مهندسی مکانیک در سوئیس

استفاده از ماشین آلات و لوازم مدرن شامل ترکیبی از مکانیک، الکترونیک و فناوری اطلاعات می باشد که البته بر طبق آن طراحی شده است. در ابتدا متقاضیان در پایگاه های علمی و فنی طبیعی به وجود آمده به تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس مشغول و پس از آن به تحصیلی تکمیلی خود ادامه می دهند تا بتوانند بعدها به شرایط تکنولوژیکی در حال تغییر در حرفه خود بپردازند و ارزیابی درستی از روند در حال توسعه داشته باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته مهندسی مکانیک در سوئیس

سوئیس یک کشور صادر کننده است و مهندسان مکانیکی فارغ التحصیل این کشور در سطح صادر کنندگان حضور دارند. این عزیزان به عنوان کارشناسان حرفه ای، ماشین آلات را طراحی، تولید و می فروشند و البته از طرفی فرآیندهای آنالیز و بهینه سازی نیز به عهده این عزیزان است. توسعه محصول در زمینه تخصصی با مهمترین استانداردهای فعلی، ارزش ها و سیاست ها انجام می شود. در زمینه هسته مکاترونیکا، تعامل اجزای مکانیکی، کنترل و مقررات با استفاده از برنامه های کاربردی علوم رایانه ای به تصویر کشیده شده است. رشته مهندسی مکانیک در شاخه فناوری نانو و میکرو در سوئیس:

  • مهلت درخواست: مشخص نشده
  • مدت زمان: 24 ماه
  • هزینه تحصیل: 5،499 یورو در سال
  • زبان تدریس: انگلیسی (کتاب  IELTS)
  • دانشگاه علوم کاربردی و هنر غرب یورون-لس باین، سوئیس

برنامه کارشناسی فناوری نانو و میکرو در سوئیس

در رشته های میکرو و فناوری نانو جهت تحصیل در سوئیس آموزش خاص با دوره های مهندسی مکانیک و برق، علوم مواد، و همچنین فیزیک، بیوشیمی و علوم محاسباتی ارائه می شود. این رشته یک محیط برای یادگیری حرفه ای است و درواقع به عنوان یک کاتالیزور برای رشد توانایی های دانش آموزان و همچنین مهارت های فوق العاده ای این افراد ارائه می شود.

برنامه کارشناسی فناوری نانو و میکرو در سوئیس

هدف از برنامه کارشناسی فناوری نانو و میکرو، آموزش مهندسین با استعداد و افرادی است که در میکرو فناوری، فیزیک، شیمی، مکاترونیک، تجزیه و تحلیل داده ها و طراحی فرآیند، مهندسی مکانیک، برق و شیمیایی فارغ التحصیل شده اند و قصد ورود به بازار کار را دارند. دوره کارشناسی ارشد در این رشته نتیجه تلاش مشترک همه استادان و اساتید تخصصی دانشگاه های علوم کاربردی سوئیس (UAS) در زمینه های مختلف از میکرو و فناوری نانو می باشد. برای رسیدن به این هدف، آنها در سال 2002 برنامه تدریس این رشته در مقطع ارشد با اهداف زیر پایه ریزی کردند:

  • ترکیب بخش های خصوصی با دپارتمان مربوط به تحصیلات مقطع ارشد در UAS.
  • درک عمیق از پدیده های مقیاس نانو
  • مهارت های اصلاح و نظارت بر اجزاء
  • مهارت در حل مشکلات بسته بندی و در استفاده از فناوری یکپارچه سازی سیستم

فارغ التحصیلان دوره فناوری نانو و میکرو سوئیس

فارغ التحصیلان این رشته قادر به درک و استفاده از ابزار و تجهیزات فناوری نانو هستند. ادامه این رشته در مقطع ارشد تاکیدی ویژه بر تجربه عملی فارغ التحصیلان دارد. شرکت در دوره های دیگر با تجارب بین المللی شناخته شده در زمینه فناوری نانو (مانند EMPA، PSI، دانشگاه های بازل، Neuchatel و ژنو) به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد با طیف گسترده ای از تجهیزات و امکانات تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو به توسعه این رشته بپردازند. این کلاسهای در سراسر کشور سوئیس برگزار می شود.

کمیته و اعضای علمی دانشگاهی ها به طور مرتب با هم ملاقات می کنند تا از اجرای یکپارچه محتوایی که به سرعت در حال پیشرفت تکنولوژی در زمینه تحقیقات و کاربرد های نانو و میکرو تکنولوژی است اطلاع پیدا کنند. این دوره توسط یک هیئت سوئیسی از استادان فعال در نانو و میکرو فناوری در دانشگاه  علوم کاربردی سوئیس و EMPA اداره می شود. ایجاد این پروژه توسط CTI تأمین مالی شده و برنامه از سال 2005 به طور موفقیت آمیزی پیگیری می شود.

رشته علوم مهندسی هسته ای در سوئیس

رشته علوم مهندسی هسته ای سطح بالایی از رشته ها را شامل می شود که شامل فیزیک هسته ای، نوترون و راکتور و حفاظت تابش در برابر دینامیک حرارتی، ایمنی راکتور و علم مواد است. فناوری هسته ای، به ویژه تولید انرژی از طریق تقسیم هسته، یک بخش فناوری پیشرفته است که شامل سطوح بسیار بالایی از پالایش اورانیوم طبیعی خام می شود. کل زنجیره تولید انرژی بسیار پیچیده و گسترده است و این تنها به علت فن آوری جامع ایمنی و فرهنگ ایمنی است که به آن نیاز دارد. اطلاعات رشته مهندسی مکانیک در شاخه مهندسی هسته ای :

  • مدت زمان: 2 سال
  • هزینه تحصیل: 1،160 یورو در سال
  • زبان تدریس: انگلیسی کتاب IELTS
  • نام دانشگاه و رتبه آن: دانشگاه لوزان با رتبه دانشگاهی 308

برنامه ارشد رشته مهندسی هسته ای در سوئیس

یکی از اهداف کلی ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته مهندسی هسته ای،ارائه دانش عمیق در مورد تقسیم هسته ای برای تامین انرژی است. این برنامه شما را با دانش پایه و پیشرفته مربوط به فرایند تبدیل انرژی هسته ای آشنا می کند. با توجه به ماهیت بین رشته ای علم و فناوری هسته ای، این برنامه شامل طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله فیزیک هسته ای و راکتور، حرارتی هیدرولیک راکتور، علم مواد هسته ای، راکتور و فن آوری نیروگاه، حفاظت از تابش و ایمنی هسته ای است.

یکی دیگر از این برنامه ها ارائه دانش تکمیلی در زمینه همجوشی هسته ای می باشد،که در بلند مدت، انتظارات بزرگی در مورد قابلیت همجوشی هسته ای به عنوان منبع نامحدود انرژی سازگار با محیط زیست پیش روست. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد علوم مهندسی هسته ای، شما همچنین از پیشینه قوی پژوهش های همجوشی در EPF لوزان بهره مند می شوید.

دانش تکمیلی تکنیک های هسته ای در سوئیس

تکنیک های هسته ای در زمینه های غیر از تامین انرژی نیز از شهرت خاصی برخوردار هستند. در پزشکی، کاربرد های مهم رادیو ایزوتوپ رادیواکتیو برای اهداف تشخیصی و درمانی کاربرد دارد. بسیاری از زمینه های تحقیقاتی از تکنیک های اندازه گیری هسته ای استفاده می کنند، برای مثال استفاده از رادیوتراپی، تصویربرداری رادیوگرافی و توموگرافی و روش های تحلیلی بر پایه اشعه مانند اشعه سنکروترون، نوترون ها و غیره  استوار است.

شایان ذکر است کاربردهای صنعتی غیرممکن تولیدی هسته ای نیز وجود دارد. در بسیاری از موارد فوق، شتاب دهنده های ذرات می توانند به عنوان منبع تابش خورشید، اغلب با ویژگی های خاص برنامه کاربردی داشته باشند. پایداری و سازگاری با محیط زیست، و همچنین پارامترهای اقتصادی یک تکنولوژی تبدیل انرژی، تا حدی به ویژگی های چرخه سوخت مربوط می شود. با توجه به جهانی و همگانی شدن بازار انرژی و عواقب کلی محیط زیستی فناوری های انرژی، عرضه سوخت هسته ای مستلزم توجه استراتژیک بیشتر  است.

سیستم های انرژی در سوئیس

از دیدگاه جهانی، انرژی هسته ای قسمتی از سیستم تامین انرژی است که براساس ترکیبی از منابع اولیه، شبکه های توزیع و طیف وسیعی از مصرف کنندگان می باشد. ذخیره انرژی در سراسر جهان با چالش پایداری مانند،ضرورت کاهش انتشار CO2، یافتن جایگزینی برای کاهش منابع فسیلی و افزایش راندمان استفاده از انرژی مواجه می شود. این دوره درسی به ایجاد یک تکامل بین انرژی هسته ای، انرژی های احیا کننده و مصرف انرژی کارآمد به عنوان کمک های ضروری درجهت پایداری می پردازد. علاوه بر این،متقاضیان می توانید در دوره های موجود EPF Lausanne و ETH Zurich که با انواع دیگر سیستم تبدیل انرژی سروکار دارد شرکت کنند.

با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)همراه باشید تا شما را از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس و همچنین تحصیل و اعزام دانشجو سوئیس به صورت کامل آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *