ویزای تحصیلی نروژ

نروژ کشوری در قاره اروپا جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر دارد و با کشور های فنلاند، روسیه و سوئد مرز مشترک دارد. این کشور هم چنین با تنگه اسکاژراک، اقیانوس اطلس و دریای بارنتر مرز هایی دارد. نروژ جزو بنیانگذاران سازمان ملل متحد، ناتو، شورای اروپا، پیمان نامه جنوبگان، شورای نوردیک، منطقه اقتصادی اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و بخشی از شنگن محسوب می شود. این کشور دارای ذخایر زیادی مانند نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است و از نظر درآمد سرانه چهارمین کشور دنیا می باشد. نروژ جزو اتحادیه اروپا نمی باشد. این کشور جزو کشور هایی است که راضی ترین شهروندان را دارد. شاید همین امر باعث شده تا مهاجرت به نروژ روز به روز خواهان بیشتری پیدا کند و به همین دلیل تعداد ایرانیانی که در این کشور ساکن هستند هم روز به روز افزایش می یابد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روش های مهاجرتی به کشور نروژ متفاوت است و می توانید برای اقدام از طریق هر کدام با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های مختلف شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز بهترین نتیجه را کسب کنید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با اخذ ویزای تحصیلی نروژ نکاتی ارائه کنیم.

ویزای تحصیلی نروژ

روش های مهاجرتی به نروژ متفاوت هستند از کار در نروژ گرفته تا سرمایه گذاری در نروژ. اما یکی از روش های بسیار جذاب مهاجرت به این کشور اخذ ویزای تحصیلی نروژ و تحصیل در نروژ است. هر ساله دانشجویان بسیاری از کشور های مختلف برای تحصیل وارد این کشور می شوند. دانشگاه های کشور نروژ از سطح علمی بالایی برخوردارند و در رنکینگ جهانی رتبه بسیار خوبی دارند.

از جمله دانشگاه های برتر نروژ می توان به دانشگاه اسلو ( UIO) ، دانشگاه برگن ( UIB )، دانشگاه NTNU ، دانشگاه ترومسو ( UIT) ، دانشگاه استاونگر ( UIS ) و دانشگاه علوم زیستی نروژ ( NMBU ) اشاره نمود.

تحصیل در نروژ مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله آن می توان به امکان تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی مختلف اشاره نمود. تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی نروژ رایگان و بدون شهریه است. همین مسئله یک فرصت طلایی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور و یک کشور اروپایی می باشد. علاوه بر این کیفیت آموزش در دانشگاه های نروژ بسیار بالا است و مدارک دانشگاه های این کشور بسیار معتبر می باشد. در این کشور به راحتی می توان قبل از شروع تحصیل به راحتی زبان نروژی را یاد گرفت. علاوه بر آن امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و می توان در هر مقطع تحصیلی برای کار پاره وقت اقدام نمود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نروژ

برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید مراحلی طی شود که در این بخش از مقاله ما به بیان این مراحل می پردازیم. توجه کنید که ویزایی که در ابتدا به دانشحوبان داده می شود ویزایی سه ماهه است و افراد می توانند برای مدت زمان مورد نظر خود اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ

برای تحصیل در نروژ لازم است تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمود‌. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور در ابتدا باید برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمود. باید دانشگاه مورد نظر را بر مبنای رشته تحصیلی انتخاب کرد و با نامه نگاری و ارسال رزومه برای دریافت پذیرش اقدام کرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ

پس از دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های نروژ، باید مدارک خود را آماده کرده و به سفارت نروژ تحویل دهید. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر ، شناسنامه با ترجمه رسمی و مهر رسمی ، عکس، گواهی تمکن مالی از بانک، نامه پذیرش دانشگاه، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده، مدرکی دال بر اقامت در خوبگاه یا اجاره آپارتمان در نروژ، انگیزه نامه، بیمه و … . البته باید مبلغ ده هزار یورو به حساب دانشگاه در نروژ واریز شود. این مبلغ به عنوان امانت در نزد دانشگاه باقی می ماند و به عنوان پشتوانه هزینه زندگی در نروژ است‌ بلافاصله پس از ورود دانشجو به نروژ و افتتاح حساب، این پول به حساب او باز می گردد.

ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع مختلف

ویزای تحصیلی نروژ برای افراد مختلف در مقاطع گوناگون تحصیلی از دبستان تا دکتری وجود دارد. در نروژ مدارس بین المللی وجود دارند که می تواند برای تحصیل فرزندان مکان بسیار مناسبی باشد. آموزش ها در کشور نروژ از شش سالگی شروع می شود. برای دریافت ویزای تحصیلی کودکان و افراد زیر هجده سال باید حتما ثبت نام در مدارس بین المللی و به صورت شبانه روزی صورت گیرد. علاوه بر آن فرد با داشتن قیم قانونی در کشور نروژ می تواند به تحصیل در این کشور بپردازد. این مدل سکونت که به آن هوم استی گفته می شود برای حمایت و سرپرستی موقت نوجوانان زیر هجده سال است.

اما برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی، باید دوره های متوسطه و دبیرستان را گذراند. طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی در نروژ سه سال است‌ اگر تمایل داشته باشید تا برای ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی اقدام کنید، باید مدرک دیپلم دبیرستان خود را ارائه کنید. این دیپلم باید معادل دیپلم های نروژ باشد و ارزشی برابر با آن داشته باشد‌ برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم معادل با دیپلم کشور نروژ، مدرک زبان انگلیسی آیلتس بالای شش، مدرک زبان نروژی با حداقل نمره سه و … نیاز دارید. دقت داشته باشید که سیستم آموزشی نروژ به گونه ای طراحی شده تا شما بتوانید به راحتی در این کشور به تحصیل رشته های مختلف در مقاطع مختلف با زبان انگلیسی بپردازید.

اما ببینیم برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ برای کارشناسی ارشد و دکتری باید چه کار کرد؟

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

یکی از نکات مهم در زمینه مهاجرت تحصیلی به نروژ، مهاحرت تحصیلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب نروژ برای تحصیل نظام آموزشی رایگان حتی برای دانشجویان بین المللی است. البته دانشگاه های خصوصی در کشور نروژ با پرداخت هزینه هستند. کارشناسی ارشد در این کشور برای مدت زمان دو سال طول می کشد. البته برخی از رشته های تحصیلی برای دوره کارشناسی ارشد زمانی یک ساله ارائه می کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور نروژ باید مدارکی از قبیل : ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات دوران کارشناسی، نمره زبان آیلتس شش و نیم که در آن رایتینگ‌ زیر شش نباشد، توصیه نامه، انگیزه نامه تحصیلی و … نیاز دارید. رشته های بسیار زیادی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نروژ ارائه می شوند.

نروژ کشوری است که سطح علمی بسیار بالایی دارد و پیشینه ای قوی در علوم و تحقیقات دارد. از این رو تحصیل در مقاطع بالایی مانند دکتری بسیار حائز اهمیت است. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور نروژ سه سال طول می کشد. البته در برخی رشته ها و با توجه به شرایط این زمان می تواند چهار ساله شود. برای این که بتوانید در مقطع دکتری در دانشگاه های نروژ تحصیل کنید باید قبل از هر چیز استاد راهنمایی برای خود بیابید و پذیرش را از او دریافت کنید. اگر رزومه تحصیلی شما قوی باشد، استاد راهنما شما را برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش می کند و از شما برای تحصیل دعوت می کند. رزومه قوی برای پذیرش دارای تحقیقات، پژوهش، مقالات ISI ، مدرک زبان با نمره بالا و … می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری در نروژ علاوه بر مدارک فوق باید مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات خود را ترجمه کرده و تحویل دهید.

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

دریافت ویزای تحصیلی نروژ در مقاطع تحصیلات تکمیلی

دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

پس از این که مدارک خود را آماده کردید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ و مهاجرت به این کشور لازم است تا برای مصاحبه به سفارت نروژ بروید. برای مراجعه به ثفارت لازم است تا از قبل وقت تعیین شود. تعیین وقت سفارت نروژ تنها از طریق ایمیل امکان پذیر است.‌ در ایمیل ارسالی باید نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، درخواست برای دریافت ویزا، تاریخ تولد، تاریخ انقضای گذرنامه، ملیت، تاریخ پرواز، شماره تماس و … را قرار دهید. توحه داشته باشید که زمان مصاحبه در سفارت برای هر فرد متفاوت است. اگر در زمان اعلام شده در سفارت نروژ حضور نداشته باشید، ممکن است در بلک لیست قرار گرفته و شانس دریافت ویزا را از دست دهید.

دریافت اقامت پس از تحصیل در نروژ

پس از تحصیل در نروژ ممکن است تمایل داشته باشید، اقامت نروژ را به دست آورید. شما پس از پایان تحصیلات خود می توانید در کشور نروژ برای مدت شش ماه به جست و جوی کار بپردازید. اگر در جایی مشغول به کار شوید، ویزای شما از حالت تحصیلی به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. در کل با اقامت تخصیلی نمی توان اقامت دائم نروژ را به دست آورد و حتما باید ویزا را تبدیل کرد‌. زمانی که در نروژ مشغول به کار می شوید، باید هر ساله ویزای خود را تمدید کنید. پس از سه سال کار در کشور نروژ و البته پرداخت مالیات های مربوط می توانید برای اقامت دائم در کشور نروژ اقدام کنید. علاوه بر یافتن کار در نروژ با سرمایه گذاری در نروژ، ثبت شرکت در نروژ، کارآفرینی در این کشور و … می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید. کشور نروژ از اول ژانویه سال دو هزار و بیست میلادی قوانین مربوط به تابعیت این کشور را تغییر داده و افراد می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

اخذ ویزای همراه تحصیلی در نروژ

یکی از دغدغه های دانشجویان متاهل این است که بتوانند خانواده خود را به کشور نروژ ببرند. به عبارتی دریافت ویزای همراه می تواند برای اشخاص چالشی ایجاد کند. اما نکته بسیار مثبت در کشور نروژ این است که محصلان در این کشور می توانند برای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان ویزای همراه درخواست دهند. برای دریافت ویزای همراه حداقل سن متقاضی باید بیست و چهار سال باشد. پس از ورود به کشور نروژ افراد خانواده باید در یک مکان ساکن شوند. حداقل یک سال از زمان تحصیل فرد در دانشگاه کشور نروژ مانده باشد. تمکن مالی فرد به اندازه ای باشد که بتواند از خانواده خود حمایت کند. شخص متقاضی باید حداقل در ماه حدود دویست و شصت و پنج هزار کرون توانایی پرداخت هزینه زندگی در کشور نروژ را داشته باشد‌. دقت کنید که ویزای همراه نروژ برای فرزندان زیر هجده سال امکان پذیر است. دقت کنید که هزینه های زندگی در شهر های مختلف نروژ متفاوت است و بیشترین هزینه های زندگی مربوط به شهر های اسلو، برگن، ترومسو و تروندهایم است.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای تحصیلی نروژ

  1. آیا با اخذ ویزای تحصیلی نروژ می توان اقامت این کشور را کسب کرد؟

    خیر باید حتما ویزای تحصیلی را به ویزای کاری یا سرمایه گذاری و … تبدیل نمود.

  2. آیا برای تحصیل در مقاطع دبستان تا دبیرستان می توان برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمود؟

    بله نروژ دارای مدارس بین المللی شبانه روزی است که می توان برای تحصیل در آن ها اقدام نمود.

  3. آیا دانشگاه های کشور نروژ برای ادامه تحصیل معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه بسیار بالایی دارند.

  4. آیا در صورت اخذ ویزای تحصیلی نروژ و تحصیل در این کشور می توان برای ویزای همراه اقدام کرد؟

    بله فرد باید حداقل بیست و چهار سال سن داشته باشد. در این صورت می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام نماید.

  5. برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی چه کار باید کرد؟

    اگر قصد دارید برای مقطه کارشناسی این کشور اقدام کنید باید در ابتدا مدرک دیپلم معتبری هم ارزش با مدرک دیپلم نروژ ارائه دهید.

  6. اگر تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید چه اقداماتی انجام دهید؟

    باید مدرک کارشناسی را ترجمه کرده و ریز نمرات خود را ارائه کنید. علاوه بر آن باید مدرک زبان معتبر ارائه نمایید.

  7. برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ در مقطع دکتری باید چه مراحلی طی کنید؟

    باید در ابتدا با استاد راهنمایی در کشور نروژ هماهنگ شوید و پذیرش را از او دریافت کنید.

  8. چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ لازم است؟

    برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ باید گذرنامه معتبر، مدارک هویتی، گواهی عدم سوپیشینه، گواهی تمکن مالی و … ارايه کنید.

  9. آیا تحصیل در کشور نروژ با زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

    بله این کشور شرایطی را فراهم کرده که می توان در بیشتر رشته ها با زبان انگلیسی تحصیل کرد.

  10. اگر تمایل به تحصیل با زبان نروژی داشته باشیم آیا امکان آموزش این زبان موجود است؟

    بله دانشگاه های نروژ دوره های رایگان آموزش زبان نروژی را به مدت یک سال برگزار می کنند.

  11. اعتبار اولیه ویزای تحصیلی نروژ چقدر است؟

    در ابتدا اعتبار این ویزا سه ماهه است و دانشجو باید آن را تمدید کند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *