ویزای استارت آپ ژاپن

راهنمای کامل اخذ اقامت ژاپن از طریق استارت آپ

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به یک کشور پیشرفته و راه اندازی کسب و کار در یک اقتصاد رو به رشد، رویای بسیاری از افراد است اما خوشبختانه رسیدن به این رویا چندان سخت و دور از انتظار نیست زیرا افراد می توانند از طریق دریافت ویزای استارتاپ ژاپن به این هدف برسند.

با دریافت ویزای استارتاپ ژاپن بدون نیاز به سرمایه زیاد و حتی بدون نیاز به مدرک زبان، می توانید در کنار زندگی در این کشور زیبا، کسب و کار خودتان را نیز اداره کنید. دولت ژاپن با هدف جذب نیروی جوان و ایده های خلاقانه و جدید، به کسانی که بتوانند طرح تجاری مورد قبولی ارایه دهند، ویزای استارتاپی اعطا می کند. اگر می خواهید درباره شرایط، مدارک مورد نیاز و سایر ابعاد استارتاپ ویزای ژاپن اطلاعات کسب کنید حتما این مقاله را تا پایایان مطالعه نمایید.

مزایای دریافت ویزای استارتاپ ژاپن

مزایای دریافت ویزای استارتاپ ژاپن

معرفی ویزای استارتاپ ژاپن

ویزای استارتاپ ژاپن، یکی از منطقی ترین و سریع ترین راه هایی است که شما را به اهداف مهاجرتی تان می رساند. در این روش، شما با ارایه یک ایده نوین و جدید می توانید ویزای استارتاپ ژاپن را دریافت کرده و به خاک این کشور راه پیدا کنید.

به طور کلی، منظور از استارتاپ یک کسب و کار نوپا و جدید است که بر پایه ایده های خلاقانه و نوین بنا می شود.

ژاپن نیز یکی از کانون های اصلی و مهم رشد و توسعه تکنولوژی در دنیا به شمار می رود.

بعد از طی مراحل اخذ استارتاپ ویزای ژاپن، شما می توانید وارد کشور ژاپن شده و روی ایده خود کار کنید. در تمامی مراحل نیز مشاوران و کارشناسان زبده این حوزه در کنار شما هستند تا بتوانید مسیر را به درستی پیش ببرید.

این کار یک معامله دو سر سود است به این ترتیب که دولت و کشور ژاپن از مزایایی همچون نیروی کار جوان و یک ایده جدید و خلاقانه سود می برد و شما نیزمی توانید کسب و کار خود را در یک اقتصاد رو به رشد بنا کنید. برای دریافت ویزای استارتاپ ژاپن باید اطلاعات کامل و جامعی از شرایط، هزینه ها، قوانین و سایر موارد مرتبط با استارتاپ ها در ژاپن داشته باشید.

شاخص های اقتصادی موثر بر استارتاپ ها در ژاپن

کشور ژاپن به عنوان یکی از ثروتمندترین و موفق ترین کشورهای آسیا شناخته می شود. این کشور با بیش از 127 میلیون نفر جمعیت، جامعه ای تحصیل کرده و پیشرفته دارد. این کشور بعد از سال ها رکود در زمینه اقتصاد حالا توانسته روی ریل های موفقیت حرکت کند و به این ترتیب به یکی از کشورهای موفق آسیا تبدیل شود.

بخش زیادی از جمعیت 127 میلیون نفری ژاپن، نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند و به همین دلیل هم این کشور دارای اقتصادی پویا و رو به رشد است. اخذ ویزای استارتاپ ژاپن به دلیل وجود شاخص های اقتصادی در حال رشد در این کشور بسیار هوشمندانه می باشد. اگر برای ثبت استارتاپ و اجرای ایده ناب خود در ژاپن که یکی از کشورهای مهد تکنولوژی و فناوری است، هنوز شک و تردید دارید حتما به مواردی که در ادامه می گوییم، نگاهی بیندازید؛

  • در لیست 500 شرکت برتر دنیا، 52 شرکت ژاپنی از جمله تویوتا و سافت بانک حضور دارند.
  • گرچه ژاپن بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد اما جمعیت آن در حال پیر شدن هستند و رفته رفته نیاز این کشور به نیروی جوان و ایده های جدید بیشتر می شود.

باتوجه به توسعه فناوری ها و روند پیری جمعیت در ژاپن، این کشور توجه خاصی به ایده های نوین به ویژه در حوزه فناوری، رباتیک و امثالهم دارد. بنابراین ویزای استارت آپ ژاپن گزینه ای مناسب برای مهاجرت به این کشور و کسب درآمد محسوب می شود.

شاخص های اقتصادی موثر بر استارتاپ ها در ژاپن

شاخص های اقتصادی موثر بر استارتاپ ها در ژاپن

تاثیر کرونا بر استارتاپ ها در ژاپن

پاندمی کرونا تاثیرات گسترده و البته متفاوتی روی اقتصاد ژاپن داشت. این کشور بعد از خروج ازبحران کویید 19، از نظر فناوری و دیجیتالی دچار تغییر و تحولات گسترده ای شد. رشد پذیرش SaaS در شرکت ‌ها و رشد و بلوغ چشمگیر بازار سرمایه در زمینه استارتاپ ها از جمله تاثیرات پاندمی کرونا بر روند رشد اقتصاد و تکنولوژی در ژاپن محسوب می شود.

در این دو سال بسیاری از افراد موفق به اخذ ویزای استارتاپ ژاپن شدند و توانستند کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنند. استارتاپ های داخلی نیز به موفقیت های بزرگی در این زمینه دست یافتند. از خدمات درمانی گرفته تا خدمات فروش آنلاین، آموزش و بانکداری و غیره جزو حوزه های هستند که در دوران پاندمی کرورنا، استارتاپ هایی برای آنها ثبت و راه اندازی شد و در ادامه نیز توانست به موفقیت برسد.

البته این موضوع به این معنا نیست که دیگر جایی برای ورد استارتاپ های جدید به ژاپن وجود ندارد. اگر شما جزو کسانی هستید که ایده های ناب و جدید دارند، همواره درهای ورود به ژاپن به روی شما باز است. برای این که بتوانید از این فرصت استفاده کنید، باید با ارایه یک طرح تجاری یا بیزنس پلن قابل قبول، استارتاپ ویزای ژاپن را دریافت نمایید.

بهترین شهرها برای راه اندازی استارتاپ در ژاپن

بدون شک مرکز اصلی و عمده استارتاپ ها در ژاپن، توکیو است. این شهر شلوغ و پرجمعیت بیشترین تعداد شرکت های نوپا، استارتاپ ها و شرکت های سرمایه گذار را در خود جای داده است. علاوه بر این، بیشترین حجم سرمایه گذاری های VC ژاپن نیز در این شهر متمرکز شده است.

توکیو را می توانیم به ویترین بزرگ و متنوعی از انواع کسب و کارها و فناوری های نوین دنیا تشبیه کنیم. با این حال توکیو تنها شهر مناسب ژاپن برای راه اندازی استارتاپ نیست. شهرهایی مثل فوکاوو، کوبه و اوزاکا نیز از جمله مراکز مهم و محوری در زمینه استارتاپ ها محسوب می شوند.

دریافت ویزای استارتاپ ژاپن و ورود به یکی از این مراکز جهانی فناوری و نوآوری، رویای بسیاری از صاحبین کسب و کار در ایران و حتی سراسر دنیاست. فرقی نمی کند که استارتاپ خود را در توکیو راه اندازی کنید یا سایر شهرهای ژاپن، در هر صورت از مزایایی همچون امنیت، حاشیه ریسک کم، ثبات اقتصادی، حمایت های دولتی و مشاوره حرفه ای برخوردار خواهید بود.

بهترین شهرها برای راه اندازی استارتاپ در ژاپن

بهترین شهرها برای راه اندازی استارتاپ در ژاپن

اگر می خواهید بعد از دریافت ویزای استارتاپ ژاپن به آینده فناوری ژاپن بروید، باید شهر فوکاوو را انتخاب کنید زیرا این شهر، با جمعیتی کمتر از توکیو و رشد اقتصادی و بین المللی قابل توجه، شهری آینده دار و درخشان برای استارتاپ ها محسوب می شود.

کوبه نیز یکی از شهرهای جدید و کم جمعیت ژاپن است که رویکردی جهانی و مبتنی بر تکنولوژی های نوین دارد. در هر گوشه از این شهر، موسسات تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های متنوع را می توانید مشاهده کنید.

شهر اوزاکا، دومین شهر بزرگ ژاپن است و مقصد بسیاری ازافراد بعد از اخذ ویزای استارتاپ ژاپن محسوب می شود. شرکت های مطرح و بزرگی همچون پاناسونیک، سانتوری و غیره نیز در همین شهر حضور دارند. شما نیز می توانید با اخذ ویزای استارتاپ ژاپن وارد یکی از این شهرهای موفق و آینده دار ژاپن شوید.

بخش‌های مهم ثبت استارتاپ در ژاپن

بسیاری از ما با شنیدن نام ربات های صنعتی یاد کشور ژاپن می افتیم و این موضوع بی دلیل هم نیست زیرا ژاپن یکی از بزرگترین تولید کنندگان ربات های صنعتی در دنیاست. بنابراین اگر ایده خلاقانه شما در زمینه فناوری های رباتیک است بدون شک ژاپن بهترین مقصد برای شما محسوب می شود.

افرادی که می خواهند نسبت به دریافت ویزای استارتاپ ژاپن یا هر کشور دیگری اقدام کنند در وهله اول باید بررسی کنند که آیا کشور مورد نظر، زمینه مناسبی برای راه اندازی کسب و کار آنها دارد یا خیر. برای مثال همانطور که گفتیم از آنجا که اکثر شهرهای ژاپن، رویکرد بین المللی و تکنولوژیک دارند، گزینه خوبی برای راه اندازی استارتاپ های حوزه رباتیک و تکنولوژی هوش مصنوعی می باشد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای استارت آپ ژاپن هستند؟

یکی ازسوالات پرتکرار در این زمینه این است که ویزای استارتاپ ژاپن، برای چه کسانی مناسب است؟
این ویزا برای کسانی که می خواهند با میزان سرمایه کمی مهاجرت کنند بسیارمناسب است زیرا با ارایه یک بیزنس پلن خوب و جلب توجه نهادهای حمایت کننده این حوزه بخش زیادی ازهزینه های استارتاپ تامین می شود.

همچنین برای کسانی که مدرک زبان ندارند نیز این روش بسیار مناسب است زیرا برای دریافت ویزای استارتاپ ژاپن نیاز به مدرک زبانی آیلتس، تافل و غیره نیست.

ویزای استارتاپ ژاپن برای افرادی که ذهن خلاق و پویا دارند و به دنبال بستری برای پیاده سازی ایده هایشان می گردند، بسیار مناسب است. به این ترتیب این افراد می توانند در محیطی که سرشار از فرصت برای رشد و پیشرفت است قرار بگیرند و ایده های خلاقانه خود را عملی کنند.

قوانین صدور مجوز کسب و کار در ژاپن چیست؟

برای اخذ استارتاپ ویزای ژاپن و دریافت مجوز راه اندازی یک شرکت در این کشور قوانینی وجو دارد که باید رعایت شوند. برخی از این قوانین بسیار جزیی و برخی دیگر کلی هستند. با این حال عمده ترین شرایطی که باید در مسیر اخذ استارتاپ ویزای ژاپن رعایت کنید عبارت اند از؛

  • داشتن یک بیزینس پلن یا طرح تجاری خلاقانه و جدید
  • اخذ نامه حمایت و جلب توجه یک سرمایه گذار در کشر ژاپن سرمایه گذار شما باید سرمایه گذار آنجل، سرمایه گذار ریسک پذیر یا یک مرکز رشد باشد.
  • بیزنس پلن یا همان ایده شما نباید در تضاد با منافع و قوانین ژاپن باشد
  • اثبات تمکن مالی و داشتن سرمایه لازم جهت شروع زندگی زندگی در ژاپن

ژاپن نیز مثل تمامی کشورها قوانینی دارد که برای ثبت شرکت باید به آنها پای بند باشید. این قوانین زمینه را برای رشد و بالندگی استارتاپ شما و همچنین دریافت حمایت های دولتی مهیا می کند.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ ژاپن

برای دریافت استارتاپ ویزای ژاپن، شرایطی وجود دارد که متقاضیان باید آن را داشته باشند. در اولین قدم باید بررسی کنید که آیا استارتاپ شما جزو حوزه های قابل قبول در کشور ژاپن هست یا نه؟ از آنجا که کشورها معمولا با توجه به اهداف و سیاسیت های کلی خود، برنامه های اقصادی یا حمایتی را تدوین می کنند شما بررسی کنید و مطمین شوید که استارتاپ شما جزو حوزه های مورد تایید کشور ژاپن باشد.

در غیر این صورت احتمال آن که با درخواست ویزای استارتاپ ژاپن شما موافقت نشود زیاد است. بعد از آن که مطمین شدید ژاپن مقصد مناسبی برای ایده شماست وقت آن فرا می رسد که به سراغ سایر شرایط دریافت ویزای استارت آپ ژاپن برویم.

در گام بعدی برای دریافت ویزای استارتاپ ژاپن باید یک شرکت در این کشور ثبت کنید. ثبت شرکت در ژاپن زمینه را برای سایر فعالیت های شما فراهم می کند. در واقع بدون ثبت شرکت، شما امکان فعالیت در زمینه مورد نظر و دریافت ویزای استارتاپ ژاپن را نخواهید داشت.

گرچه در ژاپن می توانید برای طرح تجاری خود سرمایه گذار نیز پیدا کنید تا به این ترتیب بخشی مهمی از هزینه های شما تا رسیدن به سود، تامین شود اما به طور کلی داشتن سرمایه اولیه برای اخذ ویزای استارتاپ ژاپن ضروری است. این سرمایه به دولت ژاپن این اطمینان خاطر را می دهد که شما از پس هزینه های زندگی خود در ژاپن بر می آیید.

سایر شرایط دریافت استات آپ ویزای ژاپن عبارت است از؛

شرایط سنی دریافت ویزای start up ژاپن

برای این که بتوانید در راستای دریافت استارتاپ ویزای ژاپن اقدام کنید باید بالای 18 سال سن داشته باشید. اگر زیر سن 18 سال هستید و یک ایده خلاقانه برای راه اندازی استارتاپ دارید، باید کارهای مهاجرتی خود را به کمک یک قیم قانونی انجام دهید.

طرح تجاری برای دریافت ویزای start up ژاپن

یکی از دیگر از شرایط دریافت استارتاپ ویزای ژاپن، داشتن یک طرح تجاری قابل قبول است. شما باید بتوانید ایده خود را از یک توضیح یک خطی تا یک طرح تجاری مفصل گسترش داده و برای تمامی ابعاد آن برنامه ریزی ها و پیش بینی های خود را ارایه دهید. این طرح تجاری در نهایت باید به تایید یکی از نهادهای مربوطه در ژاپن برسد.

تمکن مالی متقاضی دریافت استارتاپ ویزای ژاپن

منظور از تمکن مالی، ارایه مدارکی است که اثبات کند شما از پس مخارج زندگی خود در کشور ژاپن برمی آیید.

مدارک تحصیلی مورد نیاز ویزای start up ژاپن

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با ایده ای که ارایه می کند، الزامی نیست با این حال هم مدرک تحصیلی و هم سایر جوایز و افتخارات باعث افزایش شانس شما برای اخذ ویزای استارتاپ ژاپن می شود.

سطح زبان برای اخذ ویزای استارتاپی ژاپن

یکی از موانع موجود سر راه بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، مدرک زبان است. یکی از نکات مثبت مهاجرت از طریق استارتاپ ویزا، عدم نباز به مدرک زبان می باشد. با این حال داشتن مدرک زبان باعث افزایش شانس دریافت ویزا می شود. همچنین تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای دریافت این ویزا لازم است.

بیزنس پلن چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که این روزها زیاد می شنویم و شاید دقیقا ندانیم چیست، بیزنس پلن است. بیزنس پلن، یک برنامه مفصل و کامل از ارزیابی و پیش بینی های شما درباره ایده تان می باشد. در بیزنس پلن، تمامی جزییات عملی و اجرایی یک ایده به همراه شرایط، فرصت های بازار و ریسک ها مطرح می شود.

بیزنس پلن در روند اخذ ویزای استارتاپ ژاپن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا سرمایه گذاران و شرکت های حمایت کننده، با مطالعه بیزنس پلن تصمیم می گیرند که از یک طرح حمایت کنند یا نه.

ثبت استارتاپ در ژاپن چقدر سرمایه نیاز دارد؟

ثبت استارتاپ در کشور ژاپن راهی عملی و سریع برای اخذ ویزای استارتاپ این کشور است. یکی از سوالات پرتکرار در زمینه هزینه ها و سرمایه لازم برای ثبت استارتاپ می باشد. این هزینه ها بسته به نوع شرکت و زمانی که شما اقدام می کنید متغییر است.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ ژاپن

اگر متقاضی دریافت استارتاپ ویزای ژاپن هستید، باید مراحلی که در این بخش گفته می شود را دنبال کنید. در گام اول باید یک شرکت در ژاپن با حداقل شرایط یعنی حداقل یک مدیر، یک سهامدار و آدرس رسمی دفتر محل کارتان را ثبت کنید.

فرایند ثبت قانونی یک شرکت، به طور کلی حدود 2 تا 4 هفته به طول می انجامد. در ابتدا نیز باید نوع شرکت خود را از بین مواردی مثل سهامی عام، شرکت مسولیت محدود، شرکت عمومی و شرکت خصوصی انتخاب نمایید. بعد از تنظیم اساسنامه شرکت، نوبت به تحویل مدارک می رسد.

مدارکی همچون؛

  • مدارک تقاضای مهر شرکتی
  • نوع فعالیت شرکت
  • قرارداد توافق با مدیران انتصابی
  • مقدار پرداختی برای هر سهم
  • اثبات تمکن مالی کافی جهت تشکیل شرکت

در این مرحله بعد از ثبت شرکت در ژاپن و دریافت مهر شرکتی و اخذ شماره مالیاتی، متقاضی واجد شرایط دریافت ویزای استارتاپ ژاپن خواهد بود.

مدت زمان اعتبار ویزای start up ژاپن چقدر است؟

ویزای استارتاپ ژاپن، یک ویزای یک ساله است و به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت. این به این معناست که متقاضی این ویزا به مت یکسال اجازه حضور و زندگی در کشور ژاپن و مدیریت استارتاپ خود را دارد.

شرایط تمدید استارتاپ ویزای ژاپن

در پایان یک سال، وضعیت استارتاپ بررسی می شود و در صورتی که رو به رشد باشد و یا در کل شرایط آن خوب ارزیابی شود این امکان وجود دارد که ویزای استارتاپ به مدت 3 یا 5 سال دیگر نیز تمدید شود.

مشوق های دولت ژاپن برای استارتاپ ها

دولت ژاپن همواره در راستای حمایت از استارتاپ ها و رشد و توسعه آنها گام برداشته و به همین دلیل نیز مشوق ها و حمایت های زیادی را تدوین نموده است. ویزای استارتاپ یکی از همین مشوق هاست که به موجب آن به افرادی که یک طرح تجاری و ایده مورد تایید داشته باشند، ویزای ژاپن اهدا می شود. در این شیوه به سرمایه زیاد یا مدرک زبان هم نیازی نیست.

این ویزای یک ساله، به افراد این امکان را می دهد که از تمامی امکانات این کشور در راستای توسعه و پیشرفت استارتاپ خود استفاده کنند. در صورتی که افراد موفق به دریافت ویزای استارتاپ ژاپن شوند

دیگر نیازی به پس انداز حداقل 5 میلیون ین سرمایه خالص ندارند.

در این شیوه از مهاجرت شما می توانید اعضای خانواده را نیز به عنوان همراه با خود به ژاپن ببرید. البته همانطور که می دانید مهاجرت و اخذ ویزای استارتاپ ژاپن مثل سایر روش های مهاجرت، دارای حساسیت ها و جزییات خاص خود است لذا برای اطلاع کامل از این شیوه های مهاجرتی و اخذ اقامت ژاپن 2021 و نیز ارزیابی ریسک ویزای خود حتما با وکلای خبره موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در ارتباط باشید.

نحوه گرفتن ویزا برای اعضای خانواده به عنوان همراه

برای بسیاری از افراد بردن همسر و فرزندان به کشور مقصد بسیار حایز اهمیت است. به همین علت هم کشور ژاپن این امکان را به متقاضیان می دهد تا در ورت اخذ ویزای استارتاپی این کشور، همسر و فرزندان زیر 18 سالشان را نیز به عنوان همراه با خود ببرند.

نحوه گرفتن ویزا برای اعضای خانواده به عنوان همراه

نحوه گرفتن ویزا برای اعضای خانواده به عنوان همراه

برای این کار، فرد متقاضی باید بعد از اخذ ویزای استارتاپی ژاپن، برای اعضای خانواده به عنوان همراه خود درخواست داده و مدارک آنان را ارایه کند. برای اخذ اقامت به این روش نیازی به ارایه مدرک زبان یا سایر موارد نیست و اعضای خانواده به راحتی می توانند وارد ژاپن شوند.

شرایط تبدیل ویزای استارتاپ به اقامت دایم ژاپن

دغدغه بسیاری از مهاجران دریافت اقامت کشوری ست که به آن مهاجرت می کنند. خوشبختانه برای کسانی که از طریق استارتاپ ویزا وارد ژاپن شده اند نیز این امکان وجود دارد که بعد از گذشت چند سال، اقامت این کشور را دریافت کنند.

به این منظور باید اثبات کنید که در طی چند سال اقامت شما در ژاپن، کسب و کارتان موجب سود مالی قابل توجه برای این کشور و استخدام افراد بومی شده است. در این صورت با ارایه مدارک مربوطه و اسناد مالی ، می تواند اقامت ژاپن را دریافت کنید.

علل رد درخواست ویزای استارتاپ ژاپن

رد خواست یا ریجکت شدن درخواست ویزا، اتفاقی ست که برای برخی افراد در مسیر اخذ ویزای استارتاپ ژاپن رخ می دهد. اما علت آن چیست؟

یکی از دلایل عمده ریجکت شدن ویزا، عدم تایید بیزنس پلن افراد است، این مشکل با بررس و ارزیابی ایده و بیزنس از تمامی ابعاد و با کمک کارشناسان قابل حل می باشد. از دیگر دلایل ریجکت شدن ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • سو سابقه
  • نقص در مدارک
  • مدارک جعلی
  • تمکن مالی ناکافی
  • پاسپورت آسیب دیده یا نامعتبر
  • نداشتن لترآف ساپورت یا نامه تایید
  • نداشتن بیمه

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با اهمیت، مزایا و همه نکات پیرامون استارتاپ ویزای ژاپن آشنا کنیم. این نوع ویزا، راهی مناسب برای مهاجرت و اخذ اقامت ژاپن در کنار کار و کسب درآمد می باشد. به ویژه برای افرادی که ذهن پویا و خلاقی دارند این نوع ویزا، فرصتی مغتنم و طلایی محسوب می شود.

گرچه ما سعی کردیم به همه سوالات شما در زمینه استارتاپ ویزای ژاپن پاسخ دهیم، اما برای این که بتوانید با خیالی راحت در زمینه اخذ این ویزا اقدام کنید، توصیه می کنیم حتما از مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه اصطهباناتی استفاده نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “ویزای استارت آپ ژاپن | راهنمای کامل اخذ اقامت ژاپن از طریق استارت آپ

  1. محمد مهدی گفت:

    سلام من طراح ایده ای نو هستم که حتی پول به ثبت رساندن آن را هم ندارم
    لطفاً بگید که باید چکار کنم؟ آیا امیدی هست برای من؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      استارت آپ کشور هایی مانند کانادا، پرتغال و آلمان از کشور های مناسب برای اقدام افرادی با شرایط شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *