هنر در سوئد

انتخاب یک کشور جهت ادامه تحصیل از موارد مهمی است که متقاضیان آن می بایست دقت زیادی در آن داشته باشند، زیرا تصمیمی بسیار مهم در زندگی افراد است. کشور سوئد به واسطه داشتن نظام آموزشی با کیفیت، دانشگاه های معتبر، کیفیت بالای زندگی وهمچنین امنیت و رفاه بالا، از مقاصد مناسب جهت ادامه تحصیل می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در مقاله پیش رو موضوع تحصیل در هنر را مورد بررسی قرار داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته هنر در سوئد

لیسانس هنر (B.A) بیشترین رده بین رشته های لیسانس را دارد و معمولاً اولین مدرک دانشگاهی است که در دانشگاه یا سایر موسسات آموزش عالی به دست می آید. این است که پیروی از دوره های هنرهای لیبرال عمدتا به دانشجویان محدود نمی شود. به خصوص دانشگاه های سنتی مانند کمبریج یا آکسفورد لیسانس هنر را به تمام موضوعات خود، از جمله موارد علمی اعطا می کنند.مدت زمان تحصیل یک دوره لیسانس معمولاً سه تا چهار سال است و معمولاً به آن تحصیلات کارشناسی گفته می شود. در انگلستان، یک لیسانس سه ساله نیز به عنوان لیسانس پایه خوانده می شود، در حالی که لیسانس چهار ساله به عنوان لیسانس افتخاری یا لیسانس (افتخارات) خوانده می شود. لیسانس هنر (B.A) عمدتاً به دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، زبان شناسی، علوم فرهنگی به اعطا می شود ، اما همچنین به دانشجویان انفورماتیک و علوم تجاری می توان به جای لیسانس علوم (B. Sc) لیسانس هنر اعطا کرد.

شرایط تحصیل رشته هنر در سوئد

شرایط تحصیل رشته هنر در سوئد

تحصیل در سوئد بی نظیر است و تجربه ای مثل آن را در هر جای دنیا پیدا نخواهید کرد. مؤسسات آموزشی سوئد محیطی مهیج و جذاب را با تمرکز جدی بر همکاری فراهم می کنند و این مهارت های ارزشمندی را برای شما به وجود می آورد که در دانشگاه های دیگر در سراسر جهان نمی توانید پیدا کنید. بازار جهانی کار به افراد بلند پروازان، مبتکر و با درک بالا تعلق می گیرد و به دلیل تحصیلاتی که در آنجا گذراندید، می توانید نشان دهید که از این تیم هستید. همچنین تکنیک هایی را برای کار در تیم یاد خواهید گرفت که شاید هرگز در صورتی که در جایی دیگری تحصیل میکردید، آنها را یاد نخواهید گرفت.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های سوئد

شرایط ورود عمومی

برای داشتن شرایط ورود عمومی برای تحصیلات مقطع لیسانس دانشجویان باید:

  • تحصیلات متوسطه (دبیرستان) خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
  • دانشجویان باید قادر به نشان دادن مهارت خود در زبان انگلیسی باشند. شرط ورود به مقطع لیسانس در سوئد، معادل دوره متوسطه سوئد، به زبان انگلیسی می باشد.

برای دانشجویانی که بعد از 31 دسامبر 2009، نمرات نهایی مدرسه خود را دریافت می کنند، برای الزام ورودی شرایط اضافی برای ریاضیات نیز وجود دارد:

دانشجو باید دوره های ریاضی را برابر با دوره های ریاضیات سوئدی (a1 یا b1 یا 1c)(تقریباً 10 سال یا بیشتر از مطالعات ریاضیات) را با موفقیت گذرانده باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد

جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد (دوره دوم یا تحصیلات تکمیلی) دانشجو باید:

  • مدرک لیسانس (معادل یک مدرک لیسانس سوئدی) را از یک دانشگاه معتبر بین المللی دریافت کرده باشد.
  • قادر به نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی باشد. شما می توانید این کار را با استفاده از یک آزمون معتبر بین المللی مانند تافل و آیلتس و غیره انجام دهید. تحصیلات قبلی دوره متوسطه یا تحصیلات دانشگاهی که در برخی از کشورهای انگلیسی زبان به پایان رسیده است، نیز می تواند این نیاز را برآورده کند.
  • وب سایت دانشگاه مورد نظر را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات زبان تحصیل بررسی کنید، زیرا آنها تعیین می کنند چه میزان سطح زبان برای دوره و برنامه کارشناسی ارشد لازم است.
  • برای تحصیل در سطوح مختلف، باید آثار هنری و سابقه هنری خود را ارسال کنید.

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته هنر

برخلاف دیگر مقاصد تحصیلی که تاکید بیشتری بر نتایج پژوهشات دارند، دانشگاه های سوئدی به شدت بر دانشجویانشان متمرکز هستند. تمام دوره های تحصیلی و برنامه های این کشور مشوق کار گروهی، تفکر خلاقانه و انتقادی می باشند. موسسات تحصیلات عالی سوئد با روند بلگنا (Blogna Process) سازگاری دارند و همچنین با سیستم انتقال وجمع آوری واحد اروپا (European Credit Transfer and Accumulation System) مطابقت دارند. در نتیجه شما با مدرکی اروپایی و کاملا شناخته شده فارغ التحصیل می شوید.تحصیل در رشته ی هنرهای زیبا با فراهم نمودن امکان کشف اجزای کاربردی و تئوری هنر، مهارت ها و دانش شما را در محیطی مناسب، توسعه می دهد. شما در کنار دیگر دانشجویان یاد خواهید گرفت و کار خواهید کرد، به این معنا که تفکراتتان را به اشتراک می گذارید و در معرض جنبه ی فکری دیگران قرار می گیرید.

مدارس هنر در کشور سوئد:

  • آکادمی هنر های زیبای اومئا
  • مدرسه ی هنر های زیبای گلسبورگ
  • مدرسه ی طراحی و صنایع دستی
  • کنسفاک
  • کنسفاک ایدون لوون
  • آکادمی هنر مالمو
  • مدرسه ی نقاشی پرنبی
  • موسسه ی هنر سلطنتی
  • مدرسه ی نساجی سوئد
  • آکادمی والاند

تحصیل رشته هنر در سوئد به زبان انگلیسی

رشته طراحی بر جنبه های اساسی طراحی، از درک و روش شناسی گرفته تا ارزش ها و فلسفه تمرکز دارد. طراحی اغلب اولین قدم قبل از اجرای یک محصول خاص است که باید از ویژگی های زیبایی شناسی خاصی پیروی کند و همچنین پاسخگوی نیازهای مشتریان خاص باشد. دانشجویان ثبت نام شده در کارشناسی یا کارشناسی ارشد در طراحی، ویژگی های یک شی خاص یا شکل مفهوم، اندازه، رنگ، هزینه های محیط، ویژگی ها، ابزار، محدودیت ها و غیره را یاد می گیرند که چگونه تعریف کنند.

کاربرد و ویژگی های طراحی روز به روز متنوع تر می شود و امروزه در بسیاری از بخشهای مختلف تجاری، از معماری و مهندسی عمران گرفته تا رفتارهای سازمانی و انسانی موجود می باشد. یک طراح ممکن است در زمینه های مختلف فعالیتی از قبیل طراحی مد، طراحی داخلی، طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، طراحی وب و موارد دیگر فعالیت کند. دانشجویان به مهارت های تصویرگری نیز مجهز خواهند شد، زیرا می توانند ایده ها و مفاهیم اصلی و همچنین توانایی های فنی را توسعه دهند. آنها همچنین مهارت های تحقیق و برنامه ریزی را برای ایجاد استراتژی برای دستیابی به خلاقیت هر پروژه و توجه به جزئیات توسعه می دهند.اگر چه اکثر فارغ التحصیلان طراحی در رسانه، تبلیغات یا فناوری نرم افزار، کار می کنند، ولی سایر گزینه های حرفه ای محبوب عبارتند از: طراح نمایشگاه، طراح داخلی، معمار چشم انداز چندرسانه ای، متخصص طراح مد و موارد دیگر.

نمرات لازم آزمون :

آیلتس آکادمی: داشتن نمره کلی 6.5 و نبود نمره کمتر از 5.5 در هیچ یک از مهارت ها

تافل: مبتنی بر مقاله، امتیاز 4.5 (مقیاس 1 6) در آزمون کتبی و نمره کل 575

مبتنی بر اینترنت: امتیاز 20 (مقیاس 0 30) در آزمون کتبی و نمره کل 90

بازار کار رشته هنر در سوئد:

به عنوان مثال میزان درآمد فردی با تسلط بر هنر 3D چقدر می باشد؟

درآمد این افراد در حدود 11,000 دلار در ماه می باشد. محدوده درآمد در حدود 5,000 الی 16,000 دلار است. این میزان میانگین درآمد به احتساب هزینه مسکن، حمل و نقل، ورزش و غیره می باشد. درآمد این افراد به تجربه، مهارت، جنسیت و محل کار بستگی دارد. ما در متن زیر بر اساس شاخص های دیگری، درآمد این افراد را مورد بررسی قرار داده ایم:

متوسط، حداکثر، حداقل و دامنه

محدوده دستمزد : دستمزد افراد با تسلط بر هنر 3D از 5,000 الی 16,000 دلار در ماه می باشد.

متوسط دستمزد:

میانگین دستمزد حدود 11,000 دلار در ماه می باشد و این بدان معناست که 50 درصد افراد بیش از این مبلغ و نیمی دیگر کمتر از این مبلغ درآمد دارند. متوسط درآمد ارزش میانه دستمزد را تعیین می نماید. اگر بخواهیم کلی بگوییم، تمامی افراد مایل هستند تا در دسته کسانی باشند که بیش از این میزان درآمد دارند.

بازار کار رشته هنر در سوئد

بازار کار رشته هنر در سوئد

صدک:

دو شاخص دیگر که به متوسط دستمزد نزدیک هستند، صدک 25 ام و صدک 75 ام می باشند. با توجه به آمار های به دست آمده 25 درصد افراد کمتر از 7,000 دلار و 75 درصد، بیش از این مقدار درآمد دارند و همچنین 25 درصد افراد بیش از 13,000 دلار و 75 درصد کمتر از این مقدار دریافت می کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته هنر

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS مبتنی بر موضوع رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در زمینه های موضوعی انفرادی و شامل 48 رشته می باشد. این رتبه بندی با هدف کمک به دانش آموزان آینده نگر، در پاسخ به تقاضای زیاد برای مقایسه در سطح موضوع دانشگاه های پیشرو جهان در حوزه انتخابی خود انجام می شود.هر یک از رتبه بندی های مربوط به هر موضوع با استفاده از چهار منبع تدوین می شود. دو مورد اول، بررسی های جهانی QS از دانشگاهیان و کارفرمایان است که برای ارزیابی اعتبار بین المللی موسسات در هر موضوع استفاده می شود. دو شاخص دوم، تأثیر پژوهش را براساس استنادات تحقیقات در هر مقاله و شاخص h- در موضوع مربوطه ارزیابی می کند. اینها از پایگاه داده السوی اسکپوس، جامع ترین بانک اطلاعاتی استنادهای تحقیق جهان تهیه شده است. این چهار مؤلفه برای تولید نتایج برای هر یک از رتبه بندی های موضوعی ترکیب شده اند و رتبه متناسب با آن برای هر رشته تنظیم می شود.نظرسنجی جهانی QS از دانشگاهیان از زمان آغاز کار در سال 2004 در راس رتبه بندی دانشگاه جهانی QS بوده است. در سال 2019، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوعات، پاسخ های بیش از 83,000 دانشگاهی در سراسر جهان را جلب می کند.

پاسخ دهندگان با ارائه نام، اطلاعات تماس، عنوان شغل و موسسه ای که در آن مستقر هستند، کشورها، مناطق و حوزه های اساتید را که بیشتر با آنها آشنا هستند شناسایی می کنند. برای هر یک از (حداکثر تا پنج) حوزه علمی شناسایی شده، از پاسخ دهندگان خواسته می شود تا 10 موسسه داخلی و 30 موسسه بین المللی را که برای تحقیقات در این زمینه عالی هستند، لیست کنند. آنها قادر به انتخاب موسسه خود نیستند

دانشگاه هنر، صنایع دستی و طراحی کالج هنر: 47

کالج هنرهای زیبا دانشگاه رویال: 51 – 100

دانشگاه اومئا: 51 – 100

هزینه تحصیل رشته هنر در سوئد

هزینه تحصیلات عالی سالانه در سوئد بسته به دانشگاه متفاوت است. شهریه رشت های هنری در حدود 80,000 کرون در سال (تقریباً 8,300 یورو یا 9 هزار و 200 دلار) تا 130,000 کرون (یا تقریباً 13,000 یورو یا 14,600 دلار آمریکا) است. همه دانشجویان در سوئد باید کتاب های درسی خود را خریداری کنند و به طور متوسط 77 دلار در ماه برای این منظور هزینه کنند.

هزینه های دیگر تحصیل در سوئد

دانشجویان معمولاً با هزینه اندک عضویت، در اتحادیه محلی دانشجویی عضو می شوند. این امکان، دسترسی به فعالیت های مختلف دانشجویی و تخفیف های دانشجویی را برای شما فراهم می آورد. بسته به اتحادیه، هزینه ها بین 5 تا 36 دلار در هر ترم متغیر است.هزینه زندگی در سوئد به محل تحصیل بستگی دارد (شهرهای بزرگتر عموما گران تر هستند)، اما تقریباً هزینه شامل 831 دلار در ماه به همراه اجاره خواهد بود. هزینه مراقبت های بهداشتی برای دانشجویان بین المللی نیز بسته به اینکه شما شهروند اتحادیه اروپا و سوئیس باشید یا خیر و همچنین مدت زمان تحصیل در سوئد، متفاوت است.

تحصیل هنر جهت علاقمندان این رشته، در کشورهای مختلف امکان پذیر است که سوئد یکی از آنهاست. اگر به خاطر شرایط شخصی خود امکان تحصیل هنر در سوئد را ندارید، با مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان در ارتباط باشید تا مکان های مناسب با شرایط تان را به شما معرفی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *