هزینه تحصیل در اسلواکی

تجربه زندگی در اسلواکی می تواند یک مقصد اقتصادی مناسب برای تحصیل و کار دانشجویان باشد. هزینه تحصیل در اسلواکی توسط موسسات آموزش عالی به صورت جداگانه تعیین می شود. اگر برنامه های تحصیلی در زبان خارجی ارائه شود، دانشجویان باید هزینه تحصیل پرداخت کنند. شهریه ها از 700 تا 10.000 یورو در سال متفاوت است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل در اسلواکی

هزینه های زندگی در جمهوری اسلواکی کمتر از کشورهای اروپای غربی است. هزینه های زندگی با توجه به منطقه، نیازهای روزانه و شیوه زندگی متفاوت است. آموزش عالی اسلواکی شامل مدارس دولتی، ایالتی و خصوصی آموزش عالی (کالج ها) می باشد. اکثریت قریب به اتفاق مدارس تحصیلات عالیه عمومی هستند که آنها توسط دولت و فعالیت های تجاری تامین می شوند. موسسات دولتی آموزش عالی، مدارس نظامی، پلیس و پزشکی هستند. موسسه های خصوصی آموزش عالی نادر هستند،آنها توسط نهادهای غیر دولتی تأسیس و تأمین مالی می شوند، اما مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش هستند.

هزینه آپارتمان در اسلواکی

 

هزینه آپارتمان در اسلواکی

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید هزینه های 2000 تا 5000 یورو را در هر سال تحصیلی بپردازند. در برخی موارد متقاضیان تحصیلات عالی باید در امتحان ورودی قبول شوند. دانشجویان می توانند انتظار هزینه های زیر را داشته باشند:

  • آپارتمان یک خوابه: 300 یورو در هر ماه شامل کلیه خدمات مورد نیاز
  • آپارتمان دو خوابه: 400 یورو در هر ماه شامل کلیه خدمات مورد نیاز
  • حمل و نقل محلی: هزینه ها از 0.50 یورو به 1.40 یورو (تک بلیط)
  • حمل و نقل محلی: از 20 یورو (بلیط ماهانه)

(نرخ های ذکر شده در بالا ممکن است با توجه به موقعیت مکانی – داخل یا خارج از مرکز شهر متفاوت باشد)

مسکن در اسلواکی

موسسات آموزش عالی در اسلواکی خوابگاه های دانشجویی را ارائه می دهند که یک اتاق توسط 2-3 دانشجو به اشتراک گذاشته شده است. اتاق های تک نفره با امکانات خوب نیز در دسترس هستند. برخی از خوابگاه ها همچنین دارای مراکز تناسب اندام، استخر شنا، امکانات اینترنت، خدمات خشکشویی و غیره می باشند. هزینه خوابگاه ها با توجه به امکانات و مکان متفاوت است و از 67 یورو در هر ماه شروع می شود. در اسلواکی، آپارتمان های خصوصی برای اجاره به صورت شریکی یا مستقل در دسترس هستند. نرخ مسکن مستقل، با توجه به تعداد اتاق ها، حدود 300 تا 800 یورو در ماه هستند.

کارت های دانشجویی در اسلواکی

در اسلواکی، می توان از کارت های بین المللی استفاده کرد. این کارت ها اجازه می دهد تا دانشجویان برای اقامت، حمل و نقل، رستوران ها، کنسرت ها و در بسیاری از مکان های دیگر تخفیف بگیرند. دانشجویان بین المللی، از جمله دانشجویان دکترا که در اسلواکی در یک برنامه معاهدات بین المللی تحصیل می کنند، تحت پوشش بیمه های قانونی قرار می گیرند. اسلواکی پرداخت کننده چنین بیمه درمانی است، برای دریافت این بیمه، دانشجو باید مدارک تایید کننده تحصیل در یک موسسه آموزش عالی در اسلواکی را ارائه کند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اسلواکی به صورت کامل مطلع هستند،پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *