هزینه تحصیل در مسکو

هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین المللی به منظور رسیدن به هدف های مختلف تحصیل در روسیه، اقدام می کنند. روسیه با دوره های گوناگون یکی از گزینه های برتر برای تحصیل است که از لحاظ هزینه ای نیز دانش آموزان را معمولا حمایت میکند. دانش آموز می تواند موضوعات مختلف مانند پزشکی عمومی، ورزش های پزشکی، کودکان، دندانپزشکی، داروسازی و موارد مشابه را در این کشور انتخاب کرده و به تحصیل مشغول شوند. ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در این مبحث قصد داریم تا برای شما متقاضی محترم مهاجرت و تحصیل رایگان در روسیه، هزینه تحصیل در مسکو را تشریح کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهریه و هزینه تحصیل در مسکو

هر دانشجویی که در روسیه تحصیل می کند به طور متوسط ماهانه به 300 تا 400 دلار یا هر سال تحصیلی به (3 سپتامبر تا ژوئن) 300 تا 400 دلار آمریکا نیاز دارد. بهتر است بیشتر از 300 تا 400 دلار داشته باشید تا بتوانند هزینه های اضافی مانند بیمه پزشکی، مقدمات زندگی در آپارتمان یا خوابگاه (خرید ظروف، رختخواب، مواد شوینده و غیره) و خرید کتاب را تامین کنید. کاهش روبل در برابر ارزهای جهانی صرفاً بازیچه دست خارجی ها است؛ زیرا هزینه های آنها هنگام تبدیل به دلار کاهش می یابد لذا پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ارزان تر خواهد بود. هنگامی که شهری را برای تحصیل انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که مسکو گرانترین شهر است، اما هزینه های سایر شهرها کمتر خواهد بود.

هزینه های اصلی

شهریه دانشگاه های روسیه بسته به منطقه، دانشگاه و رشته از 121،000 تا 770،000 روبل (1،860-11،846 دلار) در سال متغیر است. دانشجویانی که بصورت رقابتی در دانشگاههای دولتی پذیرفته می شوند و یا بورسیه دولتی (سهمیه) دریافت می کنند می توانند بصورت رایگان تحصیل کنند. به این دانشجویان کمک هزینه اعطا می شود (میانگین کمک هزینه ماهانه در سال 2،018 مبلغ 1،484 روبل / 22 دلار، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی 2،921 روبل / 44 دلار است).

مکان های اقامتی

 قیمت مسکن اجاره ای دانشجویی در روسیه بسته به منطقه، نوع و محل اقامت (خوابگاه، اتاق اجاره ای یا آپارتمان) در ماه از 500 تا 35000 روبل (8-583 دلار) در ماه متغیر است. برای اطلاعات بیشتر به بخش “اسکان” مراجعه کنید.

بیمه پزشکی

سیاست بیمه نامه پزشکی داوطلبانه (VMI) برای دانشجویان در دانشگاه های مسکو از 4000 تا 12،000 روبل (60-180 دلار) در سال هزینه برمیدارد. این بیمه باید کل دوره تحصیلی را پوشش دهد، با این حال دانشگاه ها درخواست می کنند که این سیاست ها سالانه یا هر ترم پرداخت شود. برای کسب جزئیات بیشتر بخش “بهداشت و درمان” را مشاهده کنید. 

هزینه تحصیل در مسکو مقطع فوق لیسانس و فوق لیسانس

براساس قرارداد، هم قیمت و هم کیفیت دانشگاه های روسی بسیار بالاست؛ دانشجویان بین المللی با قیمت بسیار مناسب دانش بنیادی و دیپلم معتبر کسب می کنند. شهریه دانشگاه های روسیه با هم فرق دارد، اما به هر حال شهریه آنها کمتر از دانشگاههای اروپایی یا سایر کشورها است. در ضمن کیفیت آموزش روسیه نیز مانند آموزش اروپایی در سطح بالایی قرار دارد. وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه حداقل شهریه را تعیین می کند – قیمت شهریه هر دانشجو نباید کمتر از مبلغ سرمایه گذاری شده توسط دولت باشد. شهریه دانشگاه های روسی قطعاً به برنامه ویژه درسی، مدت زمان آن و موسسه ای که این دوره آموزشی در آن برگزار می شود، بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه های خانوار در روسیه (مسکن، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی و سایر موارد) نسبت به بسیاری از کشورها پایین تر است. همانند دانشجویان روسی، به دانشجویان بین المللی تمام وقت مزایای مختلفی ارائه می شود. گاهی اوقات برخی دانشگاه های روسی، دانشجویان با استعداد را تشویق می کنند و به آنها در پرداخت شهریه تخفیف می دهند.

هزینه تحصیل در مسکو مقطع فوق لیسانس و فوق لیسانس

هزینه تحصیل در مسکو مقطع فوق لیسانس و فوق لیسانس

اخذ مدرک لیسانس در روسیه چقدر هزینه برمیدارد؟ پس از اتمام برنامه های چهار ساله کارشناسی، دانشجویان مدرک لیسانس و مدرک تحصیلات عالی دریافت می کنند. پس از آن دانشجویان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند. هزینه تحصیل در بخش تمام وقت کارشناسی تقریباً سالانه 220-240 هزار روبل * (3،385-3،690 دلار) است. حداقل هزینه سالانه 121000 روبل (1،860 دلار) و حداکثر 770000 روبل (11،846 دلار) است.

اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه روسیه چقدر هزینه برمیدارد؟ دانشجو پس از دو سال آموزش مدرک فوق لیسانس دریافت میکند و اطلاعات جامعتری نسبت به رشته تحصیلی خود کسب می کند. در صورت داشتن مدرک لیسانس یا مدرک تخصصی، می توانید برای فوق لیسانس اقدام کنید. هزینه تحصیل در بخش تمام وقت کارشناسی ارشد به طور متوسط سالانه 240-260 هزار روبل * (3،690-4000 دلار) است. حداقل هزینه سالانه 127000 روبل (1،950 دلار) و حداکثر 450000 روبل (6،920 دلار) است.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در مسکو

تحصیل در روسیه موقعیت های رقابتی را در بازار بین المللی کار تضمین می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا در این کشور بمانید و مشغول فعالیت های تحقیقاتی و علمی و یا یافتن شغل شوید. هزینه خدمات برای پذیرش و پروسه های درخواست های آموزشی تحت قراردادهایی با ارائه خدمات آموزشی پولی از شما اخذ می شود ( هزینه آموزش تحت قرارداد ) مبلغ دقیق هزینه بستگی به نوع رژیم ویزای معرفی شده برای کشور بومی متقاضی دارد:

  1.  15،000 روبل (230.7 دلار ) برای کشورهای بدون ویزا و 30،000 روبل (461.5 دلار) برای کشورهای نیازمند ویزا. این مبلغ قابل پرداخت از طریق حساب شخصی در russia.study میباشد که به عنوان بخشی از روند درخواست در قرارداد آموزشی است.
  2. اپراتور همچنین این حق را دارد که تخفیف هایی را برای شما ارائه دهد.
  3. برنامه های بورسیه تحصیلی دولتی (سهمیه) بصورت رایگان پردازش می شود.
  4. آموزش در روسیه 5-7 برابر ارزانتر از اروپا و امریکا هزینه دارد: هزینه ها متغیر بوده و از 500 تا 6000 دلار در هر سال میباشد.

هزینه تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا در دانشگاه ها روسیه چقدر میباشد؟

تحصیل در برنامه مقطع دکترا حداقل ۳ سال طول میکشد. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا تخصصی می توانند در صورت علاقه به تحقیق و تدریس، برای برنامه دکترا تحصیلات تکمیلی متقاضی شوند. پس از دفاع از پایان نامه به دانشجویان فارغ التحصیل درجه علمی کاندیدای علوم (PhD) اعطا می شود.

تحقیق و تدریس. پس از دفاع از پایان نامه به دانشجویان فارغ التحصیل درجه علمی کاندیدای علوم (PhD) اعطا می شود. تحصیل در دوره آموزشی تمام وقت در دپارتمان کارشناسی ارشد به طور متوسط 260-280 هزار روبل (4000 4370 دلار) در سال هزینه دارد. حداقل هزینه 112000 روبل (1723 دلار) در سال. حداکثر 413000 روبل (6350 دلار) در سال.

هزینه تحصیل در دبیرستان های مسکو

خانواده هایی که به روسیه مهاجرت میکنند این انتخاب را دارند که بچه های خود را در مدارس عادی خصوصی و یا بین المللی ثبت نام کنند. مدارس کوچک در روسیه به کودکان توجه خاصی دارند. یکی از مدارس بزرگ بین المللی مدرسه ANGLO AMERICAN است که با سفارت آمریکا و مدارس بین المللی بریتانیا در ارتباط است.

یک جستجوی عمیق در فلسفه، رویکرد آموزشی و ساختار برنامه درسی ارائه شده، قبل از نگاه کردن هر چیز دیگری بسیار مهم است. تعداد زیادی از مدارس بین المللی در مسکو وجود دارند، که ا روش های مختلف و دوره های آموزشی مختلف را ارائه میدهند. با این حال، برخی به سادگی تکرار سیستم مدرسه دولتی بریتانیا از آموزش به قبلا به آن اشاره شد استفاده میکنند. باید از امکانات، رویکرد یونیفرم پوشیدن و یا هزینه های تحصیلی پایین (آنها به یک دلیل پایین هستند) اگر نیاز باشد مطمئن شوید، درخواست فرصت تحقیق در مدرسه، طول روز در مدرسه و آموزش و پرورش را در عمل ببینید – اگر به شما اجازه می دهند، پس از آن که تمامی موارد را بررسی کردید با اطمینان کامل مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هزینه تحصیل در دبیرستان های مسکو

هزینه تحصیل در دبیرستان های مسکو

 هزینه های آموزشی در مسکو

مهد کودک

  • پرستاری-و نگه داری 3 تا 4 ساله ها سالانه 19 هزار دلار

مدرسه ابتدایی سطح KS1

  • 5 تا 6 ساله ها 22 هزار دلار در سال

مدرسه ابتدایی سطح KS2

  • 7 تا 10 ساله ها 23 هزار دلار

مدرسه راهنمایی

  • 11 تا 13 ساله ها سالانه 24 هزار دلار

مدرسه راهنمایی

  • 14 تا 16 ساله ها سالانه 27 هزار دلار

دبیرستان

  • 17-18ساله ها سالانه 20 هزار و 6صد دلار

هزینه زندگی دانشجویی در مسکو

هزینه زندگی در مسکو به عنوان دانشجو بستگی به شیوه زندگی شخصی و فعالیت هایی دارد که دانشجو درگیر آن میشود. مقدار متوسط هزینه های اصلی بین 15000 تا 20000 هزار روبل در ماه متغیر است.

غذا:

در کافه تریا صبحانه/ ناهار تقریبا 150-200 روبل هزینه خواهد داشت.مسکو رستوران و کافه متنوعی دارد.  به طور معمول یک شام خوب برای هر نفر حدود800-1200 روبل امکان پذیر است. با این حال، رستوران های فست فود بسیار ارزانتر هستند: KFC تقریبا 300 روبل در هر وعده غذایی، مک دونالد تقریبا 250 روبل در هر وعده. نوشیدنی و پخت و پز یا پیشنهاد ناهار در یک رستوران تقریبا 2000 روبل در هفته است که در آن قیمت میوه و سبزیجات با توجه به فصل متغیر است.

بیمه نامه:

بیمه نامه سالانه پزشکی با مبلغ 15000 دلار حدود 5500 روبل هزینه دارد. این تقریبا برابر با بیمه درمانی برای 50000 دلار در خارج از کشور(هزینه های پزشکی مسکو کمتر از خارج از کشور) است. با این حال، مراکز پزشکی خصوصی نیز بیمه های گران قیمت تری ارائه میدهند( در حدود 60.000 تا 100.000 روبل در سال)

 حمل و نقل:

کارت های حمل و نقل دانشجویان تخفیف قابل توجهی در حمل و نقل زیرزمینی ارائه میدهند. تریلی، اتوبوسها و غیره.  میانگین سفر با تاکسی در مسکو:300-1000 روبل میباشد که بستگی به مسافت طی شده و ترافیک دارد.

تلفن:

یک دقیقه مکالمه خارج از کشور در داخل کشور روسیه 2-4 روبل دریافت تماس رایگان است. اینترنت رایگان در کلیه ساختمان های HSE باعث میشود تماس اسکایپ آسانتر شود.

اینترنت:

اینترنت در محوطه دانشگاه به صورت رایگان ( اتاق های مطالعه،کتابخانه و غیره) در دسترس است. وای فای رایگان در تمام دانشگاه های مسکو از HSE وجود دارد.  اینترنت موبایل ممکن است از 300 تا 1000 روبل در هر ماه باشد.

 هزینه ثبت نام ویزا، طولانی شدن ویزا:

هر فرد خارجی که به روسیه می آید باید ویزای روسی خود را در مدت 72 ساعت پس از ورود به استثنای تعطیلات و آخر هفته ثبت کند. همه دانشجویان ابتدا ویزای ورود خود را به مدت 90 روز دریافت میکنند. طولانی شدن ویزا 1000 روبل است.

شرایط تحصیل رایگان در مسکو

دانشجویان بین المللی می توانند به هر طریقی سعی کنند تا بتوانند رایگان به تحصیل بپردازند. به عنوان مثال، می توانند در المپیادهایی که دانشگاه های روسیه ترتیب داده اند، شرکت کنند. برندگان این مسابقات می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه پذیرش شوند و از مزایای شهریه رایگان و سایر موارد بهره مند شوند. اتباع خارجی نیز می توانند برای بورس تحصیلی دولت روسیه اقدام کنند. برخی از گروه های خارجی می توانند همانند دانشجویان روسی بصورت رایگان تحصیل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به راهنمای مرحله به مرحله درخواست و مسابقات علمی بخش های متقاضیان بین المللی مراجعه کنید.

تحصیل رایگان بنابر سهمیه دولت روسیه برای سال تحصیلی 2018/2019 ارائه می شود. دولت روسیه هر ساله 15،000 دانشگاه (بورس تحصیلی) را به اتباع خارجی در مقطع کارشناسی، تخصصی، کارشناسی ارشد، دکترا یا کارآموزی اختصاص می دهد. در سهمیه سال 2018 نسبت به سال گذشته تغییری اعمال نشده، اما اولویت با متقاضیان کشورهای آسیا و کشورهای مشترک المنافع است. بیشترین بورس تحصیلی به ترتیب به اتباع ویتنامی (958) و چین (950) اختصاص یافت. دولت روسیه 618 دانشگاه را به اتباع تاجیکستانی، 500 دانشگاه برای مغولستانی ها، 490 برای اوکراینی ها و 400 برای قرقیزستانی ها اختصاص داده است.

متقاضیان می توانند از بین 450 دانشگاه دولتی یکی را انتخاب کنند؛ از جمله می توان به مراکز معتبر آموزش عالی مانند موسسه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI، دانشکده عالی اقتصاد، دانشگاه دوستی ملل روسیه (People’s Friendship)، دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (Peter the Great St. Petersburg Polytechnic)، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک (Novosibirsk)، دانشگاه تحقیقات ملی تامسک (Tomsk)، دانشگاه فدرال ایمانوئل کانت بالتیک (Immanuel Kant Baltic)، دانشگاه فدرال خاور دور (Far Eastern Federal) و غیره، اشاره کرد. متقاضیان برای اینکه واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی دولت روسیه شوند باید از گزینش رقابتی سختگیرانه عبور کنند. هیئت پذیرش در 140 کشور جهان فعالیت می کنند. گزینش داوطلبان سال تحصیلی آینده تکمیل شده است. میزان پذیرش دانشجو در سال 2019 بسته به کشور در تاریخ فوریه-مارس آغاز می شود. اگر نتوانستید بورس تحصیلی بگیرید، می توانید برای قرارداد دانشجویی اقدام کنید. شهریه دانشگاه های روسی کمتر از شهریه دانشگاههای آمریکا یا اروپایی است.

شرایط تحصیل رایگان در مسکو

شرایط تحصیل رایگان در مسکو

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مسکو

روسیه از دوران اتحاد جماهیر شوروی مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی بوده که میخواهند در مقطع MBBS (لیسانس پزشکی و جراحی) تحصیل کنند. طبق ”فهرست راهنمای دانشکده های پزشکی جهان ” سازمان بهداشت جهانی (WHO)، روسیه از بین 100 دانشکده برتر پزشکی در رتبه 30 قرار دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در حال حاضر در بیمارستان های برجسته سراسر جهان مشغول به کار هستند. دانشجویان بین المللی اغلب MBBS را انتخاب میکنند چرا که در مقایسه با سایر کشورهای غربی، وزارت بهداشت و آموزش روس شهریه های استانداردی تعیین میکنند. یکی از دلایل اصلی انتخاب دانشگاه های برتر پزشکی روسیه برای MBBS کیفیت بالای آموزش همراه با هزینه های پایین است. تقریباً 57 دانشگاه پزشکی در روسیه وجود دارد. نسبت دانشجو به معلم در تمام دانشگاه های علوم پزشکی روسیه 7 به 1 است. حدود 12 تا از این دانشگاه ها مقطع MBBS را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

مدرک MBBS پس از حداقل 5 سال آموزش اعطا می شود. MBBS در مقایسه با لیسانس بیشتر بر جنبه عملی تاکید دارد. هزینه آموزش برای مدرک تخصصی بصورت تمام وقت به طور متوسط سالانه حدود 220-240 هزار روبل * (3،385-3،690 دلار) است. حداقل هزینه 121 هزار روبل (1860 دلار) در سال است. حداکثر هزینه نیز 632 500 روبل (9،730 دلار) در سال است.

معمولا دو نوع خوابگاه جهت دانشجویان در مسکو وجود دارد. هزینه خوابگاه های روسیه از 30 تا 100 دلار در هر ماه متغیر است. این خوابگاه ها گزینه ای ارزان تر برای صرف زندگی دانشجویی در روسیه می باشند. شما می توانید تحصیل در کشور روسیه را تجربه کنید اما پیش از آن نیاز است تا تمام آنچه را که باید، بدانید. اگر با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید آنها اطلاعات خوب و به روزی را اختیار شما قرار خواهند داد، چه در زمینه هزینه تحصیل در مسکو و چه دیگر موارد مشابه.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *