مهندسی عمران در ایتالیا

اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا وکسب مدرک مهندسی عمران در ایتالیا با تکمیل دوره های آموزشی و ثبت نام در کالج یا دانشگاه امکان پذیر می باشد. طبق برآورد کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر، تکمیل این مطالعه تا حد بسیاری به جایی که شما تحصیل می نمایید بستگی دارد که ممکن است در حدود سه تا هفت سال به طول بیانجامد، که بعد از اتمام دوره فارغ التحصیلان می توانند در محیط های مختلف کار مانند شرکت های ساخت و ساز و مدیریتی؛ شرکت های ساختمانی مشغول به کار شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

مهندسی به کارگیری خلاقیت در علم، متدهای ریاضیات و شواهد تجربی برای نوآوری،  طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری سازه ها، ماشین آلات، مواد، دستگاه ها، سیستم ها، پروسه ها و ارگان ها است. رشته مهندسی طیف وسیعی از زمینه های تخصصی را شامل می شود که هر کدام بر بخش خاصی از ریاضیات کاربردی، علوم کاربردی و انواع برنامه های کاربردی تاکید بیشتری دارد.

مهندسی عمران، ساخت و ساز به همراه طراحی و حفظ زیرساخت هایی است که ما روزانه از آنها استفاده می کنیم(ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های انرژی و آب، شبکه پسماند و بسیاری از موارد دیگر).  افرادی که در بخش مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید نقشه ها و ساختارها را درست کنند و برای حل مسائلی مثل افزایش جمعیت یا بلاهای طبیعی راه حل هایی پیدا کنند. برخی از تخصص های مهندسین عمران عبارتند از: مهندسی حمل و نقل، مهندسی محیط و مهندسی ژئوتکنیک.

در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد عمران،  دانشجویان چگونگی متابعت استانداردهای ایمنی ساختمان و همچنین مقررات ساختمان را یاد می گیرند. دانشجویان چگونگی مدیریت پروژه های ساختمانی،  انجام تمام محاسبات و تنظیم و میزان کردن را آموزش می بینند. دیگر بخش های مهم ساخت و ساز که باید به آن توجه کرد تاثیر محیط زیست، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه هایی که در آن کار می کنند است.

دوره های ارائه شده در رشته مهندسی عمران توانایی حل مسائل شما را به چالش می کشد. شما باید مشکلات خود را در تکمیل پروژه های ساختمانی با منابع محدود بر عهده بگیرید. اگر می خواهید مهندس عمران موفقی باشید شما نیاز به خلاقیت داشته باشید و همچنین توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه را داشته باشید.  شما می توانید بین دو مسیر شغلی کلی یکی را انتخاب کنید. شما هم می توانید در دفتر کار مشغول باشید و طراحی پروژه ها، درخواست ها و ملاقات با مشتری را انتخاب کنید یا می توانید مستقیما مدیریت و کار با پروژه های ساختمانی را انتخاب کنید. اگر کار در بخش ساختمان برای شما جذاب است شما این توانایی را دارید که عضوی از یک گروه باشید که نقشه های روی کاغذ را به واقعیت تبدیل می کنند.

دانشجویانی که از دوره مهندسی عمران و ساخت و ساز فارغ التحصیل می شوند میتوانند در بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.  در اینجا برخی از مشاغل محبوب ذکر شده است: مهندسی ساخت و ساز، مهندسی سازه، مهندسی منابع آب و کنترل نقشه برداری ساختمان.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های ایتالیا

اگر برای دوره کارشناسی درخواست داده اید شما باید یک مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید که نشان دهد شما شایستگی تحصیل در دانشگاه های کشور خود را دارید. این مدرک همچنین شایستگی شما برای تحصیل در ایتالیا را نشان می دهد. برای دوره کارشناسی ارشد معمولا داشتن مدرک کارشناسی مورد نیاز است و برای دکترا یک مدرک کارشناسی ارشد خوب از الزامات است. توجه داشته باشید که برخی از دوره ها به زبان ایتالیایی ارائه می شود و نیاز است که شما مهارت زبان خود را ثابت کنید. برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا شما باید مدرک کارشناسی در رشته مرتبط یا دیپلم معادل آن را داشته باشید. به عنوان بخشی از الزامات ورود در زمان درخواست باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک شناسایی
  • سوابق تحصیلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • توصیه نامه
  • بیانیه شخصی
  • مدارک زبان( انگلیسی یا ایتالیایی،  بسته به دوره )
شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی عمران از دانشگاه های ایتالیا

الزامات زبان

زبان ایتالیایی:

طبق آیین نامه ایتالیا برای دسترسی به تحصیلات دانشگاهی،  دانش آموزان باید دانش کافی از زبان ایتالیایی داشته باشند زیرا زبان آموزش معمولا ایتالیایی است. به طور کلی،  شما باید حداقل سطح B2، EUROPASS LANGUAGE PASSPORT را داشته باشید. اگر سطح C1 یا C2، EUROPASS LANGUAGE PASSPORT را داشته باشید از آزمون زبان ایتالیایی معاف هستید. در صورتیکه سطح زبان ایتالیایی شما معادل C1 یاC2 باشد که قبلا توضیح داده شد شما ملزم به گذراندن آزمون زبان ایتالیایی هستید. این آزمون توسط موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید معمولا در ماه سپتامبر برگزار میشود.

زبان انگلیسی:

اگر می خواهید در دوره یا برنامه ای شرکت کنید که به زبان انگلیسی است شما باید سطح زبان خود را با ارائه نتایج دوره های زبانی که گذرانده اید اثبات کنید. لطفا همیشه با دانشگاهی که میخواهید در آن تحصیل کنید چک کنید که مدارک زبان شما متناسب با الزامات دوره باشد.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلان
  2. دانشگاه پلی تکنیک تورین
  3. دانشگاه پادوا
  4. دانشگاه ساپینزا رم
  5. دانشگاه بلونیا
  6. دانشگاه ناپلز فدریکو II
  7. دانشگاه ترنتو
  8. دانشگاه پیزا
  9. دانشگاه پروجیا
  10. دانشگاه سالرنو
  11. دانشگاه پاویا
  12. دانشکده صنعتی باری
  13. دانشگاه فلورنس
  14. دانشگاه رم تور ورگاتا
  15. دانشگاه پالرمو
  16. دانشگاه گینوا
  17. دانشگاه کالابریا
  18. دانشگاه کاگلیاری
  19. دانشگاه آکویلا

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا به زبان انگلیسی

رشته مهندسی عمران مربوط به طراحی، ساختمان و حفظ محصولات تولید انسانی و سازه ها می باشد که شامل جاده ها،  پل ها، کانال ها، سد ها، ساختمان ها و غیره می باشد. مهندسی عمران به عنوان دومین شاخه مهندسی پس از مهندسی نظامی ایجاد شد،  نام آن به عنوان غیر نظامی طراحی شده است. بیشتر مهندسی عمران به وسیله دولت مرکزی ایجاد شده است.

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا به زبان انگلیسی

ارزیابی ها به وسیله طیف وسیعی از روشهای مختلف انجام می شود. که شامل سخنرانی ها،  کلاس های آزمایشگاهی، آموزش ها، کار گروهی، و صحبت های یک به یک با سرپرست می باشد. بیشتر دوره های تحصیلی دارای پیوستگی خوب و نزدیک با صنعت دارد که به دانشجویان این اجازه را می دهد که یک سال در صنعت سپری کنند،  معمولاً در سال سوم از دوره تحصیلی چهار ساله شان. این معمولاً به وسیله گزارش ها و بازخورد کارفرما ها ارزیابی می شود.

  • کارشناسی مهندسی عمران و انرژی
  • کارشناسی مهندسی عمران با یک سال در خارج از کشور
  • کارشناسی مهندسی زمین شناسی و ژئو تکنیک (اصلاح خاک و سنگ )
  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران و مدیریت

محدود های بسیار جالب از دروس کارشناسی ارشد و مدارک تحقیقاتی در سطح کارشناسی ارشد موجود دارد. که شامل کارشناسی ارشد در مهندسی کاربردی،  مهندسی پل، مهندسی خدمات ساختمانی مدیریت مهندسی، مهندسی بهداشت فاضلاب، سازه های بتنی. مهندسی عمران در بازار مشاغل منفی برای فارغ التحصیلان،  عرضه را برای افزایش تقاضا تولید می کند – این یک نیاز افزایش یافته برای آن دسته از افرادی است که می‌توانند سازه هایی بسازند وطراحی کنند که باعث می شود زندگی مدرن اتفاق می افتد. فضاهای کاری خاص شامل نقشه برداری ساختمان،  مشاوره و قرارداد کاری، مهندسی سایت ( زمین زیر ساختمان )، مهندسی سازه، زمین شناس، افت کردن، سنجش و نقشه برداری. چندین سازمان حرفه ای جایگاه های تخصصی برای فارغ التحصیلان مهندسی عمران ارائه می دهند مثل BAE.

آزمون های زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

دانشگاه های ایتالیایی دارای برنامه های تحصیلی می‌باشند که شما می توانید هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی تحصیل کنید. به همین دلیل است که در صورت پذیرفته شدن در یکی از برنامه های تحصیلی آنها شما نیاز خواهید داشت که هم مدارک حرفه ای زبان انگلیسی و هم مدارک حرفه ای زبان ایتالیایی ارائه دهید.

آزمونهای زبان که به وسیله دانشگاه های ایتالیایی برای تحصیل به زبان انگلیسی قابل قبول است:

  • TOEFL
  • TOEIC
  • IELTS
  • C1 پیشرفته یا C2 تخصصی

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

علاوه بر رتبه بندی 1250 دانشگاه برتر جهان به طور کلی و منطقه ای و کشوری،  پنجمین گزارش U.S. News سالیانه Best Global Universities، موضوعات تحصیلی مختلف را در حوزه های گوناگون مورد بررسی قرار می دهد و رتبه بندی می کند. U.S. News از روش های مجزا برای اعلام دانشگاه های برتر جهان در 22 موضوع مختلف استفاده می کند. رتبه بندی موضوعی توسط Clarivate Analytics InCites انجام می شود. وظیفه Clarivate جمع آوری داده ها و معیارهای لازم رتبه بندی است و اطلاعات کتاب شناختی بر اساس وب سایت علوم تهیه می شوند.

رتبه بندی های موضوعی که با رشته تحصیلی،  و یا دانشکده های خاص در دانشگاه ها، مانند دانشکده بیزنس یا پزشکی مرتبط نیست_ بر اساس عملکرد تحقیقاتی آموزشی آن موضوعات به دست می آید.  U.S. New برای هر موضوع از معیارهای مختلف کتاب شناختی از جمله نشریات و تقدیرنامه ها و همچنین شاخص های اعتبار جهانی و منطقه ای استفاده کرده است.

در اکثر موارد،  موسسه ای که تمرکز بیشتری بر یک موضوع خاص داشته باشد،  جز رتبه بندی های موضوعی قرار می گیرد، اما از رنکینگ Best Global Universities کلی 1250 دانشگاه برتر جهان محروم می شود. در مجموع، 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفته اند ولی نام آنها در رنکینگ کلی 1250 دانشگاه برتر جهان وجود ندارد. دانشگاه های هفت کشور پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام در رنکینگ موضوعی ارزیابی شده اند، اما در رنکینگ جهانی نام آنها وجود ندارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران طبق رتبه بندی Best Global Universities:

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا

دانشگاه های عمومی:

میانگین شهریه دانشگاه عمومی برای آموزش عالی در ایتالیا بین 850-2000 یورو در سال است. برای تحصیل دانشگاه های در ایتالیا بسیار گران تر است و اکثریت آن ها هزینه های تدریس مشابهی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دارند.

هزینه زندگی در ایتالیا:

هزینه زندگی در ایتالیا می تواند به طور قابل توجهی بالا یا پایین باشد بسته به جایی که شما زندگی میکنید دارید. به عنوان مثال مناطق گردشگری و شهرهای اصلی به ویژه در شمال گران تر از شهرهای کوچکتر است. در یک ماه بودجه ای از 1000 یورو تا 1500 یورو می تواند هزینه های زندگی مانند خورد و خوراک، محل اقامت،حمل و نقل، خرید کتاب ها و غیره را در اختیار شما قرار دهد.

در زیر چند مورد از هزینه های زندگی در ایتالیا بیان شده اند:

  • شیر: 1.20 لیتر
  • نان:3.50 کیلو
  • گوشت:9.00-19.00 گرم
  • مرغ:10.00-8.00 کیلو
  • برنج:1.70-2.50کیلو
  • پاستا:0.80-1.20 کیلو
  • آب معدنی:080-0.50 لیتر
  • سینما: 7.50
  • منوی فست فود:5.50
  • بلیط قطار میلان- روم 38.00(قطار درون شهری)47.00
  • روم و میلان بلیط قطار زیرزمینی:1.00 یورو( 1 سفر)

همکاران و مشاورین ما در حقوقی موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه مشاوره در زمینه کسب اطلاعات در مورد شرایط مهاجرت به ایتالیا و همچنین اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل هستند. پس با ما در ارتباط باشید یا به صورت حضوری با متخصصین ما در زمینه های گفته شده به گفت و گو بنشینید تا شما را با آسان ترین راه ها آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *