مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

پروسه اخذ مجوز و ارائه مدارک لازم مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1 به متقاضی و کشوری که متقاضی مدرک پزشکی خود را دریافت کرده است، بستگی دارد. تا زمانی که مجوز کار دانمارکی و مجوز کار پزشکی را دریافت کنید، از هر تغییری در انجام پروسه مجوز مطلع خواهید شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه و جهت اخذ ویزای کار در دانمارک، مقاله زیر را از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

در صورتی که تحصیلات پزشکی خود را در خارج از دانمارک گذرانده اید و قصد طبابت در دانمارک، گرینلند و جزایر فارو را دارید باید برای ثبت دانمارکی درخواست دهید. پس از دریافت مجوز دانمارکی و مجوز کار پزشکی، می توانید برای آموزش های تخصصی درخواست دهید. هر فرد تا سن 75 سالگی می تواند به کار پزشکی مشغول باشد. پروسه اخذ مجوز و مدارک مورد نیاز به کشور متقاضی و کشوری که تحصیلات خود را گذرانده است، بستگی دارد:

  1. شهروند غیر اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک کشور غیر اروپایی گذرانده باشید.
  2. شهروند غیر اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک کشور اروپایی ( به غیر از دانمارک) گذرانده باشید.
  3. شهروند اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک کشور غیر اروپایی گذرانده باشید.

در صورتی که حداقل دارای سه سال سابقه کار در کشورهای غیر اروپایی باشید، می توانید برای ثبت نام تحت شرایط خاص اروپایی درخواست دهید.

شرایط تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی جهت ویزای XG1 دانمارک

از یک ژانویه 2016، سازمان امنیت بیماران دانمارکی (DPSA) برای تایید مدرک پزشکانی که به دنبال مجوز کار در دانمارک هستند با کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی آمریکا (ECFMG®) همکاری می کند. مدرک پزشکانی که از دانشگاه های پزشکی غیر اروپایی (EEC) فارغ التحصیل شده اند و یا پزشکان غیر اروپایی باید توسط EPIC کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی تایید شود و پس از آن درخواست خود را به DPSA ارسال نمایند. تمام هزینه های تایید مدرک به عهده متقاضی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

  1. هر مدرک باید با توجه به فهرست زیر شماره گذاری شود. به عنوان مثال شماره 2 برای مدارکی از نام، تاریخ تولد و ملیت است.
  2. متقاضیان تنها باید مدارک ذکر شده را در EPIC آپلود کنند.
  3. نامه ای درباره دلایل انتخاب دانمارک برای اشتغال همراه با نام، آدرس و امضا ؛ ممکن است تکمیل و امضای فرم درخواست نیز مورد نیاز باشد.
  4. مدارکی که نام، تاریخ تولد و ملیت در آن مشخص شده باشد ( مانند کپی برابر اصل صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت )
  5. گواهی تغییر نام / سند ازدواج ( در صورت وجود)
  6. ترجمه گواهی تغییر نام / سند ازدواج به زبان انگلیسی
  7. رزومه، فهرستی از مدارک تحصیلی و سوابق کار به ترتیب زمانی
  8. مدارک تحصیلی تخصصی ( در صورت وجود). اگر دوره آموزش تخصصی شما با ارائه مدرک اثبات نشود، این مورد ارزیابی نخواهد شد.
  9. ترجمه مدارک تحصیلی تخصصی به زبان انگلیسی یا دانمارکی
  10. مدارکی که نشان دهد حداقل 12 ماه سابقه کار پزشکی دارید ( تنها در صورتی که دوره پزشکی خود را بیش از 6 سال به اتمام رسانده باشید. ) سابقه کار باید به صورت تمام وقت و مرتبط با رشته تخصصی شما باشد.
  11. وکالت نامه؛ در صورتی که فرد یا ارگان دیگری مانند مراکز اشتغال، شهرداری و،. مسئولیت درخواست شما را به عهده گرفته باشد.
شرایط تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی جهت ویزای XG1 دانمارک

شرایط تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی جهت ویزای XG1 دانمارک

سازمان امنیت بیماران دانمارکی (The Danish Patient Safety Authority) نمی تواند به شما در برقراری ارتباط با مقامات، دانشگاه های خارجی و غیره برای دریافت مدارک کمک کند. گواهی پزشکی ( سلامت جسمی) مورد نیاز نیست.

ارزیابی:

پس از ارسال مدارک و فرم درخواست به وسیله پست، ایمیلی به شما ارسال می شود. ( لطفا فولدر junk email را نیز چک کنید، زیرا برخی اوقات ایمیل به آن فولدر ارسال می شود). ارزیابی ممکن است حداکثر 12 ماه پس از تاریخ ارسال سه گزارش EPIC و تمام مدارک مورد نیاز به Danish Patient Safety Authority طول بکشد. ممکن است در این مدت به مدارک اضافه دیگری نیاز باشد و تا زمانی که تمام مدارک ارسال نشود، تاییدیه صادر نخواهد شد.

برای ارزیابی مدارک ممکن از World Directory of Medical Schools یا از ارزیابی های شخصی استفاده شود. در صورت استفاده از ارزیابی های شخصی، ممکن است مدارک تحصیلی اضافه تری مورد نیاز باشد. پس از انجام ارزیابی های نهایی درخواست، ایمیلی به شما ارسال خواهد شد تا در صورت نیاز از مدارک اضافه مطلع شوید و یا نامه ای همراه با مدارک به شما ارسال می شود. در صورت تایید مدارک، از مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز دانمارکی و مجوز کار پزشکی مطلع خواهید شد. توجه داشته باشید که این نامه به معنای دریافت مجوز نیست.

پروسه زمانی اقدام مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

مدت زمان پروسه مجوز بستگی دارد که شما با چه سرعت دانمارکی را یاد میگیرید و آزمون های پزشکی را پشت سر می گذارید. لطفا توجه داشته باشید که ممکن است چند سال طول بکشد تا دانشجویان دانمارکی به طور مستقل به عنوان یک پزشک، ت را تجربه کنند. اگر به دلایلی شما هرگز به عنوان پزشک پزشکی ثبت نام نکرده اید و در نتیجه قادر به آپلود یک مجوز برای تمرین از طریق EPIC نیستید، باید به جای آن یک گواهی ثبت غیر ثبت نام را آپلود کنید که توسط مرجع ذیصلاح سلامت ( وزارتخانه یا مانند آن ) صادر شده است. گواهی عدم ثبت باید اطلاعات زیر را داشته باشد:

  • شما با مجوز برای تمرین ثبت نام نکرده اید.
  • شما هرگز ثبت نام نکرده اید و ثبت نام قبلی قبلا لغو نشده است.
  • شما هرگز مشمول اقدامات انضباطی یا اقدامات ناپسند دیگر نبوده اید.
  • اگر درخواست ثبت نام کرده اید، امروز ثبت نام خواهید کرد.

اگر در بیش از یک کشور اقامت داشته اید، ممکن است پس از ارزیابی، بیش از یک گواهی عدم ثبت نام درخواست شود. مرجع سلامت صلاحیت دار ممکن است این فرم ( کلمه ) را که شما بعد از آن می توانید برای تایید از طریق EPIC آپلود کنید، پر کند. اگر سوالی در مورد بالا دارید، لطفا به اداره ایمنی بیمار دانمارکی نامه ای به ادرس efua@sst.dk ارسال کنید و در آن رزومه خود را ارسال کنید تا به بهترین شکل ممکن به شما پاسخ دهند.

شرایط و مراحل اخذ ویزای XG1 برای پزشکان و دندانپزشکان

  1. XG1 یک نوع مجوز اقامت معتبر برای پزشکان یا دندانپزشکی است که قصد اقامت و کار در دانمارک را دارند.
  2. اصل پاسپورت امضا شده که حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت در دانمارک اعتبار داشته باشد و حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.
  3. کپی رنگی تمام صفحات پاسپورت ( از جمله صفحات خالی) ؛ صفحات اصلاحیه آخر پاسپورت برای ویزاهای دانمارک مناسب نیستند.
  4. فرم درخواست XG1

نکته مهم: متقاضیان باید حداکثر تا 10 روز پس از ارسال فرم درخواست شخصا به VFS مراکز ویزای دانمارک برای ارائه اطلاعات بیومتریک مراجعه کنند. قرار ملاقات برای این پروسه و ارسال درخواست ویزا ضروری است.

مدارکی که مقامات پزشکی و بهداشت دانمارک شرایط تحصیلی پزشکی شما را برای صدور مجوز پزشکی / دندانپزشکی ارزیابی می کنند. مدارکی که نشان دهد متقاضی توانایی تامین هزینه های خود ( و خانواده در صورت وجود ) را در سال اول اقامت دارد. صورت حساب بانکی تنها باید به نام متقاضی باشد.

Patient Safety Authority Danish درخواست پزشکانی که مدرک خود را در یک دوره بیشتر از 6 سال اتخاذ کرده اند، رد خواهد کرد ؛ مگر مدرکی وجود داشته باشد که ثابت کند متقاضی در این دوره به مدت 12 ماه سابقه کار تخصصی ( مرتبط با رشته خود) داشته است. برای اخذ مجوز کار یا اقامت دانمارک باید قصد اقامت طولانی مدت داشت و دارای شغل با حقوق بود. ویزاها انواع مختلفی دارند که با توجه به هدف اقامت و فعالیت مورد نظر، شرایط متفاوتی نیز دارند.

مراحل پس از ورود پزشک و دندانپزشک به دانمارک و اخذ مجوز کار

پیش از ارسال درخواست مجوز از سوی مقامات امنیت بیماران دانمارک، شما باید ابتدا یک حساب EPIC در کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان خارجی رشته پزشکی (ECFMG) باز کنید تا اعتبار تحصیلی پزشکی شما تایید شود. به محض این که شما مدارک پزشکی خود را در ECFMG آپلود کردید شما باید فرم درخواست ما را پر کنید که می توان آن را در وبسایت مقامات امنیت بیماران دانمارک یافت و سپس آن را به صورت الکترونیکی برای ما ارسال نمایید. پس از دریافت هر سه گزارش EPIC شما همچنین باید درخواست خود را با همه مدارک مورد نیاز مربوط به تاییدیه های رسمی خود را به وسیله پست به مقامات امنیت بیماران دانمارک ارسال کنید.

پیش از آنکه برای آزمایشات پزشکی و دوره قانون بهداشت دانمارک ثبت نام نمایید شما باید آزمون زبان دانمارکی 3 را پشت سر بگذارید و حداقل نمره 10، 7، 7 را کسب نمایید. این آزمون زبان دو مرتبه در سال و در ماه های می / ژوئن و نوامبر / دسامبر بر گزار می شود و شما می توانید در مراکز زبانی مختلفی در دانمارک برای این آزمون ثبت نام کنید. شما می توانید این آزمون را پیش از ارسال درخواست و مدارک تاییدیه های رسمی، بدهید. در هر صورت باید هنگام اقدام برای ثبت نام از زمان آزمون شما کمتر از 12 ماه گذشته باشد، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که در طول مدت زمانی که آزمون خود را داده اید به شکل پیوسته در دانمارک حضور داشته اید.

به منظور ثبت نام برای آزمون های پزشکی باید مدارک قبولی در آزمون زبان به دست ما برسد. این آزمون پزشکی شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی می شود و در سال دو مرتبه برگزار می گردد. آزمون کتبی در ماه های مارس و سپتامبر و آزمون شفاهی در ماه های می و نوامبر برگزار می شود.

دوره قانون بهداشت دانمارک

به منظور ثبت نام برای دوره قانون بهداشت دانمارک، ابتدا باید برای ما روشن شود که در آزمون زبان قبول شده اید. این دوره یک دوره 3 روزه است که سه مدل از کار گروهی و تدریس گروهی می شود. در پایان دوره آزمون های کتبی ای برگزار می شوند. این دوره معمولا در سال 4 یا 5 مرتبه اجرا می شود.

به کار گیری برای اهداف آموزشی و تطبیق پذیری

زمانی که آزمون پزشکی و دوره قانون بهداشت دانمارک را گذراندید، شما باید به منظور آزموش و تطبیق پذیری به کار گرفته شوید. مدت آن به این موضوع بستگی دارد که مدارک تخصصی دارید یا خیر. شما باید در مدت زمان کمتر از 12 ماه پس از قبولی در آخرین آزمون پزشکی یا دوره قانون بهداشت دانمارک در این چنین موقعیت کاری ای مشغول باشید و خودتان باید چنین موقعیتی را بیابید. پیش از آن که کار خود را شروع نمایید شما باید یک مجوز ارزیابی تهیه نمایید.

امتحان پزشکی برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

تست های پزشکی شامل یک آزمون کتبی و شفاهی است که در دانشگاه کپنهاگ برگزار میشود. آزمایشات به زبان دانمارکی و رایگان انجام میشود. این یک آزمون 4 ساعته است که شامل سوالات مربوطه به طب داخلی و جراحی است. سطح این آزمون به سطح مورد نیاز فارغ التحصیلان پزشکی دانمارک است. یک آزمون دهنده خارجی آزمون را داوری خواهد کرد و شما نمره 7 را از مقیاس درجه بندی امتیاز به دست خواهید آورد.

این یک آزمون دو ساعته است و شما از مراحل مختلف عبور خواهید کرد که در آن مراحل به صورت های مختلف مورد بررسی قرار میگیرید. به عنوان مثال ممکن است از شما خواسته شود که مهارت های صرفه جویی در زندگی را نشان دهید یا توضیحات و تشریح و علائم درمان را بیاموزید. نتیجه آزمون به صورت بردو باخت مشخص میشود.

ثبت نام در آزمون:

پس از دریافت و تایید مستندات خود برای آزمون زبان در دانمارک، اداره ایمنی بیمار به دانشگاه کپنهاگ اطلاع خواهد داد و شما به صورت خودکار برای شرکت در آزمون کتبی بعدی ثبت نام میشوید. اگر مایل نیستید در این امتحان شرکت کنید باید به عنوان شرح زیر ثبت نام کنید. اگر در مهلت مذکور ثبت نام نکنید و در امتحان شرکت نکنید همچنان به عنوان یکی از سه تلاش ثبت خواهد شد. هنگامی که شما دسترسی به سیستم خودکفایی که به دست آورده اید می توانید برای امتحان شفاهی ثبت نام کنید. لطفا توجه داشته باشید که اگر امتحان کتبی ندهید، ثبت نام شما لغو خواهد شد، این امتحان باید برای اولین بار انجام شود.

آزمون کتبی در ماه مارس و سپتامبر برگزار میشود و آزمون شفاهی در ماه می و نوامبر برگزار میشود. شما میتوانید اطلاعات مربوط به تاریخ دقیق آزمون و مهلت ثبت نام و غیره را در وب سایت( فقط در دانمارک) دانشکده بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ مشاهده کنید.

امتحان پزشکی برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

امتحان پزشکی برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

ثبت نام:

شما میتوانید یک ماه قبل از آزمون ( بدون در نظر گرفتن روز آزمون) ثبت نام کنید. لطفا با دفتر بازرسی تماس بگیرید یا به صورت شخصی اگر در زمان مشخص ثبت نام نکرده باشید و یا شکست بخورید، در مجموع سه شانس برای هر آزمون دارید.

اطلاع از بیماری:

در مورد بیماری باید هرچه زودتر به دفتر بازرسی اطلاع دهید قبل از ساعت 9 در روز تست. شما باید یک گواهی نامه پزشکی از پزشک خود با برچسب پزشکان و کارت شناسایی ارائه دهید. اگر گواهینامه پزشکی خود را ارائه دهید. آزمون به عنوان یک آزمون آزمایشی محسوب نمیشود.

لغو:

مقام ایمنی بیمار دانمارکی ممکن است این آزمون را لغو کند اگر تعداد داوطلبان آزمون به حد نصاب نرسیده باشد.

اولویت بندی:

اگر تعداد متقاضیان ثبت شده برای آزمون بیش از تعداد مکان باشد. اداره امتحان تصمیم میگیرد که چه کسی میتواند در آزمون شرکت کند. در ابتدا، نیمی از مکان ها به پزشکانی که در آزمون خاص شرکت نکرده اند، اختصاص داده میشود و نیمی دیگر از پزشکانی که قبلا در آزمون خاص شرکت کرده اند اختصاص داده خواهد شد. اگر یک گروه مکان های موجود داشته باشند، آن را به گروه دیگری منتقل میکند. اولویت بندی بر پایه سنوات استوار است. به طوری که پزشکان خارجی که در مرحله ثبت اختراع به دور ترین زمان برسند، بیشترین اهمیت را به خود اختصاص خواهند داد. اگر تعداد پزشکانی که در خارج از کشور آموزش می بینند بیش از تعداد مکان ها هستند قرعه کشی میکنیم. در صورتی که همچنان به اطلاعات کامل تری احتیاج دارید، می توانید برای فهم بهتر مسئله مهاجرت به دانمارک از طریق کار با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

  1. پروین گفت:

    سلام من پرستار ۴۴ ساله هستم تسلط به زبان ندارم ۲۳سال سابقه کار دارم،۸سال مربی بهداشت مدرسه،۱۵ سال کمک جراح ودرکنارش بخشهای جراحی،اورژانس،اطفال.دخترم ۱۲سالشه،همسرم ۴۵سالشه دانشجوانصرافی حسابداری، ومشغول بازاریابی.راهی برای مهاجرت کاری به دانمارک برای شرایط من پیدامیشه؟؟؟هزینه هاش چقدره؟؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق ویزای گروه درمان دانمارک اقدام نمایید.

  2. پروین چراغی گفت:

    سلام من پرستار ۴۴ ساله هستم تسلط به زبان ندارم ۲۳سال سابقه کار دارم،۸سال مربی بهداشت مدرسه،۱۵ سال کمک جراح ودرکنارش بخشهای جراحی،اورژانس،اطفال.دخترم ۱۲سالشه،همسرم ۴۵سالشه دانشجوانصرافی حسابداری، ومشغول بازاریابی.راهی برای مهاجرت کاری به دانمارک برای شرایط من پیدامیشه؟؟؟هزینه هاش چقدره؟؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما م توانید با توجه به شرایط خود برای اخذ ویزای کاری گروه درمان دانمارک اقدام نمایید.

  3. حسینی گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

    1. پیمان گفت:

      ممنو از حسن انتخاب شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *