و ادغام (IntB) و فدرال وزارت بهداشت (BMG) هستند.شرکت یا مکانی که شما قصد دارید دوره آموزشی خود را در آنجا بگذرانید باید معیارهای مشخصی را برای پذیرش شما داشته باشد:

  • اطلاعات در مورد ارائه دهنده آموزش
  • در صورت لزوم، مدارک مربوط به تشخیص ایالتی، مدارک مربوط به صدور گواهینامه مطابق با AZAV یا شواهدی مبنی بر وجود آن.
  • میزان تمکن مالی برای زندگی و آموزش دیدن را باید تضمین کنید.
  • مدت زمان برنامه ریزی شده آموزش (در صورت لزوم تاریخ جایگزین) باید کاملا مشخص باشد.
  • سطح زبان آلمانی و مهارت شما باید مشخص شود.
  • در مورد اقدامات آموزشی مبتنی بر شرکت، یک برنامه آموزش مداوم دقیق همچنین باید نشان دهد که چه جزییاتی را در این آموزش در اختیارتان می گذارد.
  • در مورد دوره های آماده سازی برای یک آزمون که در درجه اول توسط شرکت برگزار می شود، ارائه دهنده این دوره ها باید بیشتر نشان دهند که یک مرحله عملی مستقر در شرکت مؤلفه ای از دوره آماده سازی را تشکیل می دهد.
  • از آنجا که رضایت آژانس استخدام فدرال برای آموزش هایی که عمدتا شرکت (> 50٪) مستقر در آن هستند، لازم است. بیانیه ای مبنی بر اینکه آیا این مورد است باید در زمان ارسال درخواست ارائه شود.
شرایط ویزای A17 پزشکان آلمان

شرایط ویزای A17 پزشکان آلمان

مدارک لازم برای ویزای A17 پزشکان آلمان

الزامات مدرک مربوط به درخواست ویزا 17A طبق قانون اقامت آلمان (AufenthG) به شرح زیر است:

  • صلاحیت حرفه ای از خارج از کشور (مدرک پزشکی در یک کشور خارجی)
  • برگه کتبی که نیاز به آموزش را برای شما تأیید می کند (Defizitbescheid).
  • شواهد شرکت در دوره های آموزشی (Qualifizierungskursen / دوره های پزشکی و عملی / آلمانی زبان / دوره های پزشکی) یا تکمیل یک آزمون در آلمان.
  • رضایت آژانس استخدام فدرال (Bundesagentur für Arbeit BA)، تنها در صورت نیاز.
  • اثبات بودجه
  • از آنجا که حرفه های پزشکی در آلمان دقیق بررسی می شود، باید ثابت کنید که حداقل مهارت زبان آلمانی در سطح B2 را دارید. در بسیاری از ایالت های فدرال برای شغل پزشکی به سطح C1 نیز احتیاج دارید. (در آلمان، هر ایالت فدرال برای پزشکان مقررات خاص خود را دارد.)
  • برای گرفتن تأییدیه، ممکن است لازم باشد امتحانی را با عنوان Fachsprachenprüfung بگذرانید. برخی از آموزشگاههای زبان برای آمادگی در این آزمون ویژه دوره هایی را ارائه می دهند که دانش پزشکی آلمانی و کتبی شما را آزمایش می کند.

تا 18 ماه برای اقدامات آموزشی در چارچوب شناخت (برای آموزش یا دوره های مربوط به تشخیص پزشکی / فرآیند Anerkennung در آلمان) می مانید.اشتغال ثانویه امکان پذیر است (در طول دوره ویزای تأیید شده Beschäftigung begleitend möglich حداکثر تا 10 ساعت در هفته؛ پیش نیاز استخدامی فراتر از 10 ساعت در هفته این است که چنین شغلی باید در منطقه ای باشد که ارتباط نزدیکی با این حرفه داشته باشد که به رسمیت شناخته می شود.)پس از کسب معادل کامل یا مجوز برای تمرین، مجاز به گذراندن دوره حداکثر یک سال برای جستجوی شغل هستنید. این بدان معناست که هر زمان شغلی بدست آورید، مجبور هستید ویزای خود را به ویزای کارت آبی دیگر تغییر دهید.هنگامی که پزشک درخواست تأیید (مجوز دائمی) می کند، مقایسه ای بین مطالعات پزشکی وی با مطالعات پزشکی آلمان انجام می شود. اگر کمبود یا کسری قابل توجهی (Defizit در آلمانی) در مطالعات وجود داشته باشد، از پزشک خواسته می شود که یک آزمون دانشی را انجام دهد و اگر تفاوتی وجود نداشته باشد، حکم تطبیق و تایید مدرک صادر می شود. اعلامیه نقص نیز سندی است که این کمبود را توضیح می دهد. این معمولاً نتیجه یک فرایند مقایسه ای است. (روال کارشناسی).بسته به نوع سازمان تأیید، اگر مجموعه کاملی از اسناد را تهیه کنید، ممکن است 36 ماه طول بکشد. در بعضی از ایالت ها این دوره ممکن است بیش از یک سال باشد.

بازار کار و حقوق پزشکان در آلمان

پزشکان و سایر متخصصان پزشکی در آلمان تقاضا دارند. کمبود مهارت در مناطق مختلف تخصصی به معنای ایجاد فرصت های زیادی برای پزشکان واجد شرایط برای یافتن کار در آلمان به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچکتر است.با این حال، حرفه پزشکی در آلمان به شدت تحت نظارت است و شرایط بسیاری برای پزشکان بین المللی وجود دارد که قبل از اینکه بتوانند در آلمان مستغر شوند، بررسی های لازم را انجام دهند.حرفه پزشکی در آلمان حقوق ابتدایی بالایی دارد و پزشکان در کل شغل خود دستمزد خوبی دارند. البته بسته به تجربه حرفه ای شما و حوزه پزشکی که در آن کار می کنید تفاوت هایی وجود دارد. متوسط حقوق در آلمان برای پزشکان بین 65000 یورو ناخالص در سال برای یک Assistenzarzt (پزشک دستیار) تا 80000 یورو برای یک Facharzt (متخصص) متفاوت است. در بیمارستان ها معمولاً مطابق سال های تجربه حرفه ای خود ارتقاء می یابید و بر این اساس حقوق شما افزایش می یابد. پزشکان ارشد در سطح بالای شغلی خود بیشترین درآمد را کسب می کنند و به طور متوسط در حدود 278،000 یورو در سال ممکن است دریافت کنید. اما فراموش نکنید که با حقوق بالا انتظارات بالایی حاصل می شود و پزشکان در آلمان بار کاری و مسئولیت زیادی دارند!

بازار کار و حقوق پزشکان در آلمان

بازار کار و حقوق پزشکان در آلمان

علاوه بر این، پزشک عمومی (پزشکان) که تخصص آنها در هر مکانی بین 10 تا 15 سال است، حقوق معادل 26400 یورو در ماه دریافت می کنند، 22٪ بیشتر از کسی که 5 تا 10 سال تجربه دارد. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، پس دستمزد مورد انتظار 28800 یورو در ماه است، 9٪ بیشتر از کسی که 10 تا 15 سال تجربه دارد.سرانجام ، کارکنان با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای در هر ماه 31 میلیون و 200 یورو حقوق دریافت می کنند ، 8٪ بیشتر از افرادی که پانزده تا بیست سال تجربه دارند.

با مطالعه مقاله بالا می توانید از شرایط ویزایA17 پزشکان آلمان همچنین مدارک لازم جهت اخذ و بازار کار ودرآمد پزشکان در آلمان آگاهی کسب کردید. لازم است بدانید در صورت تمایل به استفاده از این ویزا مدارک تحصیلی شما باید به تایید سازمان های آلمانی برسد و در غیر این صورت باید در آزمونی با مضمون دانش پزشکی به زبان آلمانی شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کرده و کمک دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد ویزای A17 پزشکان آلمان

1- آیا برای اخذ ویزای A17 پزشکان آلمان آزمون لازم است؟

در صورتی که تفاوت زیادی بین مدرک شما و مدرک پزشکی آلمان باشد بله باید آزمونی برای تطبیق مدرک بدهید.

2- آیا برای اخذ ویزای A17 پزشکان آلمان مهارت زبان آلمانی لازم است؟

بله از شما مهارت زبان آلمان B2 یا گاهی C1 را درخواست می کنند.

3- متوسط درآمد پزشکان در آلمان چقدر است؟

متوسط درآمد پزشکان عمومی و متخصصان متفاوت است اما به صورت کلی حدود 60000 دلار در سال می باشد.

4- پس از آموزش تحت ویزای A17 پزشکان آلمان چه مدت فرصت است که به دنبال کار باشید؟

پس از گذراندن دوره آموزشی حدود یک سال فرصت دارید که به دنبال کار باشید.

5- مدت زمان دریافت ویزای A17 پزشکان آلمان چقدر است؟

مدت زمان این ویزا به اندازه یک دوره آموزشی و مدت یک سال برای گشتن به دنبال کار است.

6- مدت زمان انتظار تایید مدرک برای ویزای A17 پزشکان آلمان چقدر است؟

مدت زمان تایید مدرک در هر ایالت فرق دارد اما می تواند از سه ماه تا یک سال به طول انجامد.

7- آیا برای دریافت ویزای A17 پزشکان آلمان محل آموزش باید شرایط خاصی داشته باشد؟

بله مکان آموزشی انتخابی باید تحت تایید آژانس فدرال آلمان باشد.

8- آیا برای دریافت ویزای A17 پزشکان آلمان باید تمکن مالی داشت؟

بله شما باید اثبات کنید که امکان زندگی و گذران آن را بدون کار کردن در این دوره دارید.

9- آیا با ویزای A17 پزشکان آلمان می توان از ابتدا کار کرد؟

در حدود 10 ساعت در هفته امکان پذر است اما عموما هیچ کلینک یا بیمارستانی شما را با این محدودیت نمی پذیرند.

10- آیا بیمارستان ها دکترهای دارای ویزای A17 را می پذیرند؟

خیر، این ویزا صرفا برای این است که شما وارد آلمان شده و جایی برای تمرین یا آموزش بیابید که پس از آن بتوانید به دنبال کار و عوض کردن ویزا باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *