Nurses' employment status in Germany

کشور آلمان کشوری پیشرفته است که در حوزه بهداشت و درمان نیز جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد. شغل پرستاری از جمله مشاغلی است که در کشور آلمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. با وجود اینکه کار پرستاران در آلمان سختی‌ها و مشقات زیادی دارد؛ اما علاقه مندان به فعالیت در این شغل نیز بسیار زیاد هستند. شغل پرستاری در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی، جایگاه و نقش ویژه‌ای در میان کادر پزشکی و بهداشت و درمان دارد. به همین نسبت، حقوق پرستاری در آلمان حقوق نسبتا خوبی است و برای پرستاران مزایای خوبی نیز در نظر گرفته می‌شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله ما یک مرور مختصر درباره وضعیت کار پرستاران در آلمان ارائه داده‌ایم، همچنین برخی اطلاعات علمی در مورد کشور آلمان و خلاصه‌ای از برنامه‌های پرستاری این کشور را نیز در اختیار شما قرار داده‌ایم. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توانید از طریق تماس با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و یا مراجعه حضوری به شعب این موسسه دریافت کنید.

تاریخچه پرستاری در آلمان

کار پرستاران در آلمان، تاریخچه‌ای نسبتا طولانی دارد. پرستاران در آلمان ابتدا بیشتر با انگیزه‌های مذهبی و در مراکز مذهبی آموزش می‌دیدند. به مرور زمان و از اول قرن 19 میلادی در کشور‌های آلمان و بریانیا، پرستاری به شیوه‌ای نوین ارائه می‌شد. آموزش پرستاران در این کشور نیز به صورت کاملا تخصصی و شامل آموزش‌های پزشکی، سلامتی و مراقبت‌های علمی زیر نظر مستقیم پزشکان انجام می‌شد. پرستاران می‌توانستند بعد از این آموزش‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

امروزه کار پرستاران در آلمان و حقوق پرستاران در آلمان، به آموزش‌هایی که می‌بینند بستگی دارد. پرستاران می‌توانند فقط در بخش ارزیابی روش‌های مراقبتی مشغول به فعالیت باشند. همچنین کمک به پزشکان و صحبت با خانواده بیماران و دلگرمی دادن به آن‌ها نیز از وظایف پرستاران است.

حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

عمده کار پرستاران در کشور آلمان در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی و یا سایر سازمان‌ها مانند امکانات سرپایی، مراکز توانبخشی و یا مراکز رشد است. اغلب پرستاران برای فعالیت خود، دارای شماره ثبت(RN) هستند و شغل اصلی آن‌ها ارتقا سلامت جامعه است. شرط لازم برای تبدیل شدن به RN در شغل پرستاری، دریافت مدرک کاردانی پرستاری(ADN) و یا مدرک لیسانس پرستاری(BSN) است.

متوسط حقوق پرستاران در آلمان دارای شماره ثبت در این کشور، 63.343 یورو یا معادل یک ساعت 30 € است. علاوه بر این، آن‌ها یک پاداش به طور متوسط از 1.039 € دریافت می‌کنند. حقوق پرستاری در آلمان، برای پرستاران تازه کار دارای یک الی سه سال سابقه کار و همچنین شماره ثبت نیز معادل 44.914 € است. از سوی دیگر، پرستاران دارای شماره ثبت و با سابقه کاری بالای 8 سال، حقوق متوسط را به مبلغ 78.423 یورو دریافت می‌کنند.

وضعیت کار و حقوق پرستاران در آلمان

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان، آرزو و هدف بسیاری از ایرانیان است. عمده دلایلی که افراد بخاطر آن‌ها به آلمان مهاجرت می‌کنند شامل تحصیل در آلمان، اشتغال در آلمان و سرمایه گذاری در آلمان است. در ادامه به صورت مختصر، به توضیح درباره هر یک از این سه مورد مذکور می‌پردازیم.

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان بدون پرداخت هزینه و شهریه و در برترین دانشگاه‌های دنیا با سطح علمی بالا، فرصت بسیار بی نظیری است که هیچ فردی به سادگی آن را از دست نمی‌دهد. بنابراین اگر شما علاقه‌مند به مهاجرت هستید، کشور آلمان یک فرصت استثنائی است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان 2021، جزو پرطرفدار‌ترین دلایل مهاجرت افراد به این کشور هستند.

سرمایه گذاری در آلمان

اگر هدف شما داشتن شغلی پردرآمد و بسیار سودده است، بدون شک کشور آلمان بهترین مقصد و کشور برای رسیدن به این هدف است. سرمایه گذاری در آلمان برابر با سوددهی خالص است. ممکن است درباره این مسئله کمی دچار شک و تردید باشید. شما می‌توانید با تحقیق درباره مقایسه صنعت آلمان و فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی می‌توانید به نتیجه بسیار خوب اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری پی ببرید.

Nurses' employment status in Germany

اشتغال در آلمان

بازار کار عالی کشور آلمان نیز، یکی دیگر از دلایل مهاجرت به این کشور است. مشاوره و وکیل مهاجرت به آلمان، بهترین فردی است که می‌تواند شما را برای انتخاب درست ویزای کار در آلمان راهنمایی کند. این راهنمایی بر اساس تحصیلات، شرایط و پس از بررسی دقیق پرونده شما است. کار پرستاران در آلمان، بسیار پر طرفدار و پردرآمد است که شما به واسطه آن، می‌توانید ویزای کار آلمان را دریافت کرده و بعد از مدتی تبعه این کشور شوید.

کار پرستاران مهاجر در آلمان چه پیش نیاز‌هایی دارد؟

کشور آلمان کشور بسیار قانونمندی است، بنابراین لازمه کار پرستاران در آلمان رعایت چند پیش نیاز ضروری است. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید بدون هیچ محدودیتی به عنوان یک پرستار دارای شماره ثبت در آلمان مشغول به کار شوید، به مجوز دولتی نیاز دارید. اگر دارای مدرک تحصیلی خارجی هستید، می‌توانید برای مجوز دولتی درخواست دهید. مقامات دارای صلاحیت، مدارک تحصیلی شما را برای معادل بودن با شرایط کشور آلمان بررسی می‌کنند. مجوز تنها در صورتی صادر می‌شود که معادل بودن مدرک تایید شده باشد.

یکی از چالش‌های بزرگ برای مهاجرت پرستار به آلمان، آموزش زبان است. به عنوان یک پرستار، باید به ضرورت صحبت به زبان آلمانی در این کشور توجه کنید. پرستاران متقاضی همچنین باید فعالیت روزانه خود را در گزارش‌های بهداشتی برای هر بیمار ثبت کنند. این گزارش‌ها باید به زبان آلمانی باشند، به همین علت پرستاران باید به تقویت مهارت زبان خود بپردازند.

البته دولت آلمان به پرستاران خارجی برای آموزش زبان مدتی زمان می‌دهد. به گونه‌ای که پرستاران اکثر بیمارستان ها و خانه های بازنشستگی مسئولیت کامل به پرستاران خارجی محول نخواهد شد. مزیت دیگری که برای پرستاران خارجی در نظر می‌گیرند، آموزش فشرده زبان آلمانی به آن‌ها است.

حقوق پرستاران خارجی در آلمان

می‌توان گفت تنها عیب و نابرابری کار پرستاران مهاجر در آلمان، پایین بودن حقوق دریافتی آن‌ها در  طول 12 ماه است. است. به صورتی که حقوق پرستاران در آلمان که مهاجر هستند، در طول یک سال کمتر از حد معمول و حدود 1.250 تا 1.420 یورو است. در برنامه ریزی کار پرستاران در آلمان، ساعت کاری پرستاران مهاجر نسبت به پرستاران بومی آلمان کمتر است. ساعت کاری یک پرستار مهاجر در آلمان حدود 36 ساعت در هفته است. این زمان بیشتر به برگزاری دوره‌های زبان و غیره اختصاص می‌یابد.

Nurses' employment status in Germany

شرایط کار پرستاران در آلمان

بر اساس آمار‌های رسمی و دقیق دولت آلمان، 13000 جایگاه شغلی دیگر نیز در بیمارستان‌ها و خانه‌های مراقبت‌های ویژه دارای کمبود پرسنل پزشکی هستند. همین مسئله، تاثیر مستقیم و جدی بر درآمد بیمارستان‌ها دارد. از طرفی حجم بالای کار پرستاران در آلمان و همچنین کمبود کارمند در این کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل پرستاران است.

در حال حاضر حدود 1 میلیون نفر در صنعت پرستاری در آلمان مشغول به کار هستند. با توجه به پیش بینی‌های انجام شده بر اساس جمعیت پیرامون آلمان، تعداد پرستاران مورد نیاز در آلمان در سال 2030 برابر 3 میلیون نفر است. این تعداد تا سال 2030، به 4.1 میلیون نفر  خواهد رسید.

یکی از نیاز‌های جدی کشور آلمان و به ویژه بیمارستان‌ها در آینده، حضور پرسنل مراقبتی اضافی است. سیاست دولت در خصوص این پرسنل، استخدام این افراد از خارج از کشور است. استخدام پرسنل مراقبت های خارجی برای جبران کمبود پرسنل در دراز مدت، ایده‌ی بسیار خوبی است. با توجه به خستگی زیاد پرستاران ناشی از حجم بالای کار پرستاران در آلمان، دولت این کشور برای استخدام پرستاران جهت مراقبت از افراد سالخورده در آینده برنامه‌‌های ویژه‌ای دارند.

در این راستا، چارچوب مناسبی برای جذب و استخدام پرستارانی که دارای سابقه کار قبلی و همچنین مدارک دانشگاهی هستند در نظر گرفته شده است. استخدام این افراد پس از اتمام آموزش حرفه‌ای محقق خواهد شد.

شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، در خصوص دریافت دیزای کار پرستاری در آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید. مشاوران موسسه ما، بهترین روش مهاجرت را برای داشتن شرایط زندگی بهتر در آلمان به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *