ویزای استارت آپ هنگ کنگ

هنگ کنگ یک مرکز مالی معتبر و بین المللی است که بر اساس شاخص آزادی اقتصادی 2019 Heritage در رتبه اول جهان قرار گرفت و عنوان آزادترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد. این کشور که در جنوب شرقی چین قرار دارد در سال 1997 بخشی از کشور چین شد و دارای قوانین و مقررات مستقل از کشور چین است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اکوسیستم استارتاپی کشور هنگ کنگ در سال 2021 با وجود چالش های اقتصادی مداوم ناشی از همه گیری ویروس کرونا نتایج چشمگیری را بدست آورد. رشد تعداد کلی استارتاپ ها، افزایش تعداد کارمندان های شرکت های استارتاپی و افزایش تعداد سازمان های حمایت کننده و انکوباتورها در این کشور حاکی از جذابیت هنگ کنگ برای بنیانگذاران استارتاپ است. در حدود 66% از شرکت های استارتاپی در کشور هنگ کنگ از بومی های این کشور و در حدود 28% از کشورهای چین، آمریکا، فرانسه، هند و بریتانیا می باشد. کشور هنگ کنگ از لحاظ سهولت و راحتی در راه اندازی شرکت های استارتاپ در جهان در رتبه 3 قرار دارد.

بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد نحوه اخذ ویزای استارتاپ هنگ کنگ می پردازیم تا نحوه عبور از این مسیر را برای متقاضیانی که قصد اخذ این ویزا و راه اندازی طرح های تجاری در کشور هنگ کنگ دارند را توضیح دهیم. با ما همراه باشیم.

خبر خوب برای متقاضیان اخذ اقامت هنگ کنگ

یکی از روش های اخذ اقامت کشور هنگ کنگ اخذ ویزای استارت آپ این کشور است. در واقع متقاضیان با دریافت ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ می توانند در نهایت مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و از مزایای شگفت انگیز اقامت و کار و زندگی در این کشور برخوردار شوند. البته روند اخذ اقامت دائم هنگ کنگ می تواند به اخذ مجوز تابعیت و شهروندی و حتی پاسپورت این کشور نیز منتهی شود. در این راستا کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سوابق درخشان در اخذ اقامت کشورهای برتر جهان از طریق ویزای استارت آپ شرایط لازم برای اخذ این ویزا و مجوز اقامت این کشور را فراهم می کنند.

یکی از مزیت های عالی و شگفت انگیز اخذ ویزای استارت آپ کشور هنگ کنگ از طریق این موسسه مهاجرتی این است که متقاضیان برای اخذ این ویزا نیاز به دارا بودن بیزینس پلن و طرح تجاری مورد تایید نمی باشند و مشاوران و کارشناسان این موسسه بر اساس شرایط متقاضی بیزینس پلن مناسب را تهیه می کنند.

در واقع اگر متقاضی قصد اخذ اقامت کشور هنگ کنگ را داشته باشد و فاقد طرح تجاری استارت آپی مناسب و مورد تایید دولت این کشور باشد، مشاوران این موسسه با دارا بودن آگاهی های لازم و تجربه کار در این حوزه به راحتی می توانند ایده و بیزنس پلن تجاری مناسب را برای متقاضی انتخاب و سپس برای اخذ ویزای استارت آپ این کشور ارسال کنند. در حالی که برای اخذ این ویزا بسیاری از موسسه های مهاجرتی دارا بودن بیزینس پلن تجاری را شرط مهم و لازم اخذ ویزای استارت آپ می دانند و بدون ارائه بیزینس پلن تجاری اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ را امری غیر ممکن می دانند.

در یک کلام این موسسه مهاجرتی نه تنها ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ و در نهایت مجوز اقامت این کشور را برای متقاضیان دریافت می کند بلکه برای متقاضیانی که دارای ایده و بیزنس پلن تجاری نمی باشند، یک بیزینس پلن مناسب تهیه و تاییدیه های لازم را دریافت می کند.

اکوسیستم استارت آپ هنگ کنگ

اکوسیستم استارت آپ در کشور هنگ کنگ در حال حاضر از برترین های جهان است. یک اکوسیستم استارتاپی سالم و سهولت در انجام کسب و کار دو موضوع جداگانه می باشند، اما هر دوی این ها برای متقاضیانی که وارد دنیای تجارت می شوند به عنوان یک موضوع واحد می باشد. اکوسیستم استارتاپ سالم باید دارای دانش، پویایی و سرمایه لازم باشد. کشور هنگ کنگ در رتبه سومین کشور جهان از لحاظ سهولت انجام کسب و کار استارتاپی قرار دارد. این کشور از نظر مقررات، زیر ساخت ها، بازار هدف، فرهنگ و جامعه در سال های اخیر جلوتر از کشورهای دیگر بوده است و یکی از بهترین مکان های جهان برای شروع کار استارتاپ محسوب می شود.

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ هنگ کنگ

متقاضیان با مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ هنگ کنگ می توانند ایده های درخشان خود را به واقعیت تبدیل کنند. برنامه صدور ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ به منظور جذب ایده ها و طرح های تجاری استارتاپی نوآورانه و پشتیبانی های مالی استارتاپ های متمرکز بر فناوری و تکنولوژی اجرا شده است.

دولت هنگ کنگ در 4 می سال 2015 قانون صدور ویزای استارتاپ این کشور را با هدف جذب متقاضیان مستعد و دارای طرح تجاری نوآورانه تصویب کرد. از آن زمان بسیاری از متقاضیان دارای طرح های تجاری یا در اصطلاح بیزینس پلن های خلاقانه کشور هنگ کنگ را در فهرست مقاصد مهاجرتی خود جای داده اند. هنگ کنگ نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان با هدف صدور اقامت موقت برای متقاضیان کارآفرین و راه اندازی کسب و کار استارتاپی ویزای استارتاپ را به متقاضیان ارائه می دهد.

متقاضیان از طریق اخذ این ویزا می توانند مجوز اقامت دائم این کشور و در نهایت پاسپورت هنگ کنگ را دریافت کنند و از مزایای شگفت انگیز این اقامت طولانی مدت برخوردار شوند.

شاخص های اقتصادی هنگ کنگ برای ثبت استارتاپ

کشور هنگ کنگ یکی از گزینه های مطلوب و مناسب برای ثبت و راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی است. اقتصاد بازار آزاد این کشور و وابستگی به تجارت بین المللی از مهم ترین ویژگی های کشور هنگ کنگ برای راه اندازی طرح های تجاری است.

اقتصاد کشور هنگ کنگ بسیار آزاد است و هیچ کنترل ارزی و محدودیتی برای ورود سرمایه و بازگشت سرمایه به این کشور وجود ندارد. کشور هنگ کنگ به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مکان های جهان برای شرکت های استارتاپی است. هر سال بیش از 150.000 شرکت استارتاپی در این کشور ثبت می شود و سرمایه گذاران و کارآفرینان را از سراسر جهان جذب می کند.

اقتصاد کشور هنگ کنگ

اقتصاد کشور هنگ کنگ

کسب و کارهای استارتاپی برای طیف وسیعی از صنایع هنگ کنگ کاربرد دارد. از مهم ترین شاخص های اقتصادی موثر بر ثبت استارتاپ ها در هنگ کنگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • شفافیت اقتصادی هنگ کنگ در رتبه 11 جهان در میان 180 کشور
  • کشور هنگ کنگ در رتبه یک آزادترین اقتصاد جهان
  • رتبه 3 جهان برای سهولت در انجام کسب و کارهای استارتاپی در جهان
  • رتبه 3 جهان برای راه اندازی کسب و کارهای استارتاپی در جهان
  • رتبه 7 جهان برای حمایت از سرمایه گذاران
  • رتبه 2 برای پرداخت مالیات

شرایط لازم برای ویزای استارتاپ هنگ کنگ

متقاضیان به عنوان بنیانگذاران شرکت های استارتاپی برای اخذ ویزای استارت آپ کشور هنگ کنگ و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن طرح تجاری نوآورانه و خلاقانه با اثبات استخدام نیروی محلی برای راه اندازی این طرح تجاری
  • عدم سوء سابقه و سوابق کیفری و یا جنایی یا اعتراض امنیتی
  • ارائه گزارش پلیس هنگ کنگ با بررسی سوابق متقاضی
  • دارا بودن سوابق تحصیلی حداقل کارشناسی و یا گواهی های تحصیلی
  • دارا بودن مدرک کاری حرفه ای دال بر دارا بودن مهارت های مرتبط با حوزه استارتاپ
  • دارا بودن گواهی های مالی معتبر برای سرمایه گذاری در اجرای طرح تجاری
  • ایجاد فرصت های شغلی مختلف برای نیروی کاری محلی
  • دارا بودن تایید نامه های لازم از سازمان های حمایت کننده مالی برای راه اندازی و اجرای طرح تجاری
  • دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در هنگ کنگ
  • دارا بودن بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی طرح تجاری در هنگ کنگ

هزینه های دریافت ویزای استارتاپ هنگ کنگ چقدر است؟

متقاضیان برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپ در کشور هنگ کنگ می توانند در ابتدا با ویزای توریستی به این کشور سفر کنند. علاوه بر هزینه های بررسی و پردازش پرونده ویزای استارتاپ متقاضیان باید هزینه های دیگری را نیز پرداخت کنند. به منظور دریافت ویزای هنگ کنگ متقاضیان باید برای اقامت 6 ماه در حدود 163 دلار کانادا و برای اقامت یک سال در حدود 213 دلار کانادا را پرداخت کنند.

برای اخذ ویزای استارت اپ هنگ کنگ چه مدارکی مورد نیاز است؟

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت اپ هنگ کنگ باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت اپ هنگ کنگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • یک کپی از پاسپورت متقاضی (اگر متقاضی در حال حاضر در هنگ کنگ اقامت دارد، صفحه پاسپورت با آخرین مهر ورود به این کشور)
  • فرم درخواست ID999A
  • کپی کارت شناسایی هنگ کنگی متقاضی
  • گواهی سلامت جسمی متقاضی
  • رزومه کاری و سوابق حرفه ای
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • گواهی تمکن مالی و یا صورت حساب بانکی برای اعلام وضعیت مالی متقاضی
  • پرداخت همه هزینه های اخذ ویزای استارتاپ
  • کپی همه مدارک و سوابق کاری و تحصیلی و هویتی با ارائه حقوق دریافتی و مزایا و شغل
  • طرح تجاری 2 ساله با ارائه اطلاعات کامل در مورد فعالیت تجاری، میزان سرمایه مورد نیاز، ایجاد فرصت های شغلی و یا استخدام شهروندان بومی هنگ کنگ و غیره
  • کپی از گواهی ثبت کسب و کار استارتاپی از اداره درآمد و مالیات هنگ کنگ
  • کپی از آدرس محل اقامت در هنگ

آیا برای اخذ استارتاپ ویزای هنگ کنگ به مدرک زبان نیاز داریم؟

زبان های رسمی کشور هنگ کنگ زبان های کانتونس، زبان انگلیسی و زبان ماندرین است. بر این اساس متقاضیان برای کار و اشتغال در این کشور باید به یکی از این 3 زبان ها تسلط داشته باشند. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر برای دریافت ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ از جمله مدارک لازم است.

بیزنس پلن یا طرح تجاری چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به طور کلی یکی از نگرانی های اصلی دولت هنگ کنگ در مورد ویزای استارتاپ این است که آیا متقاضیان دارای طرح های تجاری می توانند ثابت کنند که کسب و کار استارتاپی آن ها به اقتصاد محلی هنگ کنگ کمک می کند یا خیر. بنابراین انعکاس این موضوع در طرح تجاری استارتاپی برای دولت هنگ کنگ بسیار حائز اهمیت است.

یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ دارا بودن یک طرح تجاری یا در اصطلاح بیزنس پلن خوب است. در واقع طرح تجاری یا بیزنس پلن استارتاپ باید آنقدر کامل و جامع و دقیق باشد که مورد تایید سازمان های تاییدکننده و انکوباتورهای هنگ کنگ قرار گیرد و سرمایه گذاران را برای حمایت مالی به منظور راه اندازی آن ترغیب کند. از مهم ترین ویژگی های یک طرح تجاری خوب استارتاپی در کشور هنگ کنگ موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه طرح تجاری 2 ساله با دارا بودن ایده کسب و کار، محصولات یا کالاها و یا خدمات تولید شده، تجزیه و تحلیل بازار، رشد بالقوه کسب و کار استارتاپی، برنامه راه اندازی طرح تجاری و ترکیب تیم اجرای طرح تجاری
  • دارا بودن قابلیت رقابت در بازارهای هدف داخلی و خارجی، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد بازار فعال در کشور هنگ کنگ و ایجاد مزیت رقابتی
  • ارائه طرح تجاری با قصد تولید محصول یا کالای تجاری جدید و یا ارائه خدمات نوآورانه
  • ارائه اطلاعات و جزئیات کامل در مورد محصولات یا کالاها یا خدمات ارائه شده در نتیجه راه اندازی طرح تجاری
  • ارائه میزان سرمایه و منابع مالی برای راه اندازی و اجرای طرح تجاری
  • توضیح پروژه طرح تجاری، فعالیت های تجاری، زمان شروع استارتاپ، تاثیر اقتصادی احتمالی استارتاپ بر سرمایه، تعداد فرصت های شغلی احتمالی ایجاد شده، برنامه رشد و توسعه شرکت استارتاپ و کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده
  • ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی متنوع با راه اندازی طرح تجاری یا بیزنس پلن
  • دارا بودن توجیه اقتصادی و نوآورانه بودن طرح تجاری استارتاپی
  • دارا بودن ویژگی توسعه پذیری طرح تجاری، به معنای ارائه کالاها و خدمات بیشتر در مکان های مختلف
  • دارا بودن ویژگی توجیه اقتصادی، به معنای اجرا و راه اندازی با کمترین سرمایه گذاری
  • دارا بودن ویژگی واقع بینانه و قابلیت دسترسی با منابع موجود
  • ایجاد فرصت های شغلی متنوع در بازار هنگ کنگ با راه اندازی طرح تجاری
  • دارا بودن برنامه ریزی ساختار یافته و دارای قابلیت رشد و توسعه در بازارهای ملی و بین المللی

زمینه های بررسی طرح تجاری استارتاپی در هنگ کنگ

طرح تجاری یا بیزینس پلن استارتاپی برای صدور ویزای استارت اپ کشور هنگ کنگ در 3 حوزه اصلی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. سازمان های حمایت کننده و انکوباتورهای مالی وظیفه بررسی طرح های تجاری استارتاپی و ارائه تاییدیه های لازم را بر عهده دارند. زمینه های اصلی بررسی طرح تجاری استارتاپی در هنگ کنگ عبارت است از:

بررسی دقیق سرمایه گذاری برای راه اندازی طرح تجاری

متقاضی باید یک برنامه دقیق و کامل را در مورد سرمایه گذاری مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق سازمان های حمایت کننده مالی در هنگ کنگ ارائه دهد. این برنامه باید هزینه های راه اندازی طرح تجاری را حداقل از 3 تا 6 ماه پوشش دهد. ارائه اسناد مالی، صورت حساب های بانکی، وام ها و اعتبارهای بانکی الزامی است. اگر متقاضی دارای حق ثبت اختراع باشد، به عنوان یک امتیاز عالی محسوب می شود.

تعیین نوع شرکت استارتاپ در هنگ کنگ

نوع شرکت استارتاپی در هنگ کنگ بهتر است شرکت های با مسئولیت محدود باشد. گرچه شرکت های مالکیت انحصاری یا شرکت های مشارکتی نیز از دیگر انواع شرکت های تجارتی در این کشور است، اما شرکت های با مسئولیت محدود گزینه برتر برای شرکت های استارتاپی است.

تعیین محل شرکت استارتاپ

متقاضی باید با ارائه اسناد و مدارک معتبر محل و دفتر شرکت تجاری استارتاپ در هنگ کنگ را مشخص کند. ارائه کپی اجاره نامه دفتر شرکت استارتاپ به درخواست اداره مهاجرت هنگ کنگ الزامی است.

تمکن مالی متقاضی دریافت استارتاپ ویزای هنگ کنگ

متقاضیان برای اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ باید با ارائه اسناد و گواهی های مالی اثبات کنند که توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور هنگ کنگ را دارا می باشند. علاوه بر این اگر متقاضی شخصاً برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپی سرمایه گذاری می کند، باید سرمایه پیشنهادی متقاضی به گونه ای باشد که هزینه های 3 تا 6 ماه راه اندازی و اجرای طرح تجاری یا در اصطلاح بیزینس پلن را پوشش دهد.

میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه اندازی شرکت استارتاپی در کشور هنگ کنگ در حدود 10 هزار دلار هنگ کنگ است.

البته متقاضیان می توانند از وام های دولت هنگ کنگ برای کمک به راه اندازی طرح تجاری استفاده کنند. هزینه های زندگی در هنگ کنگ بیشتر بر اجاره بهای محل زندگی متمرکز است. برخی از هزینه های زندگی در این کشور عبارت است از:

  • صرف یک وعده غذا در رستوران محلی: در حدود 7.75 دلار آمریکا
  • حمل و نقل با تاکسی به ازای هر کیلومتر: در حدود 1.10 دلار آمریکا
  • قیمت هر لیتر بنزین: در حدود 2.30 دلار آمریکا
  • اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه: 2.205 دلار آمریکا

مدارک تحصیلی مورد نیاز ویزای استارت اپ در هنگ کنگ

متقاضی برای دریافت ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ نیازمند ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا می باشد. هر چه مدرک تحصیلی بالاتر و با موضوع طرح تجاری استارتاپ ارتباط بیشتری داشته باشد، احتمال اخذ این ویزا افزایش می یابد. در واقع دارا بودن پیشینه تحصیلی خوب به همراه مهارت های حرفه ای در حوزه طرح تجاری استارتاپ برای اخذ ویزای استارت آپ کشور هنگ کنگ الزامی است. اگر متقاضی فاقد مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد، ارائه مدرک حرفه ای و تخصصی در حوزه کاری طرح تجاری و سوابق کار در این زمینه ضروری است.

معرفی بهترین زمینه ها برای ثبت استارتاپ درهنگ کنگ

استارتاپ ها در طیف گسترده ای از صنایع کشور هنگ کنگ از فروش و بازاریابی تا فین تک و نرم افزار کاربرد دارد. افزایش مداوم صنعت دیجیتال در کسب و کارهای استارتاپی موجب رشد ویژه این صنعت در بخش های تجارت الکترونیک، زنجیره تامین و ارائه خدمات و تدارکات در این کشور شده است. بحران همه گیری کرونا و دور کاری موجب پیشرفت های هیجان انگیزی در تولید فناوری های edtech در هنگ کنگ شده است.

ثبت استارتاپ درهنگ کنگ

ثبت استارتاپ درهنگ کنگ

بهترین زمینه ها برای ثبت استارتاپ در کشور هنگ کنگ در حوزه های فین تک و تولید نرم افزار و داده ها می باشد. در ادامه به معرفی بهترین زمینه ها برای ثبت استارتاپ در هنگ کنگ می پردازیم:

  • زمینه های تجارت الکترونیکی
  • زمینه های نرم افزارهای خانگی
  • زمینه های داده پردازی و تولید نرم افزار
  • زمینه های گیمینگ Gaming و سرگرمی
  • زمینه های فین تک Fintech
  • زمینه های فناوری لجستیک
  • زمینه های خدمات مشاوره حرفه ای
  • زمینه های طراحی وب

سوالات پرتکرار در زمینه استارتاپ ویزای هنگ کنگ

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ کشور هنگ کنگ علاوه بر ارائه همه مدارک و طی کردن مراحل دریافت ویزای به نکات زیر و پاسخ پرسش های رایج در مورد این ویزا نیز باید توجه کنند:

این نوع ویزا برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای استارت آپ هنگ کنگ برای متقاضیانی مناسب است که دارای طرح های تجاری نوآورانه در زمینه های تکنولوژی و فین تک باشند و علاوه بر این تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در این کشور را دارا باشند.

زمینه فعالیت استارتاپ ها در هنگ کنگ چیست؟

فعالیت های شرکت های استارتاپی در کشور هنگ کنگ بسیار گسترده است و از بازاریابی و داده ها تا فین تک و نرم افزارها را شامل می شود. بیشترین شرکت های استارتاپی موجود در کشور هنگ کنگ در زمینه های تکنولوژی اطلاعات، ارتباطات، فین تک و تکنولوژی های پیشرفته فعالیت می کنند.

نحوه تبدیل ویزای startup هنگ کنگ به ویزای دائم چیست؟

متقاضی برای تبدیل ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ به ویزای دائم باید در ابتدا این ویزا را برای 2 سال و سپس برای 3 سال تمدید کند و دارای شرایط لازم برای اخذ ویزای دائم باشد. از جمله شرایط لازم برای دریافت ویزای دائم هنگ کنگ موفقیت راه اندازی طرح تجاری، سودآوری این طرح در مدت 2 سال و گردش مالی مطلوب این شرکت استارتاپی می باشد. متقاضیانی که به مدت 7 سال بدون وقفه و به طور مستمر در هنگ کنگ اقامت کرده باشند و در اجرای طرح تجاری موفقیت مالی کسب کرده باشند، می توانند ویزای اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

آیا امکان تمدید ویزای startup هنگ کنگ وجود دارد؟

تمدید ویزای استارتاپ هنگ کنگ دقیقاً همانند ویزاهای کاری این کشور است. متقاضی حداقل 4 هفته قبل از انقضای ویزای استارت آپ می تواند برای تمدید 2 ساله این ویزا اقدام کند.

ویزای استارتاپ هنگ کنگ چند سال اعتبار دارد؟

ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ تا 2 سال اعتبار دارد و متقاضی می تواند آن را برای 2 سال دیگر تمدید کند.

 آیا امکان مهاجرت خانوادگی از طریق استارتاپ ویزای هنگ کنگ وجود دارد؟

متقاضیان با اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ از مزیت اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال برخوردار می شوند.

مالیات استارتاپ ها در هنگ کنگ چگونه است؟

مالیات استارتاپ ها در هنگ کنگ بسیار پایین است و نرخ مالیاتی پایین و بازار مالی بین المللی و همچنین اقتصاد بازار آزاد این کشور از مهم ترین دلایل ثبت و راه اندازی استارتاپ در این کشور می باشد. نرخ مالیات در حال حاضر در این کشور 17.5% بر سود است. هیچ مالیات تکلیفی بر سود سهام یا بهره و مالیات عایدی سرمایه در هنگ کنگ وجود ندارد. شرکت های هنگ کنگی فقط بر روی سودهایی که در این کشور حاصل می شود مالیات می پردازند.

مدت زمان صدور ویزای استارت اپ هنگ کنگ چقدر است؟

مدت زمان پردازش و رسیدگی به پرونده ویزای استارتاپ هنگ کنگ و صدور این ویزا از 4 تا 5 ماه می باشد.

علت ریجکت شدن درخواست ویزای استارت آپ هنگ کنگ چیست؟

یکی از موارد مهم مربوط به ویزای استارتاپ رد صلاحیت از طرف افسر ویزا و ریجکتی پرونده درخواست این نوع ویزا است. یکی از مهم ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای startup هنگ کنگ کمبود بودجه برای تمکن مالی و عدم اثبات تامین هزینه های اقامت در این کشور می باشد. علاوه بر این اگر طرح تجاری یا بیزینس پلن استارتاپی از طرف دولت هنگ کنگ تایید نشود و در واقع این طرح تجاری نتواند حداقل انتظارات را برآورده کند، می تواند موجب ریجکتی یا رد شدن درخواست ویزای startup هنگ کنگ شود.

متقاضیانی که به هنگام تکمیل فرم درخواست ویزا اطلاعات لازم را به درستی وارد نمی کنند و یا مدارک را ناقص تحویل می دهند و یا دارای سوابق خلاف قانون می باشند، با ریجکتی ویزای هنگ کنگ مواجه می شوند.

از دیگر دلایل رد شدن درخواست ویزای استارتاپی این کشور می توان به ناقص بودن مدارک متقاضی، جعلی یا تقلبی بودن مدارک تحصیلی یا سوابق کاری متقاضی، عدم ارائه اسناد و گواهی های مالی و دقیق نبودن طرح تجاری استارتاپی اشاره کرد.

مزایا و معایب راه اندازی استارتاپ در کشور هنگ کنگ

کشور هنگ کنگ با دارا بودن یک بازار تجاری جذاب و موفق و اقتصاد در حال رشد و توسعه از بهترین گزینه های ممکن برای راه اندازی استارتاپ می باشد. متقاضیان با اخذ ویزای استارتاپ این کشور از مزایای بی شماری برخوردار می شوند. برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپ در کشور هنگ کنگ چندان معایبی وجود ندارد، به جز اینکه سرقت های کوچک و نظم و ترتیب کمی برای یافتن آدرس ها بر روی تابلوهای شهری در این کشور وجود دارد. برخی از مهم ترین مزایای راه اندازی استارتاپ در کشور هنگ کنگ عبارت است از:

مزایا و معایب راه اندازی استارتاپ در کشور هنگ کنگ

مزایا و معایب راه اندازی استارتاپ در کشور هنگ کنگ

مزایای راه اندازی استارتاپ در کشور هنگ کنگ

  • دارا بودن ثبات اقتصادی و سیاسی هنگ کنگ
  • وجود نیروی کاری ماهر و حرفه ای برای راه اندازی طرح تجاری
  • موقعیت استراتژیک و مرکز بزرگ مالی و تجاری
  • وجود سیستم حقوقی مبتنی بر قانون عرفی انگلیس و وجود مقررات اجتماعی شفاف
  • دروازه برتر تجارت و سرمایه گذاری به داخل و خارج از کشور چین
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت هنگ کنگ
  • امکان اخذ پاسپورت معتبر هنگ کنگ
  • عدم محدودیت برای ورود سرمایه به این کشور
  • وجود ارز قابل تبدیل و پایدار و مرتبط با دلار آمریکا
  • مرکز ارتباطات جهانی با زیرساخت های ارتباطی عالی
  • دارای فرودگاه های بین المللی در سطح جهانی
  • دارا بودن عنوان شلوغ ترین بندر کانتینری جهان
  • وجود سیستم مالیاتی مطلوب برای مشاغل و کسب و کارها

سخن آخر

در این مقاله شرایط ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن تمکن مالی لازم برای اقامت موقت در این کشور و دارا بودن طرح و ایده تجاری نوآورانه از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ این کشور است. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در این کشور راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت هنگ کنگ را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند.

متقاضیان فاقد بیزینس پلن یا طرح تجاری از این مزیت مهم و شگفت انگیز برخوردارند که می توانند با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی طرح و ایده تجاری مناسب را آماده کنند و برای اخذ ویزای استارت آپ کشور هنگ کنگ ارائه دهند.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ هنگ کنگ

1- ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ چقدر اعتبار دارد؟

تا 2 سال.

2- آیا ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ را می توان تمدید کرد؟

بله. تا 2 سال دیگر می توان آن را تمدید کرد.

3- آیا با اخذ ویزای استارتاپ کشور هنگ کنگ امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده وجود دارد؟

بله. متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کند.

4- بهترین زمینه های ثبت استارتاپ در کشور هنگ کنگ چیست؟

زمینه های فین تک و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

5- آیا امکان اخذ مجوز اقامت دائم هنگ کنگ با دریافت ویزای استارتاپ وجود دارد؟

بله. پس از 7 سال اقامت مستمر و کار و اشتغال متقاضی می تواند مجوز اقامت دائم را دریافت کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *