ویزای تحصیلی استونی

کشور استونی با داشتن دانشگاهایی با سطح آموزشی مناسب امکان تحصیل را برای شهروندان خود و دانشجویان خارجی فراهم کرده که همین امر باعث شده به یکی از کشورهای سرآمد در حوزه آموزش تبدیل شود. در این مقاله به بررسی ویزای تحصیلی استونی می پردازیم و موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استونی

یک از راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت، از طریق ویزای تحصیلی استونی می‌باشد به همین خاطر اکثر افرادی که می‌خواهند به اقامت دائم این کشور دست یابند، ویزای تحصیلی استونی را انتخاب می‌کنند. یکی از شرایط تحصیل در استونی از طریق ویزای تحصیلی استونی این می‌باشد که فرد باید مدرک زبان آیلتس حداقل ۵ تا ۶٫۵ را داشته باشد زیرا زبان تدریس در این کشور انگلیسی می‌باشد و فرد باید برای پذیرش با دانشگاه یک مصاحبه آنلاین داشته باشد که سطح زبان متقاضی را بسنجند.

قبل از هر اقدامی جهت پذیرش از دانشگاه و درخواست ویزای تحصیلی استونی، مدرک زبان آیلتس خود را دریافت کنید زیرا امکان گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور وجود ندارد و اگر شما مدرک زبان آیلتس را اخذ نکرده باشید امکان صدور ویزای تحصیلی استونی و همچنین پذیرش از دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

دانشجویان متقاضی ابتدا به سایت‌های دانشگاه‌های استونی مراجعه کرده و شرایط و قوانین موجود دانشگاه‌ها را مطالعه نمایند و بعد از آن رشته تحصیلی مورد علاقه خود را یافت و تمام جزئیات آن را با دقت مطالعه نمایند و سپس برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود درخواست ارسال نمایند.

زمانی که می‌خواهید درخواست خود را به دانشگاه بفرستید باید توجه داشته باشید که تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی و یا استوانیایی ترجمه شد باشد. بعد از ارسال مدارک دانشگاه بعد از دریافت مدارک برایتان تأییدیه دریافت مدارک را ارسال خواهد کرد، توجه داشته باشید این تأییدیه به‌منظور تأییدیه پذیرش شما نخواهد بود. بعد از بررسی‌های لازمه شما باید با زمانی که دانشگاه برای شما تعیین می‌کند یک مصاحبه از طریق اسکایپ به صورت آنلاین با دانشگاه داشته باشید که آن‌ها سطح زبان شما را بسنجند

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استونی

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی به قرار زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر که حداقل تا سه ماه بعد از تاریخ انقضای ویزا اعتبار داشته باشد.
  • کپی امضا شده‌ی فرم درخواست آنلاین شما
  • یک عدد عکس
  • بیمه معتبر برای اقامت در استونی یا منطقه شنگن
  • نامه تاییدیه از دانشگاه میزبان در استونی
  • حتماً باید نامه و سندی که نشان دهد شما پذیرش را از دانشگاه کشور استونی دریافت کرده‌اید را همراه داشته باشید.
  • باید حتماً شخص درخواست‌کننده ویزای تحصیلی استونی به صورت حضوری مراجعه نماید و مراحل را طی کند.
  • یک سری هزینه‌ای که باید به دفتر نمایندگی استونی پرداخت شود.
  • باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استونی توسط خود فرد متقاضی پر شود.
  • باید حتماً گزارشی مبنی بر سلامت کامل فیزیکی متقاضی به همراه داشته باشید.
  • اثبات اینکه فرد بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازخواهد گشت.
  • اثبات تمکن مالی برای اینکه فرد یا فردی که می‌خواهد دانشجو را در استونی ساپورت کند و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را داشته باشد.
  • مشخص کردن محل اقامت دانشجو در استونی (هتل، خوابگاه، اجاره خانه)
  • اگر فرد دانشجو متأهل می‌باشد باید گواهی ازدواج را به همراه داشته باشد.
  • اگر دانشجو دارای فرزند می‌باشد هم باید مدارک آن را به دفتر نمایندگی ارائه دهد.
  • عدم سوء پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی (کارشناسی: دیپلم و پیش‌ دانشگاهی و ریزنمرات سه سال پایانی، دانشجوی کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی معتبر و ریزنمرات آن، مقطع دکترا: مدرک کارشناسی ارشد معتبر به همراه ریزنمرات)
  • داشتن مدرک زبان آیلتس ضروری می‌باشد و نمره آیلتس آن‌ها بر اساس مقطع تحصیلی متغیر می‌باشد.
  • مدارک شناسایی دانشجو به همراه کپی از تمام صفحات آن

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استونی

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استونی

فرم درخواست جهت ویزا و اقامت استونی می بایست حداکثر ۳ ماه و حداقل ۱۵ روز قبل از شروع سفر تحویل داده شود و مسئولیت تمامی مراحل ویزا بعهده شخص متقاضی می باشد و همچنین فرم درخواست ویزا به منطقه شنگن باید به سفارت استونی تحویل گردد که چون استونی سفارت در تهران ندارد به سفارت فنلاند مراجعه می شود.

تمام دانشجویانی که دوره تحصیلی آن‌ها بیشتر از دوازده ماه است باید قبل از اتمام مدت ویزای تحصیلی خود به دفتر پلیس مرزی استونیا مراجعه ودرخواست اجازه‌ اقامت موقت بدهند. این دانشجویان می توانند برای ویزای نوع D و اجازه موقت استونی همزمان در سفارت درخواست دهند.

از این روش دانشجویان می‌توانند با استفاده از ویزای نوع D خود به استونی سفر کرده و درس‌های خود را شروع کنند تا زمانی که کارت اقامت موقت آن‌ها صادر شود. اعتبار ویزای شینگن به‌طور معمول ۹۰ روز است وبعد از ان اعتبار نخواهد داشت پس برای تمدید ان اگر تغییری در شرایط و محتوای ویزا صورت نگرفته باید به مرکز مهاجرت استونی مراجعه کرد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی استونی

تحصیل در مقطع کارشناسی برای فردی که از طریق ویزای تحصیلی استونی وارد دانشگاه‌های این کشور شده است به مدت ۴ سال به طول می‌انجامد و هزینه سالیانه ای بین 1660 یورو تا 7500 یورو پرداخت می کند. فرد می‌تواند بعد از اتمام تحصیل و دریافت مدرک معتبر از دانشگاه‌های استونی به کار تمام‌ وقت در این کشور بپردازد و بعد از آن اقامت دائم را دریافت نماید. پرداخت ۸۰ یورو بابت هزینه ویزا در زمان مصاحبه از طریق کارت اعتباری یا به صورت نقدضروری است. همچنین می‌توان این مبلغ را قبل از مصاحبه و از طریق واریز به حساب بانکی سفارت پرداخت کرد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی استونی

شرایط دریافت ویزای همراه در استونی

ویزای همراه در کشور استونی برای فرزندان زیر 18 سال و همسر می تواند درخواست شود. فرزند یا همسر شما می توانند همزمان با شما و یا پس از اقامت دو ساله شما بعنوان خانواده آنها صورت بگیرد. این شرایط بستگی به نوع درخواست ویزای شما دارد. دومین مرحله جستجو محل اقامت و تهیه قرارداد اجاره خانه در این کشور می باشد.

سومین مرحله ثبت محل اقامت خود می باشد. پس از دریافت مجوز اقامت شما بایستی محل اقامت خود و خانواده را مرکز خدمات دولتی ثبت کنید. پس از ثبت محل اقامت خود برای دریافت کارت شناسایی خود در اداره پلیس منطقه اقدام فرمائید. مرحبه بعد درخواست ثبت نام با یکی از کودکستان ها یا مدارس است. در مرحله بعد نیز شما باید بیمه پزشکی خود را دریافت کنید و سپس در یک مرکز پزشکی خود و اعضای خانواده را ثبت نام نمائید. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از تمام شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استونی مطلع هستند، کافیست که با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *