هزینه زندگی در دانمارک

دانمارک کشوری در شمال اروپا با نام رسمی پادشاهی دانمارک است. پایتخت این کشور شهر کپنهاک می باشد.‌ کشور دانمارک جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر دارد و زبان رسمی آن دانمارکی است. واحد پول کشور دانمارک، کرون دانمارک است. این کشور جنوبی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی می باشد و تنها مرز مشترکی که دارد با کشور آلمان است.‌ دانمارک و سوئد به وسیله پلی دریایی به نام پل اورسوند به یکدیگر متصل هستند. دانمارک کشوری بسیار عجیب و جذاب است. مردم آن شادترین و راضی ترین نیروی کار دنیا محسوب می شوند. علاوه بر آن این کشور کمترین فساد اداری دنیا را دارد.‌ کشو دانمارک جزو موسسین سازمان ملل و ناتو است. این کشور پس از ژاپن قدیمی ترین خاندان پادشاهی را دارد. دانمارک پنج استان و نود و پنج شهرستان دارد. شاید همین دلایل باعث شده تا دانمارک برای مهاجرت انتخاب خوبی باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به دانمارک با توجه به شرایط فرد متقاضی متفاوت است. اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به دانمارک، کار در دانمارک یا سرمایه گذاری در دانمارک و … اقدام کنید، بهتر این است که به موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز مراجعه کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل کنید. اما قبل از هر تصمیمی هزینه زندگی در دانمارک یا شرایط زندگی در این کشور را باید بررسی کرد. در این مقاله که به همت گروه کارشناسی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، مطالب کاملی در ارتباط با هزینه زندگی در دانمارک ارائه می گردد.‌

هزینه زندگی دانمارک

مهاجرت به کشور دانمارک روش های مختلفی دارد. با اخذ ویزای دانمارک می توان به تمام کشور های اروپایی سفر کرد. هزینه های زندگی یکی از مهم ترین بخش های زندگی یک فرد یا یک خانواده است از این رو برای زندگی در دانمارک و مهاجرت به این کشور دانستن هزینه های زندگی بسیار مهم است. هزینه های زندگی به بخش های مختلفی تقسیم می شود. از جمله این بخش ها می توان به هزینه مسکن در دانمارک، هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک و … اشاره نمود. در بخش های بعدی تمام این هزینه ها را به طور کامل بررسی می کنیم.

هزینه اقامت و مسکن در دانمارک

هزینه اقامت و مسکن در هر کشور و منطقه ای، به محل زندگی و شرایط انتخاب مسکن فرد بستگی دارد. در رده بندی ها و بررسی های صورت گرفته، کشور های موجود در منطقه اسکاندیناوی جزو کشور های گران هستند اما زندگی در دانمارک بسیار ارزان تر از زندگی در نروژ و سوئد است. کپنهاک اما گران ترین شهر دانمارک است ولی با این وحود اقامت و مسکن در تمام سطوح قیمتی موجود است. از خوابگاه های ارزان گرفته تا سوئیت ها گران قیمت در هتل های فانتزی با دو هزار و چهار صد یورو هزینه برای هر شب! در کل هزینه های اسکان در دانمارک درصد زیادی از هزینه های ماهانه را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل افرادی که به دانمارک مهاجرت می کنند باید محل سکونت خود را با دقت در نظر بگیرند، زیرا این امر اغلب می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد.

هزینه اقامت در دانمارک

هزینه اقامت در دانمارک

هزینه های مسکن به بخش های اجاره مسکن در دانمارک و خرید مسکن در دانمارک طبقه بندی می شود. در ابتدا هزینه اجاره مسکن در این کشور را بررسی می کنیم. این هزینه ها میانگین های قیمتی و رده بندی های قیمتی هستند. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین چهار هزار و پانصد کرون تا دوازده هزار کرون متغیر است. میانگین قیمتی برای آن شش هزار و هفتصد و هفتاد شش کرون خواهد بود. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر بین سه هزار تا نه هزار کرون دانمارک است. میانگین هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر چهار هزار و نهصد و شصت و شش کرون است. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بین هشت هزار تا بیست هزار کرون متغیر است. میانگین هزینه های آن دوازده هزار و پانصد و هشتاد و دو کرون می باشد. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر بین شش ازار تا پانزده هزار کرون است و میانگین آن نه هزار و پانصد و شصت و شش کرون می باشد.

اما ببینیم هزینه خرید آپارتمان در این کشور چگونه است. این هزینه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در دانمارک و خرید ملک در دانمارک را دارند هم مناسب است. برای هر متر مربع خانه در مرکز شهر هزینه ها بین بیست هزار تا پنجاه و دو هزار کرون خواهد بود و به طور میانگین سی و شش هزار و دویست و شصت و دو کرون است. هزینه هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر بین پانزده هزار تا چهل هزار کرون است و به طور میانگین باید بیست و شش هزار و سیصد و نود و هشت کرون هزینه کرد. توجه داشته باشید که هزینه های آب و برق معمولا در قیمت اجاره گنجانده نشده است، بنابراین باید بودجه مربوط به این هزینه ها را کنار گذاشت. همانطور که گفتیم هزینه های زندگی در شهر های مختلف متفاوت است. به طور مثال میانگین هزینه اجاره ماهیانه در شهر های کپنهاک، آرهوس، اودنس و آلبورگ به ترتیب ۱۶۶۰۰، کرون، ۱۱۸۰۰ کرون، ۱۰ هزار کرون و ۸۵۰۰ کرون است.

هزینه خورد و خوراک در دانمارک

می توان گفت دانمارک یکی از گران ترین کشور ها برای غذا و نوشیدنی است اما باز هم تاثیری در میزان رضایت مردم از زندگی نداشته چرا که درآمد ها و هزینه ها با هم منطبق هستند. ارزان ترین مکان برای خرید مواد غذایی و نوشیدنی در سوپر مارکت های زنجیره ای مانند لیدل است. خرید از این گونه مکان ها به دلیل تخفیف های خاص باعث می شود تا آشپزی و نوشیدنی در خانه مقرون به صرفه باشد. خرید از سوپر مارکت های آنلاین نیز بودجه کمتری نیاز دارد. علاوه بر آن در شهر کپنهاک برنامه ای طراحی شده است به نام Too Good To Go که هدف آن یافتن مواد غذایی و سهولت در پیدا کردن محصولات ارزان قیمت می باشد. به همین دلیل خرید و فروش را آسان تر نموده است.

اما ببینیم میانگین هزینه خرید مواد غذایی در دانمارک چقدر است. برای یک لیتر شیر هزینه ۸.۷۸ کرون است. هزینه یک ورق نان پانصد گرمی تازه ۱۷.۶۲ کرون، یک کیلوگرم برنج ۱۴.۴۳ کرون، دوازده عدد تخم مرغ ۲۳.۴۲ کرون، پنیر محلی یک کیلویی ۷۸ کرون، فیله مرغ یک کیلویی ۶۴.۲۸ کرون، یک کیلو سیب ۱۸.۷۵ کرون، یک کیلو موز ۱۷.۶۲ کرون، یک کیلو پرتقال ۱۹.۶۴ کرون، یک کیلو گوجه ۲۱.۷۸ کرون، یک کیلو سیب زمینی ۱۱.۶۷ کرون، یک کیلو پیاز ۹.۸۲ کرون، یک و نیم لیتری آب ۱۰.۳۵ کرون، یک پاکت سیگار مارلبرو ۴۵ کرون و … می باشد.

هزینه غذا در دانمارک

هزینه غذا در دانمارک

اما هزینه خورد و خوراک تنها محدود به خرید مواد غذایی نمی شود. ممکن است هزینه های رستورانی نیز موجود باشد. از این رو هزینه های مربوط به رستوران را بررسی می کنیم. میانگین هزینه یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت صد و بیست کرون است. وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران معمولی به طور میانگین ۶۰۰ کرون هزینه دارد. هزینه کاپوچینو حدود سی و هشت کرون است و هزینه پپسی حدود بیست و چهار کرون و آب معدنی کوچک هجده و شصت و شش کرون می باشد.‌

هزینه حمل و نقل در دانمارک

حمل و نقل در دانمارک در صورت استفاده از ناوگان عمومی بسیار مقرون به صرفه است. البته استفاده زیاد از حد از تاکسی ها می تواند برای شما گران تمام شود. در کشور دانمارک دوچرخه سواری و پیاده روی بسیار در بین مردم رایج است. علاوه بر این اتوبوس های مربوط به حمل و نقل در مسافت های طولانی به جریان اصلی سفر ها تبدیل شده اند و از این رو باعث ارزان تر شدن سفر های بین شهری گردیده است. کرایه قطار ها هم در طی چند سال گذشته برای رقابت با ناوگان اتوبوس رانی ارزان شده است.‌ زیر ساخت های عالی موجود در کشور دانمارک باعث شده تا استفاده از دوجرخه در شهر های این کشور بسیار رواج یابد. به طوری که شهر کپنهاک معروف به شهر دوچرخه ها شده است.

اما ببینیم هزینه حمل و نقل عمومی در کشور دانمارک چگونه است. هزینه بلیت یک طرفه به طور میانگین بیست و چهار کرون است. هزینه پاس ماهیانه چهار صد کرون، هزینه تعرفه معمولی شروع تاکسی پنجاه کرون، یک کیلومتر مسافت برای تاکسی پانزده و هفتاد و هشت کرون، یک ساعت انتظار تاکسی چهارصد و هشت کرون، یک لیتر بنزین یازده کرون و … . برای خرید یک خودروی وولس واگن نو یا ماشینی معادل آن باید مبلغی معادل دویست و پنجاه هزار کرون ارائه داد. برای خرید یک تویوتا کرولا سدان یا ماشینی معادل آن باید مبلغی معادل دویست و چهل و نه هزار و ششصد و هفده کرون هزینه کرد.‌

هزینه تفریح در دانمارک

سینما یا بازی بولینگ کاری نیست که دانمارکی ها به صورت هفتگی انجام دهند. این سرگرمی ها بسیار پر هزینه هستند. اغلب دانمارکی ها بیشترین هزینه تفریحی را برای عضویت در سالن های ورزشی و باشگاه های ورزشی خرج می کنند. البته امکانات آموزش ورزشی در پارک ها و فضا های مناطق سبز به حدی زیاد است که می توان بدون هیچ گونه هزینه ای کار های ورزشی و تمرینات ورزشی را انجام داد. اما ببینیم هزینه های چقدر است؟

برای عضویت یک ماهه در سالن بدنسازی باید دویست و چهل کرون پرداخت نمود. برای یک ساعت اجاره زمین تنیس باید هزینه ای معادل صد و هفتاد و پنج کرون پرداخت نمود. برای خرید بلیط سینما باید هزینه ای معادل صد کرون پرداخت نمود. هزینه ورود به کلوپ ها نیز صد و پنجاه کرون است.‌

هزینه تفریح در دانمارک

هزینه تفریح در دانمارک

هزینه تماس و رومینگ در کشور دانمارک

اگر از یک کشور دیگر اتحادیه اروپا به دانمارک سفر کنید، هنگام استفاده از تلفن هیچ هزینه رومینگ اضافی نخواهید داشت. این مسئله باعث می شود تا استفاده از سیم کارت شخصی در خانه ارزان تر شود. اما اگر به سیم کارت موقت نیاز دارید می توانید با هزینه ای بین سی تا پنحاه کرون خرید خود را انجام داده و سپس از بسته داده استفاده کنید. برای شصت مگابایت اینترنت نامحدود در دانمارک باید حدود دویست و چهل و یک کرون هزینه کرد.

سایر هزینه های زندگی‌ در دانمارک

هزینه های زندگی در یک کشور مثل دانمارک ابعاد دیگری هم دارد و به شرایط زندگی در دانمارک بستگی دارد. از جمله هزینه های دیگر می توان به هزینه خرید پوشاک، هزینه تحصیل در دانمارک و … اشاره نمود. برای خرید یک جفت شلوار جین مارک لویس باید هفتصد و چهار کرون هزینه کرد. برای خرید یک دست لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای مارک زارا یا اچ اند ام باید حدود دویست و هفتاد و هفت کرون هزینه کرد. هزینه خرید یک جفت کفش نایک هفتصد و بیست و هشت یورو و هزینه یک جفت کفش چرمی مردانه حدود نهصد و شصت و جهار یورو خواهد بود.

هزینه تحصیل برای شهروندان اتحادیه اروپا در دانمارک بسیار کم خواهد بود زیرا شهریه کاملا در این کشور رایگان است. اگر چه افرادی که به دانمارک مهاحرت می کنند باید هزینه های بیشتری برای تحصیل بپردازند و استفاده از مدارس بین المللی در این کشور بسیار گران قیمت است.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در دانمارک

  1. هزینه خرید سیمکارت در دانمارک چقدر است؟

    اگر به سیم کارت موقت نیاز دارید می توانید با هزینه ای بین سی تا پنحاه کرون خریداری نمایید.

  2. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین چهار هزار و پانصد کرون تا دوازده هزار کرون متغیر است

  3. زندگی در شهر کپنهاک چقدر هزینه دارد؟

    کپنهاک یکی از گران ترین شهر های دنیا است و در این زمینه در رتبه چهاردهم قرار دارد.

  4. هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در دانمارک چقدر است؟

    هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بین هشت هزار تا بیست هزار کرون متغیر است.

  5. میانگین هزینه های اجاره ماهیانه در شهر های مختلف دانمارک چقدر است؟

    میانگین هزینه اجاره ماهیانه در شهر های کپنهاک، آرهوس، اودنس و آلبورگ به ترتیب ۱۶۶۰۰، کرون، ۱۱۸۰۰ کرون، ۱۰ هزار کرون و ۸۵۰۰ کرون است.

  6. هزینه خرید مسکن در دانمارک چقدر است؟

    برای هر متر مربع خانه در مرکز شهر هزینه ها بین بیست هزار تا پنجاه و دو هزار کرون خواهد بود و به طور میانگین سی و شش هزار و دویست و شصت و دو کرون است.

  7. آیا هرینه خورد و خوراک در دانمارک مناسب است؟

    خیر دانمارک یکی از کشور های پر هزینه در زمین خورد و خوراک است.

  8. بهترین گزینه برای خرید مواد غذایی در دانمارک چیست؟

    برای خرید مواد غذایی در دانمارک بهتر این است که از فروشگاه های زنجیره ای خرید کرد.

  9.  هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت در دانمارک چقدر است؟

    میانگین هزینه یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت صد و بیست کرون است.

  10. هزینه حمل و نقل در کشور دانمارک چگونه است؟

    هزینه حمل و نقل در این کشور در صورت استفاده از اتوبوس و قطار بسیار عالی است.

  11. هزینه تفریح در دانمارک چقدر است؟

    هزینه تفریح در دانمارک بسته به شرایط متفاوت است. هزینه سینما و بازی بولینگ در این کشور زیاد است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *