مهاجرت پزشکان به انگلستان

کشور انگلستان به دلایل بسیاری در سال های اخیر از مقاصد مهاجرتی پزشکان ایرانی محسوب می شود. بر این اساس این مقاله به شرح و بررسی چگونگی مهاجرت پزشکان به انگلستان می پردازد. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دلایل مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • اخذ ویزای مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان MLA
  • مراحل معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان
  • آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی PLAB پزشکان مهاجر در انگلستان
  • ثبت نام در شورای عمومی پزشکی انگلستانGMC
  • هزینه های معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان
  • شرایط کار پزشکان مهاجر در انگلستان
  • حقوق و درآمد پزشکان در انگلستان
  • شرایط کار پزشکان فارغ تحصیل در انگلستان
  • مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت پزشکان به انگلستان

دلایل مهاجرت پزشکان به انگلستان

کشور انگلستان که از قدرتمندترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است، در رتبه بندی اقتصادی جهان در رتبه ششم و در بین کشورهای اروپایی در رتبه سوم قرار دارد. پزشکانی قصد کار و طبابت که در کشور انگلستان را دارند از مزیت های برخورداری از اشتغال با حقوق مکفی و مناسب و زندگی در آرامش و صلح در یک کشور پیشرفته بهره مند میشوند. بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان، برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالا، بالا بودن استانداردهای زندگی در انگلستان، امکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت در انگلستان و قرابت و نزدیکی جغرافیایی به ایران در مقایسه با کشورهای کانادا و آمریکا و استرالیا را می توان از دلایل مه مهاجرت پزشکان به کشور انگلستان ذکر کرد.بر اساس گزارش های معتبر در سال ۲۰۲۰ دلایل مهاجرت اتباع خارجی به انگلستان تحصیل و کار می باشد. از میان خیل عظیم مهاجران در حدود ۵۰ درصد برای اشتغال و کسب درآمد و ۲۷ درصد برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند. اتباع خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قصد کار و اشتغال به این کشور مهاجرت می کنند و اتباع خارجی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به منظور تحصیل راهی این کشور می شوند.
علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در انگلستان این کشور اروپایی، بنا به دلایل قوی همچون قدرتمند بودن اقتصاد، تکلم مردم به زبان انگلیسی، بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، اعتبار مدرک دانشگاهی و ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی این کشور در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرت جای دارد.

در این راستا مشاوران و وکلای برجسته و مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به منظور بررسی شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان به تهیه این مقاله پرداختند تا سوالات بی شمار در مورد این موضوع را پاسخ دهند و ابهامات موجود را رفع کنند.

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

متقاضی با اخذ مجوز کار از سازمان GMC و شرکت در دوره های آموزشی پزشکی و معادل سازی مدارک پزشکی می تواند به عنوان یک پزشک در کشور انگلستان مشغول به کار شود. سازمان GMC و یا شورای عمومی پزشکی یک سازمان دولتی در انگلستان است که مسولیت ارائه مجوز کار پزشکی به پزشکان مهاجر و غیرمهاجر را بر عهده دارد. پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند، می توانند به صورت آن لاین به این سایت مراجعه کرده و برای اخذ مجوز پزشکی در انگلستان اقدام کنند. پزشکان برای اخذ مجوز پزشکی در انگلستان باید در یک دوره ۲ ساله عمومی پزشکی شرکت کنند و مهارت های لازم را فرابگیرند. به طور کلی پزشکان در این دوره به فراگیری آموزش های لازم در زمینه های مراقبت های خاص، تخصص اطفال، روانپزشکی، جراحی و دارو می پردازند.

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

اخذ ویزای مهاجرت پزشکان به انگلستان

پزشکان مهاجر برای مهاجرت به کشور انگلستان می توانند از طریق اخذ ۳ نوع ویزا به این کشور مهاجرت کنند. ویزاهای مربوط به پزشکان برای ورود به انگلستان عبارت است از:

  • ویزای Tier1: این نوع ویزا فرصت کار در انگلستان برای پزشکان در حوزه های غیر آموزشی را فراهم می کند.
  • ویزای Tier2: پزشکان در صورتی می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند که از کشور انگلستان پیشنهاد کار داشته باشند.
  • ویزای Tier3: این ویزا فرصت ۲ سال کار در کشور انگلستان را برای پزشکان مهاجر فراهم می کند.

معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان MLA

پزشکان در ابتدا برای معادل سازی مدارک پزشکی خود باید در شورای عمومی پزشکی انگلستان ثبت نام کنند. معادل سازی مدارک پزشکی در انگلستان شامل دو مرحله می باشد که پزشکان مهاجر بدون اخذ مجوز کار و معادل سازی مدارک نمی توانند در این کشور مشغول کار و طبابت شوند.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان

معادل سازی مدارک پزشکی در انگلستان ۲ مرحله می باشد. مرحله اول برای پزشکانی که دوره پزشکی خود را در کشور خود گذرانده اند و یا دانشجویان در حال تحصیل دوره پزشکی در انگلستان مشترک است. در این مرحله شورای عمومی پزشکی انگلستان GMC آزمون PLAB را برای ارزشیابی پزشکان برگزار می کند. آزمون PLAB (Professional and Linguistic Assessments Board) آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی برای ارزشیابی مدارک پزشکی و سواد علمی آن ها می باشد. دانشجویانی که در دوره های پزشکی انگلستان تحصیل می کنند، می توانند از طریق سوال های آزمون که به کالج پزشکی آن ها ارسال شده است در این آزمون شرکت کنند. سوال های استاندارد این آزمون برای کشورهایی ارسال می شود که در GMC سهیم می باشند و بر این اساس حضور فیزیکی در این آزمون الزامی نمی باشد.مرحله دوم معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان به ارزیابی مهارت های بالینی و حرفه ای می پردازد. دانشگاه های پزشکی انگلستان ارزیابی های بالینی و حرفه ای را برای پزشکان مهاجر و دانشجویان پزشکی کالج های انگلستان انجام می دهند.

آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی PLAB پزشکان مهاجر در انگلستان

هدف از برگزاری آزمون PLAB بررسی دانش عمومی پزشکی و دانش زبان پزشکان می باشد. آزمون PLAB شامل ۲ بخش می باشد. اگر پزشکی در آزمون PLAB1 پذیرفته شود، می تواند در آزمون PLAB2 شرکت کند. پزشکان برای شرکت در این آزمون و معادل سازی مدارک پزشکی باید دارای مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا مدرک OET می باشد. پزشکان مهاجر برای آزمون PLAB1 نیازمند حضور فیزیکی در انگلستان نمی باشند. پزشکان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در این دو آزمون شرکت کنند. پس از پذیرفته شدن در این دو آزمون پزشکان باید در شورای عمومی پزشکی انگلستان GMC ثبت نام کنند.

ثبت نام در شورای عمومی پزشکی انگلستانGMC

مرحله آخر در معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان ثبت نام در شورای عمومی پزشکی GMC می باشد. پزشکان برای ثبت نام در این شورای پزشکی باید دارای مدارک تحصیلی پزشکی و مدرک و نمره قبولی در آزمون های PLAB1 و PLAB2 باشند. علاوه بر این مدارک دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ نیز الزامی می باشد. پزشکانی که مدارک پزشکی آن ها با موفقیت ارزیابی شد، می توانند شماره نظام پزشکی خود را دریافت کنند. پزشکان با این شماره نظام پزشکی می توانند برای شرکت در دوره های تخصصی پزشکی نیز اقدام کنند.

هزینه های معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

پزشکانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند و می خواهند مدارک پزشکی خود را برای کار معادل سازی کنند، باید برای معادل سازی مدارک خود هزینه ای را پرداخت کنند. هزینه شرکت در آزمون PLAB1 در حدود ۶۰۰ پوند و هزینه آزمون PLAB2 در حدود ۲۲۵۰ پوند می باشد. علاوه بر این هزینه ها، پزشکان باید هزینه های زندگی در مدت اقامت خود در انلستان را پرداخت کنند.

شرایط کار پزشکان مهاجر در انگلستان

ساعت های کاری پزشکان در انگلستان بر اساس حوزه و تخصص کاری و نوع فعالیت پزشکان متفاوت است. ساعات کاری پزشکان در این کشور از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعداظهر می باشد. پزشکان جراح در روزهای تعطیل نیز به کار و جراحی می پردازند و پزشکان عمومی و متخصص در روزهای تعطیل و آخر هفته ها می توانند به کسب درآمد و طبابت بپردازند. بیشتر پزشکان در انگلستان به طور پاره وقت به کار و طبابت مشغول می باشند تا وقت کافی برای کارهای تحقیقاتی و کسب دانش داشته باشند.

شرایط کار پزشکان مهاجر در انگلستان

شرایط کار پزشکان مهاجر در انگلستان

حقوق و درآمد پزشکان در انگلستان

پزشکان به کشور انگلستان مهاجرت می کنند تا کار مناسب با حقوق و درآمد مکفی داشته باشند. درآمد و حقوق پزشکان در این کشور به سوابق کاری، مدرک تحصیلی و رشته تخصصی بستگی دارد. بر این اساس میانگین حقوق و درآمد پزشکان متخصص سالانه در این کشور ۱۵۰.۰۰۰ دلار و پزشکان عمومی در حدود ۱۲۰.۰۰۰ دلار می باشد. حقوق پزشکان تازه کار از سالانه ۲۶.۰۰۰ پوند شروع می شود و تا ۶۵.۰۰۰ پوند نیز می رسد. درآمد پزشکان در بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها تا حدود ۲۰۰.۰۰۰ پوند می باشد. پزشکان با کار در مراکز و درمانگاه های دولتی درآمد بیشتری کسب می کنند.

شرایط کار پزشکان فارغ تحصیل در انگلستان

دانشجویان پزشکی که در کالج های پزشکی انگلستان تحصیل کرده اند، پس از فارغ تحصیلی از ۶ ماه تا یک سال فرصت جستجوی کار در این کشور را دارند. این افراد در این مدت می توانند با جست و جو و یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود ویزای کار انگلستان را اخذ کنند. پس از ۵ سال کار در این کشور متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت دائم انگلستان اقدام کنند. متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی انگلستان باید واجد شرایط باشد و مواردی را رعایت کند. از جمله مهم ترین این شرایط موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • متقاضی در مدت ۱۰ سال زندگی در کشور انگلستان مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد و وجود وی در این کشور تهدیدی برای این کشور محسوب نشود.
  • متقاضی باید قبل از ارائه درخواست تابعیت انگلستان به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشد.
  • متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشد.
  • متقاضی نباید در یک سال گذشته بیشتر از ۳ ماه در خارج از کشور انگلستان زندگی کرده باشد.

مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

پزشکانی که به کشور انگلستان مهاجرت می کنند، از مزایای شگفتی بهره مند می شوند. یکی از مهم ترین این مزیت ها زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان و اروپا می باشد. به طور کلی برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به انگلستان عبارت است از:

  1. بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان
  2. برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالا
  3. بالا بودن استانداردهای زندگی در انگلستان
  4. امکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت در انگلستان
  5. قرابت و نزدیکی جغرافیایی به ایران در مقایسه با کشورهای کانادا و آمریکا و استرالیا
  6. معتبر بودن مدارک دانشگاهی دانشگاه های انگلستان
  7. تنوع فرهنگی موجود در انگلستان و آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف
  8. امکان زندگی در هر شهر و محل این کشور با اخذ اقامت دائم پس از اشتغال
  9. امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی
  10. امکان برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی رایگان
  11. بالا بودن سطح امکانات رفاهی و قدرتمند بودن اقتصاد و رونق و ثبات اقتصادی
  12. زندگی در یک کشور ایده آل و پیشرفته و وجود امنیت اجتماعی و سیاسی
  13. حمایت دولت انگلستان از مهاجران و وجود فرصت های شغلی مختلف برای مهاجران
  14. وجود جاذبه های تاریخی و تلفیق سنت و مدرنیته در انگلستان
  15. وجود فستیوال ها و مراسم و جشن های هنری گوناگون در انگلستان
  16. زندگی در یک کشور پیشگام در زمینه علمی و صنعتی
  17. ثبات مالی و اقتصادی انگلستان علی رغم بحران های مالی در کشورهای اروپایی
  18. پایین بودن نرخ بیکاری ( کمتر از ۹.۳ در سال ۲۰۱۹) و وجود فرصت های شغلی مناسب
مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت پزشکان به انگلستان مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که پزشکان با معادل سازی مدارک پزشکی و همچنین شرکت در دوره های آموزشی و ارزشیابی سطح علمی خود می توانند در کشور انگلستان به کار و طبابت بپردازند. بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی در این کشور باثبات و امن اروپایی را می توان از مهم ترین مزایای تحصیل در انگلستان دانست. پزشکان با کار و طبابت در انگلستان فرصت بزرگ زندگی در با کیفیت ترین و با ثبات ترین کشور اروپا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را خواهد داشت. از مجموع موارد ذکر شده برای مهاجرت به انگلستان این طور نتیجه می گیریم که علی رغم بالابودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور، بنا به دلایل فراوانی این کشور در زمره برترین مقاصد مهاجرتی متقاضیان ایرانی محسوب می شوند. برخی از مهم ترین دلایل این جذابیت را می توان بالابودن استانداردهای زندگی، امکانات رفاهی و امنیت و ثبات اقتصادی و وجود برترین دانشگاه های جهان در این کشور برشمرد.

اگر برای مهاجرت با انگلستان نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی وکیل مهاجرتی انگلستان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.این مقاله به توضیح موارد مهم در مهاجرت پزشکان به انگلستان پرداخت. اگر قصد کار و طبابت در با کیفیت ترین کشور جهان را دارید، اگر قصد تحصیل تخصصی پزشکی در دانشگاه های مطرح و برتر در سطح جهان را دارید، مهاجرت به انگلستان را به شما پیشنهاد می کنیم. پزشکان مهاجر می توانند با موفقیت در آزمون های معادل سازی و ثبت نام در شورای پزشکی عمومی انگلستان و شرکت در دوره های آموزشی مجوز کار و طبابت در انگلستان را دریافت کنند. از مزیت های مهم مهاجرت به انگلستان بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم پس از کار وطبابت، قرابت و نزدیکی جغرافیایی به ایران را می توان ذکر کرد. زندگی در یک کشور ایده آل و پیشرفته و وجود امنیت اجتماعی و سیاسی و حمایت دولت انگلستان از مهاجران و وجود فرصت های شغلی مختلف برای مهاجران از برترین دلایل مهاجرت به انگلستان محسوب می شود.اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پزشکان به انگلستان

1- شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان چیست؟

پزشکان مهاجر با اخذ مجوز کار از سازمان GMC و شرکت در دوره های آموزشی پزشکی و معادل سازی مدارک پزشکی می تواند به عنوان یک پزشک در کشور انگلستان مشغول به کار شود.

2- مرحله اول معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان چیست؟

در این مرحله شورای عمومی پزشکی انگلستان GMC آزمون PLAB را برای ارزشیابی پزشکان برگزار می کند.

3- انواع ویزای پزشکی برای مهاجرت به انگلستان کدامند؟

ویزای Tier1ویزای Tier2 ویزای Tier3

4- شرایط ویزای Tier1 انگلستان برای مهاجرت پزشکان چیست؟

این نوع ویزا فرصت کار در انگلستان برای پزشکان در حوزه های غیر آموزشی را فراهم می کند.

5- آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی PLAB چیست؟

آزمون ارزیابی حرفه ای و زبانی برای ارزشیابی مدارک پزشکی و سواد علمی آن ها می باشد.

6- مرحله دوم معادل سازی مدرک پزشکان در انگلستان چیست؟

به ارزیابی مهارت های بالینی و حرفه ای می پردازد. دانشگاه های پزشکی انگلستان ارزیابی های بالینی و حرفه ای را برای پزشکان مهاجر و دانشجویان پزشکی کالج های انگلستان انجام می دهند.

7- شرایط آزمون PLAB پزشکان مهاجر در انگلستان چیست؟

پزشکان برای شرکت در این آزمون و معادل سازی مدارک پزشکی باید دارای مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا مدرک OET می باشد.

8- هدف از آزمون PLAB پزشکان مهاجر در انگلستان چیست؟

هدف از برگزاری آزمون PLAB بررسی دانش عمومی پزشکی و دانش زبان پزشکان می باشد.

9- حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در انگلستان چقدر است؟

میانگین حقوق و درآمد پزشکان متخصص سالانه در این کشور ۱۵۰.۰۰۰ دلار و پزشکان عمومی در حدود ۱۲۰.۰۰۰ دلار می باشد.

10- هزینه های معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون PLAB1 در حدود ۶۰۰ پوند و هزینه آزمون PLAB2 در حدود ۲۲۵۰ پوند می باشد.

11- مهم ترین مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان کدامند؟

بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالابالا بودن استانداردهای زندگی در انگلستانامکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت در انگلستان

3/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مهاجرت پزشکان به انگلستان

  1. علی باقری گفت:

    سلام من پزشک عمومی و ۵۰ ساله هستم ، در صورت گذراندن آزمونها شانس پیدا کردن کار برای پزشک عمومی ۵۰ ساله چقدر است ،
    برای آزمون plab 1 نیاز ه داشتن مدرک آیلتس داره یا میتوان در امتحانات شرکت کرد و بعد مدرک آیلتس گرفت مثل استرالیا یا اول باید آیلتس گرفت بعد امتحان؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کار و یا تحصیل در کشور هایی مانند کانادا و استرالیا باید در آزمون روودی شرکت کرده و نمره قبولی دریافت نمایید. بهتر است برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشوری مانند سوئد اقدام نمایید که نیازی به ارائه مدرک زبان نیز ندارید.

  2. فاطمه گفت:

    سلام كسي كه تو ايران پزشكي عمومي رو تموم كرده، چه شرايطي بايد داشته باشه تا مدركش تائيد بشه؟ از نظر معدل و ريز نمرات

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تایید مدارک پزشکی در انگلیس، باید در آزمون مربوطه شرکت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *