همه چیز درباره دانشگاه لوند سوئد

در این مقاله همه چیز درباره دانشگاه لوند سوئد و چگونگی پذیرش و تحصیل در این دانشگاه برای مخاطبانی که قصد مهاجرت به سوئد و تحصیل در این دانشگاه را دارند، بیان خواهد شد. دانشگاه لوند سوئد از جمله دانشگاه‌های بین المللی می‌باشد که به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی و پژوهشی در استان اسکانیا سوئد در جهان شناخته می‌گردد و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در این دانشگاه هستند. از این رو دانشجویان می‌توانند با خواندن این مقاله با شیوه پذیرش تحصیلی آنها در این دانشگاه، بورسیه تحصیلی دانشگاه و … آشنا شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در دانشگاه لوند سوئد

از آنجایی که کشور سوئد با توجه به این که یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، دارای بهترین امکانات آموزشی است، به همین دلیل از مراکز آموزشی و دانشگاهی بسیار عالی و مدرنی برخوردار است و از این رو بسیاری از افراد به تحصیل در سوئد می‌پردازند و به انتخاب دانشگاه‌های معتبر این کشور خواهند پرداخت که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه لوند سوئد اشاره کرد.

بنابراین با توجه به این که بسیاری از افراد خواهان پیشرفت تحصیلی می‌باشند، این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا برمی‌گزینند.
معمولا دانشجویان جهت پذیرش در این دانشگاه باید ابتدا به وب سایت آن مراجعه نموده و فرم پذیرش این دانشگاه را پر نمایند، آنها باید در نظر بگیرند، پذیرش این دانشگاه از اوایل ماه مارچ شروع شده و تا اواخر ماه ژانویه ادامه دارد.

هر چند که در برخی مواقع دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف به اعلام زمان‌بندی خاصی می‌پردازد و دانشجویان باید مطابق با این زمان‌بندی به ارائه درخواست و فرستادن مدارک بپردازند.

می توان برخی از مهمترین مدارکی که دانشگاه لوند سوئد جهت پذیرش افراد به آن نیاز دارد را به صورت زیر بیان کرد:

  • مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • مدارک زبان آیلتس یا تافل با نمره بالا که از تاریخ صدور آنها بیش از دو سال نگذشته باشد.
  • درخواست پذیرش تحصیلی در رشته مورد نظر
  • پرداخت شهریه

دانشگاه لوند

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد

یکی از مواردی که بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت آن هستند بورسیه تحصیلی در سوئد می‌باشد تا بتوانند در کشورهای مختلف تحصیل کنند و به یک دانشجویی بین المللی تبدیل گردند.
دانشگاه لوند سوئد با توجه به این که یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد، در اختیار دانشجویان برتر و شایسته بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی قرار خواهد داد که معمولا شامل 25، 50، 75 و 100 درصد شهریه آنها خواهد بود.
لازم به ذکر است بورسیه دانشگاه لوند سوئد تنها به پوشش‌‌دهی شهریه دانشگاه می‌پردازد و هزینه‌های زندگی دانشجویان بر عهده خودشان خواهد بود، معمولا دانشجویان بین المللی که به دنبال اخذ بورسیه دانشگاه لوند سوئد هستند؛ باید بتوانند شایستگی‌های خود را به دانشگاه اثبات کرده و از رزومه عالی تحصیلی و علمی برخوردار باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لوند سوئد

می‌توان گفت تحصیل پزشکی در سوئد بویژه در دانشگاه لوند برای دانشجویان این رشته یک فرصت استثنایی می‌باشد چرا که این دانشگاه با توجه به همکاری نزدیک که با مراکز پزشکی و دارویی مختلف این کشور دارند، به دانشجویان این رشته کمک فراوانی می‌نمایند تا سطح آگاهی پزشکی آنها بالاتر رود و دانش این افراد ارتقا یابد.

دانشکده پزشکی لند همزمان با تاسیس دانشگاه لوند یعنی در سال 1666 شروع به فعالیت نموده است و از دستاوردهای فراوانی برخوردار می‌باشد که می‌توان گفت برخی از اختراعات جهانی محققان این دانشگاه شامل ساخت دستگاه تنفسی مصنوعی، ساخت اولین کلیه مصنوعی قابل استفاده، ساخت واحد تصویربرداری پزشکی MRI، ساخت نخستین داروی نیکوتین جهت ترک سیگار و ساخت نخستین دستگاه اکو کاردیوگرافی قلب و … می باشد.

جهت پذیرش تحصیلی سوئد در رشته پزشکی دانشگاه لوند متقاضیان باید مسلط به زبان سوئدی باشند چرا که تدریس رشته‌های پزشکی در این دانشگاه با زبان سوئدی است و به همین دلیل از دانشجویان جهت ورود به این دانشکده آزمون ورودی زبان سوئدی گرفته خواهد شد.

دانشکده پزشکی لوند از دپارتمان‌های مختلفی برخوردار می‌باشد که شامل شش دپارتمان خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به دپارتمان های علوم کلینیکی در لوند و مالمو، علوم بهداشت، علوم پزشکی تجربی، ترجمه پزشکی و پزشکی آزمایشگاهی اشاره نمود.

این دانشگاه در حوزه‌های مختلف پزشکی دارای محققان زیادی می‌باشد و دوره‌های مختلف پزشکی همچون پزشکی، بیوپزشکی، پرستاری، مامایی، کاردرمانی، رادیوگرافی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، پاتولوژی و شنوایی سنجی را با بهترین امکانات آموزشی به دانشجویان ارائه می‌دهد و این دانشگاه دارای دو بیمارستان بزرگ آموزشی می‌باشد تا دانشجویان کارورزی خود را در این مکان‌ها سپری کنند و علم پزشکی را فراگیرند.

دانشگاه لوند

در نتیجه

با توجه به این که شهر لوند دارای سازمان‌های مختلف دانشجویی و اتحادیه‌های فراوان دانشجویی است به آن لقب شهر دانشجویی داده شده، از این رو دانشگاه‌های لوند سوئد بهترین امکانات و تجهیزات را برای دانشجویان خود فراهم نموده‌اند و به همین جهت این دانشگاه بهترین مکان جهت تحصیل دانشجویان محسوب می‌شود تا بتوانند در شهری پویا و در برترین دانشگاه‌های بین المللی تحصیل نمایند و از تاریخ و فرهنگ غنی آنها بهره‌مند گردند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *