ویزای تحصیلی هلند

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای تحصیلی هلند صحبت کنیم. برای مهاجرت می توان از روش های گوناگونی و بر مبنای شرایط شخصی اقدام نمود. هر فردی با توجه به شرایط شخصی خود و دیدگاهی که به روند مهاجرتی دارد، می تواند از روشی برای حضور خود در کشوری جدید اقدام نماید. از این رو باید با توجه به الزامات شخصی اقدام نمود. از آن جا که موضوع مورد بحث ما در این مقاله مرتبط با ویزای تحصیلی هلند است، قصد داریم ابتدا در ارتباط با کشور هلند کمی صحبت کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هلند که با نام ندرلند نیز تلفظ می شود، کشوری است که جزو قلمرو پادشاهی هلند می باشد و در شمال غربی اروپا قرار دارد و دارای جزایری در آمریکای مرکزی نیز می باشد. هلند با کشور های آلمان، بلژیک و بریتانیا مرز مشترک دارد. پایتخت کشور هلند، شهر آمستردام است و این در حالی است که بزرگ ترین شهر این کشور، روتردام می باشد. کشور گل های لاله و سرزمین آسیاب های بادی، وزارت خانه ها و سفارت خانه ها را در شهر لاهه و اطراف آن مستقر نموده است.‌ هلند که جزوی از اتحادیه اروپا می باشد، مساحتی به اندازه چهل و یک هزار و پانصد و چهل و سه کیلومتر مریع دارد و جمعیت آن بیش از شانزده و نیم میلیون نفر می باشد.

زبان رسمی مردم این کشور هلندی است و مردم و دولت برای تبادلات رایج خود از ارز رسمی یورو استفاده می کنند. شما به عنوان یک شخص متقاضی مهاجرت به هلند، می بایست با اطلاع از شرایط کافی و مناسب جهت انجام درست این روند اقدام نمایید. این اقدام درست زمانی امکان پذیر است که با کارشناسان و متخصصان کار آزموده مشورت کنید‌. به همین دلیل مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بهترین گزینه برای روند مهاجرت به هلند خواهد بود‌.

توجه داشته باشید که روش های مهاجرت به هلند بسیار متفاوت هستند. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت کاری به هلند، مهاجرت سرمایه گذاری هلند، ازدواج با تبعه هلندی و … اشاره نمود‌. برای انجام بهتر امور نمایندگی ها موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف دایر است. این نمایندگی های فعال با حقوقدانان برجسته پاسخگوی شما در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریر هستند.

ویزای تحصیلی هلند

همان طور که گفتیم برای مهاجرت به کشور هلند می توان از روش های مختلفی اقدام نمود‌. اما یکی از مهم ترین روش های مهاجرتی به این کشور اروپایی و زیبا، مهاجرت تحصیلی به جهت تحصیل در کشور هلند می باشد. در این بخش از مقاله ما به بررسی روند مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند می پردازیم. توجه داشته باشید که برای اعزام دانشجو به هلند، شرایط خاصی مورد نیاز است و این شرایط می تواند با دقت و ریزبینی صورت گیرد در حالی که مشورت به درستی انجام شود.

در ابتدای روند اخذ ویزای تحصیلی لازم است تا دانشجو با توجه به رشته تحصیلی خود با شرایط تحصیل در کشور هلند آشنایی پیدا کند و بداند که روند تخصیلی در این کشور چگونه است و یا زبان تحصیل در کشور هلند چه می باشد، پس از آن می بایست با دانشگاه های این کشور به جهت اخذ پذیرش تحصیلی از هلند آشنایی یابد. در این مسیر رو به جلو راهنمایی های کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند بسیار موثر باشد. ‌در ادامه نیز با بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزا و اطلاعات به دست آوردن در این باره می توان برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمود. در ادامه این مقاله ما به بررسی این مسائل می پردازیم و تا حد ممکن در ارتباط با ریز جزییات اخذ ویزای تحصیلی صحبت خواهیم کرد.

شرایط تحصیل در هلند جهت اخذ ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزا جهت اعزام دانشجو به این کشور و مهاجرت تحصیلی به هلند لازم است تا با شرایط تحصیل در این کشور به دقت آشنایی پیدا کرد. آشنایی با شرایط تحصیلی در کشور هلند می تواند راهنمای بسیار مناسبی باشد. به طور مثال در مدارک پذیرش یا اخذ ویزا ممکن است از شما مدرک زبان خواسته شود و شما بدون داشتن اطلاع درباره شرایط مدارک و تحصیل در این کشور نمی توانید به این مدرک دقیق دست پیدا کنید. به همین دلیل در روند اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند، این اطلاعات بسیار مفید هستند. حال ببینیم شرایط تحصیلی در کشور هلند چگونه است.

آموزش عالی در کشور هلند به دلیل رویکرد بین المللی و کیفیت بسیار بالای آن در کل دنیا شناخته شده است. این کشور یکی از بهترین کشور های قاره اروپا در زمینه آموزش محسوب می شود وا همین امر تحصیل در هلند را برای مهاجران بین المللی بسیار جذاب می کند. دانشجویان می توانند در دانشگاه های هلند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنند. تمام این مقاطع تحصیلی در دانشکاه های کشور هلند با کیفیت بسیار بالا برای علاقه مندان ارائه می گردد‌. تحصیلات عالی در دانشگاه های هلند رایگان نیست با این وجود دولت هلند شرایطی را در نظر گرفته است که تحصیل برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه و حتی رایگان شود‌.‌ بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. از جمله می توان به بورسیه های تحصیلی هلند و برنامه اراسموس اشاره نمود‌.

سال تحصیلی دانشگاه های هلند از ماه سپتانبر شروع می شود و تا پایان ژوئن سال بعد ادامه دارد‌. سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که دومین دوره از اوایل فوریه آغاز می شود.‌ سیستم تحصیل در هلند، تفاوتی با سیستم آموزشی در اروپا ندارد و مانند سایر سیستم های تحصیلی در اروپا بر مبنای ECTS کار می کند. برای تحصیل در دانشگاه های هلند لازم است تا مدرک زبان شما برای تافل حداقل با نمره پانصد و پنجاه و برای آیلتس حداقل با میانگین شش باشد. دقت داشته باشید که در برخی رشته ها به دلیل افزایش تعداد متقاضیان، ممکن است از روش هایی برای انتخاب افراد استفاده شود. پس برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور هلند و در نهایت داشتن ویزای هلند برای تحصیل در این کشور لازم است تا برای دریافت مدرک زبان انکلیسی اقدام شود.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های هلند بین سه تا چهار سال به طول می انجامد و شهریه دانشکاه ها برای یک سال بین هفت هزار تا یازده هزار یورو می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های هلند بین یک تا دو سال به طول می انجامد و شهریه برای یک سال تحصیلی یه طور میانگین بین یازده هزار تا پانزده هزار یورو است. دانشجویان در این مقطع می توانند برای بیست ساعت در هفته مشغول به کار دانشجویی در هلند شوند. تحصیل در مقطع دکتری هلند چهار سال به طول می انجامد و اجازه کار در هلند برای این مقطع تحصیلی سی ساعت در هفته خواهد بود.

دانشگاه های هلند برای اخذ ویزای تحصیلی

پس از بررسی شرایط تحصیل در هلند، در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های هلند می پردازیم. این کار را به صورت لیست وار انجام می دهیم تا شما با راحتی هر چه تمام تر بتوانید جهت دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید.

از جمله دانشگاه های هلند می توان به: دانشگاه آمستردام، دانشگاه VU آمستردام، مرکز پزشکی علمی آمستردام، دانشگاه گرونیگن، دانشگاه لیدن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه تیلبرگ، دانشگاه تحارت و جامعه، دانشگاه اوترخت، دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه عمومی‌میدلبورگ، دانشگاه صنعتی آیندهوون، دانشگاه و مرکز تحقیقات واژنینگن، موسسه تحقیقات کشاورزی، دانشگاه الهیات کامپن، دانشگاه مطالعات اومانیستی، دانشگاه علمی کاربردی لاهه، آکادمی هنر های زیبا ماستریخت، دانشگاه پزشکی خاویر، دانشگاه پزشکی اورئوس، دانشگاه پزشکی سنت مارینوس و … اشاره نمود. دانشگاه های بسیاری در کشور هلند در رنکینگ جهانی QS قرار دارند و دارای رتبه های ویژه ای می باشند.

اما باید دید که کدام یک از دانشکاه ها هلند مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور هلند نیز عبارتند از: دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه صنعتی آیندهوون، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه لیدن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه تیلبورگ، دانشگاه امستردام، دانشگاه گرونتیگن و … . شما می توانید لیست دقیق دانشکاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران را قبل از اقدام به مهاجرت در وب سایت این وزارت خانه ها ببینید. این کار برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند و یا تحصیل داروسازی در هلند بسیار مناسب است.

حال که با دانشکاه های کشور هلند آشنایی پیدا کردیم ببینیم شرایط اخذ ویزای هلند برای تحصیل در این کشور چگونه است؟!

مراحل دریافت ویزای تحصیلی هلند

در این بخش از مقاله قصد داریم برای شما در ارتباط با مراحل اخذ ویزا صحبت کنیم. این مراحل برای متقاضیان و دانشجویانی است که محل زندگی آن ها خارج از اتحادیه اروپا می باشد. دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپای زندگی می کنند جهت اقامت در هلند و حضور در این کشور برای تحصیل، نیاز به اجازه نامه برای ورود به خاک این کشور را دارند. یکی از مدل های اجازه نامه را MMV می نامند که طول مدت آن شش ماهه است.

پس به عبارتی برای تحصیل در هلند باید به گونه ای دیگری از اجازه نامه ها نیاز است. به دلیل این که کم ترین و کوتاه ترین دوره های تحصیلی در هلند بین یک تا یک و نیم سال می باشد، لازم است تا شما اجازه اقامت VVR را دریافت کنید. این اجازه نامه برای اهداف تحصیلی بسیار مناسب است‌. همان طور که گفتیم این اجازه نامه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند

تا به این قسمت از مقاله به بررسی شرایط تحصیلی در هلند پرداختیم و نکات لازم در ارتباط با ویزا را بیان نمودیم. البته به ارائه دانشکاه های هلند نیز پرداختیم و این دانشگاه ها را لیست وار برای شما معرفی کردیم. تمام این مراحل جهت دریافت ویزای تحصیلی هلند لازم هستند‌ در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند صحبت کنیم.‌

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا عبارتند از: پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس، فرم درخواست ویزای تکمیل شده، گواهی تولد، ریز نمرات دانشگاهی، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشکاه، گواهی عدم سو پیشینه، بیمه نامه و … . توجه کنید که شما با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می توانید به سفارت با کنسولگری کشور هلند در کشور خود مراجعه کرده و برای ویزای تحصیلی درخواست دهید‌. علاوه بر آن دانشگاه مورد نظر تان در کشور هلند نیز می تواتد از طرف شما برای MVV و یا VVR در اداره امور مهاجرتی هلند درخواست دهد‌. توجه داشته باشید که مدت زمان لتزم برای درخواست ویزای هلند معمولا یک ماهه است.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی هلند

  1. آیا کشور هلند مکان مناسبی برای تحصیل است؟

    بله هلند کشوری بسیار جذاب با پیشینه علمی قوی و دانشگاه های پیشرفته است. از این رو مکان مناسبی برای تحصیل می باشد.

  2. آیا تحصیل در دانشگاه های هلند رایگان است؟

    خیر برای تحصیل در دانشگاه های هلند می بایست شهریه دانشگاه به طور کامل پرداخت شود.

  3. آیا در کشور هلند امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

    بله دانشجویان در هلند می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف با ارائه رزومه خود اقدام کنند.

  4. آیا در هلند آموزش به زبان انگلیسی هم ارائه می شود؟

    بله دانشگاه های هلند کورس های تحصیلی بسیاری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

  5. کدام یک از دانشگاه های هلند مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در هلند عبارتند از: دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه صنعتی آیندهوون، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه لیدن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه تیلبورگ، دانشگاه امستردام، دانشگاه گرونتیگن و … .

  6. آیا امکان کار در زمان تحصیل در دانشگاههای هلند وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل در دانشگاه های هلند به کار در این کشور نیز مشغول شوند.

  7. چگونه می توان ویزای تحصیلی هلند را دریافت کرد؟

    برای اخذ ویزای تحصیلی هلند می بایست در ابتدا پذیرش از دانشگاه دریافت نمود و مدرک زبان را دریافت کرد سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود.

  8. آیا بدون داشتن مدرک زبان می توان ویرای تحصیلی هلند را دریافت نمود؟

    خیر برای دریافت ویزای تحصیلی هلند لازم است تا مدرک زبان داخذ گردد.

  9. مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی هلند چقدر است؟

    از همان ابتدای شروع و تلاش جهت اخذ پذیرش از دانشگاه  های هلند تا دریافت ویزای تحصیلی این کشور لازم است تا بین چهار تا پنج ما هزمان گذاشت.

  10. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلند چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا عبارتند از: پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس، فرم درخواست ویزای تکمیل شده، گواهی تولد، ریز نمرات دانشگاهی، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و … .

  11. برای دریافت ویزای تحصیلی هلند به چه مدل اجازه نامه ای نیاز است؟

    برای دریافت ویزا لازم است تا شخص اجازه نامه VVR داشته باشد.

 

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی هلند

  1. کامران گفت:

    چطور میشه تو دبیرستان های هلند تحصیل کرد در سال 2020 آیا امکان گرفتن بورسیه وجود دارد.باتشکر ازشما.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ارائه بورسیه اکثرا در مقاطع ارشد و دکتری انجام میگیرد و برای مقطع دبیرستان و کارشناسی، شاید محدودیت درخواست وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *