ویزای استارت آپ کره جنوبی

ویزای استارتاپ کره جنوبی، راهی سریع و آسان برای ورود به کره جنوبی و اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. اگر شما هم مثل بسیاری از افراد به دنبال روشی برای مهاجرت و اجرای ایده های خود هستید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسید، حتما برنامه مهاجرت از طریق استارتاپ را نیز در نظر داشته باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ، مزایای فراوانی دارد که باعث شده تا افراد مختلف مشتاق آن باشند. این روش برای کسانی که ذهن خلاق و پر از ایده دارند بسیار مناسب است زیرا در نهایت می توانند ایده های خود را در یک بستر مناسب پیاده سازی کنند. کشور کره به عنوان یکی از کشورهای نوین و پیشرفته آسیا و جهان، از افرادی که ایده های نو و جدید داشته باشند استقبال کرده و به آنها ویزای استارتاپی می دهد. اگر می خواهید از جزئیات ویزای استارتاپ کره جنوبی و نحوه دریافت آن مطلع شوید این مقاله را از دست ندهید.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ویزای استارتاپ

کشور کره جنوبی با بیش از 50 میلیون نفر جمعیت، یکی از اقتصادهای برتر جهان و جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود. اخذ ویزای استارتاپ یکی از روش های نسبتا سریع و آسان جهت مهاجرت به کشور کره است. این کشور اهمیت و ارزش زیادی برای استارتاپ ها و ایده های جدید قائل می شود و زمینه را بری رشد و توسعه آنها فراهم می کند.

برای راه اندازی استارتاپ در کره جنوبی، باید یک ایده خاص و نوین داشته باشید. استارتاپ ها معمولا د راستای ارائه یک راه حل برای مشکل یا معضلی خاص به وجود می آیند و طبیعتا ارائه راه حل برای مشکلی که قبلا حل شده نمی تواند سرمایه گذاران و مردم را جلب کند و در نتیجه برای راه اندازی استارتاپ مناسب نیست.

ایده یا راه حل شما باید کاملا جدید و تازه باشد تا بتواند بعد از راه اندازی، از رقبا پیشی گرفته و به موفقیت برسد.

با توجه به این که تاسیس یک استارتاپ و پیشبرد آن از نقطه صفر کاری سخت و پیچیده است بهترین کار انتخاب یک اقتصاد پویا و رو به رشد می باشد تا استارتاپ شما نیز در چنین اقتصادی پایه گذاری شود. شما از طریق ویزای استارت آپ کره جنوبی این اجازه را دارید که ایده خود را در این کشور اجرا کرده و از مزایای اقتصادی و حمایت های دولت کره بهره مند شوید.

چرا ویزای استارتاپ کره جنوبی؟

اگر همین الان این سوال در ذهنتان به وجود آمده است که چرا کره جنوبی برای راه اندازی استارتاپ توصیه می شود؟ احتمالا از مزایا و فوید اخذ استارتاپ ویزای کره جنوبی بی اطلاع هستید. در این مطلب به طور مفصل درباره مزایا و آپشن های این نوع ویزا صحبت می کنیم اما در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا کشور کره یکی از بهترین مقصدها برای راه اندازی استارتاپ است.

ویزای استارتاپ کره جنوبی

مزایای ویزای استارتاپ کره جنوبی

یکی از مهمترین مزایا و دلایل راه اندازی استارتاپ در کره جنوبی وجود زیرساخت های مناسب و شرایط اقتصادی رو به رشد می باشد از طرفی بعد از راه اندازی شرکت از تسهیلاتی که برای استارتاپ ها تدوین شده نیز برخوردار خواهید بود. البته فراموش نکنید که استارتاپ ها در کشور کره به شدت تکنولوژی محور هستند و شانس موفقیت در برخی زمینه ها برای آنها بالاتر است. درواقع این کشور به ایده هایی که در زمینه هایی همچون امنیت شبکه و سایبر، نرم افزار و داده ها، آنالیز داده، فناوری های ارتباطات و IT، پزشکی وسلامت و امثالهم باشد، بهای بیشتری می دهد. بنابراین اگر ایده ها و راه حل هایی در زمینه های یاد شده دارید کره جنوبی به گرمی از شما استقبال می کند و بهترین شرایط را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای بهره مندی از این شرایط تنها باید ویزای استارتاپ کره را دریافت نمایید.

ارزیابی شرایط اقتصادی کره جنوبی برای استارتاپ ها

کره جنوبی یکی از غول های اقتصادی در آسیا و حتی دنیا محسوب می شود. شاخص تولید ملی ناخالص یا GDP کره جنوبی، در سال های 2019 تا 2021 با رشد قابل توجهی رو به رو بوده و در این حالی است که شرایط اقتصادی بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل پاندمی کرونا با رکود یا رشد منفی دست و پنجه نرم می کرد.

یکی از دلایل این موضوع، ساختار و نوع اقتصاد خاص کره جنوبی است، اقتصاد این کشور نوعی اقتصاد مختلط با توسعه بالاست که زمینه را برای رشد و پیشرفت حتی در شرایط سخت جهانی مهیا می کند. از نظر شاخص GDP که برای استارتاپ ها نیز حائز اهمیت است، کره جنوبی چهارمین کشور ثروتمند آسیا و دهمین اقتصاد برتر جهان به شمار می رود.

اقتصاد کره جنوبی نرخ فساد بسیار کمی دارد و همین موضوع این کشور را به مقصدی مناسب و هوشمندانه برای راه اندازی شرکت تبدیل می کند. از طرفی در تمام دنیا هیچ کشوری به اندازه کره جنوبی، به استارتاپ ها اهمیت نداده و سرانه حمایتی آن به اندازه این کشور نیست. کشور کره جنوبی بنا دارد تا مبلغی معادل 3/7 میلیارد دلار را در عرض 3 سال آینده به شکل کمک های بلاعوض و سایر اقدامات حمایتی، به استارتاپ ها عرضه کند. بدون شک شما نیز می توانید جزو استارتاپ های خوش شانسی باشید که از این حمایت های مالی برخوردار می شوند.

کارت های اعتباری و تلفن همراه، دو حوزه مهم و استرتژیکی هستند که کره جنوبی بالاترین نرخ نفوذ در آنها را دارد و این موضوع به تنهایی نشان می دهد که اقتصاد و بازار کره جنوبی تا چه حد برای ایده های نوین و نوآوری های این دو حوزه، مناسب است. اگر برای حضور در کشور کره جنوبی و اجرای ایده های خود هنوز تردید داری بد نیست بدانید شرکت بزرگ گوگل، در سال 2015 برای استفاده از موقعیت ها و فرصت های موجود در این کشور، پردیس سئول را راه اندازی کرد تا به این ترتیب افراد خلاق بتوانند در راستای یادگیری و اشتراک گذاری ایده های نوین و راه اندازی استارتاپ ها، به آنجا بروند. دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی، زمینه را برای ورد شما به کره جنوبی و استفاده از موقعیت ها و فرصت های نهفته در اقتصاد این کشور مهیا می کند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای استارت آپ کره جنوبی هستند؟

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه اخذ ویزای استارتاپ کره جنوبی این است که چه کسانی می توانند این ویزا را دریافت کنند؟ کره جنوبی در این زمینه محدودیت خاصی قائل نشده و افراد بالای 18 سالی که دارای شرایط این ویزا باشند، می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. درواقع مهم ترین شرط دریافت این ویزا، داشتن یک ایده جذاب و منحصر به فرد و البته دارای قابلیت اجرایی است. در ادامه بیشتر با شرایط دریافت ویزای استارت آپ کره جنوبی آشنا می شوید.

شرط دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی

شرط دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی

از آنجا که کره جنوبی جزو اقتصادهای پویا و سالم است و در زمینه استارتاپ ها نیز مزایای فراوانی را به صاحبان آن می دهد، بسیاری از افراد در ایران و سراسر دنیا، به دنبال عملی کردن ایده های خود در خاک این کشور هستند و به همین دلیل هم می خواهند بدانند شرایط دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی چیست؟ کشور کره جنوبی، شرایطی را برای دریافت استارتاپ ویزای این کشور اعلام کرده است. اگر می خواهید ویزای استارت آپ کره جنوبی را دریافت کنید، حتما این موارد را در نظر داشته باشید زیرا حتی نبود یکی از این شروط، موجب رد درخواست شما می شود.

مهمترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کره جنوبی، عبارت است از؛

  • سن بالای 18 سال
  • نداشتن سابقه کیفری و سوء پیشینه
  • داشتن گواهی تمکن مالی
  • ارائه یک ایده یا راه حل جدید و تازه
  • داشتن یک طرح تجاری یا بیزنس پلن مورد تایید
  • داشتن یک نامه حمایتی از سازمان های مورد تایید سفارت کره جنوبی
  • ثبت شرکت در کره جنوبی و ارائه مدارک مربوط به آن

آیا برای دریافت استارتاپ ویزای کره جنوبی به مدرک زبان نیاز داریم؟

همانطور که می دانید تسلط به زبان انگلیسی یکی از مهم ترین و اصلی ترین شروط برای مهاجرت است.

کشورهای مختلف اهمیت زیادی برای تسلط افراد به زبان انگلیسی قائل هستند لذا بسیاری از کسانی که فاقد مدرک زبان می باشند نمی توانند به برنامه های مهاجرتی خود برسند. خوشبختانه یکی از مزایای ویزای استارتاپ کره جنوبی، عدم نیاز به مدرک زبان آیلتس، تافل و امثالهم است.

برای اخذ ویزای استارتاپ کره جنوبی، نیازی به ارائه مدرک زبان نداریم با این حال تسلط به زبان انگلیسی در هنگام مصاحبه و برای زندگی در کره بسیار مهم است. همچنین آشنایی با زبان کره ای، یک امتیاز ویژه محسوب می شود.

برای دریافت استارتاپ ویزای کره جنوبی چه مدارکی مورد نیاز است؟

مهمترین بخش از مسیر مهاجرت به کره، تهیه مدارکی است که باید به سفارت این کشور تحویل دهید. این مدارک باید دقیقا مطابق آنچه که گفته شده، تهیه و ارسال گردد. سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در ایران و دنیا، اقدام به ارسال درخواست خود برای اخذ ویزای استارتاپ کره جنوبی می کنند، اما از بین آنها تنها کسانی انتخاب می شوند که بهترین ایده ها را به همراه مدارک کامل و بی نقص ارسال کرده باشند لذا تکمیل مدارک و نبود نقص در آنها بسیار ضروری است. مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی شما را در زمینه تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز استارتاپ ویزای کره جنوبی راهنمایی تا بتوانید بدون هیچگونه نقص و ایرادی مدارک خود را برای سفارت ارسال نمائید.

در این قسمت مهمترین مدارکی که باید قبل از ثبت درخواست ویزای استارت آپ کره جنوبی، تهیه کنید را ذکر می کنیم:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • بیزنس پلن یا طرح تجاری
  • تاییدیه یک سازمان یا سرمایه گذار معتبر در کره
  • پاسپورت و مدارک هویتی معتبر
  • مدارک و سوابق تحصیلی و کاری
  • نامه تمکن مالی
  • عکس پاسپورتی
  • تاییدیه معاینه پزشکی از یک مرکز پزشکی معتبر

مواردی که در بالا ذکر شد مدارک مهم و اصلی هستند که سفارت از شما می خواهد با این حال ممکن است مدارک یا مستندات دیگری نیز از شما بخواهد که در این صورت حتما لیست آنها به شما اعلام می گردد. ناگفته نماند این مدارک همگی باید به صورت قانونی به زبان انگلیسی ترجمه شوند و اصل و ترجمه آنها برای سفارت ارسال شود.

ارسال دقیق همه مدارک خواسته شده تاثیر مهمی در روند بررسی پرونده شما و رد یا قبول درخواستتان دارد لذا توصیه می کنیم در این زمینه از مشاوران و کارشناسان حرفه ای کمک بگیرید تا مدارکتان بدون هیچگونه نقص و ایرادی، تهیه شود.

معرفی استارتاپ های موفق کره جنوبی

امروزه اگر کسی بخواهد برای اخذ استارتاپ ویزای کره جنوبی اقدام کند باید به این نکته توجه داشته باشد که آیا زیر ساخت ها و شرایط برای پیاده سازی ایده های وی، در کشور کره فراهم است یا خیر؟ شناخت استارتاپ های موفق کره، باعث می شود تا درک بهتری از فرصت های موجود در کره جنوبی داشته باشید و بتوانید بهترین ایده را برای ثبت استارتاپ در این کشور انتخاب کنید. به همین دلیل هم ما در این بخش شما را با بهترین و موفق ترین استارتاپ های کره جنوبی آشنا می کنیم تا بتوانید در همین راستا ایده های جذاب و مرتبطی را خلق کنید.

اولین استارتاپی که در این بخش معرفی می کنیم، استارتاپ Fast Five است که یک کسب و کار نوپا و بسیار موفق در زمینه خدمات حقوقی در کره جنوبی می باشد. در این استارتاپ علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت حقوقی، شما می توانید با افراد برجسته و ارائه دهندگان برتر خدمات حقوقی نیز ارتباط بگیرید و شبکه سازی کنید. این استارتاپ توانسته توجه دو سرمایه گذار بزرگ را به خود جلب کند که در نهایت مبلغ سرمایه های آن را به عدد 20 میلیارد وون رسانده است. این استارتاپ به پشتوانه سرمایه قابل توجهی که دارد می تواند در آینده با افراد و شرکت های حقوقی با نفوذ و مطرح دیگر وارد همکاری شوند.

استارتاپ Linkflow، یک کسب و کار موفق و فعال در حوزه عکاسی و مهیج و ابتکاری است. این استارتاپ در استفاده و تولید محتوا از دوربین های پوشیدنی 360 درجه فعالیت های زیادی دارد. افرادی که با این استارتاپ کار می کنند اغلب دوچرخه سواران، ورزشکاران پارکور و به طر کلی افرادی هستند که می خواهند ماجراجویی های خود را به صورت تصویری ثبت کنند.

سومین استارتاپ موفق کره جنوبی، Toss نام دارد که در زمینه ارائه خدمات مربوط به وام، گزارش های اعتباری، بیمه، سرمایه گذاری، پرداخت از طریق تلفن همراه و امثالهم فعالیت می کند. شرکت Touchclass در زمینه آموزش های اجتماعی فعالیت دارد و در این زمینه جزو برترین هاست. شاید در نگاه اول تصور کنید ایده های اولیه این شرکت ها متداول و معمولی هستند اما این نکته را فراموش نکنید که برای اخذ ویزای استارت آپ کره جنوبی، داشتن ایده های جدید به شرط عملی بودن و داشتن یک طرح تجاری مناسب، اهمیت دارد. درواقع صرف داشتن یک ایده جدید، بدون ارزیابی فرصت ها و موقعیت های بازار و بدون تدوین یک بیزنس پلن حرفه ای، نمی تواند تضمینی برای دریافت استارتاپ ویزای کره جنوبی باشد. چه بسا ایده های به مراتب معمولی تری که به دلیل قابلیت اجرایی شدن و داشتن یک طرح تجاری جامع، بتوانند ویزای استارتاپ کره جنوبی را دریافت نمایند.

ثبت استارتاپ در کره جنوبی چقدر سرمایه نیاز دارد؟

یکی از اقدامات مهم برای دریافت استارتاپ ویزای کره جنوبی، ثبت یک شرکت در این کشور است. بعد از ثبت شرکت، شما باید مدارک و مستندات مربوط به آن را روی پرونده درخواست استارتاپ ویزا بگذارید. اما ثبت یک

شرکت در کره جنوبی چقدر هزینه دارد؟

واقعیت این است که ثبت شرکت در کره جنوبی، بسته به نوع شرکتی که ثبت می کنید و شهر انتخابی، متفاوت خواهد بود. انواع شرکت هایی که در کره جنوبی می توانید به ثبت برسانید عبارت اند از؛

  • مشارکت عمومی ( (Hapmyeong Hoesa
  • مشارکت با مشارکت محدود (Hapja Hoesa)
  • شرکت سهامی خاص (Chusik Hoesa)
  • شرکت با مسئولیت محدود (Yuhan Hoesa)
  • شرکت محدود خصوصی (yuhanchaek-imhoesa)

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی

گرچه برای ثبت شرکت و اخذ ویزای استارتاپ کره جنوبی، به هزینه زیادی در مقایسه با سایر روش ها نیاز ندارید با این حال، برای دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی، باید مراحل و روند آن طی شود. قبل از هر چیز، باید مدارک مورد نیاز به دقت تهیه و ارسال گردد. یکی از مهمترین مراحلی که باید طی کنید مربوط به ثبت شرکت و اخذ مجوز کار در کره جنوبی است که احتمالا هزینه بر ترین مرحله در مسیر اخذ ویزای استارت آپ کره جنوبی باشد.

پس از ثبت شرکت باید اساسنامه و سایر مدارک مربوط به آن را به همراه مجوز کار در کره، به سفارت ارائه کنید تا ویزای شما بررسی و درصورت تایید همه مدار، صادر شد. گفتنی است که تمامی مراحل ذکر شده را باید شخصا انجام دهید اما در این مسیر می توانید از کمک و راهنمایی مشاوران نیز استفاده نمائید.

در زیر عمده ترین مراحل اخذ استارتاپ ویزا و ثبت استارتاپ در کره جنوبی را ذکر می کنیم. مهمترین مراحلی که در این مسیر باید طی کنید عبارتند از:

  • خلق یک ایده که قابلیت تجاری شدن داشته باشد.
  • تدوین طرح تجاری یا بیزنس پلن
  • جلب توجه سرمایه گذاران
  • دریافت لتر آف ساپورت یا نامه حمایتی از سازمان های مورد تایید
  • ثبت شرکت در کره جنوبی
  • تهیه و ارسال مدارک و درخواست
  • ارسال مدارک تمکن مالی
  • ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در کره جنوبی

برای دریافت استارتاپ ویزای کره جنوبی، ثبت یک شرکت قانونی با حداقل شرایط آن الزامی است. اما چگونه می توانیم یک شرکت قانونی در کره جنوبی ثبت کنیم؟ از آنجا که ثبت شرکت در کره جنوبی یکی از شروط مهم برای تایید درخواست ویزای استارت آپ کره جنوبی محسوب می شود، افراد باید نسبت به ثبت شرکت و ارائه مدارک مربوط به آن اقدام نمایند. ثبت شرکت در هر کشور بسته به قوانین و مقررات آنها، مراحل تفاوتی خواهد داشت.

فرایند ثبت شرکت در کره جنوبی چندان سخت و پیچیده نیست و با پیروی از مراحل زیر می توانید شرکتتان را در کره به ثبت برسانید:

  • مرحله اول: ساخت مهر برای شرکت
  • مرحله دوم: تعیین یک بانک جهت تبدیل سرمایه
  • مرحله سوم: ثبت نام و سایر مشخصات شرکت در اداراتی مثل KOTRA یا به صورت آنلاین از طریق سایت Start-Biz
  • مرحله چهارم: پرداخت هزینه های مربوطه
  • مرحله پنجم: افتتاح حساب بانکی
  • مرحله ششم: تشکیل دفتر اصلی شرکت

مدت زمان اعتبار ویزای start up کره جنوبی چقدر است؟

کشور کره جنوبی با هدف حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت و ایده و در راستای تقویت اقتصاد داخلی و اشتغالزایی، اقدام به صدور ویزای استارتاپی نموده و سامانه مهاجرت استارتاپی OASIS را نیز برای مدیران و صاحبین استارتاپ تاسیس کرده است .

تاسیس سامانه مهاجرت استارتاپی OASIS توسط کره جنوبی

تاسیس سامانه مهاجرت استارتاپی OASIS توسط کره جنوبی

کسانی که با هدف مهاجرت برنامه ویزای استارتاپی را انتخاب می کنند، باید بدانند که این ویزا به مدت 2 سال اعتبار دارد. افراد به واسطه اعتبار این نوع ویزا می توانند، به مدت 2 سال در کره جنوبی حضور داشته باشند و به فعالیت های اقتصادی در حیطه استارتاپ خود بپردازند.

آیا می توانیم اعضای خانواده را به عنوان همراه به کره جنوبی ببریم؟

یکی از دغدغه های مهم افراد این است که بتوانند بعد از اخذ اقامت یک کشور اعضای خانواده را نیز با خود ببرند.

افرادی که موفق به دریافت ویزای استارتاپ کره جنوبی می شوند نیز می توانند اعضای خانواده خود را به عنوان همراه ببرند. برای این کار نیاز به ارائه مدارک خاص یا خارج از روال عادی نیست صرفا باید فرد متقاضی درخواست خود را به همراه مدارک هویتی به سفارت کره جنوبی ارسال کند تا به این ترتیب بتواند اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال ر با خود به کره ببرد.

شرایط تمدید استارتاپ ویزای کره جنوبی چیست؟

برای این که افراد بتوانند اقامت کره جنوبی را دریافت کنند، باید بعد از گذشت 2 سال از صدور استارتاپ ویزا و آغاز فعالیت خود در این کشور، با ارائه مدارک اثبات کنند که استارتاپ آنها رو به رشد است و از نظر مالی برای دولت کره جنوبی، سودآور بوده است. همچنین باید اثبات کنند که این استارتاپ موجب کارآفرینی و استخدام نیروی کار کره جنوبی شده است. با ارائه این مدارک، شما می توانید به مدت 3 تا 5 سال دیگر نیز ویزای خود را تمدید کنید.

شرایط تبدیل ویزای استارتاپ به اقامت دایم کره جنوبی

آیا امکان تبدیل ویزای استارتاپ به اقامت دائم کره جنوبی وجود دارد؟ به طور کلی، کره جنوبی در روند اعطای اقامت این کشور سختگیرانه عمل می کند و کسانی که بخواهند بعد از اخذ ویزای استارت آپ کره جنوبی، اقامت این کشور را نیز دریافت کنند باید با ارائه مدارک اثبات نمایند که حضور آنها و استارتاپ آنها، دارای نرخ سودآوری قابل توجهی در این کشور است. بنابراین امکان تبدیل ویزای استارتاپی به اقامت کشور کره جنوبی تحت شرایطی خاص وجود دارد.

جمع بندی

گرچه مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کره جنوبی یکی از زیر مجموعه های سرمایه گذاری در خارج از کشور محسوب می شود اما با توجه به این که در روش مهاجرت از طریق استارتاپ به سرمایه بسیار کمی در مقایسه با سایر روش ها نیاز داریم لذا امروزه مهاجرت از طریق استارتاپ ویزا، به یک روش مجزا و پر طرفدار تبدیل شده است.

ما تلاش کردیم در این مقاله به همه سوالات شما پیرامون ویزای استارت آپ کره جنوبی پاسخ دهیم.

فراموش نکنید که مهاجرت یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات زندگی شماست و بهترین کار این است که در این زمینه از افراد کارشناس و با تجربه کمک بگیرید. ما در مجموعه وکلای برگزیده اصطهباناتی با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا، آماده ارائه مشاوره و انجام امور مهاجرتی شما عزیزان هستیم. برای پرسیدن سوالات خود تنها کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمائید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *