همه چیز در مورد آب و هوای ایتالیا

کشور ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و جزو هشت کشورصنعتی جهان محسوب می‌شود.  این کشور به بنا‌های تاریخی، آثار فاخر هنری و جاذبه های گردشگری و آب و هوای مدیترانه ‌ای معروف است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آب و هوای ایتالیا برای افرادی که به جهت مهاجرت و مسافرت و تحصیل در ایتالیا اقدام می‌کنند، بسیار مهم است.در این مقاله به بررسی این موضوع در کشور ایتالیا در طول سال می‌پردازیم.

جغرافیای کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است. شباهت نقشه کشور ایتالیا به چکمه موجب منحصر به فرد شدن نقشه این کشور شده است. کشور‌های اتریش، فرانسه، سوئیس از جمله کشور‌های هم مرز با کشور ایتالیا هستند. بلندترین نقطه در ایتالیا کوه مونته بیانکو و کم ارتفاع‌ترین نقطه در ایتالیا دریای مدیترانه‌ است.

شرایط در کشور ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید لازم است بدانید که آب ‌و هوای ایتالیا معتدل فصلی است. آب و هوا در کشور ایتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور از شمال تا جنوب بسیار متفاوت است. آب ‌وهوای مناطق ساحلی ایتالیا با آب وهوای مناطق کوهستانی تفاوت زیادی دارد. در ادامه به بررسی این موضوع در کشور ایتالیا در فصول مختلف می‌پردازیم.

ایتالیا

آب و هوای ایتالیا در فصل بهار

فصل بهار در ایتالیا با ابر‌های باران‌زا و باران آغاز می‌شود. با عبور کردن از ماه اول فصل بهار کم کم از شدت باران کاسته می‌شود. دمای هوای در طول فصل بهار در ایتالیا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است.

فصل بهار با وجود بارانی بودن؛ اما تعداد روز های آفتابی زیادی دارد. فصل بهار در ایتالیا، فصل شکوفایی درختان مرکبات، زیتون، انار و انجیر است.

آب و هوای معتدل ایتالیا در فصل بهار موجب بیدار شدن حیواناتی نظیر گوزن و خرس و… در کوه‌های آلپ می‌کند.

آب و هوای کشور ایتالیا در بهترین فصل سال تابستان

میانگین دمای هوا در تابستان ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد است، البته این دما در مناطق جنوبی کشور با وزش باد‌های گرم از سمت آفریقا به 38 درجه هم می‌رسد.

احتمال بارش باران در ایتالیا در طول فصل تابستان، حتی در در مناطق ساحلی بسیار نادر است. از این رو آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای سراسر کشور را در فصل تابستان فرا می‌گیرد.

آب و هوای ایتالیا در پادشاه فصل ها، فصل پاییز

فصل پاییز همواره با تغییر ناگهانی دمای هوا همراه است. فصل پاییز زمان مناسب و دلپذیری برای سفر به ایتالیا است. دمای هوا در این فصل از 20 درجه سانتی گراد عبور نمی‌کند.

 در‌نهایت ایتالیا در فصل زمستان

آب و هوای فصل زمستان، چهره متفاوتی برای ایتالیا به وجود می‌آورد. فصل زمستان زیباترین فصل در این کشور زیبای اروپایی است. در این فصل دمای هوا در نقاط شمالی و نقاط جنوبی تفاوت قابل توجهی دارند.

دمای هوا به صورت میانگین در زمستان های ایتالیا 9 درجه سانتی گراد است. کوه‌های کشور ایتالیا در فصل زمستان سراسر پوشیده از برف هستند که منظره های چشم نوازی را ایجاد می‌کنند.

با آگاهی دقیق و درست از آب و هوای ایتالیا در طول سال افراد می‌توانند بهترین شهر‌های ایتالیا برای تحصیل و برای زندگی و سفر را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با اعزام دانشجو به ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در کمترین زمان برای دانشجویان در خدمت شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *