مهندسی شیمی روسیه

مهندسی شیمی روسیه رشته ای پیشرو جهت تحصیل در روسیه 2020 است که در بهترین موسسات تحصیلی منطقه ولگوگراد جنوب روسیه و برخی کشورهای خارجی به دانشجویان بین المللی آموزش داده می شود. این رشته در دانشگاه هایی تدریس می شود که دارای یک زیرساخت به خوبی توسعه یافته می باشند و تحصیل در سطوح حرفه ای بالا را تضمین می کنند. ما در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به بررسی زوایای آشکار و پنهان کشور روسیه، برای مهاجرت تحصیلی در این رشته پرطرفدار، پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه

مهندسی شیمی اصول علمی و ریاضیات را برای طراحی، توسعه و ارزیابی سیستم های عملیاتی به کار می برد. این یک رشته علمی برای ذهن های خلاق و چالش برانگیز و همچنین شواهد عملی می باشد. لیسانس در رشته مهندسی شیمی برنامه ای است که بسیاری از علوم طبیعی و مفاهیم مهندسی را در یک برنامه کلی گرد هم می آورد. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته مهندسی فرصت هایی در محدوده وسیعی از زمینه ها مانند شرکت های مهندسی، آژانس های مشاوره، آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، شرکت های هوا فضا و شرکت های انرژی دارند.

برنامه های رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در سراسر دنیا به صورت پاره وقت، تمام وقت یا گزینه های دیگر تحصیلی در دسترس می باشد. مباحثی که در این برنامه های تحصیلی پوشش داده می شوند شامل فیزیک، شیمی، سینتیک، واکنش های شیمیایی، فرآیندهای جداسازی، سیستم های الکتروشیمیایی، بقای انرژی و مباحث دیگر است. برنامه های کاربردی آزمایشگاهی و عملی همه از اجزای این برنامه هستند.

کارشناس در رشته مهندسی شیمی، یک متخصص می باشد که دارای دانش و مهارت هایی است که ترکیب فرآیندهای شیمیایی با انواع مختلف اثرات فیزیکی و شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی بر روی مواد (خرد کردن و مرتب سازی، تشکیل و جداسازی سیستم های ناهمگن و همگن، گرمادهی و خنک سازی، تغییرات فاز و اثرات نفوذ میدان های الکتریکی، مغناطیسی، فراصوتی و غیره) برای انجام تغییرات عمیق مواد در مقیاس صنعتی را ممکن می سازد.

نسل جدیدی از دانشمندان و مهندسین که قادر به انجام دادن چالش های کلیدی و مهم بخش نفت و گاز، و ایجاد راه حل های ابتکاری برای بازیافت نفت از منابع موجود و توسعه ذخایر غیر متعارف باشند را پرورش می دهد. این برنامه شامل آموزش مهندسی در سطح بالا همراه با آموزش مدل سازی ریاضی و آنالیز داده ها و به دست آوردن تجربه از طریق پروژه های تحقیقاتی و صنعتی می باشد.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی شیمی از دانشگاه های روسیه

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی شیمی از دانشگاه های روسیه

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی شیمی از دانشگاه های روسیه

وره های پیش نیاز تحصیلی اصلی دوره ها به زبان روسی تدریس می شوند. بنابراین اگر می خواهید انتخاب نامحدود داشته باشید، باید مهارت های پیشرفته زبان را داشته باشید. دوره های پیش نیاز تحصیلی در روسیه به دو روش ارائه می شود: فقط زبان. شما می توانید دوره های تابستانی را برای شروع یا تحصیل با دوره فشرده زبان روسی به مدت 1 تا 3 ماه بگذرانید. گروه آمادگی: شامل دوره های پیشرفته پیوسته پایه ای و مشخصات زبان می باشد. کمک می کند تا سیستم در صورت آموزش، روش های تدریس، جنبه های امتحان و مهارت های شما برای قبولی در حوضه های رقابتی، معرفی کند.

برای پذیرش در دوره های مهندسی، دانش جویان باید در دروس زیر با دروس دیگر در مدرسه، تحصیل کنند.

  • ریاضیات
  • فیزیک

برای پذیرش، به نمرات خاصی در موارد فوق لازم نیست. دانشجویان با تمام نمرات برای پذیرش در دانشگاههای دولتی روسیه پذیرفته می شوند.

الزامات برای دوره های کارشناسی ارشد M.Phil و تمامی دوره های کارشناسی ارشد:

مدرک دوره کارشناسی 4 ساله همراه با ریز نمرات

  • مدارک تحصیلی متوسطه

برای Ph.D مقطع دکتری:

 برای پذیرش در هر رشته دکترا نیاز به موارد زیر است:

  • مدرک لیسانس با ریز نمرات، مقطع کارشناسی ارشد در موضوع مرتبط همراه با ریز نمرات

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

  • دانشگاه دولتی Chelyabinsk

دانشگاه دولتی Chelyabinsk در سال 1976 تأسیس شد و اولین دانشگاه اورال (Ural) جنوبی بود. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 27000 دانش آموز دارد که در 12 دانشکده مختلف ثبت نام کرده اند.

  • دانشگاه ملی تحقیقات پلی تکنیک Tomsk

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در آسیای روسیه، سیبری، می باشد که در سال 1878 در Tomsk روسیه تاسیس شد. این دانشگاه نیز اولین دانشگاه سلطنتی سیبری بود.

  • دانشگاه دولتی نفت و گاز Gubkin روسیه

این دانشگاه در مسکو می باشد و در 17 آوریل 1930 تاسیس شد. این دانشگاه به نام زمین شناس Ivan Gubkin نامگذاری شد. دانشگاه Gubkin از سال 1930 در حال آموزش به دانشجویان بوده است و دانشجویان بین المللی از کشورهای خارجی برای اولین بار در سال 1947 ثبت نام کردند. اکنون بیش از 5000 فارغ التحصیل بین المللی در 114 کشور جهان مشغول به کار  هستند.

  • دانشگاه فدرال قفقاز شمالی

این دانشگاه براساس مصوبه شماره 958 رئیس جمهور اتحادیه روسیه (در ماه ژوئیه 2011) و سفارش شماره 226 دولت اتحادیه روسیه (در ماه فوریه 2012) در نتیجه ادغام سه دانشگاه واقع در منطقه Stavropol (دانشگاه فنی دولتی قفقاز شمالی، دانشگاه دولتی Stavropol و دانشگاه فناوری Pyatigorsk Humanities) تاسیس شد.

  • دانشگاه پلی تکنیک Peter the Great سن پترزبورگ

افرادی که طی بیش از صد سال در این دانشگاه تحصیل کرده اند، نقش بسزایی در شهرت و شناخت این دانشگاه داشتند. برندگان جایزه نوبل، P.L. Kapitsa، N.N. Semyonov، Zh.I.Alfyoro، A.F.Loffe، I.V.Kurchatov، A.A.Radtsig، Yu.B.Khariton تنها چند نام برجسته در بین صدها دانشمند با استعداد و مدیران تولید می باشد که فعالیت های آنها در ارتباط با دانشگاه است و دستاوردهای آنان به عنوان پایه و اساس برای توسعه علم و مهندسی روسیه به خدمت گرفته می شود.

  • دانشگاه دولتی Kalmyk

این دانشگاه در سال 1970 و براساس موسسه آموزش و پرورش Kalmyk در روسیه تأسیس شد. اولین فارغ التحصیلی دانشجویان در سال 1975 انجام گرفت.

  • دانشگاه دولتی اورال (Ural) جنوبی

این دانشگاه در سال 1943 با نام قبلی خود یعنی موسسه مهندسی مکانیک Chelyabinsk (CMEI) تأسیس شد و بعدها در سال 1997 با نام دانشگاه دولتی اورال جنوبی ظاهر شد. این دانشگاه خود را به عنوان “دانشگاه هوشمند پایداری برای اورال” توصیف می کند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه به زبان انگلیسی

مهندسی شیمی به عنوان یک حرفه فرصت های زیادی را ارائه می دهد و هرگز از مد خارج نمی شود و به یک نقطه اشباع نمی رسد. روسیه همیشه به دلیل آموزش سطح بالا در حوزه های مختلف مهندسی شیمی مشهور بود و بسیاری از دانشگاه های آن با داشتن پتانسیل بزرگی واقعی، به عنوان مدارس تعالی آموزشی در نظر گرفته می شوند.

اگرچه بسیاری از دانشگاه های روسی دوره های زبان مقدماتی را برای کمک به دانشجویان برای بدست آوردن مهارت های لازم برای تحصیل به زبان روسی ارائه می دهند، اما در صورتی که ترجیح می دهید زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش شما باشد، طیف وسیعی از برنامه های آموزشی در زبان انگلیسی در دسترس است.

بیشتر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند. یک ابزار جستجوی مفید برای یافتن برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی در دانشگاه های روسیه را می توان در وب سایت StudyinRussia.ru یافت، به شما امکان جستجو بر اساس سطح مدرک، رشته تحصیلی / موضوع، نحوه تحصیل، طول دوره، شهر، و البته زبان مورد نظر شما را میدهد

شرایط دقیق پذیرش در یک برنامه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه روسی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی شما باید مدرک تایید کننده تحصیلات قبلی به عنوان دیپلم، مدرکی برای اثبات تسلط بر زبان انگلیسی ارائه دهید.کسب نمره لازم در آزمون مانند IELTS یا TOEFL نشان گر تسلط شما است.همچنین برخی از دانشگاهها ممکن است، نمونه کارها، مراجع معلمان شما و همچنین که یک اسکایپ یا مصاحبه تلفنی را به زبان انگلیسی را از شما درخواست کنند.

بازار کار رشته مهندسی شیمی در روسیه

بازار کار رشته مهندسی شیمی در روسیه

بازار کار رشته مهندسی شیمی در روسیه

هر محصول تولید شده قبل از رسیدن به دست مصرف کننده باید مراحل خاصی را طی کند و مهندسان فرآیند وظیفه دارند این فرآیندها را در چارچوب مهندسی شیمی تحت بررسی قرار دهند. آنها کارآیی، کیفیت و ایمنی فرایند را ارزیابی می کنند و در صورت نیاز برای بهبود فرایند پیشنهاداتی را ارائه می دهند. 

آنها روش هایی مانند برهم کنش های شیمیایی، طراحی تجهیزات و عملکرد سیستم مربوط به ساخت آن محصول خاص را ارزیابی می کنند. هنگامی که فرایندها نیاز به پیشرفت و اصلاح داشته باشند، وظیفه مهندس فرآیند است که تغییرات لازم را پیشنهاد کند. در برخی موارد، مهندس، طراحی تجهیزات جدید را توسعه خواهد داد. این مهندسین همچنین باید کار خود را با استفاده از نمودارها نشان دهند که مورد قبول بخش های تولید و ساخت شرکت واقع شود.

حقوق یک مهندس شیمی در روسیه چقدر است؟

اگر می خواهید یک شغل پر سود و با ثبات شغلی و گزینه های مختلف برای پیشرفت در حرفه خود داشته باشید، به دنبال شغل های بیشتر از مهندسی شیمی نباشید. طبق اداره آمار کار و کارگر، با توجه به میزان رشد هشت درصدی چشم انداز شغلی، تقاضا برای مهندسان شیمی همچنان در بین سال های 2016 و 2026 وجود خواهد داشت.

مشاغل مهندسی شیمی یک مسیر شغلی پرسود را ارائه می دهد. طبق گفته مهندسین شیمی، 55.03 دلار در ماه یا 114470 در سال در مه سال 2018 درآمد داشته اند. علاوه بر این، شما می توانید با ارتقاء به موقعیت های شغلی دیگر درآمد بیشتری داشته باشید از جمله مدیر عامل کارخانه، مهندس ارشد شیمی یا مدیر عملیات.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

علاوه بر رده بندی های 1250 دانشگاه برتر جهان، منطقه و کشور، پنجمین اخبار سالیانه U.S. در رابطه با رده بندی بهترین دانشگاه های جهان، دانشگاه های پیشتاز در زمینه موضوعات مهم تحصیلی را مورد بررسی قرار می دهد. این اخبار از یک روش مجزا برای انتشار دانشگاه های برتر جهانی در 22 حوزه موضوعی استفاده کرد. رده بندی موضوعی توسط انگیزه های تحلیلی Clarivate تهیه شد. Clarivate داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را تهیه کرد و داده های کتابشناسی آن بر اساس شبکه علمی بود.

این رتبه بندی های موضوعی – که از رشته های تحصیلی، ادارات یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند دانشکده های تجاری یا پزشکی نیستند – بر اساس عملکرد پژوهشی تحصیلی در آن موضوعات می باشد. اخبار U.S. از معیارهای کتاب شناسی مختلفی از جمله نشریات و تقدیرنامه ها و همچنین شاخص هایی برای شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده کرده است.

در بسیاری از موارد، موسسه ای که تمرکز جدی بر روی یک موضوع خاص داشته باشد، در آن موضوع رتبه بندی می شود اما از رده بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی که شامل 1250 دانشگاه برتر در جهان است، خارج می شود. در مجموع، 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفتند اما در 1250 دانشگاه برتر حضور ندارند. هفت کشور – پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام – در رده بندی موضوعی قرار گرفتند اما در بین 75 کشور در رتبه بندی کل قرار ندارند.

  1. دانشگاه دولتی V.Lomonosov در رده 419
  2. دانشگاه ITMO در رده 518
  3. دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در رده 528
  4. دانشگاه دولتی Novosibirsk در رده 584
هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه 

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در روسیه 

مهندسی در روسیه از همان ابتدا نقطه عطفی در زمینه مهندسی ایجاد کرده است. مطالعه طراحی، بهینه سازی، نگهداری و ایجاد سیستم ها و ماشین آلات مختلف با عنوان مهندسی شناخته می شود. در مهندسی، دانشجویان می توانند موضوعات متنوع و گسترده ای از قبیل طراحی، حل مسئله پیشرفته و ریاضیات را بیاموزند. روسیه کشوری در شمال اوراسیا است و رسماً با عنوان “فدراسیون روسیه” شناخته می شود. آموزش در روسیه توسط وزارت آموزش و علوم تنظیم می شود و عمدتا توسط دولت تامین می شود.

متقاضیان خارجی می توانند برای هر یک از برنامه های 4 ساله لیسانس مهندسی در روسیه ثبت نام کنند. مرحله دوم برنامه تحصیلی می تواند یک دوره کارشناسی ارشد مهندسی باشد. این تحقیقات می تواند برای تحقیقات عمیق علمی 3 تا 4 سال آینده ادامه یابد. روسیه کشوری در شمال اوراسیا است و رسماً با عنوان “فدراسیون روسیه” شناخته می شود. آموزش در روسیه توسط وزارت آموزش و علوم تنظیم می شود و عمدتا توسط دولت تامین می شود.

متقاضیان خارجی می توانند برای هر یک از برنامه های 4 ساله لیسانس مهندسی در روسیه ثبت نام کنند. مرحله دوم برنامه تحصیلی دوره کارشناسی ارشد مهندسی است. تحصیلات برای تحقیقات عمیق علمی 3 تا 4 سال اضافه، می تواند ادامه یابد. بنابراین، روسیه از امکانات کامل برای آموزش مهندسی برخوردار است و بهترین برنامه های مهندسی را ارائه می دهد. در عوض مهندسی در روسیه دارای 5 سال برنامه تخصصی است که توسط برخی از دانشگاه های روسی ارائه می شود. دوره های آموزش مهندسی در روسیه به زبان انگلیسی و روسی ارائه میشود.

نام دانشگاه / شهریه(دلار)

  1. دانشگاه مهندسی ملاتری 2331
  2. دانشگاه مهندسی قدرت مسکو 3102
  3. دانشگاه مهندسی رادیو مسکو 3260
  4. دانشگاه فنی دولتی نیژنی نوگورود 3260
  5. دانشگاه علمی سن پترزبورگ موسسه فناوری ایالتی سن پترزبورگ 3465
  6. موسسه فناوری ایالتی سن پترزبورگ 3260
  7. دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ 3102

شاید در انتهای این مطلب از خود بپرسید که تحصیل و زندگی در روسیه چگونه است؟ این سوال اکثر افرادی است که می خواهند جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام کنند، ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه های کاری و اقامتی و همچنین موضوع مورد بحث یعنی، مهندسی شیمی روسیه هستیم، پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *