ویزای همراه دانشجویی کانادا

یکی از موارد مهم در اخذ ویزای تحصیلی کانادا امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی کانادا می باشد. بر این اساس متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله کامل به رایج ترین سوال ها در مورد چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کانادا و همراه پاسخ داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای همراه دانشجویی کانادا چه نوع ویزایی است؟

دولت کانادا در راستای اتحاد و بنیان خانواده قوانین صدور ویزای همراه دانشجو کانادا را تصویب کرده است. بر این اساس متقاضی مشغول تحصیل در کانادا می تواند ویزای همراه تحصیلی کانادا را برای همراهی همسر و فرزندان خود در کانادا دریافت کند. متقاضیان با اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا فرصت اقامت و زندگی در کنار همسر و فرزندان خود را در کانادا دارند.

همراهی همسر و فرزندان متقاضی در کشور کانادا نه تنها موجب دلگرمی متقاضی می شود بلکه با همراهی همسر و فرزندان متقاضی مشکلات مهاجرت و دوری از خانواده را نخواهد داشت.

همراه در قانون مهاجرت کیست؟

همراه در قوانین مهاجرت کانادا به همسر و شریک زندگی متقاضی، فرزندان قانونی آن ها و پدر و مادر متقاضی اطلاق می شود. از آنجا که کشور کانادا عقد سوری را نمی پذیرد، متقاضی باید با همسر و شریک زندگی دارای شناسنامه و عقدنامه باشند. در واقع ازدواج متقاضی و همسرش باید به صورت قانونی و رسمی در کشور خود ثبت شده باشد.

  • فرزندان زیر 22 سال مجرد به عنوان فرزندان وابسته متقاضی محسوب می شوند و شامل ویزای همراه می شوند.
  • اگر فرزندی بیشتر از 22 سال داشته باشد، اما از نظر مالی به والدین خود وابسته باشد و یا اگر از لحاظ جسمی و روحی دچار مشکل باشد و به نوعی وابسته به والدین باشد، شامل ویزای همراه می شوند.

فرزند Minor در قانون مهاجرت چیست؟

در قانون مهاجرت فرزندی که به سن قانونی نرسیده باشد به عنوان فرزند Minor شناخته می شود. البته بر اساس قوانین مهاجرت کانادا سن قانونی در هر ایالت با هم متفاوت است. مثلاً در ایالت های بریتیش کلمبیا، نوااسکوشیا، یوکان، نیوفاندلند، لابرادو، نیوبرانزویک، نوناووت و سرزمین های شمالی سن قانونی 19 سال است. در حالی که در ایالت های کبک، ساسکاچوان، آلبرتا، مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو سن قانونی 18 سال می باشد.

  • اگر فرزند زیر 18 تا 19 سال با اخذ ویزای همراه والدین خود در کشور کانادا اقامت داشته باشد، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیازی به اخذ مجوز تحصیلی این کشور ندارد.
  • اگر فرزند از کودکی به همراه والدین خود به کانادا آمده باشد، و اکنون بالاتر از 18 تا 19 سال داشته باشد، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیاز به وجوز تحصیلی دارد.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

متقاضی با اخذ ویزای دانشجویی کانادا همسر و فرزندان خود را با لحاظ شرایطی می تواند در این کشور همراه خود داشته باشد. کشور کانادا با اتخاذ سیاست های حمایت از بنیان خانواده و اتحاد و همراهی خانواده متقاضی مشغول تحصیل در این کشور زمینه لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر و فرزندان را فراهم کرده است.

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

بر این اساس شرایط اخذ ویزای دانشجویی همسر و فرزندان متقاضی عبارت است از:

  • متقاضی باید تمکن مالی کافی برای اثبات توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود و همسر و فرزندان خود در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای یک محل اقامت ثابت در کانادا باشد.
  • متقاضی باید دارای گواهی اقامت قانونی تحصیلی در کانادا باشد.
  • متقاضی باید دارای سند ازدواج قانونی و یا معادل آن باشد.
  • همره متقاضی باید دارای وابستگی های عاطفی قوق در کشور خود برای ترک کانادا در پایان اقامت باشد.

شرایط همراهان

متقاضی با اخذ ویزای دانشجویی کانادا همسر و فرزندان واجد شرایط را می تواند در کشور کانادا همراه خود داشته باشد. بر اساس قوانین مهاجرت کانادا همسر و همراهان متقاضی برای اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا باید دارای شرایط زیر باشند:

  • همسر متقاضی باید همسر قانونی متقاضی باشد و دارای عقدنامه محضری و رسمی باشند.
  • فرزندان زیر 18 سال تا 19 سال بر اساس ایالت های کانادا که مجرد باشند.
  • فرزندان زیر 18 سال تا 19 سال بر اساس ایالت های کانادا که دارای معلولیت جسمی و ذهنی باشند.

اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا همزمان با متقاضی یا مجزا؟

به طور کلی قانون ثابتی برای احتمال اخذ ویزای همراه به صورت جواگانه از متقاضی و یا همزمان با وی وجود ندارد. در جواب این پرسش در مورد اینکه بهتر است جدا جدا اقدام به اخذ ویزای همراه کرد یا همزمان، می توان گفت که این بستگی به شرایط متقاضی و همراه دارد و یک نسخه واحد نمی توان پیچید. گاهی اوقات افسر ویزا با وجود همه موارد ویزای همراه همزمان را صادر نمی کند.

  • درخواست ویزای همراه دانشجویی به طور همزمان: در این روش متقاضی همزمان با اخذ ویزای تحصیلی برای همه اعضا خانواده خود، همسر و فرزندان درخواست اخذ ویزای همراه دانشجویی می دهد.
  • درخواست ویزای دانشجویی به طور مجزا: در این روش متقاضی پس از اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای اخذ ویزای همسر و فرزندانش اقدام می کند.

شرایط اقامت کانادا

متقاضی با اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا می تواند مجوز اقامت را برای همسر و فرزندان خود دریافت کند. همسر و فرزندان متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی کانادا و همراه می توانند تا زمان اعتبار مجوز اقامت تحصیلی متقاضی در کشور کانادا اقامت کنند. اگر متقاضی پس از تمام شدن تحصیل خود قصد ادامه تحصیل در مقطع بعدی را داشته باشد، می تواند مجوز اقامت تحصیلی خود را تمدید کند. همسر و فرزندان متقاضی نیز می توانند مجوز اقامت خود در کانادا را به تبعیت از متقاضی تمدید کنند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا و شرایط کار

متقاضی با اخذ ویزای دانشجویی کانادا به همراه همسر و فرزندان می تواند در این کشور اقامت داشته باشد. از جمله مزیت های اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا اخذ مجوز کار برای همسر متقاضی می باشد. همسر متقاضی می تواند با اخذ ویزای کار در این کشور به کار و اشتغال تمام وقت بپردازد. البته اشتغال در حرفه هایی مانند آموزش مدارس و یا در حوزه های بهداشت و سلامت کانادا محدودیت هایی برای همسر متقاضی وجود دارد.

شرایط اخذ ویزای کار

از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کار همسر دانشجو کانادا این است که متقاضی به عنوان همسر وی دارای مجوز تحصیل کانادا در دوره های تمام وقت باشد. یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای کار با اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا این است که متقاضی در حال تحصیل در دوره های آکادمیک دانشگاه های معتبر کانادا باشد. در واقع اگر متقاضی مشغول تحصیل در دوره و کورس های آمادگی زبان انگلیسی باشد، مجوز کار برای همسر وی صادر نمی شود.

مدت اعتبار ویزای همسر دانشجو کانادا برای کار و اشتغال برابر با مدت اعتبار ویزای تحصیلی متقاضی است.

مزیت اخذ مجوز کار

همسر متقاضی مشغول تحصیل در کانادا با اخذ ویزای همسر دانشجو کانادا می تواند مجوز کار در این کشور را دریافت کند. همسر متقاضی با کار و اشتغال در کانادا از مزیت های اخذ مجوز کار آزاد Open Work Permit کانادا برخوردار می شود. مهم ترین مزیت های اخذ ویزای کار همراه کانادا عبارت است از:

  • همسر متقاضی با اخذ مجوز کار بدون نیاز به دارا بودن پیشنهاد کار می تواند برای هر کارفرمای کانادایی کار کند.
  • همسر متقاضی با اخذ مجوز کار و با دارا بودن گواهی پزشکی می تواند در حوزه بهداشت و سلامت نیز کار کند.
  • همسر متقاضی با اخذ مجوز کار کانادا می تواند از درآمد حاصله بخش زیادی از هزینه های زندگی در کانادا را تامین کند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا و تحصیل فرزندان

متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر و فرزندان می تواند شرایط را برای تحصیل رایگان و کم هزینه فرزندان فراهم کند. در صورتی که متقاضی با دارا بودن مجوز تحصیل و یا کار در کانادا اقامت داشته باشد، فرزندان متقاضی می توانند به طور رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا و تحصیل فرزندان

ویزای همراه دانشجویی کانادا و تحصیل فرزندان

  • اگر والدین با ویزای توریستی به کانادا وارد شده اند و فاقد ویزای تحصیلی یا کاری کانادا می باشند، فرزندان فقط در مقطع پیش-دبستانی می توانند بدون مجوز تحصیل آموزش ببینند و برای مقاطع تحصیلی بالاتر باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.
  • اگر والدین دارای مجوز کار یا تحصیل در کانادا باشند، فرزندان آن ها تا مدت زمان تمام شدن مهلت ویزا می توانند در مدارس کانادا تحصیل کنند.
  • اگر فرزندان به سن قانونی برسند و تا آن زمان مجوز تحصیل کانادا را اخذ نکرده باشند، برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید مجوز تحصیل در این کشور را دریافت کنند.

ویزای همراه دانشجویی کانادا و مدارک لازم

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر و فرزندان باید مدارک لازم را برای ویزای همراه ارائه دهد. مهم ترین مدارک اخذ ویزای همسر دانشجو کانادا و فرزندان عبارت است از:

  • پاسپورت با اعتبار برابر با مدت زمان اقامت در کانادا
  • پاسپورت معتبر همسر و فرزندان زیر 18 تا 19 سال
  • گواهی و اسناد مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همراهان در کانادا
  • کپی سند رسمی و قانونی ازدواج با مهر دادگستری و یا معادل آن
  • مدارک ثابت کننده زندگی مشترک متقاضی با همسر و یا شریک زندگی وی
  • اسناد و مدارک نشان دهنده زندگی مشترک متقاضی و همسر و فرزندان در یک خانه در کانادا
  • گواهی اقامت تحصیلی یا کاری متقاضی
  • گواهی تولد فرزندان زیر 18 تا 19سال
  • گواهی عدم سوپیشینه و گواهی سلامت پزشکی

بهترین زمان اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

متقاضی برای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا برای همسر و فرزندان می تواند یا با متقاضی اقدام کند و یا اینکه به طور جداگانه برای اخذ ویزای همراه خانواده درخواست دهد. بهترین زمان برای درخواست ویزای همراه این است که ابتدا متقاضی مجوز تحصیلی کانادا را دریافت کند و پس از مدتی تحصیل در این کشور برای اخذ ویزای همراه کانادا برای همسر و فرزندانش اقدام کند.

در واقع اقدام همزمان برای اخذ ویزای تحصیلی و ویزای همراه موجب پیچیده شدن پرونده مهاجرت و احتمال ریجکتی می شود.

درخواست همزمان ویزای همراه ممکن است افسر پرونده را به این موضوع مشکوک کند که متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی قصد ترک کانادا را ندارد.

هزینه اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا

هزینه اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا برابر با هزینه ویزای توریستی کانادا می باشد. چون ویزای همسر دانشجو کانادا و ویزای فرزندان متقاضی از نوع ویزای توریستی کانادا می باشد. بنابراین متقاضی برای اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا برای همسر، فرزندان و والدین باید همان هزینه های ویزای توریستی کانادا را پرداخت کند.

تمدید ویزا

متقاضی برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا باید در حدود یک ماه قبل از تاریخ انقضا اقدام کند. همسر و فرزندان متقاضی برای تمدید ویزای همراه خود باید به تاریخ انقضای ویزای تحصیلی متقاضی توجه کنند. اگر مشکلی در روند تمدید ویزای تحصیلی متقاضی وجود نداشته باشد، همراهان وی مانند همسر و فرزندان نیز می توانند درخواست تمدید ویزای همسر و فرزندان را ارائه دهند.

مزایای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

متقاضی با اخذ ویزای دانشجویی کانادا همسر و فرزندان خود را نیز می تواند با اخذ ویزای همراه در کشور کانادا همراه داشته باشد. همسر و فرزندان متقاضی با اخذ ویزای همراه از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. مهم ترین مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر و فرزندان عبارت است از:

  • امکان کار تمام وقت برای همسر متقاضی
  • امکان تامین بخش زیادی از هزینه های زندگی با اخذ ویزای کار همسر
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی کانادا
  • امکان کار، زندگی و تحصیل در برترین کشور جهان از لحاظ رفاه و کیفیت زندگی
  • امکان تمدید ویزای همراه همسر و فرزندان همزمان با ویزای تحصیلی متقاضی
مزایای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

مزایای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا

خدمات موسسه اصطهباناتی

شرایط اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا برای همسر و فرزندان و آگاهی از قوانین جدید در این حوزه در حیطه کاری مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی است. در واقع مشاوران ماهر این موسسه با اشراف بر جدیدترین قوانین مهاجرتی و تجربه کاری تلاش می کنند تا احتمال اخذ ویزای همراه را برای همراهان متقاضی افزایش دهند. از جمله خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این مورد می توان به ارسال مدارک لازم، ارائه درخواست ویزای همراه و فراهم نمودن شرایط لازم اخذ ویزای همسر دانشجو کانادا اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا مورد بررسی قرار گرفت. متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانند با متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنند. مشاوران ارشد این موسسه وزین در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت در همه روزهای کاری هفته آماده پاسخگویی به سوال های متقاضیان می باشند.

سوال های متداول در مورد ویزای همراه دانشجویی کانادا

  1. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا کدامند؟

پاسپورت با اعتبار کافی متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 تا 19 سال، گواهی و اسناد تمکن مالی، کپی سند رسمی و قانونی ازدواج

  1. آیا امکان اخذ مجوز کار با ویزای همراه برای همسر متقاضی در کانادا وجود دارد؟

بله، با اخذ مجوز کار آزاد Open Work Permit

  1. آیا امکان کار در کانادا با اخذ ویزای همراه برای فرزندان وابسته وجود دارد؟

بله، با درخواست اخذ مجوز کار از کارفرمایان کانادایی

  1. آیا فرزند متقاضی با دارا بودن ویزای تحصیلی کانادا می تواند در این کشور تحصیل کند؟

بله، والدین با دارا بودن مجوز تحصیل یا کار در کانادا می توانند مجوز تحصیل فرزندان همراه خود را اخذ کنند.

  1. همراه در قانون مهاجرت کیست؟

همراه در قوانین مهاجرت کانادا به همسر و شریک زندگی متقاضی و فرزندان قانونی آن ها اطلاق می شود.

  1. شرایط اخذ ویزای دانشجویی همسر و فرزندان متقاضی کدامند؟

متقاضی باید دارای یک محل اقامت ثابت در کانادا و تمکن مالی، گواهی اقامت قانونی تحصیلی و سند ازدواج قانونی و یا معادل آن باشد.

  1. اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا همزمان با متقاضی بهتر است یا مجزا؟

بستگی به شرایط متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارد.

  1. آیا امکان اقامت با اخذ ویزای همراه دانشجویی کانادا وجود دارد؟

بله، همسر و فرزندان متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی کانادا و همراه می توانند تا زمان اعتبار مجوز اقامت تحصیلی متقاضی در کشور کانادا اقامت کنند.

  1. تمدید ویزای هسر دانشجو کانادا چگونه است؟

    اگر متقاضی قصد ادامه تحصیل در مقطع بعدی را داشته باشد، همسر و فرزندان متقاضی نیز می توانند مجوز اقامت خود در کانادا را به تبعیت از متقاضی تمدید کنند.

  2. مهم ترین مزیت های اخذ ویزای کار همراه کانادا کدامند؟

    همسر متقاضی با اخذ مجوز کار کانادا می تواند از درآمد حاصله بخش زیادی از هزینه های زندگی در کانادا را تامین کند.

  3. مهم ترین مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه همسر و فرزندان کدامند؟

امکان کار تمام وقت برای همسر متقاضی و تامین بخش زیادی از هزینه های زندگی با اخذ ویزای کار همسرامکان تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس دولتی کانادا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *