ویزای تحصیلی اسلواکی

تحصیل در کشور اسلواکی می تواند گزینه ای بسیار ایداه آل برای افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور باشد و آینده فرد را تضمین کند. شما برای رسیدن به پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی می توانید به موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کرده و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

جهت اعزام دانشجو و تحصیل در اسلواکی شما عزیزان نیاز به ویزای دانشجویی اسلواک دارید، که می توانید از طریق یک آژانس (سفارت اسلواکی یا کنسولگری)در کشور یا کشور همسایه آن را دریافت کنید. هنگامی که مناسب ترین آژانس مورد شناسایی شد، متقاضی خارجی با پیدا کردن الزامات و روال برای گرفتن ویزا با روال فرآیند درخواست پیش می رود. سپس متقاضی تمام اسناد مورد نیاز را جمع اوری می کند و همچنین پرداخت لازم را برای ویزای مورد نظر فراهم می کند.

پس از آن، متقاضی یک فرم درخواست ویزا دریافت می کند، که او باید با دقت و دقیق پر شود و درخواست ویزای پر شده را با اسناد گردآوری شده در بالا و رسید پرداخت به آژانس صدور مشخص شده (سفارت اسلواکی یا کنسولگری عمومی در خانه یا کشور همسایه) ارسال کند. پس از ارائه مدارک، متقاضی باید منتظر دریافت ویزا شود، یک متقاضی باید در یک موسسه آموزشی به رسمیت شناخته شده در اسلواکی ثبت نام کرده است.

ویزای طولانی مدت D یک ویزای دانشجویی، اقامت یا ویزای کسب و کار است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند باید برای این ویزا درخواست دهند. این ویزا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا مدت ۹۰ روز یعنی در مدت ۶ ماه در اسلوواکی بمانند. اگر مدت زمان اقامت بیش از ۹۰ روز باشد، برای مجوز اقامت درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسلواکی

فرم درخواست برنامه باید توسط متقاضی امضا شود؛ در مورد افراد یا افرادی که صلاحیت قانونی ندارند، تقاضانامه باید توسط سرپرست قانونی آن ها امضا شود که ملزم است یک کپی از سند شناسایی او را به عنوان محافظ قانونی متقاضی ثبت کند. دیگر مدارک به قرار زیر می باشد:

  • یک عکس رنگی با اندازه 3x 3,5 سانتی متر
  • گذرنامه مسافرتی معتبر- باید حداقل سه ماه بیشتر از اعتبار مورد انتظار ویزای درخواست شده معتبر باشد و باید ظرف ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد. این گذرنامه باید شامل حداقل ۲ صفحه خالی باشد
  • اسنادی که هدف و شرایط اقامت برنامه ریزی شده (یک نامه پذیرش، یک نامه دعوت، یک سند در مورد یک سفر برنامه ریزی شده و غیره) را نشان دهد.
  • مدارک مربوط به محل اقامت
  • یک آژانس مسافرتی که محل اقامت و سرویس و خدمات ارایه شده را تایید می کند؛
  • یک نامه شخصی برای تایید این که متقاضی در جایگاه شخصی فردی خواهد ماند؛
  • اسناد و مدارک کافی برای گذران زندگی
  • اسنادی که به ارزیابی قصد متقاضی برای ترک کشور تخصیص داده می شود، انقضا مدت درخواست ویزا ، به عنوان مثال بلیط بازگشت مثل بلیط قطار هواپیما یا اتوبوس.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسلواکی

بیمه پزشکی مسافرتی باید تمام هزینه هایی را که ممکن است در ارتباط با بازگشت متقاضی به کشور خود به دلیل مشکلات سلامتی، درمان فوری پزشکی، درمان اورژانسی بیمارستان و یا مرگ به وجود آید، پوشش دهد. اسناد دیگر – برای اجرای روند درخواست ویزا، سفارت یا کنسولگری عمومی ممکن است از اتباع خارجی بخواهد مدارک دیگری را به منظور تایید هدف اعلام شده و قصد متقاضی برای بازگشت به کشور خودشان و یا کشور محل سکونت خود ارائه کنند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی اسلواکی

زمانی که کنسولگری یک قرار ملاقات تعیین می کند، این ممکن است نیاز باشد ۴ تا ۶ هفته قبل برنامه ریزی شود چون زمان مصاحبه محدود شده و به سرعت پر می شود. پس از این، زمان پردازش ویزا ممکن است ۱ تا ۴ هفته دیگر طول بکشد. بنابراین، می تواند تا حدود ۸ تا ۹ هفته طول بکشد که دانش آموز درخواستی را به Travisa ارسال کند، و همچنین تا زمانی که آن ها گذرنامه و ویزا را از کنسولگری دریافت کنند.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

هزینه اخذ ویزا حدود ۳۳ یورو است، اگر ویزای برای گرفتن مجوز اقامت صادر شود، آنگاه هزینه ۹.۵۰ یورو می شود. هزینه ها در یک واحد پول قابل تبدیل آزاد یا در واحد پول ملی کشور سوم پرداخت می شود که در آن تقاضانامه به استفاده از نرخ ارز رسمی قابل اجرا تبدیل شده است. هیچ هزینه اجرایی برای درخواست ویزا که توسط یک کشور جهان سوم که عضو خانواده یک فرد در اتحادیه اروپا یا EEA است و حق مهاجرت آزادانه آن ها را اعمال می کند، مطالبه نمی شود.

شرایط دریافت ویزای همراه در اسلواکی

اقامت پنج ساله برای وابستگان فردی که بیش از پنج سال بدون خروج مشغول به تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بوده اند امکان پذیر می باشد. برای دریافت این ویزا متقاضی باید مدارک زیر را ارائه بدهد:

  • گواهی ازدواج تایید شده توسط اداره ثبت Bratislava
  • هدف از اقامت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • پوشش مالی
  • گواهی و پوشش سلامت و پزشکی
  • اسناد مبنی بر محل اقامت و مسکن متقاضی

افرادی که قصد اقامت بیش از پنج سال در این کشور را دارند و جز کشورهای جهان سوم هستند، بایستی پس از چهار سال اقامت اقدام کنند. فرد متقاضی بایستی توان مالی حدود ١٩٩.٤٨ یورو در ماه را داشته باشد. افراد از ملیت های خارجی بایستی گواهی سلامت خود را سه روز قبل از دریافت کارت اقامت ارائه بدهند. اسناد مربوط به محل اقامت فرد بايستي حداقل برای مدت ٦ ماه ارائه شود. گزارش پزشکی فرد متقاضی نیز بایستی ظرف مدت ٣٠ روز از دریافت کارت اقامت ثبت شود. هزینه تحصیل در اسلواکی را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول درباره ویزای تحصیلی اسلواکی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی به چه صورت است؟

جهت اعزام دانشجو و تحصیل در اسلواکی  نیاز به ویزای دانشجویی اسلواک دارید، که می توانید از طریق سفارت اسلواکی یا کنسولگری در کشور یا کشور همسایه آن را دریافت کنید. متقاضی درخواست را می دهد سپس تمام اسناد مورد نیاز را جمع آوری می کند و همچنین پرداخت لازم برای ویزای مورد نظر را فراهم می کند.

چه مدارکی برای ویزای تحصیلی اسلواکی نیاز است؟

یک عکس رنگی با اندازه 3*3.5 سانتی متر ، گذرنامه مسافرتی معتبر (باید حداقل سه ماه بیشتر از اعتبار مورد انتظار ویزای درخواست شده معتبر باشد و باید ظرف ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد ) و این گذرنامه باید شامل حداقل ۲ صفحه خالی باشد ، اسنادی که هدف و شرایط اقامت برنامه ریزی شده (یک نامه پذیرش، یک نامه دعوت، یک سند در مورد یک سفر برنامه ریزی شده و غیره) را نشان دهد.

گرفتن ویزای تحصیلی اسلواکی چقدر زمان نیاز دارد؟

تعیین قرار ملاقات توسط کنسولگری که ممکن است نیاز باشد ۴ تا ۶ هفته قبل برنامه ریزی شود چون زمان مصاحبه محدود است و به سرعت پر می شود. پس از این، زمان پردازش ویزا ممکن است ۱ تا ۴ هفته دیگر طول بکشد. بنابراین، می تواند تا حدود ۸ تا ۹ هفته طول بکشد که دانش آموز درخواستی را ارسال کند و همچنین تا زمانی که آنها گذرنامه و ویزا را از کنسولگری دریافت کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه برای متقاضی تحصیل در اسلواکی به چه صورت است؟

اقامت پنج ساله برای وابستگان فردی که بیش از پنج سال بدون خروج مشغول به تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بوده است ، امکان پذیر می باشد.

چه مدارکی برای دریافت ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در اسلواکی لازم است؟

برای دریافت این ویزا متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد: گواهی ازدواج تایید شده ، هدف از اقامت ، گواهی عدم سوء پیشینه، پوشش مالی ، گواهی و پوشش سلامت و پزشکی ، اسناد مبنی بر محل اقامت و مسکن متقاضی.

در صورتی که متقاضی تحصیل در اسلواکی قصد اقامت بیش از 5 سال را داشته باشد ، چه مراحلی می بایست انجام شود؟

افرادی که قصد اقامت بیش از پنج سال در این کشور را دارند و جز کشورهای جهان سوم هستند، بایستی پس از چهار سال اقامت اقدام کنند. فرد متقاضی بایستی توان مالی حدود ١٩٩.٤٨ یورو در ماه را داشته باشد. افراد از ملیت های خارجی بایستی گواهی سلامت خود را سه روز قبل از دریافت کارت اقامت ارائه بدهند. اسناد مربوط به محل اقامت فرد بایستی حداقل براي مدت ٦ ماه ارائه شود. گزارش پزشکی فرد متقاضی نیز بایستی ظرف مدت ٣٠ روز از دریافت کارت اقامت ثبت شود. 

تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به چه زبان هایی ممکن است؟

تحصیل به زبان انگلیسی و به زبان خودشان ( زبان چکی ) ممکن است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به چه صورت است؟

تحصیل به زبان چکی تا 7 سال رایگان می باشد و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی سالیانه حدود 8 تا 10 هزار یورو می باشد.

آیا برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس و برای تحصیل به زبان چکی به مدرک زبان چکی نیاز دارید.

آیا امکان اقامت پس از تحصیل در اسلواکی وجود دارد؟

بله اما به شرایط متقاضی هم بستگی دارد.

تا چه سنی می توان برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی اقدام کرد؟

بهتر است برای شروع تحصیل در دانشگاه های اسلواکی سن متقاضی 23 تا 24 سال باشد.

آیا دانشگاه های اسلواکی آزمون یا کالج دارند؟

بله ، کالج دارند و بعد از کالج  وارد دانشگاه می شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *