اعزام دانش آموز به آلمان

کشور توسعه یافته آلمان در سال های اخیر از مقاصد مهاجرت تحصیلی دانش آموزان و جوانان ایرانی می باشد. در این راستا در این مقاله به بررسی چگونگی اعزام دانش آموز به آلمان، مهاجرت دانش آموزی به آلمان، ویزای دانش آموزی به آلمان، شرایط ویزای دانش آموزی به آلمان، ویزای همراه دانش آموزی به آلمان و شرایط اعزام دانشجویی به آلمان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اعزام دانش آموز به آلمان و شرایط و مدارک اخذ ویزا

دانش آموزان برای مهاجرت دانش آموزی به آلمان و اخذ ویزای دانش آموزی آلمان باید دارای مدارک و شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط ویزای دانش آموزی آلمان دارا بودن تمکن مالی می باشد. مدارک اخذ پذیرش تحصیلی مدارس و شرایط ویزای دانش آموزی آلمان عبارت است از:

  • نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر در هر ایالت آلمان
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان
  • فرم تکمیل شده در خواست ویزای دانش آموزی آلمان
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی ترجمه شده به زبان آلمانی
  • بیمه درمانی و سلامت دانش آموز
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در مدارس آلمان
  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه

اخذ ویزای زیر 18 سال

دانش آموزان زیر 18 سال برای مهاجرت دانش آموزی به آلمان و اخذ ویزای دانش آموزی آلمان باید دارای قیم قانونی باشند. قیم قانونی می تواند پدر یا مادر دانش آموز باشد و یا فردی که از طرف پدر و مادر دانش آموز برای نگهداری از دانش آموز در آلمان معرفی می شود. در مواقعی که دانش آموز فاقد قیم قانونی در آلمان می باشد و یا پدر و مادر وی شرایط اقامت در آلمان را ندارند، مدیر مدارس شبانه روزی مسولیت قیم قانونی دانش آموز در آلمان را به عهده می گیرد.

اخذ ویزای همراه دانش آموزی

دانش آموزان زیر 16 سال می توانند همراه پدر و مادر خود برای تحصیل ویزای همراه دانش آموزی آلمان را دریافت کنند. اگر دانش آموز بین 16 تا 18 سال باشد، برای اخذ ویزای همراه دانش آموزی آلمان باید مجرد و مسلط به زبان آلمانی باشد. اگر والدین دانش آموز دارای کارت اقامت آلمان باشند، اخذ ویزای همراه دانش آموزی آلمان بدون مشکل انجام می شود.

اعزام دانش آموز به آلمان و زبان تحصیل

از شرایط ویزای دانش آموزی آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در مدارس دولتی آلمان است. اگر دانش آموز مسلط به زبان آلمانی باشد، می تواند به طور رایگان در مدارس دولتی این کشور تحصیل کند. زبان تدریس در مدارس شبانه روزی و خصوصی آلمان زبان انگلیسی می باشد و دانش آموزان در این نوع مدارس نه تنها زبان انگلیسی بلکه زبان های فرانسوی، اسپانیایی و یا لاتین را نیز فرا می گیرند. دانش آموزان برای مهاجرت دانش آموزی به آلمان و تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.

اعزام دانش آموز به آلمان و انواع مدرسه

دانش آموز با اخذ ویزای دانش آموزی آلمان و مهاجرت به این کشور می تواند در مدارس مختلف آلمان تحصیل کند.

اعزام دانش آموز به آلمان و انواع مدرسه

اعزام دانش آموز به آلمان و انواع مدرسه

در ادامه به شرح این مدارس در آلمان می پردازیم:

مدارس دولتی در آلمان

هزینه های تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی آلمان از طرف دولت این کشور پرداخت می شود. یکی از شرایط مهم در تحصیل در مدارس دولتی آلمان تسلط و مهارت به زبان آلمانی می باشد. تحصیل در این مدارس رایگان است.

مدارس بین المللی در آلمان

دارا بودن کیفیت آموزشی و استانداردهای تحصیلی در سطح بسیار عالی از مهم ترین ویژگی های تحصیل در مدارس بین المللی آلمان است. بسیاری از دانشگاه های معتبر و مطرح جهان مدارک تحصیلی مدارس بین المللی آلمان را پذیرش می کنند و فارغ التحصیلان این مدارس می توانند در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند.

مدارس شبانه روزی در آلمان

مدارس شبانه روزی آلمان که بیشتر شبیه مدارس بین المللی در این کشور می باشند، دارای کیفیت آموزشی در سطح عالی می باشند. آشنایی با دانش آموزان مهاجر دیگر و آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم و زبان های مختلف و ایجاد حس استقلال و سازگاری با محیط و افراد جدید از مزیت های تحصیل در این مدارس است.

مدارس روزانه در آلمان

دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در این مدارس روزانه ملزم به پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل نمی باشد. یکی از مهم ترین مدارک لازم برای تحصیل در این مدارس دارا بودن مهارت زبان آلمانی می باشد.

اعزام دانش آموز به آلمان و برنامه تحصیلی

به طور کلی دانش آموزان با اخذ ویزای دانش آموزی به آلمان در طول مدت تحصیل در مدارس این کشور دروس زبان آلمانی، ریاضیات، زیست شناسی، تاریخ، جغرافی، علوم اجتماعی، موسیقی، فیزیک، شیمی، هنر، ورزش، علوم دینی و اخلاق را فرا می گیرند. دانش آموزانی که در دوره دبستان یا راهنمایی در آلمان نمره های خوب کسب می کنند، می توانند تحصیل خود در مدارس Realschule را ادامه دهند.

تحصیل در مدارس Gymnasium

دانش آموزانی که با کسب نمره های ممتاز دوره دبستان و راهنمایی خود را به پایان می برند، می توانند تحصیل خود در مدارس Gymnasium را ادامه دهند. برنامه تحصیلی و آموزشی  این مدارس بر اساس سطح و سواد علمی دانش آموزان می باشد.

تحصیل در مدارس Fachoberschule

دانش آموزانی که تمایل به فراگیری حرفه و فن ویژه ای را دارند و قصد تحصیل در دانشگاه را ندارند، می توانند در مدارس راهنمایی و دبیرستان های Fachoberschule دروس فنی و حرفه ای را به صورت عملی و کارورزی فرا بگیرند.

اعزام دانش آموز به آلمان و اسکان

از جمله شرایط اعزام دانش آموز به آلمان با اخذ ویزای دانش آموزی وضعیت اسکان و اقامت دانش آموز در این کشور می باشد. دانش آموزان برای تحصیل در مدارس آلمان باید در ابتدا محل اقامت دانش آموزی را مشخص کنند. به طور کلی دانش آموزان می توانند به چند روش در این کشور سکونت کنند:

اقامت در مدارس boarding school

اقامت دانش آموز در دبیرستان های boarding school یا مدارس شبانه روزی آلمان مزیت های فراوانی از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف در پی دارد.

اقامت در home stay

دولت آلمان به منظور اسکان دانش آموزانی که دارای خانواده و بستگان درجه یک در این کشور نمی باشند، گزینه اسکان و اقامت در home stay را ارائه می دهد. دانش آموزان با زندگی در کنار خانواده های آلمانی نه تنها با فرهنگ و زبان آلمانی آشنا می شوند، بلکه در اقامتگاه های مورد اعتماد و اطمینان دولت آلمان ساکن می شوند.

اقامت در خانه های بستگان نزدیک

اگر دانش آموز دارای بستگان نزدیک و درجه یک در آلمان باشد، می تواند با زندگی در کنار آن ها به تحصیل در مدارس این کشور بپردازد. والدین این دانش آموزان باید بستگان نزدیک خود را به عنوان قیم قانونی دانش آموز در آلمان معرفی کنند.

اعزام دانش آموز به آلمان و برترین مدارس بین المللی

دانش آموزان پس از اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای دانش آموزی  آلمان می توانند در مدارس بین المللی، شبانه روزی، روزانه و دولتی آلمان تحصیل کنند. از جمله برترین مدارس بین المللی آلمان که دانش آموزان بین المللی می توانند در آن ها به تحصیل بپردازند، موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرسه بین المللی برلین
  • مدرسه بین المللی کلن
  • مدرسه بین المللی بریتانیایی سنت جورج
  • مدرسه بین المللی درسدن
  • مدرسه بین المللی بن
  • مدرسه بین المللی مستقل بن
  • کالج بین المللی دوسلدروف
  • کالج بین المللی براندنبورگ
  • کالج بین المللی برلین
  • کالج بین المللی متروپولیتن برلین
اعزام دانش آموز به آلمان و برترین مدارس بین المللی

اعزام دانش آموز به آلمان و برترین مدارس بین المللی

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس دولتی آلمان ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی نمی باشند. اما تحصیل در مدارس شبانه روزی و بین المللی با پرداخت هزینه های تحصیل، خورد و خوراک و هزینه های خوابگاه های دانش آموزی همراه است.

  • هزینه های تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان سالانه از حدود 30.000 یورو تا 50.000 یورو که شامل هزینه تحصیل، خوابگاه، بیمه، خورد و خوراک و سفرهای داخلی و خارجی می باشد.
  • به طور کلی هزینه های زندگی در کشور آلمان ماهانه در حدود 700 یورو تا 1000 یورو می باشد.
  • هزینه یک پرس غذای معمولی در رستوران ارزان قیمت در حدود 10 یورو می باشد.
  • هزینه اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 700.00 یورو می باشد.
  • هزینه تاکسی یک طرفه در آلمان در حدود 2 یورو می باشد.

تحصیل در مدرسه شهید بهشتی هامبورگ در آلمان

مجتمع آموزشی شهید بهشتی در سال 1361 از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران در شهر هامبورگ آلمان تأسیس شد. این مجتمع که دارای دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می باشد، بر اساس قوانین آموزش و پرورش ایران فعالیت می کند.

  • همه دانش آموزان ایرانی با هر نوع گرایش سیاسی و مذهبی می توانند در این مدرسه تحصیل کنند.
  • دانش آموزان می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری در این مدرسه تحصیل کنند.
  • دانش آموزان برای تحصیل در این مدرسه ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی می باشند.
  • مواد درسی و آموزشی پایه های مختلف این مجتمع آموزش همانند پایه های درسی در ایران است.
  • تدریس زبان انگلیسی و آلمانی در همه پایه ها از جمله برنامه های درسی می باشد.

تحصیل در دانشگاه های آلمان

دانش آموزان با مهاجرت تحصیلی به آلمان و پس از تمام شدن دوره تحصیلی دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم معتبر از مدارس این کشور می توانند در دانشگاه های آلمان و یا کشورهای اروپایی دیگر به تحصیل بپردازند. علاوه بر اعتبار و ارزش مدرک دانشگاهی دانشگاه های آلمان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضیان می توانند در دانشگاه های دولتی و به زبان آلمانی به رایگان و بدون پرداخت هزینه های تحصیلی به تحصیل بپردازند.

تحصیل دوره پزشکی آلمان

دانش آموزانی که پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان های آلمان قصد تحصیل در رشته پزشکی این کشور را دارند، باید دارای رتبه ها و نمره های خوب در دیپلم دبیرستان باشند. از جمله شرایط مهم تحصیل در دوره پزشکی آلمان برای متقاضیان ایرانی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه دبیرستان
  • پذیرش در آزمون های ورودی
  • پذیرش در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی

اخذ اقامت آلمان

فارغ التحصیلان دبیرستان های آلمان که موفق به تحصیل در دانشگاه های این کشور می شوند، می توانند پس از فارغ التحصیلی با یافتن کار مناسب در این کشور مشغول به کار شوند. متقاضی پس از کار و اشتغال مداوم و مستمر به مدت 4 تا 5 سال در این کشور و پرداخت منظم و به موقع مالیات می توانند مجوز اقامت آلمان را دریافت کند.

اخذ تابعیت آلمان

دانش آموزانی که پس از پایان دوره دبیرستان و سپس دانشگاه وارد بازار کار آلمان شده اند و پس از 4 تا 5 سال کار و اشتغال مجوز اقامت آلمان را اخذ کرده اند در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی آلمان موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • عدم ارتکاب جرم و جنایت در مدت اقامت در آلمان
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم آلمان
  • سازگاری با زندگی در جامعه آلمانی ها
  • آشنایی با قوانین و مقررات کشور آلمان
  • آشنایی با زبان آلمانی
  • تحصیل در مدرسه های آلمان

موسسه اعزام دانش آموز به آلمان

متقاضیانی که قصد تحصیل در مدارس آلمان را دارند، به تنهایی نمی توانند برای اخذ پذیرش دانش آموزی و یا اخذ ویزای دانش آموزی آلمان اقدام کنند. در واقع بدون کمک از متخصص مهاجرت و کارشناس موسسه اعزام دانش آموز به آلمان، مهاجرت تحصیلی کاری سخت و هزینه بر و طولانی خواهد بود.

موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی، موسسه اعزام دانش آموز به آلمان در شیراز و چند شهر ایران می باشد که از جمله برترین موسسه های اعزام دانش آموز در سطح کشور است. متخصصان مهاجرت و وکلا و کارشناسان برجسته این موسسه اعزام دانش آموز به آلمان با آگاهی از چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی و شرایط تحصیل در کشور آلمان جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را در مورد شرایط اعزام دانش آموز به آلمان به متقاضیان ارائه می دهند.

سخن آخر

در این مقاله شرایط و چگونگی مهاجرت دانش آموزی به آلمان، ویزای دانش آموزی آلمان و ویزای همراه دانش آموزی آلمان و شرایط اعزام دانش آموز به آلمان مورد بررسی علمی قرار گرفت. از مجموع موارد ذکر شده می توان دریافت که متقاضی با دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی B2 می تواند در مدارس و دبیرستان های آلمان به رایگان تحصیل کند.

اگر برای اعزام دانش آموز به آلمان نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت بهترین و به روزترین اطلاعات حقوقی و مهاجرتی را به شما ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد اعزام دانش آموز به آلمان

  1. مدارک لازم اخذ ویزای دانش آموزی آلمان کدامند؟

نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر، گواهی تمکن مالی کافی، فرم تکمیل شده ویزای دانش آموزی، آخرین مدرک تحصیلی.

  1. زبان تحصیل در مدارس دولتی آلمان چیست؟

زبان تحصیل آلمانی می باشد.

  1. اقامت در مدارس boarding school آلمان چگونه است؟

متقاضیان می توانند در مدارس شبانه روزی آلمان تحصیل کنند و از مزیت زندگی و اقامت در خوابگاه های دانش آموزی این مدارس برخوردار شوند.

  1. اقامت در home stay برای تحصیل در آلمان چگونه است؟

متقاضیان با زندگی در کنار خانواده های آلمانی نه تنها در اقامت گاه مطمئن سکونت می کنند و از خوراک و غذای این خانواده استفاده می کنند، بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم و زبان آلمانی نیز آشنا می شوند.

  1. برترین مدارس بین المللی آلمان کدامند؟

مدرسه بین المللی برلین، مدرسه بین المللی کلن، مدرسه بین المللی بریتانیایی سنت جورج.

  1. آیا امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مدارس آلمان وجود دارد؟

خیر، در دبستان ها و مدارس راهنمایی و دبیرستان های آلمان امکان پذیر نمی باشد؛ زیرا تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان می باشد.

  1. هزینه های تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان چقدر است؟

سالانه از حدوداً 30.000 یورو تا 50.000 یورو می باشد.

  1. آیا با اعزام دانش آموز به آلمان امکان تحصیل در دانشگاه وجود دارد؟

بله، دانش آموزان پس از تمام شدن دوره تحصیلی دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم می توانند تحصیل در دانشگاه های آلمان را شروع کنند.

  1. آیا با اعزام دانش آموز به آلمان، اخذ اقامت امکان پذیر است؟

بله، دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان های آلمان می توانند یا وارد بازار کار این کشور شوند، یا در دانشگاه ها تحصیل کنند و سپس اقامت تحصیلی و یا کاری آلمان را اخذ کنند.

  1. روش های اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل دبیرستان کدامند؟

در روش اول متقاضیان بین المللی با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر می توانند مجوز اقامت دائم را اخذ کنند. در روش دوم متقاضیان پس از تمام شدن دوره تحصیلی وارد بازار کار این کشور می شوند.

  1. مزایای اعزام دانش آموز به آلمان چیست؟

برخورداری از سطح آموزشی بالا، تحصیل به زبان های آلمانی، فرانسوی و زبان انگلیسی و آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم و زبان های مختلف.

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

16 دیدگاه برای “اعزام دانش آموز به آلمان و تحصیل در برترین مدارس کشور آلمان

  1. فائقه محمودی گفت:

    سلام
    برای دریافت ویزای دانش آموزی دبستان چه مدرکی از زبان نیازه
    آیا پدر و مادر هرودو میتونند ویزای همراه بگیرند
    برای فرزند زیر سن مدرسه هم میشه ویزای همراه گرفت

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خیر، ویزای تحصیلی آلمان به پدر و مادر ویزای همراه تعلق نمی گیرد.

  2. ری گفت:

    سلام ببخشید تحصیل در دبیرستان های آلمان رایگان هستش یا پولی .من کسی رو در آلمان ندارم که برم پیشش اگر تحصیل در دبیرستان آلمان پولی باشه باید چند یورو بدیم این پولی که میدم برای خوابگاه هم هست یا نه باید برای خوابگاه هم پول بدیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در مدارس دولتی آلمان نیازی به پرداخت پول ندارد و رایگان می باشد. هزینه خوابگاه با هزینه تحصیل متفاوت است.

  3. رهام گفت:

    سلام تمکن مالی که فرمودید یعنی چقدر؟ پسرم ۱۴ سالشه و قصد داریم برای ادامه تحصیل دبیرستان انشالله به المان بفرستیم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تمکن مالی تحصیلی آلمان 10236 یورو است

  4. فربد گفت:

    سلام
    برای اعزام کودک ده تا دوازده ساله برای تحصیل در اروپا چه کارهایی می شود انجام داد؟
    یعنی کودک به تنهایی اعزام شود ولی هزینه ها از ایران پوشش داده شود
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصل دانش آموزان در خارج از کشور نیاز به معرفی قیم دارید. قیم می تواند پدر، مادر و یا فرد قانونی دیگری باشد.

  5. نیکا گفت:

    سلام من پسر ۱۶ ساله دارم که سال دهم و رشته ریاضی تحصیل میکنه خیلی علاقه داره آلمان ادامه تحصیل بده لطفا راهنمایی کنید برای اینکه بتونه آلمان ادامه تحصیل بده

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      وقت سفارت آلمان حداقل 14 ماه زمان می برد. برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید در ابتدا در کالج شرکت نمایید.

  6. دانیال گفت:

    با سلام
    پسر من ۱۳ سالشه و کلاس هفتم است و مادر من ساکن هامبورگ آلمان و بازنشسته میباشد . چطور میتونم پسرم را برای ادامه تحصیل تا سطوح عالی پیش مادرم بفرستم بصورتیکه از عهده مخارجش بربیام
    و فشار مخارجی به مادرم تحمیل نشود و آینده پسرم نیز تضمین گردد و در صورت امکان ساکن آنجا شود.
    ممنون میشم راهنمایی کامل بفرماییدبلحاظ نحوه ارسال و هزینه های اولیه و زندگی و تحصیل در آنجا .
    سپاسگزارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای تحصیل رایگان در مدارس آلمان اقدام نمایید. لطفا با ما در تماس باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی نماییم.

  7. محمد رجبیان گفت:

    سلام باید چه فرایندی رو برای رفتن به آلمان پشت سر بگذرانیم و هزنیه های اونجا چطوری هست

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      رفتن آلمان را با چه هدفی مد نظر دارید، همچنین که باید مشخص کنید از لحاظ مالی نیز در چه سطحی هستید.

  8. کمال محمدعلیزاده گفت:

    با سلام واحترام خدمتتان پسرم اکنون 14 ساله است وخیلی علاقه به تحصیل در آلمان دارد واکنون علاوه بر کلاسهای انگلیسی در کلاس المانی نیز ثبت نام نموده است لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید کرد از کجا شروع کنیم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      می توانید برای تحصیل از پایه دبیرستان در کشور آلمان اقدام کنید و پایه زبان آلمانی ایشان را نیز از همین طریق تقویت نموده و برای قبولی در دانشگاه های این کشور حاضر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *