هزینه های تحصیل در اروپا

به دنبال یک دانشگاه عالی رتبه با هزینه های مناسب تحصیل در اروپا هستید؟ نظام دانشگاهی اروپایی بیشتر مبتنی بر بودجه عمومی است، به همین دلیل است که دانشگاه های اروپایی می توانند کیفیت بسیار خوبی را با هزینه های بسیار کم و حتی بدون هزینه تحصیل ارائه دهند. در ادامه مقاله به هزینه های تحصیل در اروپا اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه های تحصیل در اروپا

اروپا بیش از 30،000 برنامه مطالعات بین المللی ارائه می دهد که می توانید درخواست آن را بدهید. دانشجویان بین المللی در اروپا از استانداردهای زندگی عالی برخوردار هستند. به طور کلی، دانشجویان شهروندی اتحادیه اروپا باید در هنگام حرکت به کشور دیگر اتحادیه اروپا حقوق مشابهی داشته باشند. شهروندان اتحادیه اروپا به طور خودکار حق دارند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کنند. آن ها نباید پرداخت هزینه های تحصیلی بالاتری داشته باشند و باید قادر به دریافت مجوز اقامت باشند (رای کسب حمایت مالی از هر دانشجوی ملی دیگر). برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا این کار متفاوت است. اگر چه آن ها ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل هستند، آن ها می توانند تقاضای کمک هزینه تحصیلی بدهند.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در اروپا

اروپا سالانه بیش از 16 میلیارد یورو از بورس تحصیلی در اختیار شما قرار می دهد. آیا شما مناطق جذاب پاریس را ترجیح می دهید یا بیشتر محیط آکادمیک آکسفورد را دوست دارید؟ آیا شما به دنبال یک لیسانس، کارشناسی ارشد یا یک Ph.D هستید، در Studyportals شما می توانید کشور مقصد خود را انتخاب کنید و هزینه های تحصیل را در هر کشوری پیدا کنید.هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در اروپا

در زیر اطلاعاتی در مورد هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در کشورهای اروپایی خواهید یافت. هزینه های تحصیل در اروپا به طور کلی در مقایسه با دیگر قاره ها بسیار کم است، در حالی که بسیاری از دانشگاه های اروپایی در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی در رتبه های خوبی قرار گرفته اند. میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا عبارتند از:

  • 4،500 EUR در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ EEA.
  • 8.600 EUR در سال برای دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا/ EEA.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 5.100 EUR در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ EEA.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 10.170 EUR در سال برای دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا/ EEA.

هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی

یک مرور کلی از هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف به این قرار است که، هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس صفر است. دیگران در اتریش هزینه مطالعه را بین 600 تا 1500 یورو در سال پرداخت می کنند (به طور متوسط ​​726.72 یورو در هر ترم). تحصیل در دانمارک برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس آزاد است. در فنلاند، از اوت 2017، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا/ EEA باید حداقل هزینه تحصیل 150000 یورو در سال را برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود، پرداخت کنند.

تحصیل رایگان در اروپا برای اکثر دانشجویان در دسترس می باشد، در این زمینه می توانید با مشاورین تلفنی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت رایگان در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *