هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان

یک دیدگاه متوسط ​​و بلند مدت در توسعه منابع انسانی مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای آینده برای مراقبت از دهان با بهترین متخصصان بهداشتی برآورده می شود. این مقاله یک مطالعه موردی در خصوص هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان با جمعیت فعلی 3.8 میلیون نفر است که طی ایجاد یک دانشکده آموزش دندانپزشکی را نیز آغاز کرده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان و دیگر کشورها نقش حیاتی در رفع نیازهای بهداشت دهان و نیاز افراد جامعه دارند. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که منابع نیروی کار برای جمعیت مناسب است، به ویژه با توجه به هزینه آموزش و زندگی کاری که می تواند گران باشد. در سطح جهانی، کمبود نیروی کار در بخش سلامت وجود دارد و در بسیاری از مناطق جهان، از جمله خاورمیانه، کمبود نیروی کار دندانپزشکی نیز به چشم می آید. علاوه بر این، نابرابری های قابل توجهی در دسترسی به مراقبت های دهان و دندان وجود دارد، در حالی که بیماری های دندانی (یعنی پوسیدگی و بیماری های پريودنتال) هنوز شایع ترین بیماری غیر قابل انتقال در سطح جهان است.

آموزش دندانپزشکی در عمان

جنبش جهانی جمعیت ها و متخصصان بهداشت دندان ها یک چالش عمده برای برنامه ریزی برای آینده می باشد، بنابراین مهم است که هر کشور به طور منظم نیروی کار دندانپزشکی خود را مورد بررسی قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات جمعیت، نیازهای بهداشتی، تعداد نیروی کار، مهارت ها و انتظارات را برآورده می کند. آموزش دندانپزشکی در عمان بر اساس مدل اروپایی است.

آموزش دندانپزشکی در عمان

داده ها نشان می دهد که گروه سنی 20 تا 24 ساله تقریبا 41.7٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد، بسیاری از مردان به طور خاص مهاجرانی هستند که ویزای کار عمان را در اختیار دارند و در این کشور مشغول هستند. به طور کلی، جمعیت جوان اما پیر می شود، تا سال 2050 پیش بینی شده است که جمعیت عمان 7 میلیون نفری را به خود اختصاص داده و نسبت افراد سالخورده به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

درآمد دندانپزشکی در عمان

عمان یک انتقال سریع برای تبدیل شدن به یک کشور با درآمد بالا انجام داده است. این در افزایش امید به زندگی جمعیتی همراه با افزایش سالانه در شیوع بیماری های غیر معکوس مزمن، از جمله دیابت و بیماری های قلبی عروقی منعکس شده است. رشد جمعیت به دلیل بالا بودن نرخ تولد و حضور کارگران غیرقانونی، به ویژه در مردان، بالا است. بیماری های عفونی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد، اما در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج، بیماری های غیر قابل انسداد برای این کشور رو به افزایش است. بیماری های دهان با عوامل خطر عمومی شایع نیستند، نیازهای بهداشت دهان و دندان مردم عمان بالا است. تقریبا تمام افراد 6 ساله (85 ٪) دارای شواهدی از تجربه پوسیدگی دندان با میانگین پنج دندان مبتلا هستند.

برای بررسی هزینه تحصیل پزشکی در عمان و همچنین دندانپزشکی بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید، مشاورین ما اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *