هزینه زندگی‌ در مالتا

برای مهاجرت به کشوری دیگر از موضوعات مهمی که می‌تواند بر تصمیم شما در انتخاب مقصدتان تاثیر بگذارد هزینه زندگی است. مالتا یکی از کشورهای مقرون به صرفه در زمینه هزینه های زندگی شناخته شده. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است در ارتباط با هزینه زندگی مالتا به شما اطلاعات لازم را می دهد. در این مقاله موضوعاتی همچون هزینه اجاره و خرید مسکن، هزینه بیمه درمانی، هزینه های حمل و نقل و خوردو خوراک در مالتا بررسی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه زندگی در مالتا:

سالها است که کشور مالتا به مکانی نسبتاً ارزان معروف است. اما به نظر می رسد که این موضوع در حال تغییر است، زیرا اجاره ها بیش از دستمزدها افزایش می یابد. با این وجود، هنوز هم امکان زندگی در این کشور ارزان است تا زمانی که از مناطق توریستی دوری کنید. وب سایت Numbeo تخمین می زند که هزینه زندگی در مالتا 10٪ ارزان تر از ایالات متحده است و اجاره 35٪ پایین تر است. اینکه چقدر ارزان می توانید موارد مورد نیازتان را پیدا کنید به جایی که می خواهید خرید کنید بستگی دارد. مواد غذایی بسته به محلی که خرید می کنید، متفاوت است. دکه های میوه فروشی که تقریباً در هر شهر و روستا وجود دارد، یکی از ارزان ترین راه ها برای تهیه میوه و سبزیجات است. بازارهای کشاورزان که هر سه شنبه بین ساعت 12- 7 و شنبه در همین ساعت کار میکنند و محصولات تازه خود را با قیمت بسیار مناسب عرضه می کنند. سوپر مارکت ها نیز یک منبع عالی هستند.یک عدد نان به طور متوسط 0.84 یورو است 12 عدد تخم مرغ 2.04 یورو قیمت دارد و می توانید یک بطری نسبتاً مناسب شراب را با قیمت 5 یورو انتخاب کنید. غذا خوردن مقرون به صرفه است، وعده غذایی برای یک رستوران ارزان قیمت 13 یورو و شام برای دو نفر در یک رستوران میان رده با هزینه 50 یورو.یک کاپوچینو در یک کافه 1.75 یورو است. یک زن و شوهر می توانند با بودجه ماهانه 2250 یورو به راحتی در مالتا زندگی کنند. با این کار می توانید از غذای خوب، و خانه ای دوست داشتنی در یک مکان زیبا لذت ببرید.

هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا

هزینه اجاره و خرید آپارتمان در مالتا

سرمایه گذاری در مالتا مانند خرید و فروش ملک در این کشور مجاز است. وام ها برای خرید ملک توسط افراد غیر مقیم یا شهروندان غیر مالتایی که در این جزایر اقامت دارند در دسترس هستند. پس از صدور مجوز توسط بانک مرکزی مالتا، می توانید وام بگیرید. اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید می توانید ملک بخرید . آپارتمان و همچنین یک خانه یا ویلا قادر به اخذ مجوز AIP (خرید ملک غیرمنقول) است که توسط وزارت دارایی اعطا می شود و معمولاً 6-8 هفته طول می کشد. قیمت ها برای خرید خانه یا ویلای 205169 یورو و 150101 یورو برای آپارتمان یا است. برای اولین بار، اجاره آپارتمان یک خوابه به طور متوسط در حال حاضر 735.63 یورو تعیین شده است. که این میزان کمتر از حداقل دستمزد افراد در این کشور است اما بخش های مرکزی کشور مالتا از این میزان هم گرانتر هستند.

هزینه بیمه درمانی و درمان در مالتا

کیفیت مراقبت های بهداشتی موجود در مالتا بسیار عالی است در حالی که مجبور به پرداخت بیمه پزشکی هستید، بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورها، به ویژه ایالات متحده برای شما خواهد بود. اگر شما یک شهروند مالتا هستید، مراقبت های بهداشتی رایگان است. با وجود این، بسیاری از مردم مالتایی هنوز به بیمه های خصوصی روی می آورند زیرا گزینه های مناسب و امنیتی بهتری را ارائه می دهند. بسیاری از افراد از برنامه های مراقبت های بهداشتی خصوصی که توسط کارفرمایان آنها آماده میشود، ثبت نام می کنند. این کارفرمایان یا مراقبت های بهداشتی رایگان را ارائه می دهند و یا با قیمتی با تخفیف قابل ملاحظه ای ارائه می دهند. اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا با فرم E121 بشوید، مراقبت های بهداشتی نیز رایگان خواهد بود، به ویژه برای افراد مسن یا بیمار که می تواند به پایین آمدن هزینه های زندگی در مالتا کمک کند.

در حالی که هزینه زندگی در مالتا به طور کلی کمتر از سایر کشورها است. خرید نسخه های دارویی و داروهای ضد بارداری در این کشور گرانتر است. این امر به این دلیل است که اکثر موارد باید وارد شوند. از آنجا که هزینه های پزشکی و داروهای موجود در بیمارستان های مالتا بسیار ارزان تر است، ممکن است شما ترجیح بدهید که در بیمارستان بستری شوید. ملاقات یک پزشک در مالتا تقریبا 20 دلار هزینه دارد، در حالی که یک متخصص ممکن است حدود 65 دلار باشد. آزمایشگاه ها حدود 30 دلار هزینه دارد و MRI به طور متوسط 168 تا 213 دلار هزینه دارد. خانم ها می توانند یک ماموگرافی آزمایش تراکم استخوان و آنالیز خون را با 168 دلار دریافت کنند. برای مقایسه، در ایالات متحده آمریکا ، آزمایش تراکم استخوان به تنهایی 150 تا 200 دلار هزینه دارد. داروها در مالتا نیز بسیار ارزان تر از ایالات متحده است ، اگرچه شاید کمی گران تر از سایر کشورهای قاره اروپا باشد. به عنوان مثال ، داروی متداول آسم، آلبوترول، در مالت حدود 3.50 دلار است ، در مقایسه در آمریکا که 50 تا 100 دلار می باشد. یک جعبه آنتی بیوتیک برای یک دوره درمانی یک هفته ای می تواند تا 20 دلار نیز هزینه داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز مراجعه کنید.

هزینه حمل و نقل در مالتا

اتوبوس های قدیمی مالتا به خودی خود یک جاذبه توریستی هستند و دارای ماشین های رنگی و شاد هستند. سامانه اتوبوس رانی نیمه خصوصی می باشد اما تعرفه مشخص شده یکسان است. شما می توانید بلیط خود را همزمان با سوار شدن در اتوبوس یا از طریق دستگاه های بلیط خریداری کنید، که در نزدیکی ایستگاه ها واقع شده اند. کارت بلیط های چند روزه باید از قبل از دفاتر بلیط یا از فروشگاه های Agenda خریداری می شوند. همچنین یک دفتر حمل و نقل عمومی مالتا و کیوسک الکترونیکی مناسب که می تواند Explorer و ExplorePlus را در سالن فرودگاه ارائه بلیط کند، وجود دارد.

اگر شما بلیطی برای اتوبوس نداشته باشید یا آن را فراموش کنید 10 یورو جریمه می شوید. بلیط های تک مقصده (معتبر دو ساعت) هزینه 2 – 1.5 یورو هزینه دارند. کرایه شبانه 3 یورو (در اتوبوس های شبانه) در تمام طول سال محاسبه می شود.کارت بلیط 15 یورو است . که یک گزینه مقرون به صرفه تر محسوب می شود، بنابراین اگر دو نفر با هم سفر می کنند می توانند دو بار بلیط را اسکن کنند. بلیط از زمان اسکن معتبر است. بلیط های هفت روزه Explorer برای بزرگسالان 20 – 15یورو هزینه دارد و در مالت و Gozo برای سفرهای نامحدود و روز یا شب معتبر است.ExplorePlus Card (39 یورو) به مدت هفت روز معتبر است و حمل و نقل نامحدودی در اتوبوس های عمومی، دو سفر با کشتی با خدمات فری والتا، سفر یک روزه با CitySightseeing مالتا و سفر به کومینو با کاپیتان مورگان کروز را فراهم می کند. هزینه ها را به صورت خلاصه در زیر آورده ایم:

  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 1.50 €
  • کارت ماهانه (قیمت عادی): 26.00 €
  • تاکسی (تعرفه عادی): 5.00 €
  • تاکسی برای یک کیلومتر (تعرفه عادی): 2.00 €
  • بنزین (یک لیتر): 1.38 €
  • خرید یک ماشین فلوکس واگن: 21،950. €
  • خرید یک تویوتا کرولا سدان: 23،985.97 €
هزینه حمل و نقل در مالتا

هزینه حمل و نقل در مالتا

هزینه خورد و خوراک در مالتا

قیمت مواد غذایی در سوپر مارکت های مالتا تفاوت چندانی ندارد و کم و بیش مطابق با میانگین های اروپایی است، در حالی که قیمت غذاهای رستوران در متفاوت است. مانند بسیاری از مقصد های توریستی دیگر، قیمت ها در نقاط مهم گردشگری و اطراف آن اندکی بالاتر از نقاط دیگر کشور است.

  • بطری آب 2 لیتری: 2.59 یورو
  • شیشه 1 لیتری شیر نیم چرب: 0.81 یورو
  • قهوه فوری Nescafe Gold (100 گرم): 4.29 یورو
  • غلات و حبوبات ذرت (450 گرم): 2.61 یورو
  • نان برش سفید: 0.98 یورو
  • ساندویچژامبون خرد شده (200 گرم): 1.55 یورو
  • شش تخم مرغ تازه (محلی): 1.00 یورو
  • گوجه فرنگی تازه (محلی): 1.65 یورو
  • سیب زمینی (محلی): 0.83 €
  • سینه مرغ تازه: 6.80 یورو برای یک کیلوگرم
  • گوشت گاو: 9.30 € برای یک کیلوگرم
  • شراب محلی: 3-4 یورو
  • شراب خارجی: 4 تا 10 یورو برای یک بطری خوب

در زیر قیمت متوسط برای رستوران های معمولی، به ازای هر نفر، تخمین زده می شود.

برای یک وعده غذای (ماهی، مرغ، گوشت گاو) برای یک رستوران با کیفیت خوب (به استثنای نوشیدنی) برای هر فرد حدود 25 تا 30 یورو حساب کنید. گزینه های گیاهی، پیتزا و ماکارونی به عنوان غذای اصلی قیمت را پایین می آوند.

  • ظروف ماکارونی: 10-15 یورو
  • پیتزا: 8 تا 15 یورو (بسته به نوع تاپ)
  • ماهی / مرغ: 13-17 یورو
  • گوشت های دیگر: 20-30 یورو
  • شراب محلی: 10-15 یورو
  • شراب خارجی: 15-20 یورو
  • شراب توسط لیوان: 3-5 یورو
  • بطری آب معمولی/ گازدار (1 لیتر): 3.50 یورو
  • نوشابه: 2.00 یورو
  • کاپوچینو: 2.00 یورو
  • دسر: 5.00-7.00 یورو

با توجه به مطالب بالا شما نسبت به تمام جزییات هزینه های لازم برای زندگی در کشور مالتا آگاهی پیدا کردید و می توانید این هزینه ها را با بودجه خود مقایسه کرده تا به تصمیم شما برای انتخاب کشور مالتا کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه زندگی‌ در مالتا

1- آیا مالتا مکانی گران برای زندگی است ؟ به طور کلی، مالتا یک کشور بسیار مقرون به صرفه برای زندگی است، از آنجا که مالتا یک جزیره است، برخی کالاهای وارداتی ممکن است گران تر باشند. رونق اقتصادی و محبوبیت اخیر مالت برای مهاجران، برخی مناطق این کشور را بسیار گرانتر از سایرین کرده است.

2- برای زندگی در مالتا چقدر پول نیاز دارید؟ یک زن و شوهر می توانند با بودجه 2000 دلار در ماه به خوبی زندگی کنند. از آن بودجه 500 تا 600 دلار برای مواد غذایی صرف کنید و مقدار زیادی شراب، پنیر، برش های خوب گوشت و ماهی و سایر موارد دریافت خواهید کرد. به طور متوسط هزینه آب و برق نیز 120 دلار در هر ماه و هزینه دیگر نیست اجاره خانه است.

3- آیا در مالتا غذا و نوشیدنی ارزان است؟ غذا و نوشیدنی مالتایی به طور کلی گران نیست. در مالتا انتخاب متنوعی از بارها، کافه ها و رستوران ها وجود دارد که از میان وعده تا یک وعده غذایی هر چیزی را سرو می کنند.

4- آیا زندگی در مالتا ارزان تر از انگلیس است؟ در حالی که قیمت در لندن به مراتب بالاتر از بقیه انگلستان است. میانگین قیمت اجاره در مالتا 5.04٪ ارزانتر از انگلیس است. در مقایسه با ایالات متحده قیمت اجاره در مالتا 34٪ ارزانتر است.

5- اجاره خانه در مالتا چقدر است؟ هزینه زندگی بسته به جایی که می خواهید زندگی کنید و سبک زندگی شما متفاوت است ، اما در اینجا هزینه های کلی کم است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه – حتی کسانی که فقط یک پیاده روی کوتاه به ساحل دارند – به طور متوسط در حدود 750 تا 800 دلار در هر ماه است.

6- آیا کشور مالتا مالیات بر دارایی دارد؟ مالتا مالیاتی را برای خرید ملک واقع در مالتا وضع می کند. نرخ عادی مالیات بر خرید 8٪ از ارزش انتقال ملک است. این یک مالیات است که به ارزش بازار ملک تعلق می گیرد و بدون در نظر گرفتن اینکه فروشنده سود فروش را داشته باشد یا خیر، پرداخت می شود.

7- مالیات به چه چیزهایی در مالتا تعلق می گیرد؟ مالیات بر اساس محل سکونت و منبع پیشنهادی امور مالی براساس هر دو اعتبار (فعال و غیرفعال) و سود سرمایه (از طریق ارائه خدمات سرمایه گذاری) می تواند به شما تعلق گیرد.

8- هزینه جابه جایی و حمل و نقل در مالتا چقدر است؟ هزینه حمل و نقل عمومی برای یک مسیر از 2 تا 6 یورو در این کشور می باشد.

9- هزینه بیمه درمانی در مالتا چقدر است؟ هزینه بیمه درمانی در این کشور، قیمت های مختلفی دارد به طور متوسط اگر بخواهیم محاسبه کنیم بین 60 تا 80 یورو است.

10- هزینه خرید منزل در کشور مالتا چقدر است؟ هزینه خرید مسکن با توجه به محل انتخابی متفاوت است اما برای یک آپارتمان حدود 100000 یورو و برای یک ویلا 200000 یورو هزینه در بردارد.

11- هزینه اجاره منزل در مالتا چقدر است؟ هزینه اجاره در این کشور از 600 تا 800 یورو در ماه متغییر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *