ویزای استارت آپ لیتوانی

ویزای استارتاپ لیتوانی چه شرایطی نیاز دارد؟ آیا گرفتن این نوع از ویزا می تواند در مدت زمان کوتاهی ممکن شود؟ در مورد لیتوانی و ویزایی که برای این کشور از طریق فرایند استارتاپ آپ می توانید دریافت کنید، چه اطلاعاتی دارید؟ اگر به این اطلاعات بتوانید به صورت دقیق و کامل اشراف داشته باشید، می توانید تصمیم گیری بهتر و جامع تری را نیز در این زمینه به عمل آورید. فراموش نکنید که استارت آپ یکی از بهترین روش هایی است که امروزه از طریق آن می توانید اقدام کرده و ویزای کشور مورد نظر خود را دریافت کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای استارتاپ لیتوانی چیست؟

بهتر است پیش از پرداختن به شرایط، مزیت ها و تمامی شاخ و برگ های این نوع از ویزا، به این موضوع بپردازیم که ویزای استارتاپ لیتوانی چیست؟ ابتدا باید بدانید که استارت آپ چیست؟ استارت آپ ها به مجموعه فعالیت ها و مشاغلی گفته می شود که در پی نوآوری و خلاقیت ایجاد شده و نوپا هستند. این نوع از مشاغل معمولا به صورت تیمی شروع به کار می کنند و در ابتدای کار نیاز به حمایت دارند.

یکی از مزیت هایی که مشاغل استارتاپی می توانند با خود به همراه داشته باشند، این است که در میان مدت و بلند مدت می توانند برای دولت کشور و وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم تاثیرات بسیار خوبی را از خود برجای بگذارند.

ویزای استارتاپ لیتوانی

ویزای استارتاپ لیتوانی

در ویزای استارتاپ لیتوانی لازم است شما به عنوان فردی با استعداد، دارای خلاقیت، انگیزه و دانش لازم برای راه اندازی کار در کشور لیتوانی نیز باشید. افرادی که از طریق این نوع از ویزا اقدام به مهاجرت می کنند معمولا می توانند با یک تیر، دو نشان بزنند. اولین مورد آن است که کسب و کار خودشان را در کشور لیتوانی راه اندازی می کنند و دومین مورد نیز این است که می توانند از طریق کسب درآمد در این کشور، زندگی راحتی را در کنار حق اقامت آن کشور دریافت کنند.

استارت آپ ها همواره یکی از طرح های جذابی بوده اند که هم در کشور مادری و هم در کشوری که مقصد مهاجرت است، افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. این شیوه سرمایه گذاری می تواند سبب شود تا افراد با کمترین میزان سرمایه و به خرج دادن خلاقیت و نوآوری، بتوانند هم کسب و کار پر درآمد و پر سودی را راه اندازی کنند و هم آن که برای کشور مزیت های فراوانی را ایجاد نمایند.

زمانی که قصد راه اندازی یک استارتاپ در لیتوانی را داشته باشید، لازم نیست برخی از اقدامات سرمایه گذاری رایج را در این کشور انجام دهید تا بتوانید مجوز اقامت خود را دریافت کنید. برای راه اندازی استارتاپ ویزای لیتوانی، لازم است بیزینس پلن یا همان طرح تجاری که دارید به تایید کارشناسان مربوطه برسد و سپس می توانید اقدامات لازم برای دریافت ویزای خود را داشته باشد. زمانی که ویزای استارتاپ لیتوانی را دریافت کنید، به شما اجازه می دهند تا به مدت یک سال در کشور لیتوانی ساکن شده و در آنجا زندگی کنید. البته این نوع از ویزا قابلیت تمدید بین 3 تا 5 سال را نیز دارد.

مزیت های ویزای استارتاپ لیتوانی شامل چه مواردی می شود؟

دریافت این نوع از ویزای کاری از کشور لیتوانی می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که امروزه در بین مهاجران در خصوص آن صحبت می شود. مسلما دانستن مزیت هایی که این نوع از ویزا می تواند داشته باشد، برای افرادی که قصد تلاش در این مسیر را دارند، بسیار مهم است. در ادامه به چند مورد از مهم ترین مزیت هایی که در پی دریافت ویزای استارت آپ لیتوانی می توانید کسب کنید، اشاره خواهیم کرد.

  • دسترسی به یکی از روش های ساده مهاجرتی که می تواند منجر به کسب اقامت موقت شود
  • دسترسی به بازار جهانی که بیشتر از 500 میلیون نفر جمعیت دارد و فضای مناسبی برای تجارت است
  • امکان بردن اعضای خانواده به همراه خود بدون آن که نیازی به ارائه مدارک مهاجرتی مضاعفی باشد
  • امکان داشتن مشاوره شخصی و منحصر به فرد رایگان از سوی دولت در طول انجام کار و گسترش آن
  • داشتن شرایط آسان به منظور ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار
  • عدم نیاز به شرایط استخدامی خاص

ویزای استارت اپ لیتوانی مناسب چه افرادی است؟

اما این ویزا برای چه افرادی گزینه مناسبی به شمار می رود؟ ویزای استارتاپ لیتوانی برای اغلب افراد گزینه مناسبی می باشد، با این وجود برای برخی از افراد می توانیم بگوییم که این نوع از ویزا گزینه مناسب تری است و می توانند نسبتا به دریافت آن اقدام کنند. برخی از این گروه ها را در ادامه معرفی کرده ایم.

افراد خلاق و نوآور

اولین گروه افرادی هستند که خلاقیت و نوآوری زیادی دارند. فعالیت استارتاپی در حقیقت فعالیتی است که باید بر پایه خلاقیت و نوآوری انجام شود. به همین دلیل نیز دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی می تواند گزینه مناسبی برای افراد خلاق و نوآور باشد.

افراد با سرمایه کم

راه اندازی فعالیت های استارتاپی نسبت به فعالیت های دیگر تجاری که منجر به دریافت ویزای کاری می شود، هزینه های بسیار کمتری را نیاز دارد و همین موضوع سبب می شود تا گرفتن این نوع از ویزا برای کسانی که سرمایه های کمی دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد.

افرادی که زمان کمی دارند

کسانی که قصد دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای کاری خود را دریافت کرده و اقامت خود را بگیرند، می توانند به سراغ گرفتن این نوع از ویزا بروند. این موضوع می تواند سبب شود تا گرفتن ویزای استارتاپ لیتوانی نسبت به انواع دیگر ویزاها بسیار پر پرطرفدارتر باشد.

حمایت های دولت لیتوانی از استارتاپ ها شامل چه مواردی است؟

یکی از مزیت هایی که دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی می تواند با خودش به همراه داشته باشد، مربوط به حمایت هایی می شود که دولت این کشور از فعالیت های استارتاپی به عمل می آورد. حمایت های دولتی می تواند شامل مواردی همچون ارائه وام جهت شروع کار، ارائه وام های خرد و کوچک در طول انجام کار، ارائه وام هایی برای پروژه هایی که به صورت مشترک انجام می شوند و در زمینه های مالی هستند، برنامه هایی که مربوط به صندوق های شتاب دهنده می باشند، کارآفرینی های اجتماعی و…شوند.

تمامی این موارد به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید کسب و کار خودتان را هرچه بیشتر رونق داده و فعالیت هایی که انجام می دهید را در جهت پیشرفت و رو به جلو ببرید.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ لیتوانی

برای آن که بتوانید ویزای استارتاپ لیتوانی را دریافت کنید، لازم است تا شرایط خاصی را برای این کار داشته باشید. گرچه دریافت این نوع از ویزا نسبت به انواع دیگر ویزاها ساده تر است اما شرایط و مدارک خاصی برای این کار وجود دارد و لازم است پیش از اقدام برای دریافت آن، حتما از این شرایط باخبر باشید. در ادامه این موارد را به طور کامل توضیح می دهیم.

اولین مورد این است که استارتاپ مورد نظرتان، باید جزو حوزه هایی باشد که کشور لیتوانی به آن نیاز دارد. به طور مثال این کشور اعلام می کند که در حوزه فناوری و توسعه قصد پیشرفت و گسترش دارد. مسلما اگر استارتاپ شما با این حوزه مرتبط باشد، شانس پذیرفته شدن شما و همچنین شانس دریافت اقامت کاری و زندگی شما در این کشور نیز بیشتر خواهد شد.

مورد دوم ثبت شرکت است. ثبت شرکت به معنای به ثبت رساندن کسب و کار است و در بسیاری از کشورهای اروپایی این موضوع در حال حاضر در حال اجرا می باشد. دریافت ویزای استارت آپ لیتوانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و لازم است تا حتما فعالیت نوآورنه و استارتاپی خودتان را در شرکت ها و حوزه های مربوطه به ثبت برسانید. برای ثبت شرکت خود نیز لازم است تا برخی از مدارک را داشته باشید که در بخشی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

داشتن سرمایه و نام رسمی در شرکتی که به ثبت رسانده اید یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار دهید. زمانی که شرکت استارتاپی خود را به ثبت می رسانید باید خودتان یا یکی از موسسان ثبت کننده این شرکت و یا آن که صاحب اصلی تجارت و شرکت خود شما باشید. در غیر این صورت احتمال بسیار کمی وجود دارد که بتوانید ویزای استارتاپ لیتوانی را دریافت کنید.

داشتن بودجه و سرمایه مناسب و کافی یکی از موارد مهم در روند اخذ ویزای لیتوانی است. زمانی که بودجه کافی و لازم را به منظور پوشش دادن هزینه های مربوط به راه اندازی استارتاپ در لیتوانی و همچنین زندگی در این کشور داشته باشید، می توانید هم کسب و کار خودتان را سریع تر و بهتر راه اندازی کنید و هم قادر خواهید بود تا هزینه های زندگی خود را در زمانی که هنوز کسب و کارتان نوپا است، پرداخت نمایید. این میزان بودجه و سرمایه باید بتواند هزینه های استارتاپ و زندگی شما را برای یک سال تامین کند. به طور متوسط اگر بخواهیم این مسئله را بررسی کنیم باید بگوییم هزینه زندگی به ازای هر ماه در کشور لیتوانی می تواند بین 300 تا 500 یورو در نظر گرفته شود.

شرایط سنی دریافت ویزای start up لیتوانی

برای دریافت این نوع از ویزا نیاز است که به سن قانونی 18 سال رسیده باشید. یا اگر زیر این سن باشید بایستی تمامی کارهای شما با حضور یک قیم قانونی انجام شود.

شرایط سنی دریافت ویزای start up لیتوانی

شرایط سنی دریافت ویزای start up لیتوانی

طرح تجاری مورد تایید برای دریافت ویزای start up لیتوانی

اینکه چه نوع طرح های تجاری برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی مورد پذیرش قرار می گیرند را باید با توجه به نیاز کشور و همچنین میزان خلاقانه و در عین حال عملی بودن طرح در نظر بگیریم.

تمکن مالی متقاضی دریافت استارتاپ ویزای لیتوانی

میزان تمکن مالی فرد صرفا باید به اندازه ای باشد که بتواند هزینه های یکسال زندگی در کشور لیتوانی را پرداخت کنید. به طور مثال هزینه های متوسط زندگی در لیتوانی بین 300 تا 500 یورو به ازای هر ماه است. بنابراین باید چیزی حدود 6000 یورو تمکن مالی داشته باشید.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ویزای start up لیتوانی

داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با ایده خلاقانه و استارتاپی که ارائه کرده اید می تواند امتیاز مضاعفی باشد، با این وجود نداشتن مدرک مرتبط نیز نمی تواند سبب لغو دریافت ویزای شما شود.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ویزای start up لیتوانی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ویزای start up لیتوانی

مدرک زبان برای اخذ ویزای استارتاپی لیتوانی

داشتن مدرک زبان نیز همچون داشتن مدارک تحصیلی می تواند امتیاز بیشتری به حساب بیاید، با این وجود گاهی اوقات ایده های برخی از افراد به قدری ناب و عملی است که می توان این موضوع را نادیده گرفت و صرفا کلاس های آموزش زبان را در طول اقامت فرد در کشور لیتوانی برای او برگذار کرد.

مدرک زبان برای اخذ ویزای استارتاپی لیتوانی

مدرک زبان برای اخذ ویزای استارتاپی لیتوانی

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپی لیتوانی

تهیه مدارکی که برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی می تواند مورد نیاز شود، از دیگر بخش هایی است که باید به طور کامل و جامع به آن بپردازیم . در صورتی که حتی یکی از این مدارک را نیز نداشته باشید و یا بخشی از مدارک شما ناقص باشد، ممکن است با این موضوع مواجه شوید که دریافت ویزای استارتاپی لیتوانی شما لغو شود و یا در حداقل شرایط ممکن با تاخیر رو به رو شود. به همین دلیل نیز سعی کنید تا پیش از هرگونه اقدامی برای دریافت این نوع از ویزا، مدارک مورد نیاز آن را فراهم کنید.

  • ارائه پاسپورت و تمامی مدارک هویتی که مورد نیاز است
  • ارائه طرح تجاری استارتاپ و یا همان بیزینس پلن جدید و خلاقانه
  • ارائه نامه تاییدیه ای که از کمیته دولتی جهت تایید بیزینس پلن خود دریافت کرده اید
  • ارایه فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • ارائه نامه تمکن مالی که می تواند به ارزش 7284 یورو باشد.
  • ارایه مدارک عدم سو پیشینه
  • ارائه بیمه خدمات درمانی که حداقل سالانه به اندازه 30 هزار یورو شما را تحت پوشش قرار می دهد
  • ارائه مدارکی که نشان می دهد شما در کشور مبدا خود دارای اقامت قانونی هستید
  • ارائه ترجمه ای از تمامی مدارک مالی و ملکی
  • پرداخت هزینه ای حدود 80 یورو برای فعالیت های دریافت ویزا

ویژگی های یک طرح تجاری خوب چیست؟

یک طرح تجاری خوب و یا همان بیزینس پلن باید دارای یک سری از ویژگی ها باشد که بتواند در شورای کار و اقدامات مربوط به استارتاپ ها مورد پذیرش واقع شود.

ویژگی های یک طرح تجاری خوب

ویژگی های یک طرح تجاری خوب

عملی بودن

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید مربوط به عملی بودن این طرح تجاری می شود. یک طرح هر قدر هم که جذاب و زیبا باشد، تا زمانی که نتوانید آن را عملی کنید مسلما هیچ ارزشی ندارد. بنابراین عملی بودن طرح یکی از مهم ترین موارد است.

خلاقانه و نوآورانه

مورد بعدی مربوط به خلاقانه بودن طرح است. طرح استارتاپی که ارائه می دهید بایستی خلاقانه باشد و پیش از شما کسی بر روی این طرح کار نکرده باشد. به همین دلیل نیز همواره این موضوع ذکر می شود که اگر طرح های خاص و خلاقانه ای ندارید، بهتر است به سراغ این روش دریافت ویزا نروید.

سود آوری

تمامی فعالیت هایی که انجام می شود بایستی سود آور باشد. سود آوری را در دو بخش می توانیم مورد بحث قرار دهیم. اولین بخش مربوط به سود اوری اقتصادی و مالی و دومین بخش نیز مربوط به سودی است که این ایده برای بخش اشتغال زایی دارد. هر قدر سود آوری یک بیزینس پلن بیشتر باشد، امکان پذیرش آن نیز بالاتر خواهد رفت.

بهترین زمینه ها برای ثبت استارتاپ در لیتوانی کدام اند؟

امروزه در چند زمینه مختلف می توانید برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی اقدام کنید و تقریبا مطمئن باشید که نتیجه اقدام شما برای ویزا مثبت خواهد بود و امکان ریجکتی بسیار پایین خواهد آمد. به همین دلیل است که توصیه می شود اگر در این زمینه ها دارای ایده خلاقانه ای هستید به سراغ این نوع از ویزا بروید.

زمینه هایی همچون بیوتکنولوژی، فناوری نانو، فناوری اطلاعات، مکاترونیک، الکترونیک و فناوری های لیزر از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانید ایده های استارتاپی خودتان را در این زمینه ها ارائه کنید.

مراحل دریافت ویزای استارت آپ لیتوانی

برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی باید علاوه بر آن که تمامی شرایط این کار را فراهم می کنید و همچنین علاوه بر آن که تمامی مدارک لازم را نیز دارید، باید بتوانید مراحل ذکر شده و تعیین شده برای گرفتن این نوع از ویزا را نیز سپری کنید.

اطلاع از چگونگی طی کردن این مراحل می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند تا وقت خودتان را به شکل بهینه ای صرف نموده و در طول مدت زمانی که برای دریافت استارتاپ ویزای لیتوانی تلاش می کنید، ناچار به صرف زمان و هزینه های اضافی نشوید. زمانی ادامه این بخش را مطالعه کنید متوجه خواهید شد جای نگرانی نیست و می توانید با طی کردن این 5 مرحله به سادگی ویزای خود را دریافت کنید.

ارائه درخواست

اولین مورد مربوط به ارائه درخواست ویزای استارتاپ لیتوانی از طریق سایت های معتبر می باشد. در این مرحله باید از طریق سایت هایی با نام startup visa اقدام کرده و درخواست ثبت این نوع از ویزای خودتان را ثبت نمایید.
یکی از موارد مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که در زمان ثبت درخواست آنلاین خودتان باید 4 دیتا اصلی را ارائه کنید. این 4 بخش اطلاعاتی شامل بنیانگذاران استارتاپ، تیم استارتاپی، محصول و یا خدماتی که قرار است تولید شود و همچنین استراتژی که قرار است برای تولید به کار رود، می شود.

در این بخش باید مواردی همچون اطلاعات شخصی و هویتی، بررسی های اجمالی و یا مفید بر روی محصول و استراتژی های جایگزین خودتان را نیز ارائه کنید. هر قدر دیتای مرتبط بیشتری همچون رزومه، مدارک تحصیلی و… را ارائه کنید، می توانید شانس خودتان برای دریافت ویزا را نیز افزایش دهید زیرا این کار امتیازهای جداگانه ای دارد.

داشن مصاحبه ویدئویی آنلاین

مورد بعدی داشتن یک مصاحبه ویدئویی آنلاین است. در این مصاحبه باید بدانید که صحبت در خصوص پیش نیازهای اولیه همچون نوآوری، فناوری های پیشرفته و… انجام می شود. معمولا مدت زمان مصاحبه بین 30 الی 60 دقیقه خواهد بود و از شما این انتظار وجود دارد که بتوانید ایده خودتان را در عرض 2 الی 5 دقیقه توضیح دهید. پس از ارائه کامل توضیحات شما، یک جلسه پرسش و پاسخ نیز ترتیب داده خواهد شد.

ارزیابی کمیته

در مرحله بعد درخواست شما به همراه مصاحبه تصویری به کمیته ارزیابی فرستاده می شود. در این کمیته افراد دارای سابقه در زمینه استارتاپ و همچنین نمایندگان دولت و بخش خصوصی حضور دارند مصاحبه و درخواست شما را بررسی می کنند. اعلام نتایج این بررسی ها می تواند چیزی حدود 15 روز یا 2 هفته طول بکشد.

دریافت اجازه اقامت

در گام بعدی باید تاییدیه کمیته را بگیرید. با دریافت این اجازه اقامت لازم است یک نامه رسمی را دریافت کنید که نشان دهنده مطابقت کسب و کار استارتاپی شما با معیارهای مورد نیاز کشور لیتوانی است.

راه اندازی کسب و کار

قدم نهایی نیز مربوط به راه اندازی کسب و کار استارتاپی شما می شود که نشان می دهد پروسه را با موفقیت طی کرده اید و این موضوع مسلما اهمیت بسیار زیادی برای شما و تمامی کسانی که در این راه زحمت کشیده اند، دارد.

آیا میتوانیم برای همسر و فرزندان خود به عنوان همراه ویزا بگیریم؟

یکی از سوالاتی که برای افراد زیادی پیش می آید در مورد این است که با این نوع از ویزا می توانیم همسر و فرزندان خود را نیز همراه خود ببریم؟ خوشبختانه ویزای استارتاپ لیتوانی این امکان را به شما می دهد که بدون پرداخت هزینه های اضافی و همچنن ارائه مدارک بیشتر، بتوانید خانواده را نیز همراه با ببرید.

مدت زمان اعتبار ویزای start up لیتوانی چقدر است؟

مدت زمان اعتبار انواع ویزا می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. معمولا ویزاهای کاری که به مهاجران داده می شود 5 ساله است. با این وجود باید بدانید که ویزای استارتاپ لیتوانی کمی متفاوت است. مدت زمانی که برای این نوع از ویزا در نظر گرفته شده است یک ساله می باشد.

فعالیت های استارتاپی فعالیت هایی هستند که به تازگی قرار است راه بیفتند و هنوز از بابت موفق شدن یا شکست خوردن آن ها مطمئن نیستیم. به همین دلیل است یک سال زمان برای اثبات موفق بودن یا نبودن این نوع از بیزینس ها در نظر گرفته می شود. در صورتی بیزینس و طرح استارتاپی شما با موفقیت در حال پیش رفتن باشد، می توانید اقامت خود را پس از آن که یک سال به اتمام رسید مجددا به مدت 3 الی 5 سال تمدید کنید.

آیا می توان استارتاپ ویزای لیتوانی را تمدید کرد؟

ویزای استارتاپ لیتوانی یک ساله است. در صورتی که کسب و کار شما به خوبی جواب دهد و در مسیر درستی قرار داشته باشد، می توانید این ویزا را به مدت 3 الی 5 سال نیز مجددا تمدید کنید.

آیا امکان دریافت اقامت لیتوانی بعد از اخذ استارتاپ ویزا وجود دارد؟

در صورتی که ویزای استارتاپی خود را تمدید کردید و کسب و کار شما همچنان در حال اجرا بود، می توانید با ارائه مدارک لازم به اداره های مربوطه ثابت کنید که کسب و کار شما گزینه بسیار مناسبی بوده و توانسته است تا در طول این چند ساعت سود مالی و کاری زیادی را به کشور لیتوانی برساند. این موضوع سبب می شود تا بتوانید اقامت دائم کشور لیتوانی را پس از این مدت به دست آورید.

البته برای آن که بتوانید اقامت را بگیرید لازم است حتما مدارکی که ثابت کند تا بیزینس شما در این مدت سود داشته و افرادی را استخدام کرده است را ارائه کنید. تمامی این مدارک بایستی راستی آزمایی شوند، بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفته اید، حتما با یک وکیل مجرب مشورت کنید.

جمع بندی

مواردی که در خصوص دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی بیان شدند، می توانند به شما کمک کنند تا جایی که امکان دارد در این پروسه بتوانید بهتر و راحت تر گام بردارید. هر کدام از این موارد می توانند به شما کمک کنند تا بدون صرف هزینه و زمان مضاعف، ویزای استارت آپ لیتوانی خود را دریافت کرده و از این طریق به این کشور مهاجرت کنید. فراموش نکنید که پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی مطمئن و همچنین کمک گرفتن از کارشناسان و وکلای باتجربه مهاجرتی می تواند در کنار تمامی اطلاعاتی که دارید، زمینه را برای دریافت ویزای استارتاپ لیتوانی برای شما تسهیل کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *