ویزای تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی یکی از انواع روش های مهاجرتی است که می توان این نوع ویزا را جز بهترین روش های اخذ اقامت درر برترین کشورهای دنیا قرار داد. از دیگر نام های این نوع ویزا می توان به ” اقامت برای بازنشستگان ” و یا ” خود حمایتی ” اشاره کرد. اکثر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، اقامت کشور خود را به مردم دنیا پیشنهاد می دهند (همانند قانون لاتاری در کشور امریکا است که هر ساله تعداد زیادی از مردم شانس اقامت در این کشور را به دست می آورند). اسپانیا نیز مانند سایر کشورها شرایطی را به وجود آورده است که متقاضیان با ارائه و اثبات شرایط مالی مناسب بتوانند اقامت این کشور را به دست آورند. ویزای تمکن مالی یا خود حمایتی اسپانیا یکی از شاخه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. این نوع ویزا برای اشخاصی که به دنبال ایجاد کسب و کار در اسپانیا هستند بسیار مناسب می باشد.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

ویزای اقامت از طریق تمکن مالی یکی از انواع مختلف ویزاهای اسپانیا است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای شرایط اقتصادی مناسب و کافی برای اقامت اسپانیا بدون کار هستند اعطا می شود. همان طور که برای بستگان متقاضی نیز صادق است، زیرا می توان خانواده خود را نیز از این طریق به اسپانیا آورد . این اجازه اقامت به متقاضی امکان می دهد که پس از ورود به اسپانیا، به مدت یک سال در اسپانیا اقامت داشته باشد (اقامت اولیه). سپس، می تواند آن را تا زمانی که اقامت دائم (پس از پنج سال زندگی در کشور اسپانیا) دریافت نکرده باشد، هر دو سال یکبار تمدید کند.یکی از ویژگی های اصلی آن این است که متقاضیان نمی توانند هر نوع فعالیت اقتصادی یا حرفه ای را در اسپانیا انجام دهند. به عبارت دیگر، آن ها نمی توانند برای هر شرکتی که در کشور فعالیت می کند، کار کنند. تنها چیزای که باید برای اخذ اقامت از طریق ویزای تمکن مالی نگران آن بود، داشتن پول کافی برای حمایت از خود (و خانواده) است. اگر متقاضیان بتوانند ثابت کنند که بودجه کافی دارند و اقامت آن ها در کشور برای دولت هیچ هزینه ای ندارد، می توانند اقامت خود را به دست آورند.

اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا برای چه کسانی مناسب است؟

حتی اگر ویزای تمکن مالی به افراد اجازه کار ندهد، هنوز هم یکی از ویزاهای بسیار پر طرفدار در اسپانیا است. این ویزا برای افراد زیر مناسب می باشد :

  • همه کسانی که می خواهند در اسپانیا بازنشسته شوند.
  • خارجیانی که بدون نیاز به کار کردن بودجه اقتصادی کافی برای پشتیبانی از خود در کشور را دارند .
  • برای همه افرادی که می خواهند در سال اول زندگی خود در اسپانیا بدون کار کردن اقامت داشته باشند . اما بعد از گذشت یک سال آن ها مایل به ادامه فعالیت حرفه ای خود هستند . بنابراین ویزای تمکن مالی اسپانیا از این نظر ایده آل است.

مدارک لازم برای ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای این که افراد واجد شرایط ویزای تکن مالی یا بازنشستگی اسپانیا باشند، چندین مورد نیاز دارند که باید آن ها را ارائه دهند

  • اثبات داشتن پول کافی در حساب بانکی خود :همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این اجازه اقامت به افراد امکان نمی دهد که در کشور اسپانیا کار کنند. با این وجود، اطمینان از تأمین معاش زندگی ضروری خواهد بود. به همین دلیل است که داشتن بودجه کافی یکی از اصلی ترین ملزومات خواهد بود.در مورد ویزای تمکن مالی (خودحمایتی اسپانیا)، متقاضی باید ثابت کند که سالانه 400 درصد IPREM را در حساب بانکی خود دارد. برای این مقدار برای سال 2020، IPREM برای یک ماه 537،84 یورو است. و در سال 6.454،03 یورو خواهد بود.
  • اثبات درآمد :قانون کلی مهاجرت اسپانیا تصریح می کند که افراد می توانند از هر نوع اثبات استفاده کنند. با این وجود، بارها کنسولگری های مختلف اسپانیا درخواست دفترچه حساب بانکی متقاضی را درخواست می کنند. تاریخ دقیق گواهی سپرده باید تا حد امکان به روز درخواست نزدیک باشد. کارت های اعتباری یا ملک با ارزش همچنین می توانند در این جا استفاده شوند. باید به خاطر داشت که این امر به کنسولگری بستگی دارد ، اما دولت معمولاً از شش ماه گذشته به صورت های بانکی نگاه می کند.
  • داشتن بیمه درمانی خصوصی :مانند سایر مجوزهای اقامت در اسپانیا، به بیمه نامه با پوشش کامل احتیاج است. برای اثبات این موضوع که متقاضی برای دولت هزینه های نخواهد داشت باید از بیمه خصوصی استفاده کند. اما شرایط در این جا متوقف نمی شود :همچنین باید با یک شرکت اسپانیایی که فقط در قلمرو اسپانیا فعالیت می کند، قرار داد داشته باشد.قرار داد بیمه باید دارای اعتبار یک ساله باشد.
  • فرم درخواست ویزا :فرم ویزای ملی را نباید با فرم ویزای شینگن اشتباه گرفت زیرا آن ها کاملاً متفاوت هستند.
  • گذرنامه معتبر :گذرنامه نباید بیش از حداکثر 10 سال قدیمی باشد و حداقل برای یک سال دیگر معتبر باشد. و باید حداقل یک صفحه خالیداشته باشد.
  • گواهی پزشکی :متقاضیان باید این گواهی را باید از یک پزشک در کشور محل اقامت خود دریافت کنند. این گواهی باید نشان دهد که متقاضی بیماری که خطری برای سلامت عمومی داشته باشد را ندارد. باید به یاد داشت این گواهی نامه، نباید قدیمی تر از 90 روز باشد.
  • گواهی پلیس :این گواهی سندی است که تأیید می کند متقاضی هیچ فعالیت غیر قانونی را در پنج سال گذشته انجام نداده است . این سند همچنین نباید بیش از سه ماه باشد.
  • شماره NIE :این یک شماره منحصر به فرد شخصی است، به هر خارجی که می خواهد بیش از شش ماه در اسپانیا بماند، داده می شود. متقاضیان باید قبل از درخواست ویزا، برای این شماره در کنسولگری اقدام کنند.
  • کارت شناسایی / سند ازدواج :کارت شناسایی یا سند ازدواج برای افرادی که به عنوان وابسته متقاضی هستند (همسر / فرزند) لازم است.
مدارک لازم برای ویزای تمکن مالی اسپانیا

مدارک لازم برای ویزای تمکن مالی اسپانیا

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با ویزای تمکن مالی اسپانیا می باشند.

مراحل درخواست : نحوه اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

یکی از مهم ترین مزایای این ویزا، روش ساده درخواست آن می باشد. روند قانونی تقاضای ویزای اولیه در کشور مبدأ به دو بخش تقسیم می شود : درخواست ویزای اولیه در کشور مبدا و دریافت کارت اقامت پس از ورود به اسپانیا .

  • درخواست ویزا :درخواست این نوع ویزای اقامت باید در کشور مبداء متقاضی یا همان جایی که اقامت قانونی دارد انجام شود. ورود به اسپانیا به عنوان یک توریست به متقاضیان این امکان را نمی دهد که برای ویزای تمکن مالی درخواست دهند. درخواست باید خارج از کشور انجام شود.
  • گرفتن کارت شناسایی TIE :پس از اخذ ویزای متقاضیان اجازه ورود آزادانه به اسپانیا را خواهند داشت. و متقاضیان باید حداکثر ظرف سه ماه این کار را انجام دهند.

دلایل اصلی عدم قبول درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

عدم قبولی درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا امری غیر معمول نمی باشد. از علل اصلی، عدم وجود پول کافی است. از آن جا که این چیزی است که با توجه به هر کنسولگری متفاوت است، و در برخی موارد، آن ها می توانند درخواست کنند تا حداقل مبلغ لازم برای اخذ ویزا، دو برابر شود. اما آیا می توان در این شرایط کاری انجام داد یا فرصتی را برای شروع زندگی در اسپانیا را به دست آورد؟

در این موارد و برای این که اطمینان حاصل شود که متقاضیان می توانند اجازه اقامت خود را به دست آورند، بهتر است به یک وکیل مراجعه کنند. یک وکیل مهاجرت ممکن است روند تجدید نظر یا دادگاه را آغاز کند . از این طریق می توان ادعا کرد که این درخواست به طور غیر قانونی رد شده و بدین ترتیب ویزا دریافت شود. فقط در موارد بسیار خاص می توان درخواست را بدون انجام مراحل قانونی ارسال کرد.

نحوه تمدید ویزای تمکن مالی اسپانیا

این یک سوال معمول است. پس از دریافت ویزای یک ساله تمکن مالی اسپانیا چه اتفاقی می افتد؟ دو گزینه متفاوت وجود خواهد داشت. مورد اول تمدید ویزای تمکن مالی است. اگر همچنان متقاضیان شرایط ویزا را رعایت کنند (800 درصد IPREM در حساب بانکی، بیمه نامه خصوصی و … ) تمدید امکان پذیر خواهد بود. مورد دوم، متقاضیان همچنین می توانند اجازه اقامت اولیه را به عنوان اجازه کار تغییر دهند، و می توانند برای کار در یک شرکت یا خود اشتغالی، درخواست اجازه کار داشته باشند.

تغییر ویزای تمکن مالی اسپانیا به اجازه کار

همان طور که گفته شد، متقاضیان می توانند اجازه اقامت خود را به اجازه کار تغییر دهند. این بهترین گزینه برای افرادی است که پس انداز کافی برای ماندن یک سال در خارج از کشور (در اسپانیا) دارند اما پس از آن مایل به ادامه کار برای درآمدزایی هستند . برای این منظور متقاضیان می توانند بخشی از آخرین ماه های اقامت از طریق ویزای تمکن مالی خود را صرف جستجوی شغل در کشور اسپانیا کنند.

تغییر ویزای تمکن مالی اسپانیا به اجازه کار

تغییر ویزای تمکن مالی اسپانیا به اجازه کار

هر گونه سوال در رابطه با ویزای تمکن مالی اسپانیا را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

مالیاتی که باید از طریق ویزای اقامت تمکن مالی پرداخت شود

این اجازه اقامت متقاضیان را ملزم می کند که حداقل 183 روز در سال در کشور برای تمدید اقامت حضور داشته باشند، به همین دلیل آن ها ساکن محسوب شده و مشمول پرداخت مالیات می شوند. این اساساً بدان معنی است که متقاضیان باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند. باید به خاطر داشت که توافق نامه های مالیات مضاعف وجود دارد. در صورت تصمیم به سرمایه گذاری در اسپانیا، به عنوان مثال در سهام شرکت، متقاضیان باید مالیات بر سود سرمایه را بپردازند. علاوه بر این، در مورد خرید ملک، ممکن است مالیاتی نیز در رابطه با معامله وجود داشته باشد.

مصاحبه به منظور اخذ ویزا تمکن مالی اسپانیا

به عنوان بخشی از درخواست اخذ ویزا، متقاضیان باید در مصاحبه ویزا که توسط مقامات مسئول پذیرش ویزا صورت می گیرد شرکت کنند. در روز مصاحبه، متقاضیان می توانند :

  • برای انجام مصاحبه در کنسولگری حاضر شوند
  • مدارک پشتیبانی را به منظور مصاحبه ارسال کنند
  • در صورتی که در پنج سال گذشته به حوزه شینگن سفر نکرده اند، اطلاعات بیومتریک خود را اثر انگشت و چهره صورت – تحویل دهند
  • هزینه ویزا را پرداخت کنند. بررسی کنند که چگونه مقامات اسپانیایی این موضوع را در کشور محل اقامت آن ها تنظیم کرده اند. ممکن است نیاز به پرداخت پول نقد، حواله پول یا چک تأیید شده داشته باشند.

هزینه درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

مبلغی که برای اخذ ویزای تمکن مالی به منظور اقامت در اسپانیا باید پرداخت شود بستگی به ملیت متقاضیان دارد. هزینه فعلی ویزای تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • شهروندان ایالات متحده باید 123 یورو هزینه بپردازند.
  • شهروندان کانادا برای ویزای تمکن مالی اسپانیا به 507 یورو نیاز دارند.
  • پرداخت مبلغ 80 یورو برای اتباع سایر کشورهای جهان لازم است.

اعتبار ویزای تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا به مدت سه ماه و 15 روز معتبر است. در این دوره، متقاضیان باید برای اجازه اقامت خود در اسپانیا اقدام کنند. مجوز اقامت در ابتدا با اعتبار دو سال صادر می شود . سپس می توان مجوز را برای پنج سال دیگر تمدید کرد با توجه به این که افراد حداقل شش ماه در سال با اجازه اقامت از طریق ویزای تمکن مالی اسپانیا در طول دو سال گذشته در این کشور اقامت داشته باشند. پس از پنج سال در اسپانیا با اجازه اقامت موقت، افراد واجد شرایط دریافت اجازه اقامت دائم کشور اسپانیا خواهند بود.

هزینه زندگی و ویزای تمکن مالی اسپانیا

هزینه زندگی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای غربی قاره اروپا بسیار مقرون به صرفه تر است. در مادرید، پایتخت و همچنین گران ترین شهر این کشور، هزینه ماهانه زندگی یک نفر بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه 773 دلار می باشد. برخی از هزینه ها در کشور اسپانیا به شرح زیر است :

  • غذا در رستوران گران قیمت : 10.97 دلار
  • سه وعده غذا برای 2 نفر در رستوران با قیمت متوسط : 43.88 دلار
  • غذا در مک دونالد (یا معادل ان) : 8.23 دلار
  • شیر (معمولی) ، ( 1 لیتر) : 0.86 دلار
  • قرص نان سفید تازه ( 500 گرم) : 1.10 دلار
  • برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم ) : 1.09 دلار
  • تخم مرغ : 1.91 دلار
  • پنیر محلی ( 1 کیلوگرم) : 10.60 دلار
  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) (1 کیلو گرم) : 6.63 دلار
  • گوشت ( 1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ) : 11.66 دلار
  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 736.80 دلار
  • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز شهر : 577.25 دلار
  • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر : 1،173.05 دلار
  • آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز شهر : 864.01 دلار
هزینه زندگی و ویزای تمکن مالی اسپانیا

هزینه زندگی و ویزای تمکن مالی اسپانیا

مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا

از جمله مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان همراهی خانواده :با استفاده از یک برنامه مشترک، متقاضیان می توانند به راحتی اقامت همسر و فرزندان خود را دریافت کنند. بر خلاف روش های دیگر مانند اتحاد خانواده، که متقاضیان را ملزم به زندگی در این کشور به مدت یک سال می کند، متقاضیان قادر خواهند بود ویزا را در همان زمان دریافت کنند. تنها کاری که باید انجام داد اثبات این موضوع است که تمکن مالی متقاضی برای پوشش دادن آن ها کافی است.
  • اگر چه متقاضیان قادر به کار نیستند، اما قادر به سرمایه گذاری خواهند بود :بسیاری سؤال می کنند که آیا ممکن است سرمایه گذاری را تحت ویزای تمکن مالی انجام دهند . از آن جا که آن ها می دانند این ویزا به آن ها اجازه فعالیت های حرفه ای را نمی دهد، فکر می کنند که سرمایه گذاری کاری است که نمی توانند انجام دهند. با این حال، این ویزا امکان سرمایه گذاری را می دهد. یعنی می توان هر نوع سرمایه گذاری (به عنوان مثال در سهام شرکت) را انجام داد و به این ترتیب یک منبع درآمد اضافی به دست آورد.
  • امکان تحصیل در اسپانیا و انجام کارآموزی :این ویزا مشابه ویزای دانشجویی است به این دلیل که امکان ثبت نام در یک مرکز آموزشی و تحصیل را نیز به متقاضیان می دهد. اما این همه چیز نیست زیرا، همان طور که کارآموزی برای اهداف آموزشی ایجاد می شود، می توان در یک شرکت نیز کارآموزی کرد و دستمزد آن را دریافت کرد.
  • امکان کار در خارج از کشور :حتی اگر متقاضیان نتوانند در اسپانیا کار کنند، به آن ها این اجازه داده می شود که در کشور های دیگر کار کنند. به عبارت دیگر، این یک ویزای ایده آل برای آن دسته از خارجیانی است که مایل هستند تجارت یا فعالیت های خود را در کشور مبداء خود حفظ کنند (یا در هر کشور دیگری به جز اسپانیا). اما هنوز هم به طور مرتب در قلمرو اسپانیا زندگی می کنند و ساکن هستند.
  • برای به دست آوردن این ویزا نیازی به سرمایه گذاری نیست :ویزای تمکن مالی اسپانیا متفاوت از روشی است که مجوزهای دیگر مانند ویزای سرمایه گذاری که متقاضیان را برای گرفتن اقامت ملزم به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می کند . برای به دست آوردن این نوع ویزا نیازی به سرمایه گذاری در کشور نمی باشد. فقط متقاضیان باید ثابت کنند که پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود را دارند.
  • امکان سفر آزادانه در سراسر اروپا :سرانجام، مزیت دیگر این نوع ویزا آن است که به متقاضیان این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی و با آزادی کامل در حوزه شنگن سفر کنند.
مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا

مزایای ویزای تمکن مالی اسپانیا

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با ویزای تمکن مالی اسپانیا

1- ویزای تمکن مالی اسپانیا به چه صورت است؟

ویزای اقامت از طریق تمکن مالی یکی از انواع مختلف ویزاهای اسپانیا است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای شرایط اقتصادی مناسب و کافی برای اقامت در این کشور بدون کار هستند اعطا می شود.

2- آیا امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی وجود دارد؟

بله . متقاضیان می توانند پس از پنج سال زندگی در کشور اسپانیا اقامت دائم و پس از 10 سال تابعیت این کشور را به دست بیاورند .

3- از ویژگی های اصلی ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

یکی از ویژگی های اصلی آن این است که متقاضیان نمی توانند هر نوع فعالیت اقتصادی یا حرفه ای را در اسپانیا انجام دهند.

4- ویزای تمکن مالی اسپانیا برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای تمکن مالی اسپانیا برای افرادی که بازنشسته هستند و یا افرادی که می خواهند بدون کار کردن در این کشور اقامت داشته باشند مناسب است.

5- مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا می توان به اثبات درآمد، گواهی پزشکی، عدم سوء پیشینه، سند ازدواج و سایر موارد اشاره کرد.

6- از جمله دلایل اصلی عدم پذیرش درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

از علل اصلی، عدم وجود پول کافی است.

7- آیا امکان تمدید ویزای تمکن مالی اسپانیا وجود دارد؟

بله . امکان تمدید ویزای تمکن مالی اسپانیا وجود دارد.

8- آیا می توان ویزای تمکن مالی اسپانیا را به اجازه کار تغییر داد؟

بله . متقاضیان می توانند اجازه اقامت خود را به اجازه کار تغییر دهند. برای این منظور متقاضیان می توانند بخشی از آخرین ماه های اقامت از طریق ویزای تمکن مالی خود را صرف جستجوی شغل در کشور اسپانیا کنند.

9- هزینه ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

هزینه ویزای تمکن مالی اسپانیا مبلغ 80 یورو می باشد.

10- مدت اعتبار ویزای تمکن مالی اسپانیا چقدر است؟

ویزای تمکن مالی اسپانیا به مدت سه ماه و 15 روز معتبر است.

11- مزایای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

برخی از مزایای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا امکان سفر آزادانه در اروپا، امکان تحصیل و کارآموزی، همراهی خانواده و … است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *