مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک

مهاجرت به کشور های مختلف از روش های گوناگونی امکان پذیر است. هر کدام از روش ها قوانین خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک صحبت کنیم. پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در کل دنیا به شمار می رود که برای خیلی از افراد جامعه به عنوان هدف اصلی تعیین شده است. درآمد پزشکان در کشور های مختلف با هم متفاوت است و گاها برخی از این افراد برای ادامه زندگی و کار خود به کشور های دیگر سفر می کنند. البته تحصیل پزشکی در کشور های مختلف و نیز مهاجرت تحصیلی به کشور های گوناگون هم می تواند به عنوان هدفی والا برای افراد شناخته می شود. از این رو عده ای نیز برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می کنند و در نهایت برای ادامه زندگی و شغل نیز در کشور مقصد می مانند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به کانادا می توان از روش ها و راه های گوناگونی اقدام نمود. هر فردی که متقاضی مهاجرت است قطعا شرایط و برنامه هایی را برای خود در این زمینه در نظر گرفته. اما در این راه بهترین کار این است که به متخصص این زمینه مراجعه نمایید و از مشورت های آن ها نهایت استفاده را کنید. از این رو برای مهاجرت به کانادا می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید. از جمله راه های مهاجرتی به کشور کانادا عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا، تولد فرزند در کانادا، ازدواج با تبعه کانادایی و … .

مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق آتلانتیک

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری به این کشور می باشد که شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. یکی از این روش ها برای مهاجرت افراد با استفاده از برنامه آتلانتیک است. اما برنامه آتلانتیک چیست و چگونه اجرا می شود؟ سوالی است که ممکن است ذهن شما و افراد زیادی را به خود درگیر کرده باشد. در این مقاله با هدف بررسی مهاجرت پزشکان به کانادا، در ارتباط با این برنامه مهاجرتی هم صحبت می کنیم. در ابتدا به دلیل بررسی شرایط زندگی در کانادا، هزینه های زندگی در کانادا و … لازم است تا کمی با کشور کانادا آشنایی پیدا کنیم.

آشنایی با کشور کانادا جهت بررسی مهاجرت پزشکان از روش آتلانتیک

کانادا کشوری است که در شمال قاره آمریکای شمالی قرار گرفته و از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور با وسعت نه میلیون و نهصد و هشتاد و چهار هزار و ششصد و هفتاد کیلومتر مربع به عنوان دومین کشور وسیع پس از روسیه شناخته می شود. با این وحود طبق آخرین سر شماری ها جمعیت این کشور سی و هفت میلیون نفر گزارش شده است. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا است اما بزرگ ترین شهر در این کشور شهر تورنتو می باشد.

از دیگر شهر های مهم کانادا عبارتند از: مونترال، کالیاری، ادمونتون، وینیپگ، ونکوور و … . کانادا یکی از کشور های فعال در زمینه تحصیلی محسوب می شود و افراد زیادی جهت کا رو تحصیل وارد کانادا می شود. تحصیل در کانادا و کار در کانادا به دلیل شرایط بسیار مطلوب این کشور برای ایرانیان مساعد است.

مهاجرت به کانادا از روش آتلانتیک یا AIPP چیست؟

پس از معرفی کشور کانادا لازم است تا در ارتباط با روش آتلانتیک که به طور خلاصه با نام AIPP شناخته می شود آشنا شویم. سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا روشی را تحت عنوان روش مهاجرت آتلانتیک از سال های گذشته طراحی کرده است که طبق آن افراد زیادی را در زمینه مهاجرتی مورد پذیرش خود قرار می دهد.

پزشکان و سایر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند از این این روش فرصت جدیدی را برای مهاجرت خود فراهم کنند. این برنامه دارای ویژگی های خاصی است که پزشکان واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند. برنامه مهاجرتی AIPP توسط دولت کانادا و با همکاری استان های آتلانتیک مانند نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نیوفاندلند و  لابرادور برقرار شده است. تمام پزشکانی که می خواهند از این مسیر برای دریافت کارت اقامت کانادا اقدام نمایند می بایست یک پیشنهاد کاری معتبر داشته باشند. علاوه بر آن این افراد نیاز به تاییدیه استانی اندورسمنت دارند.

مهاجرت به کانادا از روش آتلانتیک یا AIPP چیست؟

مهاجرت به کانادا از روش آتلانتیک یا AIPP چیست؟

مهاجرت از این روش بر خلاف مهاجرت به کانادا از روش اکسپرس اینتری هیچ سیستم امتیاز دهی و جدول امتیاز دهی ندارد. درخواست ها در این سیستم بنا به مولفه های دیگری مورد بررسی قرار می گیرند. در این سیستم ظرفیت خاصی برای پذیرش افراد وجود دارد. برنامه مهاجرتی آتلانتیک یا همان AIPP به دو زیر بخش تقسیم بندی می شود.

زیر بخش اول برنامه نیروی بسیار ماهر آتلانتیک یا AHSP و زیر بخش دوم برنامه نیروی نیمه ماهر آتلانتیک یا AISP می باشد. البته یک برنامه اساسی و اصولی دیگر در این مدل وجود دارد که با نام AIGP شناخته می شود و در حقیقت برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک می باشد. شرایط هر کدام از این زیر گروه ها برای پزشکان متفاوت خواهد بود.

برنامه آتلانتیک کانادا و مهاجرت پزشکان به این کشور

در این بخش از مقاله در ارتباط با برنامه مهاجرت پزشکان به کشور کانادا از روش آتلانتیک صحبت می کنیم. کانادا یکی از کشور هایی است که تقاضای آن برای پزشکان و متخصصان بهداشت همیشه زیاد است. کانادا بیش از 60 برنامه مهاجرتی برای انتخاب افراد دارد. اما اگر پزشک باشید می توانید از برخی از برنامه های مهاجرتی به کانادا مانند برنامه آتلانتیک و برنامه کارگر ماهر فدرال استفاده نمایید. اما با هر کدام از این روش ها لازم است تا پزشکان برای ورود به کانادا و مشغول به کار شدن در این کشور دارای شرایط خاصی باشند. این شرایط برای سال دو هزار و بیست میلادی است و ممکن است برای سال های دیگر متفاوت باشد. اما ببینیم شرایط به چه صورت است.

شرایط ویژه برای پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا از روش آتلانتیک دارند.

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط اولیه مربوط به پزشکان در زمینه مهاجرت به کانادا بپردازیم. در ابتدا پزشکی که قصد کار در کانادا و مهاجرت به کانادا را دارد می بایست دارای مدرک پزشکی تایید شده از دانشگاهی باشید که در فهرست جهانی دانشکده پزشکی شناخته شده باشد. داوطلبان پزشک برای مهاحرت به کانادا می بایست متقاضی مجوز شورای پزشکی کانادا شوند.

متقاضی می بایست یک سال را به عنوان دوره تحصیلات تکمیلی تحت نظر پزشکی قانونی در استان های آتلانتیک بگذراند. در نهایت و پس از پایان این اقدامات فرد می بایست مجوز رسمی خود را از یکی از موسسات پزشکی معتبر زیر دریافت کند. این موسسات عبارتند از: کالج پزشکان خانواده کانادا، کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا و کالج پزشکی کبک. توجه داشته باشید که تمام افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند و می خواهند به عنوان حرفه کاری خود پزشکی در کانادا را انتخاب نمایند باید با شورای پزشکی کانادا آشنا شده و مجوزی هم از این شورا دریافت نمایند.

دقت کنید که داوطلب هنوز نیاز به تأیید مقامات نظارتی پزشکی در استان یا قلمرو دارد. از این رو برای تایید نهایی کار پزشک نیاز به تاییدیه کالج استان های آتلانتیک می باشد . به طور مثال می توان به کالج پزشکان و چراحان جزیره پرنس ادوارد مراجعه نمود و تاییدیه را از آن کالج دریافت کرد.

شرایط آتلانتیک برای مهاجرت پزشکان به کانادا

در بخش قبلی مقاله در ارتباط با شرایط اصلی پزشکان برای مهاجرت به کانادا صحبت کردیم و گفتیم که هر پزشک جهت کار در کانادا نیاز به چه اقداماتی دارد. اما در این بخش از مقاله می خواهیم در ارتباط با شرایط مهاجرتی آتلانتیک صحبت کنیم تا بدانیم که علاوه بر شرط های فوق چه شروط دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. فاکتور های بسیاری بر مسئله مهاجرتی از روش آتلانتیک برای پزشکان از روش آتلانتیک وجود دارد که می بایست هر کدام از آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله این فاکتور ها می توان به تجربه کار، میزان تحصیلات در زیر شاخه ها یا تحصیلات پزشکی و پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی در مناطق ذکر شده آتلانتیک می باشد. اگر دقت کرده باشید در بخش های قبلی مقاله ما در ارتباط با این برنامه ذکر کردیم که سه روش مختلف در مدل آتلانتیک برای مهاجرت پزشکان وجود دارد. هر کدام از این روش ها شرایط مخصوص به خود را دارند که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم. در برنامه نیروی ماهر آتلانتیک پزشکی که قصد دارد وارد آن شود می بایست دارای شرایط زیر باشد.

شرایط آتلانتیک برای مهاجرت پزشکان به کانادا

شرایط آتلانتیک برای مهاجرت پزشکان به کانادا

این شرایط عبارتند از: تمکن مالی فرد، سابقه کار پزشک در ادوار گذشته، مدرک معتبر در زبان انگلیسی یا فرانسه، اقامت در استان آتلانتیک به مدت شانزده ماه و دارا بودن مدرک دیپلم یا مدارک دیگر از موسسات آتلانتیک. اما در زمینه برنامه فارغ التحصیلان نیز شرایط خاصی موجود است که تقریبا مشابه با شرایط مدل قبلی است. در برنامه نیمه ماهر نیز شرایط به نسبت مشابه با برنامه های قبلی در آتلانتیک است و فرد می بایست دارای سابقه کاری یک ساله یا آموزش های خاص پزشکی باشد. دقت کنید که پزشکان می بایست در این روش شرایط شغلی را در طبقه بندی کانادا رعایت کنند.

شرایط مدرک زبان در روش آتلانتیک

پزشکانی که از این روش قصد مهاجرت به کانادا را دارند و قصد دارند ویزای کانادا را اخذ نمایند، لازم است تا شرایط و ضوابطی در زمینه مدرک زبان داشته باشند. پزشکانی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند می بایست در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسه به طور روان یا سلیس صحبت کنند. این سطح به اندازه سطح و معیار سنجش CLB چهار می باشد. تست های زبان با شرایط زیر در روند آتلانتیک برای مهاجرت پزشکان معتبر هستند. تست آیلتس فقط در حالت عمومی و تست CELPIP یا همان برنامه شاخص تسلط زبان انگلیسی کانادایی با تست عمومی است. تست دیگر با نام تست TEF در این مدل مهاجرتی شناخته می شود.

مولفه سابقه کار در برنامه مهاجرت پزشکان از روش آتلانتیک

هر پزشکی که تمایل داشته باشد در روند مهاجرتی آتلانتیک وارد شود و از این روش برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید می بایست حداقل دارای یک سال سابقه کار مفید باشد. کد های شغلی 0، A یا B برای ردیف شغلی های مربوط به سابقه کار در کانادا لازم است. البته به این نکته توجه داشته باشید که زیر گروه نیروی نیمه ماهر آتلانتیک برنامه AIPP فرصت مهاجرتی خاصی را برای پزشکانی که سابقه کاری شان در زیر گروه C هم قرار می گیرد ارائه داده است.

در واقع باید به این نکته اشاره کرد که برای مهاجرت به کانادا در شاخه پزشکی و از روش مهاجرتی آتلانتیک سابقه کار می تواند به عنوان یک مولفه بسیار مهم و تاثیر گذار شناخته شود. در زمینه مهاجرت پزشکی به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک به غیر از مولفه سابقه کاری شاخص ها و مولفه های دیگری هم موجود هستند که در بخش های قبلی مقاله آن ها را برای شما ذکر نمودیم.

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک

  1. آیا کانادا برای کار پزشکان کشوری مناسب است؟

    بله کانادا یکی از کشور هایی است که همیشه برای پزشکان شرایط خوبی را مهیا می کند.

  2. آیا مولفه سابقه کار در مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک تاثیر دارد؟

    بله پزشکان از این روش می بایست دارای حداقل یک سال سابقه کار در کانادا باشند.

  3. در مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک مدرک زبان تاثیر گذار است؟

    بله در این روش لازم است تا مدرک زبان معتبری در فرانسه و انگلیسی توسط افراد اخذ گردد.

  4. مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک دارای چه مدل هایی است؟

    سه مدل مهاجرتی با نام های فارغ التحصیلی، کارگر ماهر و کارگر نیمه ماهر در این روش وجود دارد.

  5. آیا پزشکان برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک نیاز به بررسی مدارک دارند؟

    بله در این روش مدارک تحصیلی افراد تحت نظارت موسساتی خاص مورد بررسی قرار می گیرد.

  6. در مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک نیاز به پیشنهاد کاری است؟

    بله پزشکان می بایست از یک کارفرما در استان های آتلانتیک پیشنهاد کار داشته باشد.

  7. آیا پزشکان در مهاجرت  به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک نیاز به تاییدیه از سازمان های استانی دارند؟

    در این روش لازم است تا علاوه بر تاییدیه های کلی از سازمان های استانی آتلانتیک نیز تاییدیه دریافت شود.

  8. آیا پزشکان برای کار در کانادا نیاز به تاییدیه از شورای پزشکی دارند؟

    بله این تاییدیه می بایست در مراحل ابتدایی برای افراد وجود داشته باشد.

  9. آیا در روش مهاجرتی آتلانتیک امتیاز بندی وجود دارد؟

    خیر بر خلاف روش های دیگر مانند اکسپرس اینتری در این روش نیاز به امتیاز بندی نمی باشدو

  10. استان های آتلانتیک کانادا کدام ها هستند؟

    استان های آتلانتیک عبارتند از: نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نیوفاندلند و  لابرادور.

  11. آیا بحث تمکن ملی در مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک موثر است؟

    بله در این روش می بایست دارای تمکن مالی مناسبی بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *