مهاجرت، کلیدی در بهبود اقتصادی کانادا

سال گذشته بیمار از شهر ووهان چین شروع شد و کل دنیا را فرا گرفت. این بیماری که با نام کووید ۱۹ شناخته می شود، کشور ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.‌ تاثیر بیماری کرونا ویروس را می توان در بخش های مهاجرتی هم دید. البته بر طبق بررسی های صورت گرفته، اصلی ترین مشکل برای کشور ها، مسئله اقتصادی ناشی از همه گیری گرونا ویروس است. کانادا هم مانند سایر کشور ها تحت تاثیر مسائل اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته است و در این میان مهاجرت کلیدی در بهبود اقتصادی کانادا به شمار می رود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت، کلیدی در بهبود اقتصادی کانادا

برای مهاجرت به کانادا می توان از روش های مختلفی اقدام کرد.‌ متقاضیان مهاجرت به کانادا از راه هایی مانند مهاجرت کاری به کانادا یا تحصیل برای حضور در این کشور اقدام می کنند. با این حال در پی همه گیری ویروس کرونا، تمامی کشور ها برای مبارزه با این مشکل تمهیداتی ارائه داده اند. این ویروس که بر روند اقتصادی کشور ها تاثیر بسیار زیادی داشته است، خود را در روند های دیگر هم نشان می دهد. در اخباری که به تازگی اعلام شده، دولت کانادا بیانیه ای مبنی بر اثرات مهاجرت بر بهبود روند اقتصادی این کشور را بیان نموده است.

وزیر دارایی کانادا، کریستیا فری لند، برنامه های دولت کانادا را برای حمایت از رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا بیان کرده است. این روند به روز رسانی حمایت دولت کانادا از اقتصاد این کشور می باشد. در واقع هر پاییز وزیر دارایی کانادا، مروری بر وضعیت اقتصادی و مالی این کشور دارد. نسخه ۲۰۲۰ این وضعیت و به روز رسانی جدید با توجه به بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به دنبال کاهش چشمگیر فعالیت های اقتصادی و مشاغل در ابتدای همه گیری کرونا، شرایط کشور کانادا در ماه های تابستان با بهبود بیشتری مواجه شد. با این حال در ماه های اخیر میزان ابتلا به ویروس کرونا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه این مسئله باعث قرنطینه های جدید در مناطق خاصی از کشور مانند تورنتو شده است.

کانادا و روند مهاجرت برای بهبود اقتصادی

کانادا اقدامات استثنائی مختلفی را در طول سال ۲۰۲چ برای حمایت از اقتصاد و مشاغل انجام داده است. این کشور در نظر دارد آسیب های ناشی از همه گیری بیماری را کاهش دهد. این اقدامات شامل مزایای پاسخ اضطراری کانادا است که شامل کمک درآمدی به کارگران آسیب دیده از کووید ۱۹ و کمک دستمزد به کارفرمایان می باشد. کانادا در حال حاضر برنامه های مهاجرتی خود را پس از کووید ۱۹ آماده می کند تا بتواند از مهارت ها و استعداد های تازه واردان پس از همه گیری برای حمایت از بهبود رشد اقتصادی و مشاغل استفاده کند.

بر طبق این برنامه ها، کانادا قصد دارد هر ساله بیش از ۴۰۰ هزار اقامت دائم جدید را بپذیرد. در بیانه دولتی این کشور هم ارائه شده است که دولت فدرال ۷۲ میلیون دلار به سازمان مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای مدرن سازی سیستم مدیریت پرونده جهانی خود به یک بستر دیجیتال و به دور از “سیستم مبتنی بر کاغذ دست و پاگیر فعلی” ارائه می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *