مهاجرت پرستار به آلمان

آلمان به شدت نیازمند پرستاران خبره است. تقریبا در تمام نقاط آلمان کمبود پرسنل پرستاری واجد شرایط وجود دارد، به همین دلیل سیاست مداران برای مدت زمان طولانی کارفرمایان در بخش پرستاری را تشویق می کنند تا پرستاران ماهر را از خارج از کشور استخدام کنند. بدین طریق بر اساس برنامه مهاجرت پرستار به آلمان تا سال 2020 آلمان نیازمند 84000 پرستار است. ادامه مطلب را از زبان مشاورین واجد شرایط موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید و در مورد اقامت خود اشتغالی در آلمان اطلاعاتی را کسب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت پرستار به آلمان

در آلمان، هر کس که مایل به کار در پرستاری است، نیاز به مجوز دارد. برای اینکه مدارک حرفه ای شما به رسمیت شناخته شود، شما اغلب باید یک دوره اقتباس را برای برداشتن زبان و مهارت های حرفه ای خود با شرایط مورد نیاز آماده کنید درخواست برای به رسمیت شناختن مدارک حرفه ای باید به مقام صلاحیتی سرزمین آلمان که در آن قصد دارید کار کنید، ارائه شود. اگر درخواست شما تایید شد، شما حق دارید در سراسر کشور کار کنید، بدون در نظر گرفتن کشوری که در آن تقاضانامه شما اعطا شده است. برای اینکه درخواست شما موفقیت آمیز باشد، الزامات زیر باید رعایت شود:

مدرک تحصیلی شما باید در آلمان به رسمیت شناخته شود: اگر شما شرایط پرستاری در خارج از کشور به دست آمده است، باید در آلمان معدل سازی شود. مرجع صالح بررسی خواهد کرد یا نه مدارک حرفه ای است که شما در خارج از کشور را به دست آورد به طور کامل به مدرک تحصیلی مربوطه صادر در آلمان معادل هستند. اگر این مورد نیست، شما می توانید برای یک دوره اقتباس ثبت نام کنید.

  1. شما باید به اندازه کافی به زبان آلمانی مسلط باشید: بسته به شهری که در آن قصد دارید کار کنید، باید مدرک تحصیلی B1 یا B2 خود را در قالب چارچوب اروپایی مرجع کسب کنید.
  2. شما باید سالم باشید: باید یک گواهی صادر شده توسط یک دکتر آلمانی ارائه کنید که نشان می دهد که از لحاظ جسمی و روحی مناسب هستید و می توانید در مراقبت های پرستاری کار کنید.
  3. شما باید قابل اعتماد باشید: برای اثبات این که شما قابل اعتماد هستید، باید گواهی تاییدیه پلیس را ارائه بدهید. بسته به موقعیت شما، گواهینامه پلیس صادر شده در آلمان یا صادر شده در کشور شما ضروری است.

درآمد پرستاران در آلمان

اغلب پرستاران ثبت نام شده در(RN) در بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی کار میکنند.آنها همچنین ممکن است برای سایر سازمان ها مانند: مراکز سرپایی، مراکز توانبخشی و یا مراکز ارشد کار کنند. وظیفه اصلی آن ها ترویج سلامتی است. برای تبدیل شدن به( RN) ها، باید مدرک کاردانی پرستاری (ADN) یا مدرک لیسانس پرستاری(BSN) را داشته باشند. بعضی از کارفرمایان نیاز به داوطلبان برای داشتن تجربه کاری قبلی به عنوان (آر ان) دارند. آنها باید مجوز از مجمع پرستاری دولت خود را داشته باشند. برای رسیدگی به داروهایی که برخی ایالت ها به آن نیاز دارند باید امتحان مدیریت دارویی را بگذرانند، آنها باید استانداردهای مراقبت و رفتارها را دنبال کنند. آنها باید بتوانند از ابزارهای مختلف پزشکی استفاده کنند.

پرستاران ممکن است بعضی وقته ا نیاز باشد به منزل بیماران بروند.آنها باید قادر به کار در یک محیط تیمی باشند، آنها باید مهارت های بین فردی و ارتباطات عالی داشته باشند،آنها باید دستورالعمل های پزشکان را دنبال کنند. ممکن است لازم باشد که در کلاس های کارگاه های مختلف، و یا کنفرانس های متعددی برای بهبود مهارت های پزشکی خود به عنوان (آر ان ها) مورد نیاز باشند. باید مجلات حرفه ای را بخوانند تا خود را با یافته های پزشکی و تکنولوژی فعلی به روز نگه دارند، ممکن است نیاز به تجدید مجوز های پرستاری شان بسته به ایالتی داشته باشند که در آنجا به عنوان (آر ان ) ها کار میکنند تا مربی جدید یا پرستاران جوان بیشتری آموزش داده شوند.

درآمد پرستاران در آلمان

درآمد پرستاران در آلمان

  • نرخ ساعتی:69.43 دلار تا 25.95 دلار
  • راهنمای ساعتی:1.74 دلار
  • اضافه کاری:68.78 دلار تا 10.2 دلار
  • پاداش:7.910 دلار تا 99.33 دلار
  • کمیسیون:13.000 دلار
  • سود اشتراک:4.500 دلار
  • کل پرداخت:522.91 دلار تا718.48 دلار
  • دستمزد پرستاران شاغل بین 1.040 تا 1.200 یورو در ماه می باشد.
  • حقوق بازنشستگی برای پرستاران بهداشت کامل تقریبا حدود 2500 یورو در هر ماه می باشد.
  • حقوق:19.706 دلار=(17.664 یورو)- 46.374 دلار=(41.57 یورو)
  • پاداش:101 دلار=(90.536 یورو)-4.966دلار =(4.452 یورو)
  • قیمت کل:19.111 دلار=(17.131 یورو)- 50.340 دلار=(45.125 یورو)

وظایف شغلی پرستاران در آلمان

پرستاران مسن در درمان توانبخشی بیماران و مراقبت های بهداشتی عمومی وظایفی دارند، آنها به بیماران در غذا خوردن و بهداشت شخصی اشان کمک می کنند، فشار خون بیماران را میگیرند و باندهای زخمشان را عوض میکنند، آنها همچنین از بیماران در طول استراحتشان مراقبت میکنند. پرستاران بخش مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها و یا خانه ها کار میکنند. آنها بیماران خود را تحت نظارت پزشکان در حین معاینه آماده می کنند. آنها همچنین روند بیماری بیمار را به پزشک مربوطه اطلاع می دهند. پرستاران استخدام شده اغلب در بیمارستان ها یا مراکز سرپایی کار میکنند، و در آنجا با تجویز داروها، مدیریت خطوط وریدی، مشاهده و نظارت بر شرایط بیمار، نگهداری سوابق بیمار، برقراری و ارتباط با پزشکان معالج،مراقبت های لازم را به بیماران ارائه می دهند. آنها همچنین به راهنمایی و مراقبت به کمک پرستاران می پردازند.

فراتر از حمایت فیزیکی و مراقبت از بیماران، پرستاران استخدام شده می توانند حمایت عاطفی بیماران و اعضای خانواده بیماران را فراهم کنند. آنها ممکن است به بیماران و عموم مردم در مورد برنامه غذایی خاص مدیریت بیماری و شرایط پزشکی ، مراقبت در منزل پس از درمان خود را آموزش داده و به افراد بیمار یاد دهند که چگونه دارویی را راس ساعت بخورند ویا وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند. پرستاران شاغل در دفاتر پزشک و سایر امکانات ،ممکن است بسته به سطح و نوع مراقبت ارائه شده، وظایف مختلفی داشته باشند. تسهیلات مراقبت های بهداشتی نیاز به پرستار دارند ،بسیاری از بیمارستان ها و امکانات درمانی تنها به افرادی که در رشته های پرستاری تحصیل کرده اندمی توانند نقش های ویژه ای از جمله:

  1. کنترل عفونت
  2. کنترل کیفیت
  3. کنترل بیماری های خاص
  4. مدیریت اطلاعات و بهداشت
  5. دستیار پرستار
  6. مدیر پرستار
  7. مربی متخصص بالینی
  8. آموزش و پرورش متخصص
  9. متخصص حرفه ای

آینده شغلی پرستاران در آلمان

در ماه جولای سال 2017 دولت آلمان سیستم آموزش و پرورش پرستاری را برای به روز رسانی برنامه های درسی و حرفه ای پرستاری بهتر اصلاح کرد. این اصلاحات تا سال 2020 باید انجام شود. این به این معنی است که کار آموزانی که شروع به آموزش در رشته پرستاری قبل از 1 ژانویه 2020 می کنند، قوانین و مقررات مختلفی را نسبت به کسانی که پس از ژانویه 2020 شروع به آموزش میکنند خواهند داشت.

اگر میخواهید نگاهی به آینده بازار کار آلمان داشته باشید به بیمارستان ها و منازل بازنشستگان رشته پرستاری داشته باشید. شغلی بی پایان برای پرستاران وجود دارد. وقتی که در دهه 90 در بیمارستان مشغول به کار بودم 200 نفر از متقاضیان یک کار داشتند. در حال حاضر تنها 3 متقاضی برای یک شغل!!!! ( یک دفتر دولتی متهم به کمک به افراد بیکار برای پیدا کردن شغل بوده) و این تنها اول راه است!!!

در سال 2015 نسل بیبی بومر بازنشسته شدند. این نسلی است که در آن بسیاری از کودکان متولد شده اکنون بازار کار را ترک می کنند. طی چند سال بسیاری از آنها به کمک و مراقبت نیاز خواهند داشت. 84000 پرستار خبره از دست رفته(کمبود پرستار) و پرستاران کافی برای مراقبت از بیماران وجود ندارد. طبق گفته موسسه تحقیقاتی Westfalisches institutfur wirtschfats تعداد پرستاران تا سال 2020 بسیار کم میشود و تا سال 2030 بیش از 200.000 پرستار وجود خواهد داشت.

به همین دلیل آلمان در حال حاضر شروع به استخدام پرستاران از خارج از کشور می باشد. به همین دلیل مجارستان، رومانی، اسپانیا و فیلیپین پرستاران را به کار در بیمارستان های آلمانی میفرستد.ویتنام 102 جوان را به تحصیل در آلمان فرستاده است، هدف آنها این است که در نهایت بعد از بازنشستگی در خانه کار کنند.

تخصص های پرستاری در آلمان

آلمان برای رسیدن به تغییرات جمعیتی تحت فشار قرار دارد، همانطور که افراد عمر طولانی تر زندگی میکنند و نسبت افراد سالخورده در جامعه ما افزایش می یابد،نیاز بیشتری به خدمات درمان بستری و سرپایی وجود دارد.بیمارستان ها، خانه های پرستاری و دیگر ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی،سخت در تلاش برای استخدام و حفظ کارکنان ماهر پرستاری هستند.

تخصص های پرستاری در آلمان

تخصص های پرستاری در آلمان

با توجه به تجزیه و تحلیل توسط فدرال آلمان، تنها 29 نامزد برای هر 100 جای خالی پرستار سالمندان وجود دارد. بنابراین استخدام پزشکان ماهر و کارکنان پرستاری یک چالش کلیدی برای آلمان است. راه های مختلفی برای تخصص پس از مدرسه پرستاری به نامFachweiterbildung وجود دارد. حقوق سرپرستاران معمولا بایکFachweitebildung بالاتر هستند،. آنها دارای تخصص های رسمی دو ساله در:

  1. بیهوشی یا انکولوژی
  2. مراقبت در منزل
  3. مراقبت بیمارستانی
  4. مراقبت از روانپزشکی
  5. مدیریت بهداشتی
  6. بخش مدیریت

در بیمارستان ها اغلب پرستاران و دانشجویان پرستاری ثبت نام شده اند.پرستاران ثبت نام شده در آلمان مراقبت از بیماران را انجام می دهند و سیستم های مختلفی وجود دارد که چگونه بیماران تحت درمان قرار می گیرند:

 

  • (A) مراقبت از مجموعه ای از بیماران،از جمله تمام کارهایی که باید انجام شود
  • (B)کار شامل برنامه ریزی بر اساس نیاز های بیمار و شرایط ثبت نام انجام می شود، نوشتن درباره شرایط غیر معمول و شرایط فعلی.

آمادگی دارو و نحوه کاربرد آن به عهده پرستاران است:

تزریق قرص و غیره، کاربرد سرنگ به جز در( آی سی یو) گرفتن نمونه خون و راه اندازی ( ونفلوس) توسط پرستاران به جز در (آی سی یو) انجام نمیشود، اما اغلب توسط دانشجویان پزشکی یا پزشکان انجام میشود، حتی اگر در حین تحصیل دانشجویان باشد. تمام مراقبت های اولیه توسط پرستاران ثبت شده یا توسط دانشجویان پرستاری هماهنگ شده و انجام می شود. مراقبت های ویژه مانند تنظیم کانتر ادرار لوله های بینی، درمان زخم ها. سوزش زخم ها توسط پرستاران ثبت شده یا ( تحت نظارت)دانشجویان پرستاری انجام میشود. در زمینه های گفته شده اگر سوالی دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)در میان بگذارید آنها شما را به خوبی راهنمایی می کنند و شرایط ویزای کاری آلمان 2019 را به تفصیل برای شما بازگو خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

20 دیدگاه برای “مهاجرت پرستار به آلمان

  1. آزاده گفت:

    سلام
    من کارشناس ارشد پرستاری دارم و ۴۰ سالمه با ۱۵ سال سابقه کار و دو پسر ۱۵ و ۷ سال آیا میتونم اقدام کنم و با خانوادم برم؟ شرایط برای فرزندام چجوریه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      اخذ ویزای کاری آلمان بسته به شرایط سنی شما دارد که بهتر است زیر 40 سال سن شما باشد. همچنین وقت سفارت آلمان طولانی است؛ به همین دلایل توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور هایی مانند سوئد و دانمارک اقدام نمایید.

  2. شيما گفت:

    با سلام ،پرستار هستم و ٣٣ساله متاهل و فرزند ندارم ،١١سال سابقه كار در بخش اورژانس سطح a1زبان الماني رو دارم اينكه بخوام قبل مهاجرت فرزند داشته باشم براي اين پروسه ايجاد مشكلي نميكنه و سوال بعدي كه دارم اينه كه همراه نياز به مدرك زبان داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای کاری گروه درمان آلمان باید سطح زبان خود ارتقا دهید. کشور آلمان به همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه ارائه می دهد. در نظر داشته باشید که شانس اخذ ویزای همراه آلمان به صورت همزمان بسیار کم است.

  3. رضا گفت:

    سلام من 31سالمه و همسرم 30 سالشه
    هر دو پرستار هستیم از دانشگاه شهید بهشتی
    با 5 و 7 سال سابقه کار در بیمارستان دولتی
    مهاجرت به آلمان گزینه خوبیه برامون ؟ میشه بگید از کجا شروع کنیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، بازار کار آلمان برای رشته های پرستاری بسیار مناسب است و شرایط خوبی را ارائه می دهند. در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را تایید نمایید و سپس برای اخذ ویزا اقدام نمایید. شما می توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  4. tera.km گفت:

    سلام خسته نباشید آیا برای این مهاجرت ، حتما باید پرستاری خوانده باشیم یا میتوانیم در آلمان شروع به یاد گیری پرستاری کنیم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای دریافت ویزای کاری پرستاران به آلمان باید فارغ التحصیل رشته پرستاری باشید.

  5. سما مداحي گفت:

    با سلام و خسته نباشيد من يك پرستار با ٩ سال سابقه كار و ٣٥ سال سن هستم و متقاضي مهاجرت كاري به المان هستم لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      پرستاران برای مهاجرت کاری به آلمان باید مدرک زبان ارائه دهند و مدرک تحصیلیشان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش آلمان باشد.

  6. محمد خانی گفت:

    سلام من ایلتس جنرال ۷.۵ دارم و و ۳ سال سابقه پرستاری دارم و کارشناسی رو هم از دانشگاه آزاد ولی با معدل A گرفتم میتونم بدونِ مدرک زبان آلمانی برم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای مهاجرت کاری به آلمان می بایست مدرک زبان ارائه دهید.

  7. وحید رحیم زاده گفت:

    با سلام.من شنیدم که اگه پرستاری بخواد بره آلمان تا زمانی که اموزش های لازم رو میبینه و میره سرکار اجازه نداره خانواده اش (همسر و فرزند) رو با خودش ببره.ایا درسته…چون من پرستارم و دوست دارم واسه المان اقدام کنم ولی بخاطر همین قضیه بیخیال شدم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، در ابتدا اجازه بردن همراه را ندارید.

  8. ایرج رستمی گفت:

    سلام اینجانب ایرج رستمی کارشناس پرستاری با 14 سال سابقه کاری در بخش های مختلف درمان و با پست های مدیریتی متفاوت ولی متاسفانه معدل مدرک کارشناسی ام 12.30 است. همچنین کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با معدل 16 با 42 سال سن متاهل و دارای 2 فرزند 13 و 2 ساله، همسرم با مدرک کارشناسی حسابداری با 12 سال سابقه کاری آیا شرایط اقامت کاری در کشور آلمان را داریم با تشکر از راهنمایی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      مهاجرت کاری و یا تحصیلی به آلمان محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم با توجه شرایط سنی و فرزندان خود برای کشور سوئد اقدام نمایید که بتوانید فرزندانتان را نیز با خود ببرید.

  9. فریده میاحی گفت:

    سلام‌وقت بخیر..دررابطه باکاردرآلمان برای پرستاران….من بهیار هستم..خواستم بدونم ب چه صورت میتونم برای کار اقدام کنم و آیانتیجه میگیرم یا بی فایده است؟ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اخذ ویزای آلمان برای پرستاران بسته به پارامترهای متفاوتی دارد که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. متاسفانه اطلاعات ذکر شده شما برای ارائه مشاوره دقیق کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  10. سهیل گفت:

    سلام
    چطور میفرمایید حقوق پرستاران تا ۱۲۰۰ یورو هستش ؟
    حداقل حقوق کارگر در المان برای هر ساعت حدود ۱۰ یورو هستش ،طبق قانون کار هم بخایم حساب کنیم هر کارگر هفته ای ۴۴ ساعت کار کنه در هفته ۴۴۰ و در ماه ۱۷۶۰ یورو خواهد بود .
    حالا پرستار که یا کارشناسه و درامد ساعتیش صد در صد بالاتره ‌.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بر اساس استعلامات به عمل آمده این نرخ مربوط به زمان های قدیمی تر از حال می باشد و به صورت کلی دستمزد پرستار تازه کار با فرد با تجربه و دارای اقامت قطعا فرق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *