ویزای استارت آپ ایتالیا

در این مطلب میخوانید

کشور ایتالیا از لحاظ راه اندازی شرکت های استارتاپی در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که کشور اسپانیا 4 تا 5 سال قبل و کشور فرانسه در حدود 7 سال قبل در آن جایگاه قرار داشتند. این کشور از نظر ارزش اقتصادی و سازمانی شرکت های استارت آپ در رتبه چهاردهم کشورهای اروپایی بعد از کشورهای ایرلند، فنلاند، بلژیک و لهستان ایستاده است. کشور ایتالیا با دارا بودن رتبه 4 در اقتصاد کشورهای اروپایی و سرمایه گذاری 21 میلیارد یورویی در صنعت استارت آپ در جایگاه برتر کشورهای اروپایی قرار دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از غول های استارت آپ جهان در ابتدا شالوده کارشان را در کشور ایتالیا برپا کردند. در واقع کشور ایتالیا برای متقاضیانی که دارای طرح های تجاری استارتاپی نوآورانه و خلاق می باشند، یک گزینه مطلوب و ایده آل است.

بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد ویزای استارت آپ ایتالیا، شرایط دریافت این ویزا و مدارک لازم برای اخذ استارتاپ ویزای ایتالیا می پردازیم. با ما همراه باشید.

خبر خوب برای متقاضیان اخذ اقامت ایتالیا

یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا اخذ ویزای استارت آپ این کشور است. در واقع متقاضیان با دریافت ویزای استارتاپ کشور ایتالیا می توانند در نهایت مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و از مزایای شگفت انگیز اقامت و کار و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپا و جهان برخوردار شوند. البته روند اخذ اقامت دائم ایتالیا می تواند به اخذ مجوز تابعیت و شهروندی و حتی پاسپورت این کشور نیز منتهی شود. در این راستا کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سوابق درخشان در اخذ اقامت کشورهای برتر اروپایی از طریق ویزای استارت آپ شرایط لازم برای اخذ این ویزا و مجوز اقامت این کشور را فراهم می کنند.

یکی از مزیت های عالی و شگفت انگیز اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا از طریق این موسسه مهاجرتی این است که متقاضیان برای اخذ این ویزا نیاز به دارا بودن بیزینس پلن و طرح تجاری مورد تایید نمی باشند و مشاوران و کارشناسان این موسسه بر اساس شرایط متقاضی بیزینس پلن مناسب را تهیه می کنند.

اقامت دو ساله از طریق ویزای استارت آپ ایتالیا

اقامت دو ساله از طریق ویزای استارت آپ ایتالیا

در واقع اگر متقاضی قصد اخذ اقامت و مهاجرت کاری به ایتالیا را داشته باشد و فاقد طرح تجاری استارت آپی مناسب و مورد تایید دولت این کشور باشد، مشاوران این موسسه با دارا بودن آگاهی های لازم و تجربه کار در این حوزه به راحتی می توانند ایده و بیزنس پلن تجاری مناسب را برای متقاضی انتخاب و سپس برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا ارسال کنند. در حالی که برای اخذ این ویزا بسیاری از موسسه های مهاجرتی دارا بودن بیزینس پلن تجاری را شرط مهم و لازم اخذ ویزای استارت آپ می دانند و بدون ارائه بیزینس پلن تجاری اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا را امری غیر ممکن قلمداد می کنند.

در یک کلام این موسسه مهاجرتی نه تنها ویزای استارتاپ کشور ایتالیا و در نهایت مجوز اقامت این کشور را برای متقاضیان دریافت می کند بلکه برای متقاضیانی که دارای ایده و بیزنس پلن تجاری نمی باشند، یک بیزینس پلن مناسب تهیه و تاییدیه های لازم را دریافت می کند.

ویزای استارتاپ ایتالیا چیست؟

برنامه ویزای استارتاپ کشور ایتالیا در سال 2012 به منظور رشد و توسعه اقتصادی از طریق جذب طرح های تجاری نوآورانه و راه اندازی شرکت های استارتاپی تصویب و در سال 2014 با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایتالیا اجرا شد. بر اساس این برنامه متقاضیان دارای طرح های تجاری استارتاپی جدید و خلاقانه بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و یا ملیت خود می توانند در کشور ایتالیا کسب و کار استارتاپی خود را راه اندازی کنند.

دارندگان ویزای استارتاپ ایتالیا

دارندگان ویزای استارتاپ ایتالیا

برای اجرای طرح تجاری استارتاپی در ایتالیا دارا بودن طرح تجاری نوآورانه و سرمایه اندک و تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور الزامی است. گرچه دولت ایتالیا با هدف کمک به راه اندازی طرح های تجاری استارتاپی و حمایت از اکوسیستم استارتاپ این کشور صندوق های نوآوری ملی را به منظور انتقال شرکت های استارت آپ و حمایت های مالی برای راه اندازی طرح های تجاری را در دسترس متقاضیان قرار داده است. تاکنون بیش از 10 هزار شرکت استارتاپی در کشور ایتالیا ثبت شده و مشغول فعالیت می باشند و می توان گفت که اکوسیستم استارتاپی ایتالیا پویا و فعال و در حال رشد و توسعه مداوم است.

طرح های دولت ایتالیا برای حمایت از استارتاپ ها

کشور ایتالیا در راستای جذب متقاضیان دارای طرح های خلاقانه و نوآورانه استارتاپی و کمک های مالی برای راه اندازی این شرکت های تجاری جدید طرح های فراوانی را ارائه کرده است. بر این اساس در ادامه به ارائه طرح های دولت ایتالیا برای حمایت از استارتاپ ها می پردازیم:

ایجاد سازمان های کمک کننده مالی و انکوباتورها

سازمان های کمک کننده مالی و انکوباتورهای ایتالیا نه تنها تاییدیه های لازم برای راه اندازی طرح های تجاری استارت آپ در ایتالیا را ارائه می دهند، بلکه با پشتیبانی و حمایت های مالی به راه اندازی این طرح ها در این کشور کمک می کنند.

ثبت رایگان طرح های استارت آپ

ثبت رایگان طرح های استارت آپ و انجام کارهای اداری و بوروکراتیک و ارائه گزارش های مالی سالیانه در ایتالیا از جمله طرح های دولت ایتالیا برای حمایت از استارتاپ ها است.

وجود قانون کار انعطاف پذیر در کل روند راه اندازی استارت آپ

پرداخت متغیر بر اساس عملکرد شرکت استارت آپ و پرداخت سهام به کارگران و مشاوران شرکت با افزایش سرمایه مشمول مالیات از دیگر حمایت های دولت ایتالیا برای راه اندازی طرح های استارتاپی در این کشور است.

وجود تخفیف های مالیاتی قوی تا 30%

سرمایه گذارانی که با حمایت های مالی به راه اندازی استارت آپ ها کمک می کنند می توانند تا حدود 30% تخفیف مالیاتی دریافت کنند.

جذب سرمایه لازم از طریق پورتال های سرمایه گذاری جمعی

ایتالیا به عنوان اولین کشور جهان امکان جمع آوری سرمایه لازم برای راه اندازی طرح های استارتاپی را از طریق پورتال های سرمایه گذاری جمعی فراهم کرده است.

ارائه وام های بانکی با پوشش 80%

دولت ایتالیا وام های بانکی با پوشش 80% برای راه اندازی طرح استارت آپی و ضمانت عمومی رایگان را برای حمایت از این طرح های تجاری ارائه می دهد.

پشتیبانی آژانس تجارت ایتالیا

در صورتی که استارت آپ های نوپای ایتالیا قصد ورود به بازارهای بین المللی را داشته باشند، آژانس تجارت ایتالیا ICE از آن ها حمایت و پشتیبانی می کند.

انگیزه دهی دوباره در صورت شکست در راه اندازی طرح های استارتاپی

دولت ایتالیا با اجرای مکانیسم شکست سریع به متقاضیانی که در این مسیر موفق نشده اند کمک می کند تا با راهکارهای عالی احتمال موفقیت خود را عملی کنند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ ایتالیا چیست؟

متقاضیان به عنوان بنیانگذاران و موسسان شرکت های استارتاپی برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا و راه اندازی کسب و کار نوآورانه در این کشور باید دارای شرایط لازم باشد. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ ایتالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن طرح تجاری “دقیق” برای یک پروژه “نوآورانه” با ویژگی های “قابلیت اجرا در ایتالیا” و “قابلیت توسعه پذیری” و در حوزه “فناوری های تکنولوژی”
  • دارا بودن گواهی های مالی معتبر و اثبات حداقل 50.000 یورو برای راه اندازی استارت آپ در ایتالیا
  • دارا بودن تایید نامه های لازم از سازمان های انکوباتور و حمایت کننده مالی برای راه اندازی کسب و کار در ایتالیا
    تعیین نقش متقاضی در راه اندازی شرکت استارت آپ به عنوان مشاور، مدیر عامل، رئیس، عضو هیئت مدیره و حسابرس
  • دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در ایتالیا و دارا بودن بودجه کافی برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از راه اندازی در ایتالیا
  • دارا بودن سن بالاتر از 18 سال
  • کار متقاضی به عنوان خود اشتغالی در شرکت استارت آپ

ویژگی های یک طرح تجاری خوب برای اخذ استارتاپ ویزا چیست؟

از مهم ترین و اصلی ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا دارا بودن یک طرح تجاری خوب است. در واقع طرح تجاری استارتاپ باید آنقدر کامل و جامع و دقیق باشد که مورد تایید سازمان های تاییدکننده و انکوباتورهای ایتالیا باشد تا سرمایه گذاران را برای حمایت مالی برای راه اندازی آن ترغیب کند. از مهم ترین ویژگی های یک طرح تجاری خوب استارتاپی ایتالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن قابلیت رقابت در بازارهای ملی و بین المللی، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد بازار فعال در ایتالیا
  • ارائه اطلاعات و جزئیات کامل در مورد محصولات یا کالاها یا خدمات تولید شده با راه اندازی طرح تجاری
  • ارائه میزان سرمایه و منابع مالی برای راه اندازی و اجرای طرح تجاری
  • دارا بودن توجیه اقتصادی و نوآورانه بودن طرح تجاری استارتاپی
  • دارا بودن ویژگی توسعه پذیری طرح تجاری، به معنای ارائه کالاها و خدمات بیشتر در مکان های مختلف
  • دارا بودن ویژگی توجیه اقتصادی، به معنای اجرا و راه اندازی با کمترین سرمایه گذاری
  • دارا بودن ویژگی واقع بینانه و قابلیت دسترسی با منابع موجود
  • ایجاد فرصت های شغلی متنوع در بازار ایتالیا با ره اندازی طرح تجاری
  • دارا بودن برنامه ریزی ساختار یافته و دارای قابلیت رشد و توسعه در بازارهای ملی و بین المللی

مدارک لازم برای راه اندازی استارتاپ در ایتالیا

متقاضیان برای راه اندازی طرح های تجاری استارتاپ در کشور ایتالیا باید در ابتدا ویزای استارتاپ این کشور را دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید دارای الزامات و شرایط لازم باشند و مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت دارای اعتبار لازم
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، گواهی ازدواج یا طلاق)
  • شماره مالیاتی، شماره مالیات بر ارزش افزوده VAT، حساب بانکی معتبر و اسناد شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه و عدم ارتکاب جرم و جنایت
  • طرح تجاری مورد قبول و تایید سازمان های ارزیابی ایتالیا
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در ایتالیا
  • فرم درخواست از دبیرخانه ویزای استارت آپ ایتالیا
  • تاییدیه های لازم از سازمان های ارزیابی طرح استارت آپ ایتالیا
  • سرمایه لازم برای راه اندازی طرح تجاری استارتاپ در ایتالیا در حدود 50 تا 100 هزار یورو

نحوه ثبت استارتاپ در ایتالیا

متقاضیان برای ثبت استارتاپ در ایتالیا باید اقدام به ثبت یک شرکت تجاری در این کشور کنند. دارا بودن طرح تجاری نوآورانه و خلاقانه استارت آپ از مهم ترین اصول ثبت شرکت در ایتالیا است. متقاضی برای ثبت شرکت استارت آپ در ایتالیا باید در ابتدا اقدام به افتتاح حساب بانکی و پرونده سرمایه گذاری در این کشور کند. از روش های ثبت شرکت در ایتالیا می توان به روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت با سهام محدود، ثبت شرکت با مشارکت محدود و ثبت شرکت با مسئولیت محدود اشاره کرد. در این صورت شما اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت را خواهید داشت.

در دومین مرحله متقاضی با ثبت شرکت، اساسنامه شرکت را ارائه می دهد و سپس با انجام مراحل نهایی ثبت شرکت و ارائه پرینت حساب بانکی و گواهی های پزشکی مجوز اقامت ایتالیا و ویزای استارت آپ را دریافت می کند. مدت زمان ثبت شرکت استارت آپ در ایتالیا از حدود 10 ماه تا یک سال و مهم ترین مدارک لازم برای ثبت استارت آپ در کشور ایتالیا پاسپورت معتبر، گواهی پزشکی سلامت و پرینت حساب بانکی، طرح تجاری و یا Business Plan مورد تایید و موافقت اداره مهاجرت ایتالیا می باشد.

روند اخذ ویزای استارتاپ ایتالیا

متقاضی به منظور اخذ ویزای استارت آپ ایتالیا باید واجد شرایط و الزامات این نوع ویزا باشد. از موارد مهم برای اخذ این نوع ویزا تعیین نوع سرمایه گذاری برای اجرای طرح های تجاری است. در واقع متقاضی از دو طریق سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری از طریق انکوباتورها و سازمان های کمک کننده مالی می تواند این ویزا را دریافت کند.

روند اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری مستقیم منوط به ارسال طرح تجاری برای کمیته بررسی طرح های تجاری استارتاپی ISV و سرمایه گذاری 50 هزار یورویی متقاضی می باشد.

روند اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا از طریق سازمان های کمک کننده مالی اخذ تاییدیه های لازم و تضمین لازم برای دریافت سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح های تجاری می باشد. اما به طور کلی روند اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا عبارت است از:

  • ارائه مدارک لازم هویتی، سوابق کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان مورد نیاز
  • ارائه طرح تجاری خوب و مورد تایید سازمان های انکوباتور ایتالیا
  • اخذ تاییدیه های لازم از سازمان های ارزیابی و کمک کننده مالی ایتالیا
  • دریافت ویزای استارتاپ کشور ایتالیا و سفر به این کشور
  • انتخاب شرکت استارت آپ شرکت با مسئولیت محدود SRL یا شرکت سهامی عام SPA
  • ارائه سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح تجاری استارت آپ
  • تهیه و تنظیم توافقنامه شرکت استارت آپ، ارائه اساسنامه شرکت و ثبت شرکت استارتاپی در ایتالیا
  • ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ در ایتالیا شامل طرح تجاری استارت آپ، شماره مالیاتی، شماره
  • مالیات بر ارزش افزوده و اسناد و مدارک شرکتی
  • تهیه دفاتر حسابداری بر اساس ماده 2478 قانون مدنی ایتالیا
  • راه اندازی طرح تجاری در شرکت ثبت شده استارتاپی در ایتالیا

بهترین رشته ها و زمینه ها برای راه اندازی استارتاپ در ایتالیا

بهترین رشته ها و زمینه ها برای راه اندازی استارتاپ در ایتالیا آن رشته ها و مشاغلی است که موجب توسعه سریع و گسترده در حوزه های اقتصادی و اجتماعی این کشور شود. در واقع طرح های تجاری استارت آپ با دارا بودن پتانسیل بالا برای توسعه و گسترش فراگیر که امکان راه یابی سریع به بازارهای جهانی را دارند از بهترین رشته ها و زمینه ها برای راه اندازی استارت آپ در ایتالیا می باشند. بر این اساس متقاضیانی که دارای طرح های تجاری در حوزه های زیر می باشند، در اولویت تایید و پذیرش این طرح ها از طرف دولت ایتالیا می باشند:

  • رشته ها و زمینه های مد و فشن
  • رشته ها و زمینه های تغذیه و مواد غذایی
  • رشته ها و زمینه های نرم افزاری و تکنولوژی
  • رشته ها و زمینه های فناوری های الکترونیکی

برای دریافت ویزای startup ایتالیا چقدر سرمایه لازم است؟

به طور کلی سرمایه لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا از حدود 50 هزار تا 100 هزار یورو می باشد.

البته برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری متقاضی نیاز به ارائه این سرمایه برای اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا ندارد و سرمایه گذاران و سازمان های حمایت کننده مالی و انکوباتور این سرمایه مورد نیاز را تهیه می کنند. برای دریافت ویزای startup ایتالیا متقاضی نیازمند هیچ مبلغی برای سرمایه گذاری در کسب و کار نمی باشد.

متقاضی می تواند از دو طریق این ویزا را دریافت کند که شامل سرمایه گذاری شخصی در حدود 50 هزار یورو و یا کمک از سازمان های حمایت کننده مالی و انکوباتورهای ایتالیا است. متقاضی برای دریافت سرمایه مورد نیاز از سازمان های حمایت کننده مالی و برای راه اندازی طرح استارت آپ باید دارای طرح و ایده قابل اجرا، توسعه پذیر، نوآورانه و قابل توجیه اقتصادی باشد.

متقاضی برای دریافت ویزای استارت آپ کشور ایتالیا نیازمند پرداخت هزینه های زیادی نمی باشد. دارا بودن سوابق مدیریتی در حوزه طرح استارت آپ و همچنین راه اندازی موفقیت آمیز بودن این طرح تجاری از مهم ترین شرایط متقاضی برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا است.

صدور ویزای استارت آپ ایتالیا چقدر طول می کشد؟

به طور کلی مدت زمان صدور ویزای استارتاپ ایتالیا از ارائه درخواست اخذ ویزا تا زمان اعلام نتیجه در حدود 2 ماه است. اگر متقاضی همه مدارک لازم را ارائه دهد و واجد همه شرایط و الزامات باشد، در حدود 2 ماه پس از ارسال مدارک لازم می تواند انتظار اعلام نتیجه اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا را داشته باشد که در نوع خود در میان ویزای استارت آپ دیگر کشورهای اروپایی بسیار سریع و ایده آل است.

ویزای استارتاپ ایتالیا چند سال اعتبار دارد؟

مدن زمان راه اندازی طرح تجاری استارت آپ در کشور ایتالیا بر طبق اعتبار ویزای استارت آپ است. ویزای استارت آپ ایتالیا از نوع ویزای کاری یک ساله مولتی D است. بنابراین مدت زمان اعتبار ویزای استارتاپ کشور ایتالیا در حدود یک سال است و متقاضی باید در این مدت زمان مشخص طرح تجاری استارت آپ خود را در ایتالیا راه اندازی کند.

آیا ویزای startup ایتالیا قابل تمدید است؟

مدت زمان اعتبار ویزای startup ایتالیا در حدود یک سال است و خبر خوب اینکه این ویزا قابل تمدید می باشد.

متقاضی می تواند این ویزای یک ساله را تا زمانی که بیشتر از 6 ماه متوالی خاک ایتالیا را ترک نکرده باشد، تمدید کند. البته متقاضی برای تمدید ویزای استارتاپ کشور ایتالیا باید گواهی های لازم در مورد موفقیت اجرای طرح تجاری و سوددهی این شرکت استارتاپی را ارائه دهد. شرکت های استارتاپی ایتالیا برای ادامه کار باید بر اساس قوانین کار ایتالیا فعالیت کنند و دارای گردش مالی مطلوب باشند.

آیا امکان مهاجرت خانوادگی با ویزای استارتاپ وجود دارد؟

متقاضی با دریافت ویزای استارتاپ کشور ایتالیا می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را اخذ کند. در واقع همسر متقاضی اصلی و فرزندان زیر 21 سال می توانند تا زمان پایان ویزای اقامت متقاضی در کشور ایتالیا اقامت کننند و مزایای اقامت موقت این کشور شامل تحصیل در ایتالیا در مدارس دولتی برخوردار شوند.

مزایای راه اندازی استارتاپ در ایتالیا

متقاضیانی که با اخذ ویزای استارت آپ ایتالیا موفق به اخذ اقامت این کشور می شوند از مزیت های فراوانی مانند راه اندازی کسب و کار استارتاپی در این کشور و اخذ مجوز اقامت دائم و تابعیت ایتالیا برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین مزایای راه اندازی استارت آپ در کشور ایتالیا عبارت است از:

  • اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 21 سال و امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی ایتالیا
  • برخورداری از حمایت های مالی سازمان های کمک کننده و انکوباتورهای ایتالیا در راه اندازی طرح تجاری استارتاپی
  • تخفیف ها و معافیت های مالیاتی برای راه اندازی طرح تجاری
  • راه اندازی طرح تجاری استارت آپ بدون نیاز به سرمایه کلان و یا از طریق سرمایه گذاران
  • شراکت با سرمایه گذاران ایتالیایی و اخذ وام و تسهیلات بانکی برای راه اندازی طرح تجاری
  • رفت و آمد و سفر به کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • دریافت مجوز اقامت موقت ایتالیا به مدت 2 سال با اخذ ویزای استارتاپ
  • تجارت آزاد در حوزه کسب و کار استارتاپی در میان کشورهای اتحادیه اروپا
  • افتتاح حساب بانکی در ایتالیا و انجام کارهای بانکی در کشورهای اتحادیه اروپا
  • ثبت شرکت استارتاپی با راه اندازی طرح تجاری فقط با 50.000 یورو
  • اخذ مجوز اقامت دائم ایتالیا پس از 5 سال از گذشت اخذ ویزای استارت آپ
  • تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در مدارس و دانشگاه های ایتالیا
  • اخذ پاسپورت ایتالیا پس از 10 سال اقامت و کار در این کشور
  • اخذ مجوز اقامت دائم ایتالیا و در نهایت تابعیت و شهروندی ایتالیا با کار مداوم و اقامت مستمر در ایتالیا
  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، بالا بودن امنیت اجتماعی و وجود جذابیت های تاریخی و معماری
  • اخلاق خوب و گرم و صمیمی ایتالیایی ها با مهاجران، عدم تبعیض نژادی و رفتارهای اجتماعی مناسب ایتالیایی ها با مهاجران

آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق استارتاپ ایتالیا وجود دارد؟

متقاضی با اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا می تواند مجوز اقامت موقت یک ساله کشور ایتالیا را دریافت کند. اگر متقاضی با حفظ شرایط اولیه بتواند در حدود 5 سال در این کشور کار و اشتغال کند، می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم ایتالیا اقدام کند. متقاضی پس از ۱۰ سال با دارا بودن شرایط لازم می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

اخذ اقامت دائم از طریق استارتاپ ایتالیا

اخذ اقامت دائم از طریق استارتاپ ایتالیا

متقاضی در ابتدا با راه اندازی طرح استارت آپ و ثبت شرکت می تواند در نهایت مجوز اقامت 2 ساله ایتالیا را دریافت کند. به طور کلی در جواب به پرسش آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق استارتاپ ایتالیا وجود دارد، می توان گفت که متقاضی پس از 5 سال اقامت قانونی در ایتالیا که در اداره مهاجرت این کشور ثبت شده باشد، می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کند.

مهم ترین نکات برای اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا علاوه بر ارائه همه مدارک و طی کردن مراحل دریافت ویزای به نکات زیر و پاسخ پرسش های رایج در مورد این ویزا نیز باید توجه کنند:

تفاوت ویزای استارتاپ با ویزای کارآفرینی ایتالیا چیست؟

ویزای کارآفرینی ایتالیا از جمله ویزاهای سرمایه گذاری است که از طریق خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش 2 میلیون یورو یا سرمایه گذاری یک میلیون یورو دریافت می شود. مدت زمان اعتبار ویزای کارآفرینی ایتالیا در حدود 2 سال است که تا 3 سال دیگر تمدید می شود. اما ویزای استارت آپ ایتالیا نیاز به سرمایه گذاری متقاضی دارنده طرح تجاری ندارد و همچنین مدت اعتبار این ویزا تا یک سال و نهایت 2 سال است.

تمکن مالی متقاضی دریافت استارتاپ ویزای ایتالیا چقدر است؟

تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در ایتالیا بر اساس شرایط زندگی متقاضی متغیر است اما میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی طرح تجاری مورد قبول از حدود 50 هزار تا 100 هزار یورو است.

بازه سنی متقاضیان دریافت ویزای startup ایتالیا چگونه است؟

متقاضیان برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا باید بالاتر از 18 سال داشته باشند.

مدرک تحصیلی مورد نیاز ویزای استارتاپ ایتالیا چیست؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کشور ایتالیا دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی/لیسانس به بالا الزامی است.

مدرک زبان برای اخذ ویزای startup ایتالیا چیست؟

متقاضی برای اخذ استارتاپ ویزای کشور ایتالیا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس جنرال 5.5 و یا مدرک زبان ایتالیایی دارد.

طرح تجاری مورد قبول برای دریافت ویزای startup ایتالیا کدام است؟

طرح تجاری مورد قبول باید خلاقانه و نوآورانه باشد و قابلیت رشد ملی و بین المللی را با رقبای داخلی و خارجی داشته باشد.

دلایل رد شدن درخواست استارتاپ ویزای ایتالیا چیست؟

متقاضیان به دلایل مختلف ممکن است یا ریجکتی ویزای استارتاپ کشور ایتالیا مواجه شوند. ریجکتی یا رد شدن ویزای استارتاپ ممکن است به دلیل عدم اثبات واجد شرایط نبودن متقاضی برای اقامت موقت در کشور ایتالیا رخ دهد. از دیگر دلایل رد شدن درخواست استارتاپ ویزای ایتالیا می توان به ناقص بودن مدارک متقاضی، جعلی یا تقلبی بودن مدارک تحصیلی یا سوابق کاری متقاضی، عدم ارائه اسناد و گواهی های مالی و دقیق نبودن طرح تجاری استارتاپی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله شرایط ویزای استارتاپ کشور ایتالیا مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن تمکن مالی لازم برای اقامت یک تا نهایت 2 ساله در این کشور و دارا بودن طرح و ایده تجاری نوآورانه از مهم ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ این کشور است. اگر متقاضی بتواند طرح تجاری استارت آپی را با موفقیت در این کشور راه اندازی کند، می تواند مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت ایتالیا را با رعایت شرایط و الزامات دریافت کند.

متقاضیان فاقد بیزینس پلن یا طرح تجاری از این مزیت مهم و شگفت انگیز برخوردارند که می توانند با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی طرح و ایده تجاری مناسب را آماده کنند و برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا ارائه دهند.

سوالات متداول در مورد ویزای استارت آپ ایتالیا

1- آیا ویزای startup ایتالیا قابل تمدید است؟

مدت زمان اعتبار ویزای startup ایتالیا در حدود یک سال و قابل تمدید می باشد. متقاضی می تواند این ویزای یک ساله را تا زمانی که بیشتر از 6 ماه متوالی خاک ایتالیا را ترک نکرده باشد، تمدید کند.

2- سرمایه لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کشور ایتالیا چقدر است؟

سرمایه لازم از حدود 50 هزار تا 100 هزار یورو است.

3- آیا امکان مهاجرت خانوادگی با ویزای استارتاپ وجود دارد؟

بله. متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه این کشور را اخذ کند.

4- مهم ترین ویژگی یک طرح تجاری استارتاپی خوب چیست؟

دارا بودن طرح تجاری “دقیق” برای یک پروژه “نوآورانه” با ویژگی های “قابلیت اجرا در ایتالیا” و “قابلیت توسعه پذیری” و در حوزه “فناوری های تکنولوژی.

5- مهم ترین مزیت اخذ ویزای استارتاپ کشور ایتالیا چیست؟

اخذ تابعیت و شهروندی ایتالیا

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *