مهاجرت به کشور اسپانیا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور اسپانیا را می توان به عنوان یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی توصیف کرد. درکل مهاجرت به کشور اسپانیا برای کسانی که از آب و هوای گرم لذت می برند گزینه بسیار خوبی است. آمار نشان می دهد جمعیت اسپانیا در حال حاضر در حدود 46 میلیون نفر تخمین زده می شود و بیشترین گروه قومی تشکیل دهنده آن بومیان اسپانیایی هستند.

واحد پول رسمی این کشور یورو (EUR) است. اسپانیا یک کشور عضو اتحادیه اروپا و شنگن است که مزایای بسیاری برای ساکنان خود ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مهاجرت به اسپانیا با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به اسپانیا

شرایط مهاجرت به کشور اسپانیا

وزارت امور داخله (http://www.interior.gob.es) مسئول خدمات مهاجرت در اسپانیا است. اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، برای داشتن بیش از 3 ماه اقامت در اسپانیا، به کارت اقامت، مجوز اقامت یا مجوز کار نیاز دارید.

مهاجر برای دیدار از اسپانیا( توریستی)به طور قانونی نیاز به پیروی از تمام الزامات مندرج در قانون مهاجرت اسپانیا دارد. قانون اصلی که مهاجرت افراد غیر اتحادیه اروپا را در اسپانیا تنظیم می کند، در سال 2009 تنظیم شده است.

قانون مهاجرت 2009 قانون اساسی است که برای مهاجران مربوط به  کشورهای غیر اتحادیه ای در اسپانیا اعمال می شود.

آمار مهاجرت به اسپانیا

طبق آمار مهاجرت، اسپانیا در حال حاضر میزبان حدود 6،000،000 مهاجر است، که حدود 13٪ از کل جمعیت این کشور است. بزرگترین گروه مهاجران از کشورهای رومانی و مراکش به سمت این کشور می آیند. بزرگترین دوره مهاجرت در اسپانیا در دوره 1998 تا 2008 تجربه شده است. در طی این مدت، درصد مهاجران در میان جمعیت محلی از 1 درصد به 11 درصد افزایش یافت. این امر پس از آنکه بحران در جنوب اروپا شروع شد، به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت. درباره اقامت اسپانیا بیشتر بخوانید.

محبوب ترین شهرهای اسپانیا

محبوب ترین شهرهای برای مهاجران، مادرید و بارسلونا هستند. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا با جمعیت (3،255،944 نفر) است. درضمن این شهر بعنوان مرکز اداری جامعه مستقل محسوب می شود.

بارسلونا کمی کوچکتر از مادرید است (1 621 537 نفر)، اما معمولا بیشتر در میان گردشگران محبوب است. بارسلونا شامل مکان هایی معروف مانند پارک آنتونیو گادویی و کلیسای جامع Sagrada Familia می باشد. جهت اطلاع از شرایط تابعیت و اقامت اسپانیا با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[rd_line color=”#79b900″ line_pos=”center”]
[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ posts_per_line=”3″ category=”immigration”]
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *