هزینه تحصیل در روسیه

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله به آخرین اخبار تکمیلی در باب هزینه تحصیل در روسیه در تمامی دوره های عمومی پرداخته اند، لطفا مطالعه بفرمایید. رشته مهندسی یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان دانشجویان بین المللی در روسیه می باشد، که در ادامه به هزینه های دوره ها اشاره کرده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهریه و هزینه تحصیل در روسیه

کشور روسیه برای تمامی دانشجویان بین المللی این فرصت را فراهم نموده است تا در بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. این کشور دارای تعداد 880 موسسه تحصیلات عالیه در زمینه های تحصیلی مختلف می باشد. دانشگاه های کشور روسیه در تلاش هستند تا با کمترین هزینه بهترین خدمات تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم آورند. مهم ترین نکته در باب تحصیل در روسیه هزینه مقرون به صرفه آن می باشد. کل هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه در قیاس با کشور انگلستان و ایالات متحده بسیار پایین تر است.

هزینه تحصیل دانشجویان در زمان رسیدن آنها به کشور پرداخت می شود. البته دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه کامل یک سال تحصیلی به صورت یک جا می باشند. هزینه های تحصیلی با توجه به دانشگاه و برنامه تحصیلی منتخب دانشجو متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در کشور روسیه بسیار اندک می باشد (در حدود 2000 دلار آمریکا  در سال ). هزینه تحصیل به زبان انگلیسی کمی گرانتر بوده و در حدود 3000 دلار آمریکا در سال می باشد.

در دانشگاه های کشور روسیه، بسیاری از دروس به زبان روسی تدریس می شوند. بنابراین تسلط به این زبان لازمه ورود به بسیاری از دانشگاه های این کشور می باشد. دوره های آموزشی زبان روسی جهت تسلط دانشجویان به این زبان هستند که معمولا 10 هفته به طول می انجامند. هزینه دوره های آموزشی زبان روسی از سطح پایه تا حرفه ای از 2000 دلار آمریکا شروع می شود.

رشته مهندسی یکی از پرطرفدارترین رشته ها در میان دانشجویان بین المللی در روسیه می باشد. زمینه های مختلف رشته مهندسی شامل تکنولوژی انرژی، عمران، نرم افزار، IT، برق، ارتباطات مخابراتی، صنایع و مهندسی مکانیک می باشد. هزینه رشته مهندسی از 2500   دلار آمریکا الی 5000 دلار آمریکا در سال متفاوت می باشد.

تحصیل در رشته بازاریابی، حسابداری و اقتصاد و یا MBA در دانشگاه های کشور روسیه در حدود 2500 الی 7000 دلار آمریکا در سال هزینه دارد. MBBS در دانشگاه های کشور روسیه شامل بسیاری از زمینه های رشته های پزشکی می باشد. از پزشکی عمومی، دندان پزشکی، داروسازی تا دام پزشکی. هزینه شهریه برای این دوره ها 2500 الی 1200 دلار آمریکا در سال هزینه دارد.

کشور روسیه دارای تاریخ بسیار غنی در موسیقی، باله، ادبیات و نقاشی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ و سنت کشور از قرن های پیش می باشد. برنامه های بسیاری در زمینه زبان شناسی، هنر و انسان شناسی در دانشگاه های روسیه ارائه می شوند. هزینه برنامه های هنری و علوم اجتماعی 2000 الی 5000  دلار آمریکا در سال در دانشگاه شهر های بزرگی چون مسکو و سنت پترزبورگ می باشد.

هزینه تحصیل در روسیه مقطع لیسانس و فوق لیسانس

تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه بر اساس قرارداد، ترکیبی از قیمت و کیفیت می باشد: دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود تا با کمترین هزینه در کشور روسیه دیپلم خود را دریافت نمایند. هزینه تحصیل دانشگاه های کشور روسیه ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما در قیاس با اروپا و دیگر کشور ها بسیار پایین تر می باشد.

هزینه تحصیل در روسیه مقطع لیسانس و فوق لیسانس

هزینه تحصیل در روسیه مقطع لیسانس و فوق لیسانس

در عین حال، کیفیت تحصیلی دانشگاه های روسیه در سطح دانشگاه های اروپا می باشد. فدراسیون تحصیلات عالیه کشور روسیه حداقل هزینه تحصیلی را در این کشور تعیین می نماید و بر هزینه دریافتی تمامی دانشگاه ها نظارت مستقیم دارد. در واقع، هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه به مواردی چون طول دوره تحصیلی و موقعیت دانشگاه بستگی دارد.

هزینه دریافت مدرک لیسانس در دانشگاه های روسیه چقدر می باشد؟ پس از پایان 4 سال تحصیلی، دانشجویان موفق به اخذ مدرک لیسانس خود می شوند. پس از آن، می توانند جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس 180-200 هزار روبل ( 3000 الی 3340 دلار ) در سال می باشد. حداقل هزینه 123500 روبل (2060 دلار ) در سال می باشد. و حداکثر هزینه 715000 روبل (11620 دلار ) در سال است.

هزینه دریافت مدرک فوق لیسانس در روسیه چقدر می باشد؟ پس از پایان 2 سال تحصیلی در مقطع فوق لیسانس جهت افزایش دانش فرد در زمینه تحصیلی انتخابی، مدرک فوق لیسانس به دانشجویان اهدا می گردد. دانشجویان می توانند پس از دریافت مدرک لیسانس جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس به تحصیل بپردازند. میانگین هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس 220-240 هزار روبل ( 3670-400 دلار) در سال می باشد. حداقل هزینه 127000 روبل ( 2120 دلار ) و حداکثر هزینه 450000 روبل ( 7500 دلار ) در سال می باشد.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در روسیه

اخذ مدرک دکترا به زبان روسی راهی به سوی مشاهده فرهنگ، زبان و ادبیات از منظر تحقیقاتی می باشد. این دوره ها نه تنها موجب کسب تجربه در موضوعات مختلف می گردد، بلکه دانشجویان را جهت ورود به بازار کار به عنوان متخصصان زبان با سطح بالای دانش ( که مورد نیاز هر جامعه ای می باشد ) آماده می سازد.

مدرک دکترا در زبان روسی توسط بسیاری از کشور ها به سبب هزینه پایین تحصیلی پیشنهاد می شود. میانگین هزینه تحصیل در مقطع دکترا 2300 INR الی 23000 برای هر دوره آکادمیک در سال می باشد. با در دست داشتن مدرک دکترا به زبان روسی می توان جهت اشتغال در مشاغلی چون مترجمی، سخنگو، معلمی، استادی دانشگاه و راهنمای تور، کار در سفارت، خدمات سازمان های  دیپلوماتیک، روزنامه نگاری، سرگرمی، ارتباطات عمومی و غیره اقدام نمود. میانگین درآمد سالانه برای افراد با مدرک دکترای زبان روسی، در حدود 175000 INR الی 750000 می باشد. افزایش حقوق به تخصص و دانش فرد در زبان روسی بستگی دارد.

  • هزینه دوره تحصیلی 2300 الی 23000 INR می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

جهت داشتن زندگی راحت هنگام تحصیل در کشور روسیه، دانشجویان می بایست 150 الی 300 دلار آمریکا در ماه به غیر از هزینه شهریه دانشگاه صرف نمایند. هزینه زندگی در روسیه و تحصیل از هر کشور دیگری در اروپا ارزان تر است. البته هزینه زندگی در شهر هایی چون مسکو و سنت پترزبورگ از هزینه سایر شهر ها کمی بیشتر است. دشوار است که بتوان هزینه های قطعی را اعلام نمود چرا که سبک زندگی هر فرد با دیگری در خرج و مخارج متفاوت است.

هزینه لوازم تحصیل برای دانشجویان اندک است. برای مثال هزینه یک بسته هزارتایی کاغذ 2 دلار آمریکا می باشد. خودکار،مداد و دیگر لوازم نوشتاری حتی ارزان تر نیز هستند. کتاب های درسی توسط دانشگاه تهیه می گردند. قیمت جین های با کیفیت 10 الی 20 دلار آمریکا، پیراهن 5 الی 15 دلار آمریکا و تی شرت 5 الی 12 دلار آمریکا می باشد.

قیمت غذا در کشور روسیه پایین است. به عنوان مثال، با پرداخت 1.5 دلار آمریکا می توان 4 کیلوگرم سیب زمینی و یا 4 کیلوگرم پیاز و یا 3 لیتر شیر خریداری کرد. محصولات روزانه حتی ارزان تر نیز می باشند. دانشجویان از وسایل نقلیه متفاوتی جهت تردد در شهر استفاده می نمایند که با پرداخت 5 دلار آمریکا در ماه می توان از خدمات وسایل نقلیه دانشگاهی استاده نمود.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

دانشجویان می توانند از 40 درصد تخفیف بلیط قطار و اتوبوس بهره مند گردند. کارت شناسایی دانشجویان بین المللی پس از پذیرش فرد در دانشگاه به وی اعطا می گردد. دانشجویان می توانند با در دست داشتن این کارت از 30 درصد تخفیف بلیط هواپیما بهره مند گردند.

شرایط تحصیل رایگان در روسیه

روسیه یکی از معدود کشورهای جهان است که متقاضیان خارجی حق تحصیل رایگان در دانشگاه ها با دانشجویان روس را  می دهد. سهمیه اختصاص داده شده توسط وزارت آموزش نه تنها برای دانشجویان کارشناسی بلکه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز به کار می رود. 15.000 خارجی می توانند در دانشگاه های روسی از تحصیل رایگان در روسیه لذت ببرند.

آموزش رایگان تحت سهمیه دولت روسیه برای سال تحصیلی 2018-2019 در اختیار دولت روسیه قرار دارد. هرساله دولت روسیه حدود 15.000 مکان دانشگاه( بورس تحصیلی) برای اتباع خارجی در دوره کارشناسی. کارشناسی ارشد.. دکترا یا برنامه های آموزشی کنار می گذارد. سهمیه سال 2018 از سال قبل بدون تغییر مانده است  اما اولویت به متقاضیان کشورهای آسیایی و کشورهای مستقل مشترک المنافع داده شده است.

بیشترین تعداد بورسیه ها به ترتیب به اتباع ویتنامی و چینی 958و 950 اختصاص یافته است. دولت روسیه چهل و پنج مکان دانشگاه برای تاجیکستان، 500 مورد برای مغولستان 490 مورد برای اوکراین و 400 مکان برای قرقیزستان تعیین کرده است. متقاضیان می توانند از 450 دانشگاه دولتی از جمله مراکز عالی معتبر مانند موسسه فیزیک و فناوری مسکو انتخاب کنند.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مفل دانشکده اقتصاد، دانشگا سنت پطرزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک سنت پطرزبورگ، دانشگاه دولتی نووسیبیریسک، دانشگاه تحقیقاتی تامسک دانشگاه دولتی ایمنوال.دانشگاه فدرال کنت بالتیک، دانشگاه شرق دور. برای واجد شرایط بودن دریافت بورسیه  تحصیلی از دانشگاه های  روسیه،متقاضیان باید انتخاب رقابتی دقیقی انجام دهند. هیئت های علمی دانشگاه ها برای پذیرش در 140 کشور جهان فعالیت می کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های روسیه پایین تر از هزینه های تحصیل در امریکا یا اروپا است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در روسیه

لطفا در زیر لیستی از دانشگاه های پزشکی در روسیه (همراه با هزینه های تحصیل) را ببینید، سنت پترزبورک آکادمی پزشکی دولتی مچینکف زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 3600 دلار
  • دومین سال ششم: 3600 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 2600 دلار
  • سال دوم تا ششم سال: 2600 دلار

آکادمی علوم پزشکی اطفال سن پترزبورگ (Saint Petersburg State Pediatrics Medical Academy)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 3000 دلار
  • سال دوم تا ششم سال: 3000 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 2000 دلار
  • سال دوم تا ششم سال: 2000 دلار

دانشگاه سن پطرز پست پاناتل (Saint Petersburg State Pavlov Medical University)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 5300 دلار
  • سال دوم تا ششم سال: 5300 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 3،200 دلار
  • سال دوم تا ششم سال: 3،200 دلار

دانشگاه علوم پزشکی دولتی کازان (Kazan State Medical University)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 2،800 دلار
  • دوم تا ششم سال: 2،800 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 1،700 دلار + 300 = 2000 دلار
  • سال دوم تا ششم: 1،700 دلار
  • هزینه اقامت در خوابگاه: 100 دلار در هر سال
  • بیمه: 100 دلار در سال

آکادمی پزشکی دولتی آستراخان (Ashtrakhan State Medical Academy)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 2300 دلار
  • دوم تا ششم سال: 2300 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 2000 دلار
  • دوم تا ششم سال: 2000 دلار
  • هزینه های خوابگاه: 150 دلار در سال
  • بیمه: 100 در سال

آکادمی پزشکی دولتی ولگاگراد (Volgagrad State Medical Academy)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 3،200 دلار
  • سال دوم تا ششم: 3،200 دلار
  • زبان تحصیل روسی:
  • سال اول: 2000 دلار
  • دوم تا ششم سال: 2000 دلار

آکادمی پزشکی دولتی ایوانوو (Ivanovo State Medical Academy)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 2700 دلار
  • سال دوم تا ششم: 2200 دلار

آکادمی پزشکی دولتی روستو (Rostov State Medical Academy)، زبان تحصیل انگلیسی:

  • سال اول: 3،300 دلار
  • دوم تا ششم سال: 2،800 دلار

هزینه های بیان شده در بالا شامل هزینه کالج، هزینه های خوابگاه و بیمه درمانی می باشد، جهت کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل در روسیه

1- آیا دانشجویان خارجی میتوانند با هزینه کم در دانشگاه های روسیه تحصیل کنند؟

دانشگاه های کشور روسیه در تلاش هستند تا با کمترین هزینه بهترین خدمات تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم آورند. مهم ترین نکته در باب تحصیل در روسیه هزینه مقرون به صرفه آن می باشد. کل هزینه زندگی دانشجویی در کشور روسیه در قیاس با کشور انگلستان و ایالات متحده بسیار پایین تر است.

2- نحوه پرداخت هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در روسیه چگونه است؟

هزینه تحصیل دانشجویان در زمان رسیدن آنها به کشور پرداخت می شود. البته دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه کامل یک سال تحصیلی به صورت یک جا می باشند.

3- آیا زبان آموزش در دانشگاه های روسیه بر هزینه تحصیل تاثیر دارد؟

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی کمی گرانتر بوده و در حدود 3000 دلار آمریکا در سال می باشد.

4- هزینه دوره های آموزشی زبان روسی چقدر است؟

از سطح پایه تا حرفه ای از 2000 دلار آمریکا شروع می شود.

5- هزینه رشته مهندسی در روسیه چقدر است؟

از 2500 دلار آمریکا الی 5000 دلار آمریکا در سال متفاوت می باشد.

6- تحصیل در رشته بازاریابی در دانشگاه های روسیه چقدر است؟

در حدود 2500 الی 7000 دلار آمریکا در سال هزینه دارد.

7- هزینه شهریه رشته های پزشکی در روسیه چقدر است؟

هزینه شهریه برای این دوره ها 2500 الی 1200 دلار آمریکا در سال هزینه دارد.

8- هزینه برنامه های هنری و علوم اجتماعی در دانشگاه های مسکو و سنپترزبورگ چقدر است؟

هزینه برنامه های هنری و علوم اجتماعی 2000 الی 5000 دلار آمریکا در سال در دانشگاه شهر های بزرگی چون مسکو و سنت پترزبورگ می باشد.

9- هزینه دریافت مدرک لیسانس در دانشگاه های روسیه چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس 180-200 هزار روبل ( 3000 الی 3340 دلار ) در سال می باشد.

10- هزینه دریافت مدرک فوق لیسانس در روسیه چقدر می باشد؟

میانگین هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس 220-240 هزار روبل ( 3670-400 دلار) در سال می باشد.

11- هزینه تحصیل مقطع دکترا در روسیه چقدر است؟

میانگین هزینه تحصیل در مقطع دکترا 2300 INR الی 23000 برای هر دوره آکادمیک در سال می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *