مهاجرت به دانمارک از طریق کار

اگر شما اهل کشوری خارج از حوزه ی اسکاندیناوی یا کشورهای اتحادیه ی اروپا و EEA هستید، باید برای اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق کار ، اجازه ی کار و اقامت داشته باشید. اول و مهم تر از همه، توانایی های شماست که مشخص می کند آیا می توانید این مجوز را اخذ کنید یا نه.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق کار

این قوانین همچنین شامل کسانی می شود که قصد انجام کار داوطلبانه/بدون مزد را در دانمارک دارند. البته تبصره های خاصی برای کمک به اقامت و کار افراد با صلاحیت بالا در دانمارک بدون نیاز به مجوز، طراحی شده است. لیست مثبت،  لیستی است از مجموعه ی مشاغلی در دانمارک که در حال حاضر در آنها کمبود افراد حرفه ای وجود دارد. کسانی که یکی از این مشاغل در دانمارک به آنها پیشنهاد شده و آموزش های مربوط به آن را هم کامل کرده اند، دسترسی آسانی به بازار کار دانمارک خواهند داشت. درباره تابعیت و اقامت دانمارک بیشتر بخوانید .

تبصره ی محدودیت اجرت، به کسانی که پیشنهاد شغلی با حقوق سالانه ی بالاتر از یک حد مشخص را در دانمارک دارند، دسترسی آسانی به بازار کار در دانمارک می دهد. دریافت مجوز اقامت تحت تبصره ی مسیر میان بر بسته به کمپانی و شرکتی در دانمارک است که مجوز خاصی را از آژانس دانمارک برای استخدام دریافت کرده باشد. این تبصره به این کمپانی های مشخص اجازه می دهد که افراد متخصص با صلاحیت بالا را از خارج از کشور به سرعت استخدام و به دانمارک دعوت کنند.

شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق کار

تبصره ی کارآفرینی (مشاغل کوچک) در دانمارک، به کارآفرین ها و افراد با ایده ی تولید کار اجازه می دهد که در دانمارک یک کمپانی افتتاح کنند. کارت پایه ریزی: به افرادی از ملیت های دیگر که مدرک فوق لیسانس و PhD را از دانشگاه های دانمارک گرفته اند، اجازه ی اقامت را در دانمارک می دهد تا بتوانند زندگی خود را پس از فارغ التحصیلی در دانمارک پایه ریزی کنند. محصلین و افراد تحت آموزش می توانند برای یک بازه ی زمانی معین با اهداف آموزش و تعلم در کمپانی های دانمارکی مشغول به کار شوند. درباره شرایط مهاجرت به دانمارک بیشتر بخوانید .

انواع ویزاهای کاری دانمارک

به طور کلی تمام شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای کار یا انجام کار مستقل در دانمارک نیاز به مجوز اقامت دارند. تعداد طرح های مختلف وجود دارد که به خارجی ها اجازه می دهد که در دانمارک کار کنند.

انواع ویزاهای کاری دانمارک

انواع ویزاهای کاری دانمارک

لیست مثبت(POSITIVE LIST)

لیست مثبت فهرست مشاغلی است که کمبود نیروی کار در آن مشاغل در بازار کار دانمارک وجود دارد. افرادی که پیشنهاد شغلی دارند که شامل مشاغل لیست مثبت میشود میتوانند تحت این طرح ویزا دریافت کنند.  برای درخواست مجوز اقامت تحت طرح لیست مثبت موارد زیر مورد نیاز است:

  • نوشتن قرارداد یا داشتن پیشنهاد شغلی با حقوق و دستمزد مشخص و شرایط اشتغال
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی که برای شغل تعیین شده است ( شرایط خاصی برای درخواست پزشکان آموزش دیده خارجی اعمال میشود)

طرح مشاغل با پرداخت محدود(PAY LIMIT SCHEME)

اگر پیشنهاد شغلی دارید که سطح حقوق بالایی دارد میتوانید برای مجوز اقامت درخواست دهید. هیچ الزامات خاصی برای حداقل استانداردهای کار یا تحصیل برای این نوع مشاغل وجود ندارد.معیار حقوق فعلی 375.000 کرون به بالا است. لازم است که یک قرارداد کتبی وجود داشته باشد که شرایط کار و حقوق در ان مشخص شده باشد.

طرح مجوز اقامت شراکت(CORPORATE RESIDENT PERMIT)

اگر در یک شرکت خارجی وابسته به شرکت دانمارکی استخدام شده اید امکان دریافت مجوز اقامت با اهداف آموزشی یا توسعه و ابتکار وجود دارد. شرایط زیر باید وجود داشته باشد

  • متقاضیان باید در زمان درخواست در بخش خارجی شرکت به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند.
  • متقاضیان باید در زمان کار در کمپانی دانمارکی در بخش خارجی باقی بمانند
  • کار باید به یک پروژه خاص مرتبط باشد و شاخص های نوآوری، توسعه و آموزش را داشته باشد

طرح کارت سبز دانمارک

طرح کارت سبز دانمارک بر اساس یک سیستم نقطه ای عمل میکند و احتمال کلی اینکه متقاضی میتواند در دانمارک شغلی پیدا کند را محاسبه میکند. برای واجد شرایط بودن باید:

  1. حداقل 100 امتیاز داشته باشید( امتیاز از معیارهای تحصیلات، مهارتهای زبان، تجربه کاری، سازش پذیری و سن)
  2. داشتن بیمه کامل برای متقاضی و هر یک از اعضای خانواده که همراه متقاضی است
  3. داشتن مدرکی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده برای سال اول زندگی در دانمارک دارید.
  4. لازم است که درخواست ارائه شده توسط سرویس های مهاجرت پردازش شود

شرایط کار در دانمارک برای خارجی ها

اگر شما دانمارکی نیستید پیدا کردن کار در دانمارک آسان نیست، اما امکان پذیر است. پیدا کردن کار به قابلیت های شما بستگی دارد. چیزی که باید صادقانه به شما گفته شود این است که اگر شما برای شغلی شرایط یکسانی با یک شخص دانمارکی داشته باشد آنها ترجیح می دهند که شخص دانمارکی را استخدام کنند.

داشتن مدرک دانمارکی به شما کمک می کند. محیط کاری در دانمارک به صورت گروهی است و آنها به صورت تیمی کار می کنند. به صورت ناخودآگاه این سوء ظن وجود دارد که ممکن است خارجی ها مناسب نباشند. دوباره برمیگردیم به همان بحث اصلی که شما باید نشان دهید که میتوانید بهتر از رقبای دانمارکی کار کنید.

اگر شما در دانمارک تحصیل کرده باشید این شروع خوبی است زیرا مهر تایید محلی است. آموزش عالی( در بیشتر موارد) رایگان است. حتی دولت به شما در زمان تحصیل حقوق میدهد تا بتوانید زندگی کنید. زمانی که تحصیلاتتان را تکمیل کردید یک شبکه انسانی دارید که پیدا کردن شغل را آسان تر میکند.

فقط انگلیسی صحبت کردن کافی نیست. افرادی که از کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، آمریکا و استرالیا به دانمارک می آیند اغلب برایشان سوال است که آیا صحبت کردن به انگلیسی برای پیدا کردن کار کافی است؟ جواب نه است. هر چند که بسیاری از شرکتها از زبان انگلیسی استفاده می کنند اما شرکتهای معتبری مثل LUNDBECK و NOVO که اغلب دوست دارند در آنها کار کنند به مهارت زبان دانمارکی نیاز دارند. بنابراین شما با مهارت کاری به همراه زبان انگلیسی میتوانید کار پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات کامل و مشاوره حضوری درباره دانمارک با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس فرمایید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به دانمارک از طریق کار

1- قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق کار چه هستند؟

لیست مثبت، لیستی است از مجموعه ی مشاغلی در دانمارک که در حال حاضر در آنها کمبود افراد حرفه ای وجود دارد. تبصره ی محدودیت اجرت، به کسانی که پیشنهاد شغلی با حقوق سالانه ی بالاتر از یک حد مشخص را در دانمارک دارند، دسترسی آسانی به بازار کار در دانمارک می دهد.

2- چه شرایطی برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار وجود دارد؟

تبصره ی کارآفرینی (مشاغل کوچک) در دانمارک، به کارآفرین ها و افراد با ایده ی تولید کار اجازه می دهد که در دانمارک یک کمپانی افتتاح کنند.

3- آیا خارجیان با مدارک ارشد و دکترا از دانشگاه های دانمارک می توانند در این کشور مشغول به کار شوند؟

کارت پایه ریزی: به افرادی از ملیت های دیگر که مدرک فوق لیسانس و PhD را از دانشگاه های دانمارک گرفته اند، اجازه ی اقامت را در دانمارک می دهد تا بتوانند زندگی خود را پس از فارغ التحصیلی در دانمارک پایه ریزی کنند.

4- آیا برای کار در دلنمارک باید مجوز اقامت بگیرم؟

به طور کلی تمام شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای کار یا انجام کار مستقل در دانمارک نیاز به مجوز اقامت دارند.

5- برای درخواست مجوز اقامت تحت طرح لیست مثبت به چه مواردی نیاز است ؟

  • نوشتن قرارداد یا داشتن پیشنهاد شغلی با حقوق و دستمزد مشخص و شرایط اشتغال
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی که برای شغل تعیین شده است ( شرایط خاصی برای درخواست پزشکان آموزش دیده خارجی اعمال میشود).

6- برای مجوز اقامت طرح مشاغل با پرداخت محدود حداقل حقوق چقدر باید باشد؟

معیار حقوق فعلی 375.000 کرون به بالا است.

7- شرایط طرح مجوز اقامت شراکت چیست؟

  • متقاضیان باید در زمان درخواست در بخش خارجی شرکت به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند.
  • متقاضیان باید در زمان کار در کمپانی دانمارکی در بخش خارجی باقی بمانند
  • کار باید به یک پروژه خاص مرتبط باشد و شاخص های نوآوری، توسعه و آموزش را داشته باشد

8- امتیازهای افراد برای طرح کارت سبز دانمارک بر اساس چه معیار هایی است؟

امتیاز از معیارهای تحصیلات، مهارتهای زبان، تجربه کاری، سازش پذیری و سن

9- برای طرح کارت سبز دانمارک تمکن مالی تا چه حد باید باشد ؟

داشتن مدرکی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده برای سال اول زندگی در دانمارک دارید.

10- آیا خارجیان می توانند مانند یک فرد دانمارکی در این کشور مشغول به کار شوند؟

اگر شما برای شغلی شرایط یکسانی با یک شخص دانمارکی داشته باشد آنها ترجیح می دهند که شخص دانمارکی را استخدام کنند.

11- آیا صحبت کردن به انگلیسی برای پیدا کردن کار در دانمارک کافی است؟

جواب نه است. هر چند که بسیاری از شرکتها از زبان انگلیسی استفاده می کنند اما شرکتهای معتبری مثل LUNDBECK و NOVO که اغلب دوست دارند در آنها کار کنند به مهارت زبان دانمارکی نیاز دارند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *